PROTOKÓŁ nr 141/2006
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 03 kwietnia 2006 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- wniosek dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie zwolnienia z pensum obowiązkowego w roku szkolnym 2006/2007;
- wniosek dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zwiększenie zatrudnienia o 3 etatu w dziale księgowości ośrodka.
- Sprawy finansowe:
- projekt umowy z Panią Aldoną Żerko z Kluczborka, Prywatny Gabinet – Praktyka Lekarska na Wezwanie dot. odpłatności za dyżury medyczne świadczone na rzecz szpitala;
b) zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu:
- wniosek o dofinansowanie ze środków PFRON projektów w ramach programu pn. “Program wyrównywania różnic między regionami”;
- wykaz zestawów komputerowych wymagających modernizacji platformy sprzętowej dostosowanej do wymogów systemu operacyjnego Windows XP HE SP2 Pl;
- informacja Urzędu Miejskiego w Byczynie o przekazaniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku dotacji na realizację zadań zawartych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkotykowych;
- wniosek Parafii Rzymsko-Katolickiej w Kostowie w sprawie dofinansowania remontu Kościoła w Miechowej;
- wniosek Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w/m. o zwiększenie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego w rozdziale – Gospodarka leśna;
- informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o ostatecznych kwotach dotacji na realizowane zadania oraz kwotach dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zleconych ustawami;
- informacja Ministra Finansów o planowanych na 2006 rok dochodach z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych;
- informacja opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o zwiększeniu dotacji celowej w rozdziale – Pomoc dla repatriantów.
- Udzielenie pełnomocnictwa dla Pana Wiesława Solarewicza, dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.
- Wniosek Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia w sprawie zaopiniowania sprawozdania Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z prowadzenia działalności w zakresie zbywania ruchomości będących środkami trwałymi za rok 2004 i 2005.
- Sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z prowadzenia działalności w zakresie prowadzonej działalności polegającej na wydzierżawieniu lub wynajęciu majątku trwałego za rok 2004 i 2005.
- Sprawozdanie z wykonania zadań z zakresu administracji rządowej i związane z tym gospodarowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za rok 2005.
- Sprawozdanie z realizacji “Programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2005 roku”.
- Aneks nr 1/2006 do porozumienia zawartego z Powiatem Krapkowickim w sprawie pokrycia kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego.
- Porozumienie w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej oraz ponoszenia przez Powiat Kluczborski wydatków na jego utrzymanie.
- Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 21 marca 2006 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił następujące sprawy:
- wniosek dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku w sprawie zwolnienia z pensum obowiązkowego w roku szkolnym 2006/2007; Starosta wyjaśnił, że wnioskodawca swoją prośbę uzasadnia specyfiką ośrodka jako placówki oświatowej świadczącej usługi edukacyjne, kwaterunkowe i żywieniowe, sposobem organizacji roku szkolnego a przede wszystkim jakością nauczania. Przy tak rozległym i zróżnicowanym działaniu ośrodka – kontynuował Starosta, zdaniem wnioskodawcy, prowadzenie zajęć dydaktycznych z młodzieżą 3 godziny tygodniowo jest do wykonania lecz nie ma takiej możliwości aby wykonywać to stale tzn. co tydzień w takim wymiarze. Następnie Starosta zapoznał zebranych z opinią Wydziału Edukacji na temat przedmiotowej sprawy, który to Wydział negatywnie opiniuje wniosek dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie zwolnienia w roku szkolnym 2006 / 2007 z realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin, wynoszącego 3 godziny tygodniowo. Swoją decyzję Wydział Edukacji motywuje tym – kontynuował Starosta, że w/w wniosek nie ma szczegółowego uzasadnienia, które byłoby podstawą do zwolnienia z obowiązkowego pensum. Każdego roku, ośrodek organizuje kursy dla uczniów objętych nauczaniem teoretycznych przedmiotów zawodowych. Zajęcia odbywają się w godzinach dopołudniowych, następnie młodzież po zajęciach przebywa w internacie a opiekę nad wychowankami internatu sprawują wychowawcy zatrudnieni w ośrodku, będący pod nadzorem kierownika internatu. Całym ośrodkiem kieruje dyrektor, który oprócz funkcji administratora jednostki, pełni również rolę nauczyciela. Jego obowiązkowe pensum tygodniowe wynosi 3 godziny. W związku z tym, że zajęcia odbywają
się w formie kursów, godziny te kumulują się, na przykład tylko przez trzy kursy 4 tygodniowe. W roku szkolnym 2005/2006, dyrektor odbywał zajęcia tylko podczas 1 kursu w dniach od 05.09.2005 r. do 30.09.2005 r. – 16 godzin, 5 kursu w dniach od 02.01.2006 r. do 10.02.2006 r. – 6 godzin oraz 6 kursu w dniach 13.02.2006 r. do 10.03.2006 r. – 8 godzin. W związku z powyższym Wydział Edukacji w swojej opinii sugeruje – kontynuował Przewodniczący Zarządu, aby dyrektor tak ułożył arkusz organizacji pracy szkoły, aby zajęcia prowadzone przez dyrektora odbywały się w miesiącach małego “nasycenia” pracą administracyjną dyrektora np. grudzień, styczeń, luty lub w innych miesiącach. Następnie członkowie Zarządu Powiatu podjęli dyskusję na temat przedmiotowej sprawy. Początkowo członkowie Zarządu skłaniali się do opinii Wydziału Edukacji w tej sprawie i chcieli wniosek zaopiniować negatywnie z obawy przed tym, aby w następstwie zwolnienia dyrektora z obowiązkowego pensum, nie zwracał się on do nas o dodatkowe środki. Następnie Skarbnik powiedział, że wie, że dyrektor ma koncepcję co do wykorzystania ośrodka w weekendy i wiele jeszcze innych pomysłów na pozyskanie dodatkowych środków a jeśli będzie miał mniej zajęć, tym jego zdaniem będzie bardziej mobilny w tym zakresie. Po wysłuchaniu wypowiedzi Skarbnika, członkowie Zarządu zmienili zdanie tym bardziej że Starosta powiedział, że można wyrazić zgodę na zwolnienie dyrektora z obowiązkowego pensum w roku szkolnym 2006 / 2007, ale bez przyznawania mu dodatkowych środków a Skarbnik dodał, że koszty związane ze zwolnieniem dyrektora z pensum powinny być pokryte w ramach należnej części subwencji oświatowej oraz wypracowanych dochodów własnych. Z takim rozwiązaniem przedmiotowej sprawy Zarząd Powiatu jednogłośnie zgodził się. Reasumując, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zwolnienie Dyrektora Wojewódzkiego
Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku z pensum obowiązkowego w roku szkolnym 2006/2007. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił, że koszty związane ze zwolnieniem dyrektora z pensum powinny być pokryte w ramach należnej części subwencji oświatowej oraz wypracowanych dochodów własnych;
b) wniosek dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zwiększenie zatrudnienia o 3 etatu w dziale księgowości ośrodka; Starosta powiedział, że wnioskodawczyni swoją prośbę uzasadnia tym, że aktualny stan zatrudnienia oraz ilość realizowanych zadań, w tym niezaplanowanych, znacznie utrudnia pracownikom prawidłową realizację zadań oraz wymagane zgodnie z procedurami niezbędne w ich pracy procesy analizy, samokontroli i monitorowania bieżącej działalności. Następnie
Starosta przedstawił członkom Zarządu opinię Wydziału Edukacji w przedmiotowej sprawie, który to Wydział pisze, że po analizie przydziałów czynności 3 pracowników tj. księgowej, referenta ds. księgowości oraz kasjera stwierdzono, iż w dwóch przypadkach pracownicy wykonują czynności kadrowej lub sekretariatu. W związku z powyższym a zarazem brakiem szczegółowego uzasadnienia, które byłoby podstawą do wyrażenia zgody na dodatkowe zatrudnienie, Wydział Edukacji przedmiotowy wniosek opiniuje negatywnie. Jednocześnie w/w Wydział proponuje, aby Pani dyrektor ośrodka dokonała zmiany przydziału czynności pracowników administracji. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z opinią Wydziału Edukacji w powyższej sprawie stwierdzili jednogłośnie, że również nie widzą stosownego uzasadnienia prośby Pani dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku. Członkowie Zarządu Powiatu postanowili negatywnie zaopiniować wniosek dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zwiększenie zatrudnienia o 3 etatu w dziale księgowości ośrodka i jednocześnie zaproponowali zmianę przydziału czynności pracowników administracji.
Do punktu 3 porządku
Skarbnik omówił następujące sprawy:
- projekt umowy z Panią Aldoną Żerko z Kluczborka, Prywatny Gabinet – Praktyka
Lekarska na Wezwanie dot. zwrotu należności za dyżury medyczne świadczone na rzecz szpitala; Skarbnik wyjaśnił, że Pani Aldona Żerko, w dniu 19 października 2005 r. zwróciła się do Zarządu Powiatu z pismem o wypłacenie jej zaległych należności za dyżury medyczne świadczone na rzecz szpitala, jednak pod koniec ubiegłego roku, wydatki z tego tytułu były już bardzo “napięte” i dlatego też, wniosek ten może być rozpatrywany dopiero teraz. Zadłużenie to – kontynuował Pan Piotr Pośpiech, na dzień dzisiejszy tj. 03 kwietnia 2006 r. wynosi 983,80 zł. Zawierając powyższą umowę z Panią Żerko, na jej podstawie, Powiat zobowiązuje się dokonać zapłaty powyższej kwoty głównej wynikającej z zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji do dnia 30 kwietnia br. Z kolei wierzyciel SP ZOZ, zrezygnuje na podstawie powyższej umowy z wszelkich roszczeń w stosunku do SP ZOZ oraz Powiatu Kluczborskiego z tytułu należności głównej i należności ubocznych także po zakończeniu
procesu likwidacji SP ZOZ-u. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu umowy z Panią Aldoną Żerko, Prywatny Gabinet – Praktyka Lekarska na Wezwanie dot. zwrotu należności za dyżury medyczne świadczone na rzecz szpitala i jednogłośnie postanowili o jej podpisaniu. Jednocześnie, Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższej umowy;
b) zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu:
1. wniosek o dofinansowanie ze środków PFRON projektów w ramach programu pn. “Program wyrównywania różnic między regionami”; Skarbnik powiedział, że wniosek ten dotyczy zakupu samochodu do przewozu osób niepełnosprawnych dla Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach. Przy dofinansowaniu 75% kosztów zakupu, możemy zakupić samochód o wartości 119.200,00 zł. zabezpieczając środki własne w wysokości 29.800,00 zł. Ponieważ do końca marca br. nie odbyła się sesja Rady Powiatu, do wniosku zostało sporządzone i podpisane oświadczenie, że środki zostaną zabezpieczone w budżecie i naszą rolą będzie zabezpieczenie teraz na sesji tych 29.800,00 zł. w wydatkach majątkowych i to, zdaniem Skarbnika, będzie wydatek “sztywny”, ponieważ ewentualne oszczędności zgodnie z warunkami powyższego programu, wpływają na zmniejszenie udziału PFRON.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok jako zmianę planu wydatków inwestycyjnych, uchwalonego na 2006 rok;
2. wykaz zestawów komputerowych wymagających modernizacji platformy sprzętowej dostosowanej do wymogów systemu operacyjnego Windows XP HE SP2 Pl; Pan Piotr Pośpiech powiedział, że powyższy wykaz dotyczy zestawów komputerowych tut. Starostwa a ma to związek z następującą kwestią: wyszacowany brak jest na poziomie 112.599,00 zł. ale wszystko nie będzie mogło być zmodernizowane w 100% gdyż nie wystarczy na to środków. Robiąc analizę, ile możemy na powyższy cel wydać, Skarbnik wyliczył, że po odliczeniu wydatków, które już zostały poniesione na zakup oprogramowania dla Wydziału Edukacji, planował on, że w tym roku wydamy na informatyzację około 80.000,00 zł. już wydatkowaliśmy około 12.000,00 zł. i teraz zgodnie z przepisami o Tajnej Kancelarii, musimy zakupić tam komputer za kwotę 18.900,00 zł. brutto. Jeśli chodzi o zakup komputera do Tajnej Kancelarii, zdaniem Skarbnika, można zrobić tak: zwiększyć u nas wydatki majątkowe i zabezpieczyć tymi środkami kwotę 18.900,00 zł. Zarząd Powiatu zapoznał się
z wykazem zestawów komputerowych wymagających modernizacji platformy sprzętowej dostosowanej do wymogów systemu operacyjnego Windows XP HE SP2 Pl. Jednocześnie Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o zakupie zestawu komputerowego do Tajnej Kancelarii za kwotę 18.900 zł. brutto i zadanie to należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok jako zmianę planu wydatków inwestycyjnych, uchwalonego na 2006 rok;
- informacja Urzędu Miejskiego w Byczynie o przekazaniu Poradni Psychologiczno-
Pedagogicznej w Kluczborku dotacji w kwocie 2.977,20 zł. na realizację zadań zawartych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkotykowych; Skarbnik wyjaśnił, że Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kluczborku, podobnie jak w roku ubiegłym, wzięła udział w kolejnym programie profilaktycznym i otrzymała dofinansowanie w wysokości 2.977,20 zł. i zdaniem Skarbnika, wniosek ten, również należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok;
- wniosek Parafii Rzymsko-Katolickiej w Kostowie w sprawie dofinansowania remontu
Kościoła w Miechowej; Skarbnik powiedział, że jak wynika z przedmiotowego wniosku, remont w/w Kościoła rozpoczął się w ubiegłym roku. Parafia korzystała wtedy z dotacji Urzędu Marszałkowskiego w kwocie 50.000,00 zł. Obecnie, z powodu z braku środków, prace te zostały wstrzymane a Kościół nie jest użytkowany. Członkowie Zarządu Powiatu stwierdzili, że należałoby wspomóc finansowo powyższe zadanie ale na tę chwilę nie ma wolnych środków w budżecie, które by można przeznaczyć na powyższy cel co Skarbnik potwierdził, jednak nie jest to ostateczna decyzja, gdyż w momencie pojawienia jakiś wolnych środków, wniosek ten zostanie ponownie rozpatrzony. Reasumując, Zarząd Powiatu ze względu na brak wolnych środków w budżecie, negatywnie zaopiniował powyższy
wniosek. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił, że w momencie pojawienia się wolnych środków, wniosek zostanie rozpatrzony ponownie.
- wniosek Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w/m. o zwiększenie
dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego w rozdziale – Gospodarka leśna; Pan Piotr Pośpiech oznajmił zebranym, że w związku z pismem Agencji Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie, dotyczącym wartości zwaloryzowanych stawek ekwiwalentu za 1 ha zalesionej powierzchni za rok 2005, wnioskodawca prosi o zwiększenie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego w dziale 020 rozdział 02001 Gospodarka leśna – o kwotę 7,00 zł. z zaplanowanej kwoty 60.500,00 zł. do 60.507,00 zł.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok;
- informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o ostatecznych kwotach dotacji
na realizowane zadania oraz kwotach dochodów związanych z realizacją zadań
z zakresu administracji rządowej oraz innych zleconych ustawami; na wstępie Skarbnik zaproponował, że niniejszy podpunkt protokołu omówi łącznie z podpunktem “3b – 7” a mianowicie informacją Ministra Finansów o ostatecznych wielkościach poszczególnych części subwencji ogólnej z budżetu państwa oraz prognozowanej kwocie udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych co spotkało się z ogólną aprobatą ze strony członków Zarządu; Pan Piotr Pośpiech rozpoczął swą wypowiedź od przedstawienia różnic, które te zmiany zawarte w powyższych wnioskach w sobie niosą i tak: otrzymaliśmy na prace geodezyjno-urządzeniowe na potrzeby rolnictwa, w dziale – Rolnictwo i łowiectwo zwiększenie o 30.000 zł.; zmniejszenie środków na funkcjonowanie Komendy Powiatowej PSP w Kluczborku o 8.000 zł.; Następnie – kontynuował Skarbnik, wzrost dochodów z tytułu prognozowanych udziałów we wpływach w udziale w podatku dochodowym od osób fizycznych i to jest plus 49.198,00 zł. i ta zmiana pozwoliłaby nam na wprowadzenie dwóch wcześniej omówionych elementów czyli zakup samochodu dla Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach oraz zestawu komputerowego dla Tajnej Kancelarii. Największy spadek odnotowano w części oświatowej na minus 717.034,00 zł., subwencja równoważąca, jak pisze Minister, po dokładnych wyliczeniach, została zmniejszona o 55,00 zł. Kolejna zmiana, niestety na minus to jest zmniejszenie środków dla domów pomocy społecznej o 19.000 zł. Najwięcej problemów, zdaniem Pana Piotra Pośpiecha, będzie powodowała zmniejszona subwencja oświatowa. W związku tym, przygotował on zestawienie zmian powodujących ograniczenie planu wydatków szkół i placówek oświatowych o odniesieniu do dwóch działów: oświata i wychowanie oraz edukacyjna opieka wychowawcza. Ogólnie na te cele, po odliczeniu dotacji na stypendia dla uczniów, na finansowanie tych zadań mamy w budżecie 21.027.346,00 zł. W oświacie i wychowaniu plan wydatków przed zmianą wynosi 17.395.915 zł. co stanowi 82,7% całości planowanych nakładów natomiast w edukacyjnej opiece
wychowawczej, po odliczeniu stypendiów – 3.631.431 zł. co stanowi 17,3% całości planowanych nakładów. Kwota zmniejszonej subwencji to 717.034 zł. Posługując się tym samym wskaźnikiem procentowym, mamy w oświacie i wychowaniu 592.987 zł. natomiast w edukacyjnej opiece wychowawczej – 124.047 zł. Następnie wszystko to zostało rozpisane na poszczególne rozdziały w ramach których występują wydatki. W wyniku tych obliczeń wyszły kwoty, które trzeba i można w poszczególnych rozdziałach zmniejszyć. Następnie Skarbnik zaproponował, aby po tym wyliczeniu, pisemnie z wyjaśnieniem przedstawić dyrektorom szkół, aby zaproponowali oni sami, z których paragrafów można ten plan “zdjąć”. Jeśli chodzi o różnice które wynikają z tego zestawienia, to stąd, że zdaniem Skarbnika, nie mógł on wziąć pod uwagę na przykład rozdziału – Dokształcanie i Doskonalenie Nauczycieli, który występuje w tych dwóch działach i nie mógł tam zmniejszyć bo musi zostać 1% wszystkich wydatków na wynagradzanie nauczycieli i nie mógł on brać go pod uwagę i dlatego wyszły te różnice: w oświacie 11.266,00 zł. a w edukacyjnej opiece wychowawczej – 745,00 zł. i Skarbnik widziałby możliwość zmniejszenia tej różnicy na naszych odsetkach od kredytu. Zarząd Powiatu zaakceptował powyższe zestawienie zmian jak również po zapoznaniu się z powyższymi wnioskami i postanowił o ich skierowaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wnioski te należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok;
8. informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Wydział Finansów i Budżetu
o zwiększeniu dotacji celowej o kwotę 23.146,00 zł. w dziale – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, w rozdziale – Pomoc dla repatriantów, § 2110 – dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami, realizowane przez powiat; Powyższe środki – wyjaśnił Skarbnik, przeznaczone są na pokrycie kosztów przejazdu, zagospodarowanie i bieżące utrzymanie repatriantów – rodziny czteroosobowej. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na sesję Rady Powiatu
w Kluczborku. Wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok.
Do punktu 4 porządku
Starosta przedstawił zebranym projekt pełnomocnictwa dla Pana Wiesława Solarewicza, dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Na mocy powyższego pełnomocnictwa – kontynuował Starosta, upoważnia się Pana Wiesława Solarewicza do występowania w imieniu Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w zakresie: zaciągania zobowiązań rzeczowych i finansowych w granicach wynikających z zakresu działania jednostki oraz odpowiadających potrzebom i możliwościom finansowym określonym w planie finansowym na dany rok; dysponowania środkami finansowymi pozostającymi w dyspozycji kierowanej jednostki zgodnie z uchwałą budżetową; zawierania umów dotyczących realizowanych zadań; występowania jako strona w postępowaniu sądowym w sprawach z zakresu działania jednostki; udzielania w niezbędnym zakresie dalszych pełnomocnictw, w tym również w sprawach procesowych; reprezentowania jednostki wobec osób fizycznych i prawnych oraz innych jednostek organizacyjnych w sprawach związanych z działalnością jednostki. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższego pełnomocnictwa, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie udzielił pełnomocnictwa w powyższym zakresie Panu Wiesławowi Solarewiczowi, dyrektorowi Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.
Do punktu 5 porządku
Przewodniczący przedstawił wniosek Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia w sprawie zaopiniowania sprawozdania Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z prowadzenia działalności w zakresie zbywania ruchomości będących środkami trwałymi za lata 2004 i 2005. Jak wynika z powyższego sprawozdania, w latach 2004 – 2005 – powiedział Starosta, SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji dokonało sprzedaży następujących sprzętów: chłodni, kotła warzelnego, kabiny do rehabilitacji,
łącznicy telefonicznej, aparatu RTG oraz fotela laryngologicznego. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego sprawozdania, w związku z tym, Starosta poddał je pod głosowanie.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności w zakresie zbywania ruchomości będących środkami trwałymi za lata 2004 i 2005 i postanowił o jego przekazaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 6 porządku
Starosta omówił sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w zakresie prowadzonej działalności polegającej na wydzierżawianiu lub wynajęciu majątku trwałego za lata 2004 i 2005. Powyższe sprawozdanie - kontynuował Starosta, zawiera informacje na temat zawartych w w/w latach umowach dzierżawy i wynajmu sprzętu medycznego oraz umowach wynajmu pomieszczeń. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego sprawozdania, więc Starosta poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności polegającej na wydzierżawianiu lub wynajęciu majątku trwałego za lata 2004 i 2005.
Do punktu 7 porządku
Przewodniczący przedstawił sprawozdanie z wykonania zadań z zakresu administracji rządowej i związane z tym gospodarowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za rok 2005. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym sprawozdaniem, nie wnieśli do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie z wykonania zadań z zakresu administracji rządowej i związane z tym gospodarowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za 2005 rok i postanowił o jego przekazaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 8 porządku
Starosta omówił sprawozdanie z realizacji “Programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2005 roku”. Na wstępie Starosta powiedział, że uchwalony przez Radę Powiatu w Kluczborku w/w program, precyzyjnie określił swoje cele, przedmiot, podmioty i zasady współpracy z organizacjami pozarządowymi, posiadającymi status pożytku publicznego. Obszarem współpracy została objęta sfera zadań publicznych, dotycząca zadań własnych powiatu i na tej podstawie określono priorytety współpracy i przyjęto formy oraz tryb realizacji zadań. Jak wynika z powyższego sprawozdania – kontynuował Przewodniczący, w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok, nie przewidziano dotacji na finansowanie lub dofinansowanie powierzonych do wykonywania własnych zadań publicznych powiatu jednak zgodnie z paragrafem 22 powyższego programu, możliwe były inne formy wsparcia a mianowicie: w ramach udzielania pomocy przy organizowaniu spotkań otwartych przez organizacje na tematy związane z w/w programem, tak jak co roku, udostępniano sale na różne uroczystości, udzielano wsparcia techniczno-organizacyjnego itp. Na koniec Starosta powiedział, że program współpracy powiatu z organizacjami pozarządowymi daje duże możliwości rozwijania działań realizowanych wspólnie z organizacjami pozarządowymi lecz występujące ograniczenia w tym zakresie dotyczą przede wszystkim możliwości finansowych budżetu powiatu kluczborskiego. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym programem, nie wnieśli do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie z realizacji “Programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2005 roku” i postanowił o jego przekazaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 9 porządku
Starosta przedstawił aneks nr 1/2006 do porozumienia zawartego w dniu 28.12.2005 r. z Powiatem Krapkowickim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego. Następnie
wyjaśnił, że powyższy aneks dotyczy zmiany numeru rachunku bankowego oraz sposobu przekazywania i wysokości przyznanej pomocy pieniężnej na w/w cel. Zarząd Powiatu nie miał żadnych zastrzeżeń do powyższego aneksu, więc Starosta poddał go pod głosowanie.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął aneks nr 1/2006 do porozumienia zawartego z Powiatem Krapkowickim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego aneksu.
Do punktu 10 porządku
Przewodniczący przedstawił porozumienie z Powiatem Gliwickim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Gliwickiego. Na mocy powyższego porozumienia – kontynuował Starosta, Powiat Kluczborski jako właściwy ze względu na miejsce zamieszkania dziecka przed umieszczeniem w rodzinie zastępczej, będzie przekazywać na jego utrzymanie dotację celową a dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gliwicach, będzie przekazywać dla Powiatu Kluczborskiego kopię przelewu dokumentującą udzielenie pomocy finansowej dla rodziny zastępczej za dany miesiąc kalendarzowy. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego porozumienia, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu porozumienia z Powiatem Gliwickim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka umieszczonego
w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Gliwickiego. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego porozumienia.
Do punktu 11 porządku
Starosta przedstawił następujące projekty uchwał Rady Powiatu w Kluczborku:
- projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres od 20 maja 2005 r.
do 06 września 2005 r. – Starosta powiedział, że powyższe sprawozdanie dotyczy okresu funkcjonowania jednostki jako samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej. Sprawozdanie to obejmuje: bilans jednostki, rachunek zysków i strat oraz informację dodatkową do sprawozdania. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- projekt uchwały zmieniający uchwałę nr XXIX/219/2005 Rady powiatu z dnia 08 lipca 2005 r. w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kluczborskim w roku szkolnym 2005 / 2006 – Przewodniczący wyjaśnił, że konieczność wprowadzenia zmian w powyższej uchwale związana jest ze zmianą Uzupełnienia Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego, przyjętą na posiedzeniu Komitetu Monitorującego ZPORR w dniu 15 grudnia 2005 r. umożliwiającą uproszczenie systemu wypłat stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- informacja o udziale powiatu kluczborskiego w projektach dofinansowywanych ze źródeł zewnętrznych w latach 2002 – 2005 – Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją i postanowił o jej przekazaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku jednak to, w jakiej formie zostanie ona przekazana, Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podjęcia ostatecznej decyzji;
- projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania
i rozkładania na raty należności pieniężnych Powiatu Kluczborskiego oraz jej jednostek organizacyjnych – Skarbnik wyjaśnił, że wprowadzenie niniejszej uchwały uzasadnia wejście w życie nowej ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych. Zgodnie z przepisami przejściowymi do w/w ustawy, wszystkie akty prawne wydane na podstawie dotychczas obowiązującej ustawy o finansach publicznych, muszą zostać dostosowane do nowych przepisów w terminie do 30 czerwca 2006 roku. Ponadto, zdaniem Skarbnika, zmiana przepisów jest okazją do zaktualizowania wszystkich wewnętrznych przepisów, jak również ich dopracowania, aby mogły stać się podstawą do działania w dłuższej perspektywie czasowej. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie ustalenia zakresu i szczegółowości informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za I półrocze – Skarbnik powiedział, że zgodnie z art. 198 ust. 1 nowej ustawy o finansach publicznych, Zarząd Powiatu ma obowiązek
sporządzania i przedkładania organowi stanowiącemu informację z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze każdego roku budżetowego. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagradzania zasadniczego - Naczelnik Wydziału Organizacyjnego powiedziała, że w budżecie powiatu na 2006 rok, przyjęto wzrost wynagrodzeń o 2,5% w stosunku do 2005 roku. Każda jednostka otrzymała środki na podwyższenie wynagrodzenia, które zostały zapisane w budżecie powiatu. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2006 rok – Przewodniczący wyjaśnił, że w marcu br, Zarząd Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, dokonał podziału środków przewidzianych planem finansowym PFRON na rok 2006 w części dotyczącej - przelewy redystrybucyjne, przeznaczonych na realizację zadań na rzecz osób niepełnosprawnych należących do kompetencji samorządów powiatowych. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za 2005 rok - Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym sprawozdaniem, jednogłośnie zatwierdził projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za 2005 rok i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;
- sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 08.02.2006 r. do 21.03.2006 r. – Zarząd Powiatu zatwierdził powyższe sprawozdanie i postanowił o jego przekazaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 12 porządku
Brak wolnych wniosków.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński .............................................
3. Otylia Skoczylas ...............................................
4. Stanisław Stenzel ...........................................