PROTOKÓŁ nr 159/2006
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 12 września 2006 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- wniosek przewodniczącego Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Kluczborku o dofinansowanie II edycji konkursu grantowego;
- wniosek dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku o pokrycie kosztów szkolenia informatycznego dla nauczycieli;
- wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie utworzenia stanowiska kierownika pracowni ćwiczeń praktycznych;
- aneks nr 1 do arkusza organizacji Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007;
- aneks nr 1 do arkusza organizacji Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007;
- umowa nr 06/SPC/06-0491/P2 na realizację projektu programu Socrates – Comenius Akcja 1 przez Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.
- Wniosek prezesa Zarządu “Global Invest” Sp. z o.o. z Opola w sprawie najmu
lub sprzedaży budynku biurowego położonego w Kluczborku przy ulicy Sienkiewicza 22
z przeznaczeniem na siedzibę Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.
- Wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego.
- Sprawozdanie Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku z wykonania planu finansowo-rzeczowego za okres od 01.01.2006 r. do 30.06.2006 r.
- Porozumienie z Powiatem Mikołowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie przez Powiat Mikołowski.
- Aneks nr 1 do porozumienia z dnia 30.06.2004 r. zawartego z Miastem Gliwice w sprawie wysokości kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej na terenie Miasta Gliwice.
- Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
- Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 r.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 31 sierpnia 2006 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił następujące sprawy:
a) wniosek przewodniczącego Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Kluczborku o dofinansowanie projektu: “Poznanie możliwości i nabycie umiejętności zastosowań komputera z dostępem do Internetu w działaniach UTW w Kluczborku”; jak wynika z przedmiotowego wniosku – wyjaśnił Starosta, Stowarzyszenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Kluczborku otrzymało od Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności grant na realizację w/w projektu w kwocie 8.000 zł. Konieczny jest wkład własny Stowarzyszenia tj. 20% wartości projektu, która wynosi 10.000 zł. czyli 2.000 zł. Uniwersytet uzbierał już 1.400 zł. i w swoim piśmie Przewodniczący Uniwersytetu prosi o uzupełnienie tej kwoty czyli prosi o 600,00 zł. Naczelnik Wydziału Edukacji z kolei w swojej opinii pisze, że działalność Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Kluczborku jest doskonałym uzupełnieniem kształcenia ustawicznego osób dorosłych naszego powiatu, rozwijania zainteresowań ludzi tzw. “trzeciego wieku”, nie pozostawiania ich na marginesie społecznym a wykorzystywania
ich zaangażowania i doświadczenia w lokalnym społeczeństwie. W związku z tym, biorąc pod uwagę duże korzyści płynące z takiej działalności, Naczelnik Wydziału Edukacji w swojej opinii wnosi o uwzględnienie tej prośby i dofinansowanie brakującej kwoty. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu powyższej opinii stwierdzili, że w pełni zgadzają się z opinią Naczelnika Wydziału Edukacji i proponują przyznać przedmiotowe dofinansowanie. Starosta zapytał Skarbnika, na jakiej zasadzie można to zrobić gdyż dotacji przekazać nie możemy. Skarbnik stwierdził, że można ewentualnie coś Stowarzyszeniu opłacić, na przykład sfinansować kwotą 600,00 zł. wykładowców powyższego kursu. Zarząd Powiatu jeszcze po chwili dyskusji jednogłośnie zgodził się z propozycją Skarbnika i postanowił sfinansować kwotą 600,00 zł. wykładowców powyższego kursu;
- wniosek dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku o pokrycie kosztów szkolenia informatycznego dla nauczycieli; jak wynika z powyższego wniosku, w kwietniu br. Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku otrzymał z Europejskiego Funduszu Społecznego pracownię komputerową. Zgodnie ze złożoną deklaracją, ośrodek zobowiązany jest do skierowania nauczycieli wymienionych w deklaracji na szkolenia, celem zaznajomienia się nowym oprogramowaniem i pełnym wykorzystaniem możliwości nowej pracowni. Ogólny koszt szkoleń informatycznych dla nauczycieli wynosi 6.105 zł. a objętych nim zostanie 8 nauczycieli. Następnie Skarbnik stwierdził, że jest wymóg przeprowadzenia takiego szkolenia jest ale jest to bardzo wysoka kwota i jego zdaniem, takie szkolenie powinno zostać sfinansowane w ramach planu finansowego jednostki, budżet został rozpisany na poszczególne jednostki i każda z nich dysponuje nim, my możemy przyjąć zobowiązanie do sfinansowania szkoleń dla tych nauczycieli ale to nie znaczy, że mamy dać dodatkowe pieniądze. Po jeszcze chwili dyskusji Skarbnik dodał, że można rozważyć ewentualnie możliwość sfinansowania takiego szkolenia w ramach środków na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli, które są w dyspozycji Starosty Kluczborskiego. Członkowie Zarządu po zastanowieniu się zgodzili się jednogłośnie z propozycją Skarbnika i ostatecznie jednogłośnie postanowiono o rozważeniu możliwości sfinansowania powyższego szkolenia w ramach środków przeznaczonych na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli, które są w dyspozycji Starosty Kluczborskiego;
- wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku
w sprawie utworzenia stanowiska kierownika pracowni ćwiczeń praktycznych; jak wynika
z opinii Naczelnika Wydziału Edukacji w tej sprawie, w roku szkolnym 2006/2007 w pracowni zajęcia praktyczne odbywają uczniowie z Zasadniczych Szkół Zawodowych, Technikum i Technikum Uzupełniającego. W pracowni zajęcia z uczniami prowadzi 7 nauczycieli. Zgodnie z ustawą o systemie oświaty oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, wniosek dyrektora o utworzenie stanowiska kierownika pracowni ćwiczeń praktycznych Naczelnik Wydziału Edukacji opiniuje pozytywnie. Skarbnik stwierdził, że jeżeli 7 nauczycieli realizuje praktyczną naukę zawodu to dlaczego oni nie mogą skoordynować praktycznej nauki zawodu. Następnie Starosta zapytał panią Naczelnik, jakie są obowiązki na stanowisku kierownika pracowni ćwiczeń praktycznych na co pytana odpowiedziała, że przede wszystkim ma się zająć praktykami, które są wykonywane przez uczniów u pracodawców i w pracowni ćwiczeń praktycznych, kontrolą podpisanych umów, nadzorem pedagogicznym praktyk u pracodawców, podziałem na grupy itp. Nauczyciele są od prowadzenia zajęć a koordynacją i nadzorem powinien zajmować się dyrektor szkoły a on z kolei zaplanował utworzenie takiego stanowiska. Członkowie Zarządu długo dyskutowali i zastanawiali się nad powyższą sprawą po czym Starosta stwierdził, że proponuje takie rozwiązanie, że w związku z tym, że powyższy wniosek nie został zaplanowany w tegorocznym budżecie a na tę chwilę Powiat nie dysponuje wolnymi środkami, wniosek ponownie rozpatrzyć w przyszłym roku budżetowym. Zarząd Powiatu jednogłośnie zgodził się z propozycją Starosty i tak też ostatecznie postanowiono;
- aneks nr 1 do arkusza organizacji Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli
w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007; Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że dyrektor Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku zaplanowała w arkuszu organizacji na rok szkolny 2006/2007 stanowisko doradcy metodycznego języka angielskiego. W związku z brakiem kandydata do pełnienia tej funkcji, zmniejsza się w tym aneksie ogólną liczbę godzin o 4,50. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego aneksu, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007 i upoważnił Starostę do jego podpisania;
- aneks nr 1 do arkusza organizacji Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku
na rok szkolny 2006/2007; ogólna liczba godzin nauczycielskich – wyjaśniła pani Jolanta
Krzysztowczyk, nie uległa zmianie. Zwiększyła się natomiast liczba godzin w wymiarze obowiązkowym ale zmniejszyła się liczba godzin osób niepełnozatrudnionych. Powyższe zmiany, zdaniem pani Krzysztowczyk, spowodowane są faktem, iż w związku z rozwiązaniem umowy za porozumieniem stron z psychologiem a zarazem wicedyrektorem poradni, od dnia 01.09.2006 r. zwiększono wymiar etatu do całego innemu pracownikowi a funkcje wicedyrektora ze zniżką 10-ciu godzin objął na okres próbny do 31.08.2007 r. również inny pracownik. Również i do tego aneksu członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag więc Przewodniczący poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007 i upoważnił Starostę do jego podpisania;
- umowa nr 06/SPC/06-0491/P2 na realizację projektu programu Socrates – Comenius
Akcja 1 przez Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku; Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że powyższa umowa dotyczy kontynuacji przez Zespół Szkół Ogólnokształcących projektu “Cała Europa to Scena” w ramach programu Socrates – Comenius. Kwota przyznanego dofinansowania na okres od 01.08.2006 r. do 31.07.2007 r. wynosi 5.896,00 Euro, z czego 80% środków zostanie przekazanych jako I rata w ciągu 45 dni od otrzymania przez Agencję Narodową Programu Socrates prawidłowo sporządzonej i podpisanej umowy. Ponadto – kontynuowała pani Krzysztowczyk, zgodnie z art. 5 pkt 1 umowy, wzorem poprzedniego roku, 20% środków czyli II rata, musi zostać zapewniona jako zaliczkowe finansowanie przez Organ Prowadzący Szkołę. Kwota ta zostanie zwrócona Organowi Prowadzącemu w ciągu 45 dni od momentu zaakceptowania przez Agencję raportów końcowych. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z warunkami powyższej umowy i po chwili dyskusji nie wnieśli do niej żadnych uwag więc Starosta poddał ją pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu umowy
nr 06/SPC/06-0491/P2 na realizację projektu programu Socrates – Comenius Akcja 1 przez Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę do podpisania powyższej umowy.
Do punktu 3 porządku
Starosta przedstawił zebranym ofertę “Global Invest” Sp. z o.o. z Opola w sprawie najmu lub sprzedaży budynku biurowego położonego w Kluczborku przy ulicy Sienkiewicza 22 z przeznaczeniem na siedzibę Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku. Jak wynika z przedmiotowej oferty – wyjaśnił Starosta, budynek położony przy ulicy Sienkiewicza 22 w części biurowej dysponuje powierzchnią użytkową 725,48 m2 a w części magazynowej powierzchnią 457,21 m2. Całość budynku łącznie z częścią magazynową wyposażona jest w ogrzewanie CO, instalację elektryczną, oświetleniową, wodnokanalizacyjną, telefoniczną, komputerową oraz alarmową. Budynek wyposażony jest w sekretariat z przyległymi czterema biurami dla zarządu wraz z sanitariatem, salę konferencyjno-szkoleniową, 15 funkcjonalnych biur oraz dwa węzły sanitarne na każdym piętrze. Ponadto do budynku prowadzi dogodny
dojazd a koncepcja zagospodarowania handlowo-usługowego całej nieruchomości umożliwi dostępność parkingu. Na uwagę zasługuje również fakt bezpośredniego sąsiedztwa Urzędu Skarbowego, Zakładu Energetycznego, Ośrodka Pomocy Społecznej oraz szkół, co czyni z tego położenia atrakcyjną i funkcjonalną lokalizację. Elementem wskazującym na spełnienie najwyższych standardów jest wyposażenie budynku w podjazd dla niepełnosprawnych umożliwiający im korzystanie z biur znajdujących się na I piętrze. Oferent – kontynuował Starosta, proponuje nam następujące warunki najmu - na okres 10 lat całej części biurowej budynku tj. 725,48 m2, jednego pomieszczenia magazynowego o powierzchni 181,48 m2 z przeznaczeniem na archiwum, parkingu na około 50 samochodów za cenę: 20.859,00 zł. netto miesięcznie wliczając w tę cenę ogrzewanie, zużycie wody, podatek od nieruchomości, wywóz nieczystości stałych, monitoringu obiektu, ubezpieczenie budynku, administrowanie i usługi konserwacyjno-naprawcze obiektu, energia elektryczna lub za cenę 16.324,00 zł. netto miesięcznie wliczając w ta cenę ubezpieczenie budynku, podatek od nieruchomości, remonty okresowe i naprawy elementów zewnętrznych obiektu, które uległy uszkodzeniu. Oferent proponuje nam również sprzedaż całego budynku z zastrzeżeniem wyodrębnienia geodezyjnego działki z własnym wjazdem i parkingiem, ustaleniem służebności w postaci prawa przejazdu i przechodu na rzecz każdoczesnych właścicieli posesji wydzielonych z obecnej nieruchomości bez prawa wygradzania posesji od strony parkingu za cenę 1.100.000,00 zł. Jednocześnie oferent wyraził chęć przystąpienia do przetargu na zakup
budynku obecnej siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w przypadku przyjęcia jego oferty w zakresie najmu lub sprzedaży. Po zapoznaniu się z powyższą ofertą członkowie Zarządu stwierdzili, że należy podjąć w tej sprawie jakąś decyzję gdyż wiadomo, że budynek, gdzie obecnie mieści się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy jest w złym stanie, wymaga natychmiastowego remontu, który będzie dużo kosztował. Skarbnik przypomniał, że jak wynika z wyceny niezbędnych robot tam do przeprowadzenia, koszt ich wyniesie 56.000 zł. brutto a to obejmuje tylko niezbędne minimum robot. Starosta powiedział, że gdyby nawet wynająć od Global Invest przedmiotowy budynek dla Urzędu Pracy to 20.000 zł. miesięcznie to jest duża kwota biorąc pod uwagę obecne koszty, które wynoszą 40.000 zł. rocznie. Skarbnik stwierdził, że rozmawiał z prezesem Zarządu w/w spółki i jak gdyby wynegocjował to, że po skorzystaniu z jego oferty, on odkupi od nas budynek obecnej siedziby Urzędu Pracy gdyż potem zapewne będzie problem z jego zbyciem. Ponadto Skarbnik stwierdził,
że jego zdaniem, bardziej opłacalną rzeczą jest zakup budynku przy ulicy Sienkiewicza 22 niż jego wynajem. Oferent proponuje wynajem na 10 lat, po tym okresie wydamy ponad
1.500.000 zł. i dalej będziemy ten budynek tylko wynajmować. Trzeba się zastanowić nad tym, że cena za ten budynek czyli 1.100.000 zł. minus 400.000 zł. które powiedzmy zapłaci nam za dotychczasową siedzibę Urzędu Pracy czyli 700.000 zł. to jest mniej niż połowa tej kwoty, którą byśmy spółce w czynszu oddali. Dlatego też, zdaniem Skarbnika nie należy decydować się na wynajem, poza tym, niczym nie uzasadni się ponoszenia takiego wydatku dla jednej siedziby naszej jednostki. Następnie członkowie Zarządu zastanawiali się, czy nie ma możliwości przeniesienia Urzędu Pracy do innego “naszego” budynku jednak żadnej alternatywy nie znaleźli. Ostatecznie doszli oni do wniosku, że zaoferowany przez Global Invest budynek jest do tego celu to jest na siedzibę Urzędu Pracy idealny pod każdym względem Jeszcze po długiej dyskusji członkowie Zarządu postanowili, aby Skarbnik raz jeszcze porozmawiał z prezesem Zarządu w/w spółki i poinformował go, że skłanialibyśmy się raczej do tego, aby budynek przy ulicy Sienkiewicza 22 od niego kupić. Skarbnik dodał, że możemy go nawet poprosić na kolejne posiedzenie Zarządu i negocjować cenę tego budynku z czym członkowie Zarządu zgodzili się ale dopiero po zapoznaniu się z wyceną budynku obecnej siedziby Urzędu Pracy, którą postanowiono zlecić Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu. Ponadto Skarbnik zaproponował, aby przedstawicielowi w/w spółki przedstawić taką propozycję, że różnica między wartością budynku przy ulicy Sienkiewicza 22 a budynkiem obecnej siedziby Urzędu Pracy nie może być wyższa niż
500.000 zł. z czym członkowie Zarządu po głębokiej analizie zgodzili się. Na koniec członkowie Zarządu zasugerowali, aby wnioskodawca przedłożył również wypis z rejestru gruntów przedmiotowej nieruchomości na ulicy Sienkiewicza 22 aby stwierdzić, ilu jest “właścicieli” tego budynku.
Reasumując, Zarząd Powiatu po przeanalizowaniu powyższej oferty jednogłośnie wyraził zainteresowanie w zakresie zakupu w/w budynku. Jednocześnie postanowiono, że wnioskodawca musi zadeklarować odkupienie dotychczasowej siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku. Ponadto wstępnie zaproponowano, że różnica między wartością budynku przy ulicy Sienkiewicza 22 a budynkiem obecnej siedziby Urzędu Pracy nie może być wyższa niż 500.000 zł. Postanowiono również zlecić Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu sporządzenie wyceny budynku obecnej siedziby Urzędu Pracy. Szczegółowe warunki zakupu budynku przy ulicy Sienkiewicza 22 w Kluczborku zostaną wynegocjowane na jednym z kolejnych posiedzeń Zarządu po uprzednim zapoznaniu się przez Zarząd z wyceną budynku obecnej siedziby Urzędu Pracy oraz z wypisem z rejestru gruntów budynku przy ulicy Sienkiewicza 22 w Kluczborku.
Do punktu 4 porządku
Starosta przedstawił zebranym wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego tj. Polanowice -lokal mieszkalny z udziałem w gruncie, dz. nr 581/79; Polanowice – kurnik, dz. nr 581/69; Bogacica – działki budowlane nr: 1089, 1090, 1091. Jak wynika z powyższej informacji, w dniu 05 września br. zostały przeprowadzone przetargi ustne na zbycie w/w nieruchomości. W ich wyniku sprzedano następujące nieruchomości: Polanowice - lokal mieszkalny z udziałem w gruncie, dz. nr 581/79 – cena wywoławcza – 15.662 zł. a cena uzyskana w przetargu to 40.000 zł.; Polanowice – kurnik, dz. nr 581/69 - cena wywoławcza – 1.377 zł. a cena uzyskana w przetargu to 1.400 zł. Jeśli chodzi o działki budowlane położone w Bogacicy, w związku z brakiem oferentów, I przetarg zakończył się wynikiem negatywnym. W związku z tym, Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu wnosi o rozstrzygnięcie kwestii określenia trybu sprzedaży tych działek oraz ich ceny wywoławczej. Po długiej dyskusji i zastanowieniu się Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o ogłoszeniu II przetargu na zbycie działek budowlanych położonych w Bogacicy oraz pozostawieniu ich ceny w takiej samej wysokości jak dotychczas.
Do punktu 5 porządku
Przewodniczący zapoznał zebranych ze sprawozdaniem Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku z wykonania planu finansowo-rzeczowego za okres od 01.01.2006 r. do 30.06.2006 r. Sprawozdanie to zawiera informacje na temat stanu prawnego jednostki, informacje o planie i wykonaniu sprzedaży, informacje o czynnościach podejmowanych w okresie obejmującym sprawozdanie jak również informacje na temat toczących się spraw sądowych, o stanie zobowiązań SO ZOZ w Kluczborku w likwidacji za powyższy okres oraz informacje o stanie zadłużenia SP ZOZ w likwidacji w kwotach głównych według stanu na dzień 30.06.2006 r. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się, jednogłośnie przyjął sprawozdanie
Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku z wykonania planu finansowo-rzeczowego za okres od 01.01.2006 r. do 30.06.2006 r.
Do punktu 6 porządku
Starosta przedstawił zebranym porozumienie z Powiatem Mikołowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie przez Powiat Mikołowski. Na mocy tego porozumienia – wyjaśnił Starosta, Powiat Mikołowski przekazuje a Powiat Kluczborski przyjmuje do realizacji zadania w zakresie zapewnienia opieki poprzez umieszczenie dziecka w rodzinie zastępczej zamieszkałej na terenie Powiatu Kluczborskiego. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego porozumienia, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu powyższego porozumienia i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.
Do punktu 7 porządku
Przewodniczący przedstawił aneks nr 1 do porozumienia z dnia 30 czerwca 2004 r. zawartego z Miastem Gliwice dot. umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie. Następnie powiedział, że zawarcie niniejszego aneksu wiąże się ze zmianą przyznanej rodzinie zastępczej miesięcznej wysokości pomocy na częściowe pokrycie kosztów utrzymania dziecka zgodnie z decyzją nr 705/2006 z dnia
04.08.2006 r. wydaną przez Kierownika działu Profilaktyki i Pomocy Dziecku w Rodzinie Ośrodka Pomocy Społecznej w Gliwicach. Również i do tego aneksu członkowie Zarządu nie mieli żadnych uwag, więc Przewodniczący poddał go pod głosowanie.
Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu powyższego aneksu i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.
Do punktu 8 porządku
Starosta przedstawił następujące projekty uchwał Rady Powiatu w Kluczborku:
- projekt uchwały zmieniający Uchwałę Nr IX/62/2003 Rady powiatu w Kluczborku z dnia
17 lipca 2003 r. w sprawie utworzenia publicznej placówki doskonalenia nauczycieli – zmiana uchwały spowodowana jest faktem, iż na podstawie rozstrzygnięcia Zarządu Powiatu z dnia 12 czerwca br. oraz umowy najmu zawartej w dniu 1 września br., Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku zmienił siedzibę i obecnie znajduje się w budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku przy ulicy Byczyńskiej 7. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania
i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Powiat Kluczborski w roku 2007 – niniejsza uchwała wynika z zapisu ustawowego art. 54 ust. 7 oraz art. 91d pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela. Ustalenie wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego, jest określane corocznie w drodze regulaminu obowiązującego od dnia 31 stycznia do 31 grudnia. Dodatek mieszkaniowy o którym mowa w tej uchwale, dotyczy nauczycieli zatrudnionych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach posiadających kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie ustanowienia nagród Starosty Kluczborskiego za osiągnięcia w dziedzinie sportu – pomysłodawcą ustanowienia nagród Starosty Kluczborskiego za
osiągnięcia w dziedzinie sportu jest Powiatowa Rada Sportu. Proponowane źródło finansowania to budżet Powiatu, natomiast koszt nagród zgodnie z regulaminem przyznawania nagród, może wynosić do dwukrotności przeciętnego wynagrodzenia nie więcej niż trzy nagrody rocznie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie pozbawienia dróg (przeznaczonych do zaliczenia do kategorii dróg gminnych) kategorii drogi powiatowej - Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 9 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 r. w celu ustalenie sposobu ich realizacji:
- uchwała w sprawie zmiany uchwały Nr XXXV/249/2005 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok – postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu oraz Naczelnikowi Wydziału Edukacji. Ponadto Skarbnik dodał, że w powyższej uchwale została ujęta zmiana przeznaczenia dotacji z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dla Gminy Byczyna i w związku z tym wnosi o upoważnienie dwóch członków Zarządu do zawarcia aneksu do umowy. Zarząd Powiatu jednogłośnie upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania aneksu do umowy dotyczącej udzielenia dotacji z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dla Gminy Byczyna;
- uchwała w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu;
- uchwała w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu;
- uchwała w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu;
- uchwała w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkól ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2006/2007 - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji oraz Skarbnikowi Powiatu;
- uchwała zmieniająca uchwałę Nr XXXIV/246/2005 rady Powiatu w Kluczborku z dnia 15 grudnia 2005 r. w sprawie ustalenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców (opiekuna prawnego) z opłat za wyżywienie dziecka przebywającego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Marii Konopnickiej w Kluczborku - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji oraz Skarbnikowi Powiatu;
Do punktu 10 porządku
a) Starosta przedstawił wniosek Pani Agnieszka Chrobot zam. Kluczbork ul. Kościelna
w sprawie udzielenia wsparcia finansowego przy wydaniu czwartego tomiku poezji zatytułowanego “Rachunek z miłości”. Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższym wnioskiem i po dyskusji jednogłośnie postanowili dofinansować kwotą 200,00 zł. wydanie przez Panią Agnieszkę Chrobot czwartego tomiku poezji.
b) Skarbnik przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Następnie wyjaśnił, że zmiany wprowadzane niniejszą uchwałą dotyczą zwiększenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok o otrzymaną dotację celową w kwocie 8.000 zł. po stronie dochodów i wydatków. Powyższa dotacja została przyznana decyzją Wojewody z przeznaczeniem na uzupełnienie brakujących środków finansowych umożliwiających prawidłowe funkcjonowanie powiatowego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności z uwagi na zwiększoną liczbę wpływających wniosków o ustalenie niepełnosprawności i stopnia niepełnosprawności. Członkowie Zarządu nie wnieśli
żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
c) Skarbnik przedstawił sprawę związaną z programem pn. “Program wyrównywania różnic między regionami” a mianowicie, ze wszystkimi beneficjentami powyższego programu muszą zostać zawarte umowy czyli z Gminami, dwoma podmiotami prywatnymi i jedna umowa dotyczy nas samych. W związku z tym, Skarbnik wniósł do Zarządu o upoważnienie dwóch członków Zarządu do podpisania powyższych umów. Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania umów z beneficjentami projektów w ramach programu pn. “Program wyrównywania różnic między regionami” Starostę oraz Pana Stanisława Stenzla – członka Zarządu.
d) Skarbnik poinformował zebranych, że “Holendrzy” przyznali dla Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacica – Bąków środki w wysokości 14.000 Euro z przeznaczeniem na remont instalacji centralnego ogrzewania. Chcą, aby te środki zostały wykorzystane do końca roku a jest to kwota na tyle wysoka, ze wymagają od nas udziału 20% czyli około 10.000 zł. Za te pieniądze moglibyśmy wiele zrobić, przede wszystkim wymienić całą instalację CO. Można by za te pieniądze wykonać również wszystkie niezbędne prace po wykonaniu wymiany instalacji łącznie z malowaniem, wymianą kafelek w łazienkach. Problem polega na tym, że po pierwsze, musimy dołożyć do tego określoną kwotę ale to możemy zrobić później, po drugie - należy ogłosić przetarg na wykonanie powyższych robót. W związku z tym, pani dyrektor Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacica – Bąków zwróciła się z prośbą o pomoc przy przeprowadzeniu tego przetargu. W związku z tym, Skarbnik zapytał członków Zarządu, czy jest możliwość oddelegowania jednego pracownika z Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu do pomocy w tym zakresie. Po zastanowieniu się Zarząd Powiatu postanowił oddelegować do pomocy przy przeprowadzeniu przetargu na wykonanie powyższych robót Panią Katarzynę Rzepka;
e) Starosta poruszył sprawę sprzedaży nieruchomości zabudowanej – byłe warsztaty szkolne w Polanowicach na rzecz Gminy Byczyna. Po dyskusji i zastanowieniu się Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu przygotowanie na następne posiedzenie Zarządu projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie sprzedaży powyższej nieruchomości Gminie Byczyna za cenę 100.000 zł. wraz z odsetkami w rozłożeniu na 10 rat.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński .............................................
3. Otylia Skoczylas ...............................................
4. Stanisław Stenzel ...........................................