PROTOKÓŁ nr 139/2006
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 20 marca 2006 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło dwóch członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2005 rok.
- Projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu za 2005 rok.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 07 marca 2006 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Skarbnik przedstawił sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2005 rok. Na wstępie Skarbnik wyjaśnił zebranym, że powyższe sprawozdanie, Zarząd Powiatu jest zobowiązany przedstawić organowi stanowiącemu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej celem zaopiniowania, w terminie do dnia dzisiejszego tj. 20 marca roku następującego po roku, którego dotyczy sprawozdanie. W powyższym sprawozdaniu – kontynuował Pan Piotr Pośpiech, zostały przedstawione w formie tabelarycznej informacje na temat: wykonania planu dochodów i wydatków budżetu powiatu kluczborskiego za 2005 rok, wykonania planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej
wykonywanych przez powiat za 2005 rok oraz wykonania planu przychodów i rozchodów budżetu powiatu kluczborskiego za 2005 rok. Ponadto w sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2005 rok ujęte zostały prognozy finansowe i informacja o wielkości zadłużenia, sprawozdanie Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku z realizacji planu rzeczowo – finansowego w 2005 roku jak również zostały przedstawione zmiany, jakie zostały dokonane w planie budżetu Powiatu Kluczborskiego w ubiegłym roku. W formie opisowej natomiast – kontynuował Skarbnik, zostały przedstawione informacje na temat wykonania: planu dochodów i przychodów oraz planu wydatków i rozchodów budżetu w 2005 roku. W dalszej części powyższego sprawozdania Skarbnik zamieścił zestawienie wydatków majątkowych i remontowych, zestawienie planu przychodów i wydatków środków specjalnych za ubiegły rok, zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków gospodarstw pomocniczych, zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków funduszy celowych za 2005 rok oraz informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach. Następnie członkowie Zarządu szczegółowo przeanalizowali powyższe sprawozdanie i ostatecznie, po długiej dyskusji stwierdzili jednogłośnie, że nie wnoszą do sprawozdania żadnych uwag. W związku z tym, Starosta poddał powyższe sprawozdanie pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2005 rok i postanowił o jego przekazaniu celem zaopiniowania Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu.
Do punktu 3 porządku
Starosta przedstawił zebranym projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu za 2005 rok. Następnie Skarbnik powiedział, że po przekazaniu przez Zarząd Powiatu organowi stanowiącemu sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za 2005 rok, zgodnie z art. 199 ust. 3 ustawy o finansach publicznych oraz art. 12 pkt 6 ustawy o samorządzie powiatowym, organ stanowiący rozpatruje powyższe sprawozdanie i na podstawie wniosku Komisji Rewizyjnej, podejmuje uchwałę w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium. Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Kluczborku, po pozytywnym zaopiniowaniu sprawozdania rocznego z wykonania budżetu, zwraca się do organu stanowiącego tut. samorządu powiatowego z wnioskiem o udzielenie lub nie udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu. Ponadto – dodał Skarbnik,
wniosek w przedmiotowej sprawie, zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym, podlega także zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową. Członkowie Zarządu Powiatu po wysłuchaniu wyjaśnień Skarbnika, nie wnieśli żadnych uwag do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu za 2005 rok i tym samym jednogłośnie go zatwierdzając, postanowili o przekazaniu powyższego projektu uchwały na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 4 porządku
Brak wolnych wniosków.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński .............................................
3. Otylia Skoczylas ...............................................
4. Stanisław Stenzel ...............................................