PROTOKÓŁ nr 145/2006
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 11 maja 2006 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie przekazania zespołu szkół Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi;
- wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na dodatkowe zatrudnienie na 1 etatu pomocy nauczyciela;
- porozumienie w sprawie współpracy w realizacji scentralizowanego systemu rekrutacji – Nabór Optivum na rok szkolny 2006/2007 z Gminą Wołczyn;
- aneks nr 6 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku na rok szkolny 2005/2006;
- Sprawy finansowe:
- projekt umowy z Urzędem Miejskim w Byczynie dot. realizacji zadania publicznego;
- projekt uchwały w sprawie poręczenia kredytu bankowego dla Kluczborsko-Oleskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
- Wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu dot. wyrażenia zgody na zamianę lokalu mieszkalnego w Polanowicach nr 93a/2 na lokal nr 93c/1.
- Wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu dot. zbycia nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego.
- Porozumienie z Powiatem Gliwickim dot. pokrycia kosztów utrzymania dziecka przebywającego w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Gliwickiego, pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego.
- Zatwierdzenie materiałów na sesję nadzwyczajną.
- Zatwierdzenie materiałów na kolejną sesję Rady Powiatu.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 28 kwietnia 2006 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił następujące sprawy:
- wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach
w sprawie przekazania zespołu szkół Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi; Starosta powiedział, że Dyrektor w swoim piśmie zawarł informacje o liczbie uczniów w szkole, liczbie oddziałów, informacje na temat zawodów, w jakich jest prowadzone kształcenie oraz informacje na temat bazy dydaktycznej jaka jest wykorzystywana do prowadzenia kształcenia praktycznego. Pani Jolanta Krzysztowczyk - Naczelnik Wydziału Edukacji z kolei wyjaśniła zebranym, że przede wszystkim, kompetentnym organem do podjęcia takiej decyzji jeśli chodzi o przekazanie zespołu szkół Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi jest Rada Powiatu w Kluczborku a prowadzenie publicznych szkół rolniczych o znaczeniu regionalnym i ponadregionalnym może być przekazywane w drodze porozumienia zawieranego między właściwym Ministrem a jednostką samorządu terytorialnego. Ponadto, zdaniem Pani Krzysztowczyk, w swoim piśmie dyrektor zawarł dane o liczbie uczniów niezgodne z aktualnymi danymi i bez podziału na szkoły młodzieżowe i dla dorosłych jak również, w swoim piśmie dyrektor nie zawarł propozycji terminu ewentualnego przekazania szkoły Ministrowi a co za tym idzie, brak jest informacji o losach zatrudnionych w tym zespole nauczycieli. Jeśli chodzi o aktualną liczbę uczniów w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych –
RCKU w Bogdańczowicach, zdaniem Pani Krzysztowczyk, w szkołach młodzieżowych liczba ta wynosi 111 uczniów a w szkołach dla dorosłych – 170 uczniów. Następnie
członkowie Zarządu podjęli dyskusję na temat przedmiotowej sprawy. Jako pierwszy głos
zabrał Skarbnik Powiatu, który stwierdził, że bardzo istotne jest to, że w momencie przejęcia w/w szkoły przez Ministra Rolnictwa, przejmie on tylko szkołę o profilu rolniczym a pozostałe “zawody” zostawi i wtedy będzie można przenieść tych uczniów do innych szkół. Ponadto, zdaniem Skarbnika, nawet gdyby w przyszłym roku szkolnym w szkole w Bogdańczowicach było 280 uczniów licząc po 3.000 zł. na ucznia to stracilibyśmy w budżecie 840.000,00 zł., przy czym, tylko jeden rozdział w tej szkole - szkoły zawodowe “kosztuje” ponad 1.200.000,00 zł. Ponadto Skarbnik dodał, że ważne jest to, co my nie dostaniemy ale ważniejsze jego zdaniem jest to, co my nie wydamy. Następnie Pani Krzysztowczyk dodała, że proponuje rozpatrzyć ponownie pomysł na utworzenie w Bogdańczowicach Powiatowego Centrum Kształcenia Ustawicznego, w którym skupione byłyby wszystkie szkoły dla dorosłych z całego powiatu i prowadzone formy poza szkolne takie jak kursy, konferencje czy szkolenia. Wicestarosta stwierdził, że nad tym pomysłem można się zastanowić ale dopiero ewentualnie wtedy, gdy Minister nie przejmie tej szkoły a na tę chwilę proponuje wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimanzjalnych – RCKU w Bogdańczowicach zaopiniować pozytywnie, co spotkało się z ogólną aprobatą ze strony pozostałych członków Zarządu Powiatu. Pani Krzysztowczyk dodała, że w takiej sytuacji należy przekazać propozycję Dyrektora do rozpatrzenia komisjom Rady Powiatu w Kluczborku: budżetu i oświaty jak również przygotować projekt uchwały intencyjnej, na mocy której, Rada Powiatu upoważni Zarząd Powiatu do wystąpienia z wnioskiem o przejęcie w/w zespołu szkół do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi jak również do podjęcia dalszych działań z tym związanych. Członkowie Zarządu Powiatu jeszcze po chwili dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali powyższy wniosek. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił o przekazaniu propozycji Dyrektora do rozpatrzenia komisjom Rady Powiatu w Kluczborku: budżetu i oświaty. Ponadto Zarząd Powiatu zlecił pani Naczelnik Wydziału Edukacji przygotowanie projektu uchwały intencyjnej, na mocy której, Rada Powiatu upoważni Zarząd Powiatu do wystąpienia z wnioskiem o przejęcie w/w zespołu szkół do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi jak również do podjęcia dalszych działań z tym związanych;
- wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku
w sprawie wyrażenia zgody na dodatkowe zatrudnienie na 1 etatu pomocy nauczyciela;
Jak wynika z powyższego wniosku – wyjaśnił Przewodniczący, Dyrektor w/w ośrodka informuje Zarząd Powiatu, że w związku z opracowaniem arkusza organizacyjnego na rok szkolny 2006/2007, wzrosła liczba etatów pracowników niepedagogicznych z 20 do 20,5.
Wzrost ten, zdaniem pani Dyrektor spowodowany jest koniecznością zatrudnienia pracownika jako pomocnika nauczyciela na 1 etatu w celu zapewnienia opieki uczniom szkoły podstawowej w klasach I – IV w stopniu umiarkowanym lub znacznym w oparciu o przepisy Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 21 maja 2001 r. Najbardziej istotny w całej tej sprawie jest fakt – kontynuował Starosta, że Dyrektor ośrodka zapewnia, że finansowanie tego dodatkowego zatrudnienia odbędzie w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia pracowników niepedagogicznych. Następnie swoją opinię w tej sprawie przedstawiła pani Krzysztowczyk, która powiedziała, że zgodnie z paragrafem 13 ust. 1 załącznika do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół z dnia 21 maja 2001 r. oraz paragrafem 31 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 07 marca 2005 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach, istnieje potrzeba zapewnienia opieki uczniom upośledzonym umysłowo w stopniu umiarkowanym lub znacznym poprzez wprowadzenie pomocy nauczycielowi pracującemu w takim zespole klasowym i wychowawczym. Ponadto pani Naczelnik dodała, że Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, znana jako doskonały gospodarz i organizator placówki, poddała analizie stan potrzeb i uznała, że 1 etatu spełni i zapewni potrzeby uczniów i wychowanków. W związku z powyższym, Pani Krzysztowczyk powiedziała, że jej zdaniem, wyrażenie zgody na zwiększenie zatrudnienia jest zasadne a jego finansowanie odbędzie się w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia pracowników niepedagogicznych. Zarząd Powiatu po zastanowieniu się stwierdził, że nie wnosi do tego wniosku żadnych zastrzeżeń ale tylko pod tym warunkiem, że wzrost zatrudnienia finansowany będzie ze środków przeznaczonych na wynagrodzenia pracowników niepedagogicznych. Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę
na zatrudnienie w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku
od 01.09.2006 r. na ˝ etatu pracownika niepedagogicznego pod warunkiem, że zwiększenie zatrudnienia finansowane będzie w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia pracowników niepedagogicznych;
- porozumienie w sprawie współpracy w realizacji scentralizowanego systemu rekrutacji –
Nabór Optivum na rok szkolny 2006/2007 z Gminą Wołczyn; Przewodniczący Zarządu wyjaśnił zebranym, że na mocy niniejszego porozumienia, Burmistrz Wołczyna wyraża zgodę
na przystąpienie Liceum Ogólnokształcącego w Wołczynie do wdrożenia systemu elektronicznego wspomagania rekrutacji – Nabór Opivum na rok szkolny 2006/2007 do szkół ponadgimanzjalnych prowadzonych przez Powiat Kluczborski a Powiat ten system udostępnia na potrzeby rekrutacji do Liceum w Wołczynie. Ponadto – kontynuował Starosta, Burmistrz Wołczyna, również na mocy tego porozumienia, zobowiązuje się do: stworzenia optymalnych warunków do wdrożenia w/w systemu poprzez utworzenie w Publicznym Gimnazjum w Wołczynie “Punktu naboru do Liceum Ogólnokształcącego w Wołczynie” wyposażonego w odpowiedni sprzęt komputerowy, wskazania osób obsługujących w/w Punkt jak również zobowiązuje się do umożliwienia gimnazjalistom rejestracji w systemie a także wprowadzenia wyników egzaminu oraz końcoworocznych do systemu poprzez udostępnienie sprzętu komputerowego i udzielanie przez osoby przeszkolone niezbędnych informacji. Jeśli chodzi o koszty związane z przeszkoleniem osób uczestniczących w procesach związanych z przeprowadzeniem rekrutacji przy pomocy systemu Nabór Optivum, Burmistrz Wołczyna zobowiązuje się na mocy w/w porozumienia do ich pokrycia w wysokości 600,00 zł. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego porozumienia, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu z Gminą Wołczyn porozumienia w sprawie współpracy
w realizacji scentralizowanego systemu rekrutacji – Nabór Opivum na rok szkolny 2006/2007.
Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższego porozumienia Starostę oraz Wicestarostę;
- aneks nr 6 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku
na rok szkolny 2005/2006; Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że powyższy aneks jest wprowadzany w związku z udzieleniem urlopu dla poratowania zdrowia jednej z nauczycielek, w okresie od 01.05.2006 r. do 30.04.2007 r., której godziny zostały przydzielone nauczycielom zatrudnionym w szkole. W tej sytuacji – kontynuowała Pani Krzysztowczyk, ogólna liczba godzin nauczycielskich nie ulega zmianie, jedynie zmianie
ulegają godziny w wymiarze obowiązkowym – zwiększenie o 1, godziny ponadwymiarowe – zwiększenie o 14 oraz godziny osób niepełnozatrudnionych – zmniejszenie o 15. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego aneksu w związku z tym Starosta
poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 6 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku na rok szkolny 2005 / 2006 i upoważnił Starostę do jego podpisania.
Do punktu 3 porządku
Skarbnik omówił następujące sprawy:
- projekt umowy z Urzędem Miejskim w Byczynie dot. realizacji zadania publicznego;
Skarbnik wyjaśnił, że na mocy zawiadomienie z Urzędu Miejskiego w Byczynie o przyznaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku dotacji w wysokości 2.977,00 zł. wprowadziliśmy te pieniądze do budżetu. Poradnia, podobnie jak w roku ubiegłym, w konkursie “na pożytek publiczny” te środki w Urzędzie Miejskim w Byczynie zapewniła sobie i teraz pozostaje tylko kwestia podpisania umowy. Stronami w powyższej umowie jest Zarząd Powiatu oraz Urząd Miejski w Byczynie reprezentowany przez Burmistrza Byczyny. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej umowy, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu z Burmistrzem Byczyny umowy dot. realizacji zadania publicznego;
Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższej umowy Starostę oraz Wicestarostę;
- projekt uchwały w sprawie poręczenia kredytu bankowego dla Kluczborsko-Oleskiej
Lokalnej Organizacji Turystycznej w Kluczborku; Pan Piotr Pośpiech wyjaśnił zebranym, że kwota poręczanego kredytu krótkoterminowego wynosi 50.000 zł. Kredyt ten, zaciągany przez Kluczborsko - Oleską Lokalną Organizację Turystyczną z/s w Kluczborku, przeznaczony jest na cel związany z działalnością publiczną tj. realizację projektu: “Sektorowa strategia rozwoju turystyki na obszarach wiejskich w Gminach: Kluczbork, Byczyna, Wołczyn oraz Lasowice Wielkie”. Celem tego programu jest stymulowanie lokalnych inicjatyw na rzecz rozwoju obszarów wiejskich w gminach. Głównym efektem będzie stworzenie zintegrowanej strategii rozwoju turystyki tych gmin na obszarach wiejskich oraz budowa Lokalnej Grupy Działania na rzecz realizacji celów strategii a tym samym,
rozwoju i promocji regionu. Na mocy powyższej uchwały – kontynuował Skarbnik, do czynności prawnej polegającej na udzieleniu poręczenia, upoważnia się dwóch członków Zarządu Powiatu a mianowicie: Przewodniczącego Zarządu oraz Wicestarostę. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym,
Przewodniczący poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie poręczenia kredytu bankowego dla Kluczborsko-Oleskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej w Kluczborku.
Do punktu 4 porządku
Starosta przedstawił wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu dotyczący wyrażenia zgody na zamianę lokalu mieszkalnego 4-pokojowego w Polanowicach nr 93a/2 na mieszkanie 2-pokojowe nr 93c/1również w Polanowicach - w związku z podaniem Pana Andrzeja Biegańskiego z Polanowic. Wicestarosta wyjaśnił zebranym, że w związku ze zmianą miejsca zamieszkania Pana Jana Droździel, dotychczas zajmującego mieszkanie dwupokojowe nr 93c/1, pozostał pustostan, który decyzją Zarządu Powiatu z dnia 28.04.2006 r. postanowiono przeznaczyć do sprzedaży w trybie przetargu. W dniu 02 maja br. wpłynęło do tut. Starostwa podanie Pana Andrzeja Biegańskiego z Polanowic, zajmującego tam mieszkanie 4-pokojowe z prośbą o wyrażenie zgody na zamianę dotychczas zajmowanego mieszkania na mieszkanie pozostające pustostanem po Panu Janie Droździel. Wnioskodawca swoją prośbę uzasadnia tym, że obydwoje z żoną są emerytami i nie stać ich na utrzymanie mieszkania obecnie zajmowanego tj. 4-pokojowego. Wicestarosta powiedział, że proponuje wyrazić zgodę na te zamianę, tym bardziej że chcą nam oddać mienie o wyższej wartości. Sekretarz dodał, że rozmawiał z Panem Biegańskim na temat powyższej sprawy i ten zapewnił go, że to mieszkanie 2-pokojowe, po przeprowadzce on sobie wykupi. Członkowie Zarządu Powiatu po zastanowieniu się stwierdzili, że proponują wyrazić zgodę na powyższą zamianę mieszkań. Następnie Wicestarosta dodał, że w takiej sytuacji, to mieszkanie 4-pokojowe jak już pozostanie pustostanem, trzeba będzie oszacować i wystawić do sprzedaży w drodze przetargu. Również i z tą propozycją członkowie Zarządu zgodzili się jednogłośnie. Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na
zamianę przez Pana Andrzeja Biegańskiego mieszkania 4-pokojowego na mieszkanie 2-pokojowe. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił, że następnie to mieszkanie 4-pokojowe należy oszacować i wystawić do sprzedaży w drodze przetargu.
Do punktu 5 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu informujący o wynikach rokowań i przetargu przeprowadzonych w dniu 08 maja br. na nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego a mianowicie: działki budowlane położone w Bogacicy, działka nr 91/10 położona w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej 23 zabudowana budynkiem starej pralni, działka nr 130/6 położona
w Wołczynie zabudowana budynkami magazynowymi oraz dz. nr 402/10 położona w miejscowości Żabiniec. Jeśli chodzi o działki budowlane położone w Bogacicy – kontynuował Przewodniczący, tj. działka nr 1089 o powierzchni 0,0966 ha, działka nr 1090 o powierzchni 0,1067 ha, działka nr 1091 o powierzchni 0,1013 ha - na ich zbycie w w/w terminie został przeprowadzony I przetarg, który z powodu braku oferentów zakończył się wynikiem negatywnym. Na działkę zabudowaną budynkiem starej pralni czyli działkę nr 91/10 położoną w Kluczborku przy ulicy M.C. Skłodowskiej 23, przeprowadzone zostały VII rokowania cenowe jednak nie złożono żadnej oferty kupna. Podobna sytuacja miała miejsce jeśli chodzi o nieruchomość położoną w Wołczynie przy ulicy Namysłowskiej 39 czyli działka nr 130/6 zabudowana budynkami magazynowymi, również brak było oferty kupna. Jeśli chodzi o nieruchomość położoną w miejscowości Żabiniec czyli działkę nr 402/10 jej nabyciem zainteresowany był jeden oferent, który zaproponował za przedmiotową nieruchomość cenę 85.000,00 zł. W związku z tym, że kwota ta znacznie odbiega od kwoty wyszacowanej przez rzeczoznawcę tj. kwoty 199.600,00 zł., komisja biorąca udział w rokowaniach, postanowiła przedstawić przedmiotową sprawę do rozpatrzenia przez Zarząd Powiatu, tym bardziej, że oferent wyraził chęć do dalszych negocjacji. W związku z powyższym, kwestia ustalenia warunków sprzedaży i ostatecznej ceny została odłożona do niniejszego posiedzenia Zarządu Powiatu. Na to posiedzenie zostali również zaproszeni Państwo Mariola i Konstanty Pasek, którzy wyrazili chęć do dalszych negocjacji jeśli chodzi o cenę zakupu przedmiotowej nieruchomości. Na wstępie tych negocjacji Starosta oznajmił
wszystkim zebranym, że zaproponowana przez Pana Konstantego Pasek cena 85.000,00 zł. za nieruchomość położoną w miejscowości Żabiniec jest zbyt niska w porównaniu do kwoty oszacowanej przez rzeczoznawcę, stanowi tylko około 43% jej wartości. Zarząd Powiatu jest skłonny obniżyć tę kwotę 199.600,00 zł. ale nie do poziomu 85.000,00 zł. Cena ta musi być wyższa i dodatkowo, w imieniu Zarządu Powiatu, Starosta zaproponował oferentowi,
że po dogadaniu się co do ceny, będzie mógł on tę należność zapłacić w dogodnych dla niego
ratach, z tym, że do końca bieżącego roku. Następnie, po konsultacjach, Zarząd Powiatu zaproponował za przedmiotową nieruchomość cenę 118.000,00 zł. Pan Konstanty Pasek stwierdził, że jest to za wysoka kwota i że jest skłonny “dojść” najwyżej do ceny 100.000,00 zł. Następnie Skarbnik powiedział, że działka o której mowa, położona jest przy samej ulicy, ma powierzchnię 1,2100 ha i Zarząd Powiatu nie może “zejść” z ceną całej nieruchomości poniżej ceny działki, tym bardziej, że jak oficjalne źródła podają, ceny nieruchomości w skali roku rosną o około 20% a my musimy tego pilnować, aby nikt nam nie
zarzucił, że zbyliśmy nieruchomość za cenę zaniżoną. Musimy zdawać sobie sprawę, że nie jesteśmy już na etapie przetargu publicznego, który rządzi się innymi prawami, gdzie pada cena, jest przebicie i obie strony nie za bardzo mogą się z tego wycofać a my jesteśmy na etapie negocjacji i po stronie Zarządu jest dużo większa odpowiedzialność za zaproponowaną cenę i stąd “pójście na rękę” i zaproponowanie rozłożenia płatności na raty. Pan Konstanty Pasek zapytał, jaki będzie maksymalny okres spłaty ewentualnych rat – do końca roku czy na rok na co Skarbnik odpowiedział, że do końca roku budżetowego. Pan Pasek stwierdził, że odpowiadałoby mu bardziej takie rozwiązanie, aby jedna rata w wysokości 50% ogólnej ustalonej ceny płatna była w tym roku a pozostała część w przyszłym roku. Starosta powiedział, że Zarząd Powiatu planując dochody i wydatki budżetu powiatu, robi to w skali roku i jeżeli płatność zostanie przeniesiona na rok następny, to na tyle zabraknie nam w roku bieżącym. Następnie Przewodniczący Zarządu Powiatu zaproponował, aby oferent wraz z żoną opuścili na kilka minut salę narad aby zarówno oni jak i członkowie Zarządu mogli przez chwilę jeszcze zastanowić się i przedyskutować sprawę.
Po dyskusji Zarząd Powiatu podał Państwu Pasek cenę 112.000,00 zł. za powyższą nieruchomość. Z kolei Pan Pasek podał kwotę 110.000,00 zł. i płatne w tym roku. Skarbnik zapytał, czy kwota ta zostałaby zapłacona w całości czy na raty na co Pan Pasek odpowiedział, że na raty tylko pozostaje kwestia uzgodnienia ich wysokości. Skarbnik zapytał, czy
odpowiadałoby mu na przykład tak, aby 50% powyższej kwoty zostało wpłacone do dnia podpisania aktu notarialnego a pozostała część do 15 listopada 2006 r. na co Pan Pasek zgodził się. Ostatecznie, zarówno Zarząd Powiatu jak i Państwo Pasek jednogłośnie zgodzili się na cenę 110.000,00 zł. za nieruchomość nr 402/10 położoną w miejscowości Żabiniec
jak i na warunki płatności tj. że ustalona cena zostanie rozłożona na dwie raty. Następnie uzgodniono szczegółowe warunki płatności a mianowicie: I rata stanowić będzie 50% wynegocjowanej ceny tj. 55.000,00 zł., przy czym odejmując od tej kwoty wpłaconą przez w/w zaliczkę w wysokości 19.960,00 zł., I rata wynosić będzie 35.040,00 zł. i płatna nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność w/w nieruchomości. Jeśli chodzi o drugą ratę, będzie ona wynosić 53.994,00 zł. plus 1.006,00 zł. odsetek tj. 55.000,00 zł. i płatna do dnia 15 listopada 2006 r. Na koniec Pan Pasek zapytał jeszcze, kiedy planowane jest podpisanie aktu notarialnego na co Skarbnik odpowiedział, że to pozostaje do uzgodnienia i można ten termin od razu ustalić. W związku z tym, członkowie Zarządu Powiatu zaproponowali jako dzień podpisania aktu notarialnego 29 maja br.
Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął informacje o wynikach rokowań i przetargu przeprowadzonych w dniu 08 maja br. na nieruchomości stanowiące własność Powiatu
Kluczborskiego a mianowicie: działki budowlane poł. w Bogacicy, działka nr 91/10 poł. w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej 23 zabudowana budynkiem starej pralni,
działka nr 130/6 poł. w Wołczynie zabudowana budynkami magazynowymi oraz dz. nr 402/10 poł. w miejscowości Żabiniec. Jednocześnie Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o sprzedaży nieruchomości nr 402/10 poł. w miejscowości Żabiniec Państwu Marioli i Konstantemu Pasek zam. Lasowice Małe ul. Odrodzenia 25B/3. Postanowiono o sprzedaży powyższej nieruchomości za cenę 110.000,00 zł. przy czym 50% powyższej kwoty ma zostać wpłacone do dnia podpisania aktu notarialnego tj. do 29 maja br. a pozostała część do 15 listopada 2006 r.
Do punktu 6 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił porozumienie z Powiatem Gliwickim dotyczące pokrycia kosztów utrzymania dziecka przebywającego w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Gliwickiego a pochodzącego z terenu Powiatu Kluczborskiego. Następnie wyjaśnił, że porozumienie z Powiatem Gliwickim o podobnej treści zostało już wcześniej podpisane lecz wtedy nie zawierało ono w swojej treści informacji o przyznaniu jednorazowej pomocy pieniężnej na pokrycie niezbędnych wydatków związanych z potrzebami przyjmowanego do rodziny dziecka. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższego porozumienia, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu porozumienia z Powiatem Gliwickim
dotyczącym pokrycia kosztów utrzymania dziecka przebywającego w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Gliwickiego, pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego. Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższego porozumienia Starostę oraz Wicestarostę.
Do punktu 7 porządku
Starosta przedstawił następujące projekty uchwał Rady Powiatu w Kluczborku na sesję nadzwyczajną:
- projekt uchwały w sprawie nadania tytułu “Honorowego Obywatela Powiatu Kluczborskiego” Panu - Joachem Hoffman, przedstawicielowi holenderskiej organizacji “Rotary Club Het Westland”;
Kluczborskiego” Panu – Nic Sosef, przedstawicielowi holenderskiej organizacji “Rotary Club Het Westland”;
- projekt uchwały w sprawie nadania tytułu “Honorowego Obywatela Powiatu
Kluczborskiego” Panu – Dolf Van Eendenburg, przedstawicielowi holenderskiej organizacji “Rotary Club Het Westland”;
- projekt uchwały w sprawie nadania tytułu “Honorowego Obywatela Powiatu
Kluczborskiego” Panu – Donald Petri, przedstawicielowi holenderskiej organizacji “Rotary Club Het Westland”;
- projekt uchwały w sprawie nadania tytułu “Honorowego Obywatela Powiatu
Kluczborskiego” Panu – Ilan Palgi, przedstawicielowi holenderskiej organizacji “Rotary Club Het Westland”.
Aby uzasadnić celowość powyższych uchwał Starosta powiedział, że w/w są przedstawicielami holenderskiej organizacji Rotary Club Het Westland działającej w mieście Naldwijk. Organizacja ta w 1997 roku otoczyła patronacką opieką Dom Dziecka w Bąkowie, wchodzący obecnie w skład Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno- Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacica – Bąków. W czasie nieprzerwanie trwającej współpracy, wspierali oni w/w Dom Dziecka pomocą zarówno finansową jak i rzeczową. Dzięki ich pomocy finansowej, w Domu Dziecka w Bąkowie zostały wykonane następujące prace: wymieniono okna, wymieniono całą instalację elektryczną, wykonano dwie łazienki, zainstalowano ekologiczną
oczyszczalnię ścieków, wymieniono instalację c.o. i zmodernizowano cały system grzewczy, wyremontowano dwa aneksy kuchenne, wymieniono pokrycie dachowe oraz rynny. Z kolei otrzymana pomoc rzeczowa to: odzież, artykułu żywnościowe, meble oraz wykładzina dywanowa. Ogólna suma wsparcia to kwota 350.000,00 zł. Ze względu na powyższe,
zdaniem zarówno Starosty, członków Zarządu Powiatu jak i pani Dyrektor Powiatowego
Zespołu Socjalizacyjno- Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacica – Bąków, zasadne jest wyróżnienie holenderskich przyjaciół tytułem “Honorowy Obywatel Powiatu Kluczborskiego”. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zatwierdzili powyższe projekty uchwał Rady Powiatu i postanowili o ich skierowaniu na sesję nadzwyczajną Rady Powiatu
w Kluczborku w dniu 18 maja 2006 r.
Do punktu 8 porządku
Starosta przedstawił następujące projekty uchwał Rady Powiatu w Kluczborku:
i placówek kształcenia ustawicznego w powiecie kluczborskim - Pani Jolanta Krzysztowczyk
– Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła zebranym, że zgodnie z ustawą o systemie oświaty, Rada Powiatu posiada kompetencje do ustalenia planu sieci publicznych szkół ponadgimanzjalnych stosowną uchwałą. W powiecie kluczborskim, od 24 marca 2004 r. – kontynuowała Pani Krzysztowczyk, od czasu ukazania się zmiany do uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół i placówek kształcenia ustawicznego w powiecie kluczborskim, powstało kilka szkół ponadgimnazjalnych młodzieżowych i dla dorosłych na przykład: szkoła policealna, liceum ogólnokształcące dla dorosłych oraz Liceum Ogólnokształcące w Wołczynie. Wprowadzenie kolejnej zmiany do w/w uchwały, zdaniem Pani Krzysztowczyk, spowodowałoby nieczytelny obraz sieci szkół ponadgimanzjalnych w powiecie kluczborskim. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z projektem powyższej uchwały, nie wnieśli do niej żadnych uwag, tym samym, jednogłośnie ją zatwierdzają jako materiał na kolejną sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie likwidacji szkoły ponadpodstawowej w Zespole Szkół
Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła zebranym, że zarówno niniejszy projekt uchwały jak i cztery kolejne w sprawie likwidacji szkół
ponadpodstawowych, dotyczą likwidacji szkół starego typu czyli szkół , które już nie funkcjonują w systemie oświaty w związku ze zmianami wynikającymi z reformy oświaty. Likwidacja szkół wymienionych w tych uchwałach, wynika z zakończonego procesu
kształcenia w tych szkołach a w ich miejsce powołano nowe typy szkół ponadgimanzjalnych. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na kolejną sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie likwidacji szkół ponadpodstawowych w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku - Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na kolejną sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie likwidacji szkoły ponadpodstawowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku - Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na kolejną sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie likwidacji szkoły ponadpodstawowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach - Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na kolejną sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie likwidacji szkoły ponadpodstawowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku - Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na kolejną sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 9 porządku
Starosta przedstawił projekt współfinansowany przez Unię Europejską na wyposażenie centrów kształcenia ustawicznego, centrów kształcenia praktycznego i szkół zawodowych w stanowiska do egzaminów zawodowych w Zespole Szkół Ponadgimanzjalnych Nr 1 w Kluczborku. Jednocześnie Starosta poinformował zebranych, że aby przystąpić do w/w projektu, placówka i organ prowadzący muszą spełniać trzy warunki: utrzymać status placówki egzaminacyjnej co najmniej przez 5 lat po zakończeniu projektu; zapewnić miejsce na zainstalowanie sprzętu i środki na jego eksploatację oraz to, że zgłoszone zapotrzebowanie na sprzęt powinno być zgodne z faktycznymi brakami w wyposażenie i potrzebami placówki. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym projektem, jednogłośnie postanowił o jego podpisaniu i upoważnił do tego Przewodniczącego Zarządu.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński .............................................
3. Otylia Skoczylas ...............................................
4. Stanisław Stenzel ...........................................