Protokół Nr 36/2006
Z posiedzenia Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 25 sierpnia 2006r. Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Władysław Zawadzki. Lista obecności w załączeniu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli: 1.Stanisław Rakoczy – Starosta Kluczborski, 2.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu, 3.Tomasz Białaszczyk – Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Kluczborku. Porządek posiedzenia: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 29.08.2006r. 3.Wolne wnioski. 4.Zamknięcie posiedzenia. Ad.1. Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, powitał radnych oraz zaproszonych gości i następnie przedstawił porządek obrad. Członkowie komisji nie wnieśli uwag do proponowanego porządku i jednogłośnie go przyjęli. Ad.2. Radni analizowali kolejno materiały przygotowane na najbliższą sesję tj. sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od dnia 31.05.2006r. do dnia 08.08.2006r. oraz projekty uchwał w następujących sprawach: 1.zmiany uchwały Nr XXXV/249/2005 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006r., 2.określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, 3.wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego, 4.wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego, 5.nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2006/2007, 6.zmieniająca uchwałę Nr XXXIV/246/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 15 grudnia 2005r. w sprawie ustalenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców (opiekuna prawnego) z opłat za wyżywienie dziecka przebywającego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Marii Konopnickiej w Kluczborku. Skarbnik Powiatu wyjaśnił członkom komisji na czym polegać będą proponowane zmiany w budżecie powiatu, a mianowicie: 1.dochody i wydatki budżetu zwiększone zostaną o ogólną kwotę 101.440,-zł., co wynika z wniosków złożonych przez jednostki organizacyjne powiatu i są to dochody wypracowane przez nie w trakcie roku budżetowego, 2.wprowadzone zostaną dwa nowe rozdziały klasyfikacji budżetowej, które będą służyć do gromadzenia dochodów powiatu z tytułu opłat za zajęcie pasa drogowego oraz klasyfikacji wydatków ponoszonych na rewalidację dzieci w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku, 3.nastąpią zmiany w planie wydatków inwestycyjnych: Społecznej w Gierałcicach o kwotę 29.304,-zł. - otrzymano bowiem dofinansowanie tego zadania z Kontraktu Województwa w wysokości ponad 50.000,-zł., b/ zwiększenie planowanych nakładów o kwotę 137.000,-zł. na zadanie realizowane przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku – rozbiórkę wiaduktu i opracowanie projektu budowlanego na przebudowę wiaduktu przy ul. K.Miarki w Kluczborku, 4.zaktualizowane zostaną plany przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, 5.wprowadzone zostaną zmiany w wykazie zadań o charakterze remontowym: a/ ograniczenie wydatków remontowych Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku o kwotę 100.000,-zł., co wynika z konieczności zabezpieczenia jej na zimowe utrzymanie dróg oraz na bieżące ich utrzymanie, b/ ograniczenie wydatków na remonty w szkołach i placówkach oświatowych, co jest spowodowane zmniejszeniem subwencji oświatowej dla naszego powiatu o łączną kwotę 717.000,-zł., 6.nastąpi przeniesienie środków finansowych między działami w budżecie Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Kolejno Skarbnik wyjaśnił, że projekt uchwały w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej został przygotowany w związku z wprowadzeniem nowych zapisów w ustawie o finansach publicznych. Konieczne jest wprowadzenie zmian w projektowaniu budżetu powiatu, ponieważ dotychczas obowiązująca uchwała nie zawiera regulacji odpowiadających zapisom nowej ustawy. Radni nie wnieśli zapytań do projektów uchwał omówionych przez Skarbnika Powiatu. Następnie głos zabrał Starosta Kluczborski i wyjaśnił w jakim celu przygotowano kolejne dwa projekty uchwał, dotyczące wyrażenia przez Radę Powiatu zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Powiedział, że Powiatowe Centrum Zdrowia S.A.NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku zwróciło się do Zarządu Powiatu w sprawie przedłużenia umowy na wydzierżawienie kompleksu budynków położonych w Kluczborku przy ul. M.C.Skłodowskiej 23 i wyrażenia zgody na podnajem pomieszczeń w budynku „starej chirurgii” dla spółki z o.o. pod nazwą „Centrum Dializ”. Także Medyczne Laboratorium Diagnostyczne „Medicina” s.c. w Kluczborku wystąpiła do Zarządu Powiatu o wydzierżawienie części pomieszczeń „starej chirurgii”. Starosta wyjaśnił, że pierwsza i oddziału wewnętrznego” do budynku „starej chirurgii”. Spółka ta chce jednak wynająć te pomieszczenia również na okres 10 lat, jednocześnie zobowiązując się do przeprowadzenia robót remontowych i adaptacyjnych na własny koszt. Zdaniem Starosty proponowane działania zaspokoją zapotrzebowanie naszego lokalnego społeczeństwa na w/w usługi medyczne i wzrośnie ranga naszego szpitala. Ponadto budynek „starej chirurgii” nie będzie niszczał, powiat nie musi ponosić kosztów jego remontu, a ponadto do budżetu powiatu wpłyną dodatkowe środki z tytułu najmu. Radna Janina Derdak-Ciołek zapytała kiedy stacja dializ rozpoczęłaby swoją działalność. Dodała również, że zapotrzebowanie na takie usługi medyczne w naszym powiecie jest bardzo duże. Inni radni również pozytywnie wypowiedzieli się w tej sprawie. Skarbnik odpowiedział radnej, że stacja dializ rozpocznie swoją działalność najprawdopodobniej z dniem 1 stycznia 2007r. Do pozostałych materiałów na sesję nie wniesiono zapytań. Ad.3. Przewodniczący Komisji poinformował zebranych, że wpłynęła odpowiedź Wojewody Opolskiego (pismo Nr ŚR.I-MT-5221/77/06 z dnia 28.08.2006r.) na wniosek komisji w sprawie uznania terenu Powiatu Kluczborskiego za obszar dotknięty klęską suszy. W piśmie swoim Wojewoda Opolski wyjaśnił, że nie znalazł uzasadnienia dla wnioskowania w powyższej sprawie do Rady Ministrów o wprowadzenie stanu klęski żywiołowej na terenie Województwa Opolskiego. W/w pismo znajduje się w aktach komisji - (RP/K.Rol.-0055/2/2006). Innych spraw nie poruszano. Ad.4. W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął dzisiejsze posiedzenie Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Na tym protokół zakończono. Przewodniczący Komisji: Władysław Zawadzki
a/ zmniejszenie planowanych wydatków na zakup i montaż windy w Domu Pomocy
z wymienionych spółek wyraziła chęć prowadzenia przez najbliższe 10 lat usług medycznych w zakresie stacji dializ i poradni nefrologicznej oraz przystosowania części pomieszczeń „starej chirurgii” do swoich potrzeb na własny koszt. Druga spółka natomiast wyraziła zgodę na dalsze prowadzenie swojej działalności po przeniesieniu jej z budynku „nowej chirurgii