PROTOKÓŁ nr 146/2006
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 24 maja 2006 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- wniosek o dofinansowanie szkolenia dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych – program NOE w ramach powiatowej akcji “Stop Narkotykom”;
- rozliczenie środków finansowych na doskonalenie zawodowe nauczycieli w roku 2005;
- wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie wyrażenia zgody na prowadzenie zajęć w klasie II Szkoły Policealnej dla 24 słuchaczy oraz w klasie III Technikum dla 17 słuchaczy;
- wniosek o ustanowienie trwałego zarządu dla Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na wydzielonej części budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku przy ulicy Byczyńskiej 7;
- informacja o konieczności przeprowadzenia audytu zewnętrznego stypendiów unijnych dla studentów;
- informacja o konieczności przeprowadzenia audytu zewnętrznego stypendiów unijnych dla uczniów;
- wniosek Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Kluczborku w sprawie sfinansowania wykładu na temat: “Demokracja i wybory”;
- wniosek placówki niepublicznej “Cobra-Południe” Sp. z o.o. z Sosnowca w sprawie wypłacenia pozostałej części subwencji przyznanej dla szkoły na 2006 rok;
- aneks nr 5 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach na rok szkolny 2005/2006;
- arkusze organizacyjne na rok szkolny 2006/2007 szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego.
- Wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie dofinansowania uczestnictwa drużyny siatkarek w Mistrzostwach Polski Szkół Ponadgimnazjalnych;
- Wniosek dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wydania opinii na temat pozbawienia kategorii poszczególnych dróg powiatowych i nadanie im kategorii dróg gminnych.
- Sprawozdanie finansowe Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku w likwidacji za okres od 01.01.2006 r. do 31.03.2006 r.
- Zawiadomienie Burmistrza Miasta Kluczbork o podjęciu przez Radę Miejską w Kluczborku uchwały o przystąpieniu do sporządzania zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi: Borkowice, Bażany, Bąków, Biadacz, Kujakowice Dolne, Kujakowice Górne, Bogacica, Łowkowice, Ligota Zamecka i Ligota Górna.
- Aneks nr 1/2005 do porozumienia z dnia 08.06.2005 r. zawartego z Miastem Opole w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej.
- Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu z sesji nadzwyczajnej.
- Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 11 maja 2006 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił następujące sprawy:
NOE w ramach powiatowej akcji “Stop Narkotykom”; Jolanta Krzysztowczyk - Naczelnik
Wydziału Edukacji powiedziała, że w obliczu narastającego problemu narkotykowego w naszym środowisku lokalnym oraz po zapoznaniu się z raportem z badań ankietowych zrealizowanych w województwie opolskim w 2005 roku, pedagodzy ze szkół ponadgimnazjalnych naszego powiatu zaproponowali zorganizowanie międzyszkolnej kampanii antynarkotykowej pod hasłem "Stop Narkotykom". Kampania ta, zdaniem Pani Krzysztowczyk będzie łączyć się z ogólnopolską akcją “Bliżej siebie – dalej od narkotyków”. Na naradzie dyrektorów w dniu 29 marca 2006 roku uzgodniono przystąpienie do tej akcji szkół ponadgimnazjalnych i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego w dniach 5 – 8 czerwca 2006 r. Następnie Naczelnik Wydziału Edukacji przedstawiła członkom Zarządu szczegółowy program akcji “Stop Narkotykom – 2006”. Po jego przedstawieniu i szczegółowym omówieniu, Pani Krzysztowczyk zwróciła się do Zarządu Powiatu z prośbą o dofinansowanie szkoleń nauczycieli programem NOE dla dwóch zespołów szkół, dla następnych dwóch organizatorzy otrzymają środki z Gminy Kluczbork. Koszt szkolenia nauczycieli wyniesie około 1.200 zł. i Naczelnik Wydziału Edukacji zaproponowała aby sfinansować go ze środków na doskonalenie nauczycieli. Na koniec dodała, że oprócz tych środków, główny koordynator akcji – Pani Anna Włodarczyk, psycholog z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, pozyska dodatkowe fundusze od sponsorów. Następnie członkowie Zarządu podjęli dyskusję na temat niniejszego wniosku w wyniku której jednogłośnie postanowiono powyższy wniosek zaopiniować pozytywnie przy czym płatność ma nastąpić ze środków na doskonalenie nauczycieli.
Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o dofinansowaniu szkolenia dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych – program NOE w ramach powiatowej akcji “Stop Narkotykom” kwotą 1.200 zł. ze środków na doskonalenie nauczycieli;
Pani Jolanta Krzysztowczyk oznajmiła zebranym, że na wspieranie doskonalenie
zawodowego nauczycieli w szkołach ponadgimnazjalnych i placówkach oświatowych
Powiatu Kluczborskiego, w roku 2005, przeznaczono kwotę 120.780,00 zł. w tym:
na wspieranie kosztów obniżenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć doradców metodycznych – 25.430,00 zł.; na dofinansowanie organizacji doskonalenia i dokształcania zawodowego nauczycieli w szkołach i placówkach – 95.350,00 zł. Jak wynika ze sprawozdań dyrektorów szkół i placówek, na wspieranie kosztów obniżenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć doradców metodycznych –wykorzystano 88,91% środków przyznanych; na dofinansowanie organizacji doskonalenia
i dokształcania zawodowego nauczycieli w szkołach i placówkach – 89,28% kwoty przyznanej. W sumie wykorzystano 89,21% kwoty przyznanej. W 2005 roku – kontynuowała pani Krzysztowczyk, Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego nie wykorzystał w pełni środków zaplanowanych na doskonalenie, ponieważ niektóre ze szkoleń organizowanych przez WOM i PODN nie odbyły się; w Zespole Szkół Ogólnokształcących z kolei nie wykorzystano środków przeznaczonych na wynagrodzenie doradcy metodycznego. Zgodnie z pismem Ministra Edukacji i Nauki dotyczącym między innymi sposobu finansowania zadań oświatowych, organy prowadzące szkoły są zobowiązane do traktowania ujętej w planie kwoty wydatków przewidzianych do poniesienia w ciągu roku jako limitu, który nie może być pomniejszony dla sfinansowania innych zadań. W związku z tym, zdaniem pani Krzysztowczyk, należałoby zastanowić się nad zasadnością przyznawania Zespołowi Szkół Ogólnokształcących kwot, które nie są wykorzystywane efektywnie, a zatem, jej zdaniem, lepszym rozwiązaniem będzie w kolejnych latach wyodrębnienie części środków z Zespołu Szkół Ogólnokształcących do dyspozycji Starosty Kluczborskiego na dofinansowanie szkoleń, seminariów oraz konferencji szkoleniowych dla nauczycieli, w tym nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze, wynikających z potrzeb edukacyjnych powiatu. Członkowie Zarządu Powiatu po wysłuchaniu wypowiedzi Naczelnika Wydziału Edukacji i po chwili dyskusji, jednogłośnie zgodzili się z przedstawioną propozycją jeśli chodzi o wyodrębnienie części środków ZSO do dyspozycji Starosty Kluczborskiego na dofinansowanie w/w zadań. Reasumując, Zarząd Powiatu przyjął powyższe rozliczenie. Jednocześnie Zarząd Powiatu przyjął wniosek, aby w kolejnych latach wyodrębnić część środków z Zespołu Szkół Ogólnokształcących do dyspozycji Starosty Kluczborskiego na dofinansowanie szkoleń, seminariów oraz konferencji szkoleniowych dla nauczycieli, w tym
nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze, wynikających z potrzeb edukacyjnych powiatu;
w sprawie wyrażenia zgody na prowadzenie zajęć w klasie II Szkoły Policealnej dla dorosłych w zawodzie technik rolnik dla 24 słuchaczy oraz w klasie III Technikum dla dorosłych w zawodzie technik rolnik dla 17 słuchaczy; Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały nr 135/412/2006 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 27.01.2006 r. w sprawie organizacji roku szkolnego 2006/2007 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych, liczebność klas pierwszych powinna wynosić minimalnie 36 osób, pozostałych klas – 30. Aby móc prowadzić zajęcia w klasach
o mniejszej liczebności, dyrekcja szkoły musi uzyskać na to zgodę organu prowadzącego i stąd też wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. Jako pierwszy głos zabrał Wicestarosta, który stwierdził, że należy wyrazić zgodę dyrekcji w/w szkoły na prowadzenie zajęć dla takiej liczby uczniów w poszczególnych klasach i tym samym dać uczniom możliwość ukończenia tej szkoły. Pani Krzysztowczyk dodała, że w tej sytuacji można zrobić tak jak to miało miejsce w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku a mianowicie: zawiesić daną klasę na jeden rok i ona wtedy “czeka” na kolejną klasę, która się z nią zrównuje i łączy się te klasy w jedną. Członkowie Zarządu stwierdzili, że w takiej sytuacji, uczniowie z w/w klas mogą nie chcieć czekać tylko będą szukać innej szkoły, gdzie będą mogli kontynuować naukę bez takiej przerwy. Jeszcze po chwili dyskusji i zastanowieniu się, Zarząd Powiatu postanowił jednak pozytywnie zaopiniować powyższy wniosek.
Reasumując, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prowadzenie zajęć w klasie II Szkoły Policealnej dla dorosłych w zawodzie technik rolnik dla 24 słuchaczy oraz w klasie III Technikum dla dorosłych w zawodzie technik rolnik dla 17 słuchaczy;
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na wydzielonej części budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku przy ulicy Byczyńskiej 7, pozostającej w trwałym zarządzie dyrektora w/w zespołu szkół; Pani Jolanta Krzysztowczyk wyjaśniła zebranym, że wydzieloną część budynku stanowią pomieszczenia na I piętrze wraz z korytarzem i toaletami, które obecnie wynajmuje niepubliczna szkoła tj. Salezjańskie Liceum Ogólnokształcące im. Jana Bosko. Do w/w pomieszczeń należy również
dodać schody wejściowe od ulicy Byczyńskiej wraz z przedsionkiem prowadzącym do tych
pomieszczeń. Salezjańskie Liceum Ogólnokształcące wygasza swoją działalność na terenie powiatu kluczborskiego w czerwcu 2007 r. i do tego czasu nie będzie wynajmować wszystkich pomieszczeń. Od 1 lipca 2006 r. – kontynuowała pani Krzysztowczyk, Powiatowy
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku przejąłby trzy sale i dwie toalety, które mógłby wyremontować do końca sierpnia i rozpocząć działalność już w swojej siedzibie, z kolei od czerwca 2007 r., jednostka mogłaby rozpocząć remont pozostałych pomieszczeń, które opuści Salezjańskie Liceum Ogólnokształcące. Jako uzasadnienie swojego wniosku Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała jeszcze, że obecnie, Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli funkcjonuje w dwóch małych pomieszczeniach w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego, które nie wystarczają na prowadzenie
pełnej statutowej działalności rozwijającej się placówce. Skarbnik dodał, że wspólnie z panią Krzysztowczyk oglądali te pomieszczenia w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 i są one co prawda małe, ale dla Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli będą wystarczające a poza tym, nie ma nigdzie indziej wolnych pomieszczeń a w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku są wszelkie przesłanki aby to zrobić. Rozmawiali już na ten temat z Dyrektorem Cieplikiem i wyraża on na to zgodę. Po wyprowadzeniu się Salezjańskiego Liceum Ogólnokształcącego, pozostaną tam puste pomieszczenia, jest tam również niezależne wejście, które da się zamknąć od reszty szkoły. Jedynym minusem jest to, zdaniem Skarbnika, że pomieszczenia te będą wymagały generalnego remontu. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi pani Krzysztowczyk oraz Skarbnika stwierdzili, że nie wnoszą żadnych zastrzeżeń do powyższego wniosku, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na ustanowienie trwałego zarządu od dnia 1 lipca 2006 r. dla Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na wydzielonej części budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku przy ulicy Byczyńskiej 7, pozostającej w trwałym zarządzie dyrektora w/w zespołu szkół. Jednocześnie Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu przygotowanie decyzji o wygaszeniu trwałego zarządu dla Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w przedmiotowej części budynku oraz ustanowienia w tej części trwałego zarządu dla Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku;
dla studentów; Naczelnik Wydziału Edukacji zaproponowała, aby niniejszy podpunkt “e”
rozpatrzyć łącznie z podpunktem “f” tego protokołu a dotyczącym również konieczności przeprowadzenia audytu zewnętrznego stypendiów Unijnych tyle że dla uczniów. Propozycja ta spotkała się z ogólną aprobatą ze strony członków Zarządu. Następnie pani Krzysztowczyk wyjaśniła zebranym, że konieczność przeprowadzenia audytu zewnętrznego stypendiów Unijnych dla uczniów oraz dla studentów, wynika z paragrafu 11 ust. 2 Umowy o dofinansowanie projektu “Wsparcie edukacji studentów z powiatu kluczborskiego” oraz umowy o dofinansowanie projektu “Stypendia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kluczborskim” jak również zbliżającym się terminem zakończenia realizacji programu stypendialnego. Z całości przyznanych środków na realizację programu stypendialnego dla uczniów, zaplanowano kwotę 7.900 zł. na przeprowadzenie audytu natomiast w środkach przyznanych na realizację programu stypendialnego dla studentów, nie
zaplanowano żadnych środków. Starosta stwierdził, że jeżeli jest taka konieczność jeśli chodzi o potrzebę przeprowadzenia audytu w w/w zakresie, to nie wymaga dyskusji, że należy to zrobić. Członkowie Zarządu jednogłośnie zgodzili się ze zdaniem Starosty. W związku z tym, po jednogłośnym przyjęciu powyższej informacji, Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu oraz Audytorowi Wewnętrznemu tut. Starostwa ogłoszenie przetargu na wykonanie powyższych zadań;
sfinansowania kwotą 150,00 zł. wykładu na temat: “Demokracja i wybory”; pani Krzysztowczyk wyjaśniła, że powyższy wykład poprowadzi dr Lech Andrzej Rubisz, politolog z Uniwersytetu Opolskiego. Wykład ten dla słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku, odbędzie się w dniu 25 maja br. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku. Członkowie Zarządu Powiatu po chwili zastanowienia postanowili pozytywnie zaopiniować powyższy wniosek i tak też jednogłośnie uczyniono;
h) wniosek placówki niepublicznej “Cobra-Południe” Sp. z o.o. Profesjonalna Agencja Ochrony z Sosnowca w sprawie wypłacenia pozostałej części subwencji przyznanej dla szkoły na 2006 rok; jak wynika z przedmiotowego wniosku – wyjaśnił Starosta, w/w agencja, aby zwiększyć jakość kształcenia praktycznego i uatrakcyjnić dwuletni cykl kształcenia, podjęła się budowy centrum szkoleniowo-rekreacyjnego dla słuchaczy w/w szkoły. Ośrodek
ten, położony nad zbiornikiem wodnym w Dąbrowie Górniczej, będzie przystosowany do szkolenia praktycznego w zakresie szkoleń specjalistycznych dla służb mundurowych oraz szkoleń i zajęć rekreacyjnych. W związku z nakładem dużych zasobów finansowych na
realizację tego przedsięwzięcia, Prezes Zarządu spółki “Cobra-Południe” zwraca się do nas z wnioskiem o wypłatę pozostałej części subwencji przyznanej dla szkoły na rok 2006 w całości, co wpłynęło by na szybsze zakończenie budowy centrum rekreacyjno-szkoleniowego. Pani Krzysztowczyk dodała, że w/w, prowadzą w Kluczborku szkołę niepubliczną, na którą otrzymują środki z dotacji. Jak wynika z wyliczeń Naczelnika Wydziału Edukacji, powyższa subwencja, wyliczona według obowiązującego standardu A i aktualnej liczby uczniów, wynosi 45.922 zł. Do końca miesiąca kwietnia tut. Starostwo wypłaciło dotację w wysokości 11.448 zł. Skarbnik powiedział, że zgodnie z uchwałą, dotacje dla szkół są przekazywane co miesiąc i jego zdaniem, nie należy robić takiego posunięcia, aby przekazać w/w szkole wszystko razem. Członkowie Zarządu Powiatu bez zbędnej dyskusji jednogłośnie zgodzili się ze zdaniem Skarbnika. Ostatecznie Zarząd Powiatu negatywnie zaopiniował powyższy wniosek.
- aneks nr 5 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU
w Bogdańczowicach na rok szkolny 2005/2006; Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła zebranym, że zmiany w niniejszym aneksie związane są z przejściem dwóch nauczycielek na urlop dla poratowania zdrowia z dniem 04 maja br. Godziny tych osób w części zostały przydzielone nauczycielom już zatrudnionym, tym samym wpływając na zwiększenie godzin ponadwymiarowych lub zwiększenie godzin niepełnego wymiaru a w części – jak wynika z powyższego aneksu – nie zostały rozdysponowane. Ponadto, zdaniem pani Krzysztowczyk, dyrektor nie zastosował się do ostatnio zatwierdzonego aneksu. Obecne godziny do zatwierdzenia porównano zatem z godzinami zatwierdzonym przez Zarząd a nie z tymi wykazanymi przez dyrektora. W związku z tym pani Krzysztowczyk zasugerowała, aby nie zatwierdzać aneksu nr 5 przedstawionego przez dyrektora i zobowiązać dyrektora do przedstawienia tego aneksu zatwierdzonego na podstawie obliczeń Wydziału Edukacji. Po wysłuchaniu wypowiedzi pani Krzysztowczyk członkowie Zarządu Powiatu stwierdzili, że zgadzają się z przedstawioną przez nią sugestią i jeszcze po chwili dyskusji, Starosta poddał powyższy aneks pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie nie zatwierdził
aneksu nr 5 przedstawionego przez dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU
w Bogdańczowicach. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił zobowiązać dyrektora w/w szkoły do przedstawienia tego aneksu zatwierdzonego na podstawie obliczeń Wydziału Edukacji;
- arkusze organizacyjne na rok szkolny 2006/2007 następujących szkół i placówek
oświatowych w powiecie kluczborskim: Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku;
Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku; Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku; Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku; Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach;
Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku; Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku; Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku; Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku.
Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że powyższe arkusze organizacji otrzymały pozytywną opinię Opolskiego Wicekuratora Oświaty. Następnie członkowie Zarządu przystąpili do analizy w/w arkuszy organizacyjnych. Po długiej dyskusji, Zarząd Powiatu nie wniósł zastrzeżeń do arkuszy organizacyjnych poszczególnych szkół i placówek oświatowych, w związku z tym, Starosta poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie
zatwierdził arkusze organizacyjne na rok szkolny 2006/2007 następujących szkół i placówek oświatowych w powiecie kluczborskim:
- Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku;
- Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku;
- Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku;
- Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku;
- Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego
w Bogdańczowicach;
- Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku;
- Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku;
- Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku;
- Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku.
Zarząd Powiatu upoważnił Starostę do podpisania arkuszy organizacyjnych na rok szkolny 2006/2007 w/w szkół i placówek oświatowych.
Do punktu 3 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie dofinansowania uczestnictwa drużyny siatkarekw Mistrzostwach Polski Szkół Ponadgimnazjalnych. Jak wynika z powyższego wniosku – kontynuował Przewodniczący, turniej odbędzie się w dniach 15 – 18 czerwca br. w Pile. Łączny koszt obejmujący m. in. koszt noclegu, koszt transportu, zakup sprzętu sportowego, środków opatrunkowych to kwota 5.030,00 zł. Do tej pory otrzymali oni ze Szkolnego Związku Sportowego w Opolu 2.000 zł. Skarbnik powiedział, że w tegorocznym budżecie
zostały zaplanowane dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku środki w wysokości 2.500 zł. w rozdziale – kultura fizyczna i sport i dyrektor może z tej puli część środków przeznaczyć na dofinansowanie w/w wyjazdu. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem oraz po wysłuchaniu propozycji Skarbnika jednogłośnie postanowił, aby udzielić wnioskodawcy odpowiedzi zgodnej z tym co powiedział Skarbnik.
Do punktu 4 porządku
Starosta przedstawił wniosek dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii wymienionych we wniosku dróg powiatowych i nadanie im kategorii dróg gminnych. Zgodnie z ustawą o drogach publicznych, zdaniem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, drogi te powinny być drogami gminnymi ponieważ służą miejscowym potrzebom i nie stanowią połączenia siedziby powiatu z innymi gminami. Na spotkaniu, które odbyło się w dniu 09 maja 2006 r. - Burmistrza ze Starostą, dokonano analizy znaczenia poszczególnych odcinków ulic dla układu komunikacyjnego miasta. Ustalono odcinki dróg powiatowych, nie spełniające wymogów stawianym tej kategorii, które obecnie mogą zostać przejęte przez gminę. W świetle ustawy o drogach publicznych, z uwagi na funkcję jaką pełnią, wymienione w powyższym wniosku odcinki dróg nie powinny posiadać kategorii drogi powiatowej, ponieważ służą miejscowym potrzebom i obsługują ruch lokalny, pełnią funkcje jakie powinny pełnić drogi gminne. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z wykazem dróg, co do których jest propozycja, aby pozbawić je kategorii dróg powiatowych a nadać im kategorię dróg gminnych.
Ostatecznie Zarząd Powiatu jednogłośnie pozytywnie zaopiniował wniosek dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie pozbawienia kategorii wymienionych we wniosku dróg powiatowych i nadanie im kategorii dróg gminnych. Jednocześnie Zarząd Powiatu zlecił Sekretarzowi ustalenie formy, w jakiej powyższa opinia ma być wyrażona.
Do punktu 5 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił zebranym sprawozdanie finansowe Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji za okres od 01.01.2006 r. do 31.03.2006 r. Wicestarosta powiedział, że powyższe sprawozdanie zawiera informacje na temat stanu prawnego jednostki, stanu zatrudnienia, informacje o realizacji umów, czynnościach podejmowanych w okresie obejmującym to sprawozdanie oraz toczących się sprawach sądowych. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się, jednogłośnie przyjął powyższe sprawozdanie.
Do punktu 6 porządku
Starosta przedstawił zebranym zawiadomienie Burmistrza Miasta Kluczbork
o podjęciu przez Radę Miejską w Kluczborku uchwały o przystąpieniu do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi: Borkowice, Bażany, Bąków, Biadacz, Kujakowice Dolne, Kujakowice Górne, Bogacica, Łowkowice, Ligota Zamecka oraz Ligota Dolna. Członkowie Zarządu Powiatu wstępnie
zapoznali się z powyższym zawiadomieniem. Następnie Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu przygotować opinię w powyższej sprawie ze szczególnym uwzględnieniem wsi Bogacica. Opinię należy przedłożyć
na kolejne posiedzenie Zarządu Powiatu. Po zapoznaniu się z nią, Zarząd Powiatu wniesie
ewentualne wnioski do wyżej wymienionych zmian planów miejscowych.
Do punktu 7 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił zebranym aneks nr 1/2005 do porozumienia nr 3/2004 z dnia 08.06.2005 r. zawartego z Miastem Opole w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej. Następnie wyjaśnił,
że niniejszy aneks spowodowany jest głównie faktem przekształcenia Domu Dziecka w Bąkowie i Domu Dziecka w Bogacicy w placówkę wielofunkcyjną łączącą działania interwencyjne oraz socjalizacyjne i powstaniem z dniem 01 lipca 2005 r. Powiatowego
Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacica – Bąków a także zmianą
numeru konta tut. Starostwa, na które są przekazywane przez Miasto Opole środki finansowe na utrzymanie dziecka w placówce. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego aneksu, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu aneksu nr 1/2005 do porozumienia nr 3/2004 z dnia 08.06.2005 r. zawartego z Miastem Opole w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie
dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę
oraz Wicestarostę do podpisania powyższego aneksu.
Do punktu 8 porządku
Starosta przedstawił następujące uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z sesji nadzwyczajnej w celu ustalenia sposobu ich realizacji:
- uchwała w sprawie nadania tytułu “Honorowego Obywatela Powiatu Kluczborskiego” - Panu: Joachem Hoffman, przedstawicielowi holenderskiej organizacji “Rotary Club Het Westland” – postanowiono o przekazaniu niniejszej uchwały do Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki;
- uchwała w sprawie nadania tytułu “Honorowego Obywatela Powiatu Kluczborskiego” – Panu: Nic Sosef, przedstawicielowi holenderskiej organizacji “Rotary Club Het Westland”
- postanowiono o przekazaniu niniejszej uchwały do Wydziału Współpracy Europejskiej,
Kultury, Sportu i Turystyki;
- uchwała w sprawie nadania tytułu “Honorowego Obywatela Powiatu Kluczborskiego” –
Panu: Dolf Van Eendenburg, przedstawicielowi holenderskiej organizacji “Rotary Club Het Westland”- postanowiono o przekazaniu niniejszej uchwały do Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki;
- uchwała w sprawie nadania tytułu “Honorowego Obywatela Powiatu Kluczborskiego” – Panu: Donald Petri, przedstawicielowi holenderskiej organizacji “Rotary Club Het Westland”
- postanowiono o przekazaniu niniejszej uchwały do Wydziału Współpracy Europejskiej,
Kultury, Sportu i Turystyki;
- uchwała w sprawie nadania tytułu “Honorowego Obywatela Powiatu Kluczborskiego” – Panu: Ilan Palgi, przedstawicielowi holenderskiej organizacji “Rotary Club Het Westland”
- postanowiono o przekazaniu niniejszej uchwały do Wydziału Współpracy Europejskiej,
Kultury, Sportu i Turystyki.
Do punktu 9 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku zmieniający Uchwałę Nr XXIX/219/2005 Rady Powiatu z dnia 08 lipca 2005 r. w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kluczborskim w roku szkolnym 2005/2006. Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że uchylenie Uchwały Nr XXXVII/268/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13 kwietnia 2006 r. i wprowadzenie zmian w uchwale
Nr XXIX/219/2005 Rady Powiatu z dnia 08 lipca 2005 r. w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kluczborskim w roku szkolnym 2005/2006, związane jest z koniecznością zmiany liczby godzin nieusprawiedliwionych w semestrze pozwalających na uczestnictwo beneficjenta ostatecznego w programie stypendialnym. Organ zajmujący się realizacją i wypłatą stypendiów zebrał dane o liczbie godzin nieusprawiedliwionych wszystkich stypendystów za okres od września 2005 r. do końca marca 2006 r. Po analizie przedstawionych dokumentów stwierdzono, że pozostawienie liczby godzin nieusprawiedliwionych na poziomie 30, spowoduje wykreślenie ponad 50 osób z programu
stypendialnego a w Powiecie Kluczborskim brak jest listy rezerwowej. Z kolei zbliżający się termin zakończenia realizacji projektu nie pozwala na ogłoszenie dodatkowego naboru. W związku z powyższym, zdaniem pani Krzysztowczyk, uzasadnione jest podwyższenie liczby godzin nieusprawiedliwionych w semestrze z 30 na 50, co umożliwi kontynuację udziału w programie stypendialnym wszystkim beneficjentom ostatecznym jak również wykorzystanie przyznanych środków. Członkowie Zarządu Powiatu po chwili dyskusji, jednogłośnie zatwierdzili powyższy projekt uchwały i postanowili o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 10 porządku
a) Wicestarosta zapoznał zebranych z wnioskiem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego w sprawie rozważenia możliwości podjęcia uchwały w sprawie przyjęcia programu refundacji kosztów kształcenia dla kadry medycznej wojewódzkich jednostek
ochrony zdrowia Województwa Opolskiego. Następnie wyjaśnił, że Sejmik Województwa Opolskiego przyjął “Strategię Ochrony Zdrowia dla Województwa Opolskiego na lata 2006-2013”. Organem doradczym przy opracowaniu tego dokumentu była Opolska Rada Zdrowia Publicznego. Jeden z rozdziałów w/w strategii poświęcony jest kształceniu kadr medycznych ukierunkowanym potrzebami regionu. Zawiera on cel strategiczny mówiący o ułatwianiu oraz wspieraniu finansowym kształcenia podyplomowego personelu medycznego. Praktyczną realizacją tego zamierzenia jest uchwała Zarządu Województwa Opolskiego z dnia 9 marca 2006 r. w sprawie przyjęcia programu refundacji kosztów kształcenia dla kadry medycznej wojewódzkich jednostek ochrony zdrowia Województwa Opolskiego. Zgodnie z powyższą uchwałą, pracownicy zatrudnieni w Jednostkach Wojewódzkich Ochrony Zdrowia, będą
mogli ubiegać się o refundację kosztów kształcenia, ponoszonych w związku ze specjalizowaniem się oraz uzyskiwaniem stopni naukowych. W związku z powyższym, kontynuował Wicestarosta, Przewodniczący Zespołu ds. kształcenia kadr medycznych Opolskiej Rady Zdrowia Publicznego, zwraca się do tut. Zarządu Powiatu z prośbą o rozważenie możliwości podjęcia takiej uchwały.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem.
- Starosta przedstawił zebranym standardowe warunki świadczenia usług prawnych przez
Kancelarię Prawną Baker & McKenzie w Warszawie.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższymi warunkami.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński .............................................
3. Otylia Skoczylas ...............................................
4. Stanisław Stenzel ...............................................