PROTOKÓŁ nr 138/2006
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 07 marca 2006r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu, Naczelnik Wydziału Organizacyjnego oraz Audytor Wewnętrzny.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- aneks nr 4 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach na rok szkolny 2005 / 2006;
- aneks nr 4 do arkusza organizacji Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku na rok szkolny 2005 / 2006;
- aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku;
- aneks nr 7 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku;
- aneks nr 6 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku;
- aneks nr 1 do porozumienia zawartego z Gminą Praszka w sprawie doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli;
- zarządzenia dyrektora specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie umorzenia zaległych opłat za wyżywienie w internacie ośrodka;
- wniosek Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie dofinansowania projektu edukacyjnego pod nazwą “Wycieczka do Lwowa”;
- opinie, projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku wraz z uzasadnieniem oraz projekt porozumienia w sprawie tworzenia publicznego liceum ogólnokształcącego w Wołczynie.
- Wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie zatrudnienia pielęgniarki szkolnej w ośrodku.
- Propozycja odpowiedzi na pismo dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego.
- Wniosek Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie dofinansowania organizacji XXXIII Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych “Po Ziemi Kluczborskiej”.
- Wniosek w sprawie zatwierdzenia propozycji dyrektorów jednostek organizacyjnych dot. najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania tabeli wynagrodzeń i uzgodnienia wartości punktu.
- Wniosek Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarządu Rejonowego w Kluczborku w sprawie dofinansowania imprez integracyjnych organizowanych przez Zarząd Związku.
- Sprawozdanie z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok 2005.
- Sprawozdanie z działalności kontrolnej w 2005 roku.
- Wniosek Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie zgłaszania wniosków o dofinansowanie inwestycji na drogach z rezerwy subwencji ogólnej.
- Projekt uchwały w sprawie ustalenia składu i zasad powoływania członków Powiatowej Rady Sportu oraz ustalenia regulaminu jej działania.
- Projekt uchwały w sprawie powołania członków Powiatowej Rady Sportu.
- Sprawy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku:
- zatwierdzenia średniego miesięcznego kosztu utrzymania wychowanka w Powiatowym Zespole Socjalizacyjno-Interwencyjnym “Nasz Dom” Bogacica – Bąków;
- zatwierdzenia średniego miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca domu pomocy społecznej Kluczborku i Gierałcicach;
- aneks nr 2/2005 do porozumienia nr 4/2004 zawartego z Powiatem Namysłowskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej;
- aneks nr 1/2005 do porozumienia nr 7/2004 zawartego z Powiatem Strzeleckim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej;
- aneks nr 3/2005 do porozumienia nr 2/2004 zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej;
- aneks nr 1/2005 do porozumienia nr 2/2004 zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej;
- aneks nr 1/2005 do porozumienia nr 1/2004 zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej;
- aneks nr 4/2005 do porozumienia nr 5/2004 zawartego z Powiatem Brzeskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej;
- aneks nr 2/2005 do porozumienia nr 2/2004 zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej;
- aneks nr 4/2005 do porozumienia nr 9/2004 zawartego z Powiatem Krapkowickim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej;
- Projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie nadania tytułu “Honorowego Obywatela Powiatu Kluczborskiego”.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 21 lutego 2006 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił następujące sprawy:
- aneks nr 4 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU
w Bogdańczowicach na rok szkolny 2005 / 2006; Starosta wyjaśnił, że zmiany w powyższym aneksie związane są z przydzieleniem 12 godzin nauczania indywidualnego oraz wprowadzeniem w klasie II technikum obowiązkowej nauki jazdy ciągnikiem. W związku z powyższym – kontynuował Starosta, jak wynika z opinii Wydziału Edukacji, zmiany w tygodniowych przydziałach godzin u ośmiu nauczycieli wyglądają następująco: zwiększenie godzin ponadwymiarowych – 9,52; zwiększenie niepełnego wymiaru – 3,95; zmniejszenie niepełnego wymiaru – 35,52; zwiększenie pełnego wymiaru – 36,00. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego aneksu, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks
nr 4 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach na rok szkolny 2005 / 2006 i upoważnił Starostę do jego podpisania;
- aneks nr 4 do arkusza organizacji Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku
na rok szkolny 2005 / 2006; Przewodniczący Zarządu powiedział, że w tym przypadku, sytuacja spowodowana jest faktem, iż z dniem 01.03.2006 r. rozwiązano umowę o pracę z psychologiem, który był zatrudniony w Poradni w pełnym wymiarze czasu pracy a z kolei psycholog, który dotychczas był pracownikiem niepełnozatrudnionym, z dniem 01.03.2006 r. zatrudniono go na cały etat. W związku z tym – kontynuował Starosta, zmianie uległa liczba godzin osób niepełnozatrudnionych gdyż zmniejszyła się ona o 10, powodując tym samym zmniejszenie ogólnej liczby godzin nauczycielskich o 10. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym aneksem nie wniósł do niego żadnych uwag więc Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 4 do arkusza organizacji Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku na rok szkolny 2005 / 2006 i upoważnił Starostę do jego podpisania;
- aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU
w Kluczborku; Starosta poinformował zebranych, że zmiany wprowadzane niniejszym aneksem spowodowane są faktem rozwiązania klasy II Technikum Uzupełniającego dla dorosłych o zawodach: technik żywienia i gospodarstwa domowego oraz technik handlowiec. Klasę tę rozwiązano z powodu promowania na semestr IV tylko 7 uczniów. W związku z tym, łączna suma godzin nauczycieli uczących w tym oddziale zmniejszyła się o 26. Ponadto – nadal kontynuował Przewodniczący, drugim zdarzeniem powodującym zmianę w liczbie zatwierdzonych godzin, jest przejście jednego z nauczycieli na urlop dla poratowania zdrowia i 20 “jego” godzin, zostało rozdysponowane pomiędzy nauczycieli przedmiotów zawodowych oraz zajęć praktycznych. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego aneksu, w związku z czym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku i upoważnił Starostę do jego podpisania;
- aneks nr 7 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku;
Starosta powiedział, że w tym przypadku, ogólna liczba godzin nauczycielskich nie ulega zmianie natomiast zwiększa się liczba godzin w wymiarze obowiązkowym o 18, liczba godzin ponadwymiarowych zmniejsza się o 15, liczba godzin osób niepełnozatrudnionych zmniejsza się o 3 a zmiany te spowodowane są powrotem z urlopu macierzyńskiego jednej z nauczycielek, której przydzielono nauczanie matematyki w pięciu klasach oraz
wychowawstwo w jednej klasie tj. łącznie 18 godzin tygodniowo. Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych uwag do powyższego aneksu w związku z czym, Przewodniczący poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 7 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku i upoważnił Starostę do jego podpisania;
- aneks nr 6 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku;
Przewodniczący wyjaśnił, że ogólna liczba godzin nauczycielskich nie ulega zmianie a aneks ten dotyczy faktu zmiany nauczyciela religii, gdzie nowozatrudniony nauczyciel przejął wszystkie tj. 20 godzin swojego poprzednika. Również i do tego aneksu członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 6 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku i upoważnił Starostę do jego podpisania;
- aneks nr 1 do porozumienia z dnia 17.11.2004 r. zawartego z Gminą Praszka w sprawie
doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli; Starosta wyjaśnił zebranym, że niniejszy aneks wprowadza zmianę w paragrafie 1 w/w porozumienia a mianowicie: po ust. 4 dodaje się ust. 4.1 o treści: “W roku 2006, 30% kwoty, o której mowa w ust. 4 wynosi 12.600 PLN” a pozostałe ustalenia porozumienia nie ulegają zmianie. W związku z tym, że Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych uwag do powyższego porozumienia, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie
przyjął aneks nr 1 do porozumienia w sprawie doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zawartego z Gminą Praszka i postanowił o jego podpisaniu.
Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Pana Stanisława Stenzel – członka Zarządu Powiatu do podpisania powyższego aneksu;
- zarządzenia dyrektora specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku
w sprawie umorzenia zaległych opłat za wyżywienie wychowanków w internacie ośrodka; Przewodniczący powiedział, że powyższe zarządzenia dotyczą następujących kwot: 685,36 zł. – jest to zaległa płatność za rok 2005 i styczeń 2006 roku a dotyczy trzech wychowanków tj. rodzeństwa; 558,98 zł. – zaległa płatność za rok 2004 i rok 2005 a dotyczy 1 wychowanka ośrodka; 296,70 zł. – należność za 2005 rok i styczeń 2006 roku i dotyczy 1 wychowanka; 623,39 zł. – zaległa płatność za rok 2003 i 2004 i dotyczy również 1 wychowanka. Naczelnik Wydziału Organizacyjnego powiedziała, że po zapoznaniu się z powyższymi zarządzeniami stwierdziła, że w samej ich treści występuje wiele błędów i nieprawidłowości, między innymi to, że nie ma w ich treści zapisu mówiącego jasno o dokonaniu na podstawie tego zarządzenia umorzenia tylko, że “dotyczy umorzenia”.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższymi zarządzeniami i jeszcze po chwili dyskusji stwierdził, że zarządzenia zawierają faktycznie wiele uchybień formalno-prawnych, w związku z tym, należy je zwrócić wnioskodawcy w celu dokonania przez niego poprawek i tak też jednogłośnie postanowiono;
- wniosek Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie dofinansowania
projektu edukacyjnego pod nazwą “Wycieczka do Lwowa”; Przewodniczący Zarządu powiedział, że jak wynika z powyższego wniosku, projekt ten ma być realizowany w dniach 14 – 18 czerwca br. Dzięki temu wyjazdowi – kontynuował Starosta, uczniowie będą mogli poszerzyć swoją wiedzę o Kresach Wschodnich oraz poznać zabytki kultury i historii a ponadto planowane jest również zorganizowanie pomocy dla Polaków mieszkających na terenie Lwowa i jego okolic - pomocy w postaci zakupu dla nich słodyczy i środków dydaktycznych. Przewidywany koszt wycieczki na jednego uczestnika wynosi 320,00 zł. a liczba uczestników to 36 uczniów oraz 4 opiekunów i wnioskodawca liczy na przyznanie 50,00 zł. każdemu uczniowi biorącemu udział w tej wycieczce. Skarbnik stwierdził, że nie ma tu możliwości przekazania wnioskodawcy bezpośrednio na ten cel środków finansowych, można ewentualnie zapłacić za nich fakturę za konkretną usługę. Starosta z kolei powiedział, że jego zdaniem, projekt ten powinien zostać sfinansowany ze środków z budżetu szkoły i to bez jego zwiększania z czym członkowie Zarządu jednogłośnie zgodzili się. Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił,
że powyższy projekt edukacyjny powinien zostać zrealizowany w ramach budżetu szkoły gdyż nie ma możliwości przekazania wnioskodawcy bezpośrednio na ten cel środków finansowych jak również nie ma możliwości zwiększenia budżetu szkoły;
- opinie, projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku wraz z uzasadnieniem oraz projekt
porozumienia w sprawie tworzenia publicznego liceum ogólnokształcącego w Wołczynie; Na początek, członkowie Zarządu Powiatu szczegółowo przeanalizowali opinie dyrektorów Zespołów Szkół Ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego, w których funkcjonują licea ogólnokształcące – opinie w sprawie planowanego założenia i prowadzenia przez Gminę
Wołczyn publicznego liceum ogólnokształcącego. Następnie zapoznali się z projektem porozumienia dotyczącym powyższej sprawy oraz projektem uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na założenie i prowadzenie publicznego liceum ogólnokształcącego przez Gminę Wołczyn. Po zapoznaniu się z powyższymi materiałami i po długiej dyskusji Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższe materiały i postanowił
o skierowaniu projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na założenie i prowadzenie publicznego liceum ogólnokształcącego przez Gminę Wołczyn na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 3 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił zebranym wniosek Pani dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie zatrudnienia w ramach budżetu powiatu pielęgniarki szkolnej w ośrodku. Jako uzasadnienie swojej prośby, wnioskodawczyni podaje między innymi takie argumenty, że w ośrodku tym przebywają dzieci i młodzież niepełnosprawna intelektualnie o różnym stopniu ograniczenia sprawności fizycznej, grupa dzieci z niedosłuchem, chorych na epilepsję, z zaburzeniami emocjonalnymi, leczonych lekami psychotropowymi. Mimo przeszkolenia zdecydowanej większości kadry pedagogicznej zespołu szkół i internatu ośrodka w zakresie udzielania pierwszej pomocy, często w sytuacji doznania jakiegoś urazu lub wystąpienia dolegliwości ucznia, pielęgniarka szkolna mogłaby udzielić fachowej pomocy i podjąć stosowne działania przed ewentualnym przybyciem lekarza. Dlatego też, zdaniem Pani dyrektor ośrodka, pielęgniarka powinna dyżurować w gabinecie od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30. Sekretarz Powiatu powiedział, że rozmawiał na temat tej sprawy z Naczelnikiem Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia tut. Starosta i powiedział on, że obowiązki te, w ośrodku, powinna objąć tzw. Prywatna Praktyka Pielęgniarska. Jest ich 11 osób i mają podzielone placówki między siebie, na jedną placówkę przypada 2,5 godziny na tydzień czyli dzienne 0,5 godziny. Starosta dodał, że jeżeli pielęgniarka środowiskowa ma taki obowiązek i mają one podpisany kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia to powinny ten obowiązek realizować a nawet jeżeli mają za mało punktów aby przejąć te obowiązki, to należy zwrócić się do Narodowego Funduszu Zdrowia o ich zwiększenie. Po chwili dyskusji Zarząd Powiatu postanowił, że tak należy odpowiedzieć Pani dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku i jednocześnie postanowiono, aby Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia zajął się
powyższą sprawą. Reasumując, Zarząd Powiatu postanowił, że obowiązki pielęgniarki szkolnej w w/w ośrodku powinna objąć tzw. Prywatna Praktyka Pielęgniarska, która ma podpisany kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia. Jeżeli jednak posiada za mało punktów aby przejąć te obowiązki, należy zwrócić się do Narodowego Funduszu Zdrowia o ich zwiększenie.
Do punktu 4 porządku
Starosta przedstawił zebranym propozycję odpowiedzi na pismo dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego przygotowaną przez Skarbnika Powiatu. Następnie Skarbnik wyjaśnił, że dyrektor w swoim wniosku zwraca się o zwiększenie planu wydatków na 2006 rok na wynagrodzenia osobowe nauczycieli o kwotę 53.302,00 zł. Jako uzasadnienie swojej prośby dyrektor podaje to – nadal kontynuował Skarbnik, że w jego szkole dwóch nauczycieli przebywa na urlopie na poratowanie zdrowia - nauczycieli posiadających stopień awansu zawodowego – nauczyciel dyplomowany i stąd powyższa prośba dyrektora. Następnie Pan Piotr Pośpiech powiedział, że w związku z tym wnioskiem, przygotował już projekt odpowiedzi, który przedstawi teraz członkom Zarządu w celu jego akceptacji bądź podania przez Zarząd Powiatu swojej propozycji odpowiedzi na przedmiotowe pismo. Skarbnik w odpowiedzi na pismo dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego odpisał, że na tę chwilę, w/w szkoła posiada zabezpieczenie w planie finansowym na realizację swoich zadań a Zarząd Powiatu nie dysponuje dodatkowymi środkami na finansowanie kosztów urlopów na poratowanie zdrowia, z których korzystają nauczyciele. W związku z tym, zdaniem Skarbnika, dyrektor powinien przeprowadzić analizę planu finansowego swojej jednostki pod kątem wygenerowania oszczędności umożliwiających sfinansowanie zwiększonych wydatków w ramach własnych środków. Ponadto Skarbnik w swojej odpowiedzi poinformował dyrektora w/w szkoły, iż w tej sytuacji, żadne inne rozwiązania nie będą brane pod uwagę przez Zarząd Powiatu do czasu otrzymania ostatecznych wielkości budżetowych wynikających z uchwalonej ustawy budżetowej państwa i dopiero po otrzymaniu dokumentów z Ministerstwa Finansów oraz od Wojewody Opolskiego i wprowadzeniu ewentualnych korekt w budżecie powiatu, zaistnieją warunki do rozpatrywania wszelkich dodatkowych zwiększeń kosztów funkcjonowania szkół
prowadzonych przez powiat. Członkowie Zarządu Powiatu po wysłuchaniu zaproponowanej przez Skarbnika Powiatu propozycji odpowiedzi na wniosek dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego, nie wnieśli do niej żadnych uwag ani zastrzeżeń tym samym jednogłośnie ją przyjmując i postanawiając o jej przekazaniu dyrektorowi Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku.
Do punktu 5 porządku
Skarbnik przedstawił wniosek Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie wsparcia finansowego organizacji XXXIII Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych “Po Ziemi Kluczborskiej”. Jak wynika z powyższego wniosku – kontynuował Skarbnik, powyższy wyścig odbędzie się w dniach od 30 kwietnia do 3 maja br. na terenie Powiatu Kluczborskiego i Oleskiego. Głównymi organizatorami są: Urząd Miejski w Kluczborku, Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz Miejski Klub Sportowy w Kluczborku a głównym trofeum, o który walczyć będą zawodnicy to puchar Ministra Sportu oraz puchar Prezesa Polskiego Komitetu Olimpijskiego. W tegorocznej edycji wyścigu – kontynuował Skarbnik, wnioskodawca przewiduje udział 140-150 zawodników i biorąc pod uwagę fakt, że organizacja tak dużego przedsięwzięcia wymaga znacznych nakładów finansowych oraz pracy wielu działaczy, w związku z powyższym, proszą o pomoc finansową na ten właśnie cel. Następnie Skarbnik przypomniał zebranym, że w uchwalonym na 2006 rok budżecie powiatu, zostały zabezpieczone w formie dotacji celowej dla Gminy Kluczbork środki w wysokości 2.000 zł., które to środki na mocy zawartego z Gminą Kluczbork porozumienia, zostaną przekazane do budżetu gminy z przeznaczeniem na dofinansowanie przedmiotowej imprezy. Ponadto Skarbnik zaproponował, aby Powiat Kluczborski włączył się w organizację powyższej imprezy także poprzez bezpośrednie sfinansowanie części wydatków na przykład do kwoty 1.500 zł. i do tej kwoty Gmina Kluczbork powinna przedłożyć nam do zapłacenia fakturę. Członkowie Zarządu Powiatu po krótkiej dyskusji jednogłośnie zgodzili się z propozycją Skarbnika co do wysokości dofinansowania wyścigu kolarskiego a ponadto stwierdzono, że fakt dofinansowania przez powiat tej imprezy powinien znaleźć odzwierciedlenie w materiałach promocyjnych związanych z organizacją wyścigu. Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił, że poza zabezpieczeniem
na powyższy cel w budżecie powiatu na 2006 rok dotacji celowej w kwocie 2.000 zł., włączy się w organizację powyższej imprezy poprzez sfinansowanie części wydatków związanych z jej organizacją do kwoty 1.500 zł. i do wysokości tej kwoty należy przedłożyć do zapłacenia fakturę wystawioną na Starostwo Powiatowe w Kluczborku. Ponadto postanowiono, że fakt dofinansowania przez powiat przedmiotowej imprezy powinien znaleźć odzwierciedlenie w materiałach promocyjnych związanych z organizacją wyścigu.
Do punktu 6 porządku
Starosta przedstawił wniosek w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w jednostkach organizacyjnych w I kategorii zaszeregowania tabeli wynagrodzeń oraz uzgodnienia wartości punktu. Naczelnik Wydziału Organizacyjnego wyjaśniła, że dyrektorzy jednostek organizacyjnych podali swoje propozycje odnośnie zwiększenia wartości najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz podniesienia wartości punktu. Następnie członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z propozycjami dyrektorów jak również porównywali je do wartości dotychczasowej. Skarbnik powiedział, że przez ostatnie lata Zarząd Powiatu próbował doprowadzić do ujednolicenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz ujednolicenia wartości punktu a przynajmniej w jednostkach oświatowych. W przeciwnym razie, zdaniem Skarbnika, dojdzie do dużych rozbieżności między jednostkami. Członkowie Zarządu Powiatu zgodzili się ze zdaniem Skarbnika i ustalili wartość najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania w jednostkach oświatowych na poziomie 460,00 zł. przy czym Naczelnik Wydziału Organizacyjnego zaproponowała, aby do tej grupy zaliczyć również Powiatowy Zespół Socjalizacyjno-Interwencyjny “Nasz Dom” Bogacica – Bąków z czym Zarząd Powiatu zgodził się i tam też postanowiono ustalić najniższe wynagrodzenie na poziomie 460,00 zł. Jeśli chodzi o pozostałe jednostki organizacyjne, po szczegółowej analizie i dyskusji, Zarząd Powiatu postanowił o podwyższeniu wartości najniższego wynagrodzenia w stosunku do wartości dotychczasowej do kwoty 580,00 zł. i jednocześnie postanowiono o pozostawieniu wartości punktu na dotychczasowym poziomie tj. 5,00 zł. – Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku natomiast w pozostałych jednostkach – 4,00 zł.
Reasumując, Zarząd Powiatu postanowił o ustaleniu wartości najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania miesięcznej tabeli wynagrodzeń w następujących wysokościach w poszczególnych jednostkach organizacyjnych:
- Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku – 460,00 zł.
- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – 460,00 zł.
- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku – 460,00 zł.
- Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku – 460,00 zł.
- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach – 460,00 zł.
- Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Kluczborku – 460,00 zł.
- Młodzieżowy Dom Kultury w Kluczborku – 460,00 zł.
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kluczborku – 460,00 zł.
- Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku – 460,00 zł.
- Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku – 460,00 zł.
- Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku – 580,00 zł.
- Powiatowy Zespół Socjalizacyjno-Interwencyjny “Nasz Dom” Bogacica – Bąków – 460,00 zł.
- Dom Pomocy Społecznej w Kluczborku – 580,00 zł.
- Dom Pomocy Społecznej w Gierałcicach – 580,00 zł.
- Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku – 580,00 zł.
- Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku – 580,00 zł.
- Zakład Obsługi Technicznej PODGiK przy Starostwie Powiatowym w Kluczborku – 580,00 zł.
Jednocześnie Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o pozostawieniu wartości punktu na dotychczasowym poziomie tj. 5,00 zł. – Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku natomiast w pozostałych jednostkach – 4,00 zł. W związku z powyższym, Zarząd Powiatu zlecił Pani Naczelnik Wydziału Organizacyjnego przygotowanie projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie zwiększenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania miesięcznej tabeli wynagrodzeń i przesłanie do związków zawodowych.
Do punktu 7 porządku
Przewodniczący Zarządu omówił wniosek Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarządu Rejonowego w Kluczborku w sprawie dofinansowania imprez integracyjnych organizowanych przez Zarząd Związku. Powyższe imprezy planowane są na dzień 31.05 br. w ośrodku “Anpol” w Starym Oleśnie oraz 02.08 br. “Nad stawem” w Bogacicy. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z załączonym do wniosku kosztorysem tych imprez oraz ich programem artystycznym. Po dyskusji i zastanowieniu się członkowie Zarządu Powiatu stwierdzili, ze powyższe imprezy nie zostały zgłoszone do projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok a więc nie zaplanowano tych wydatków
a na tę chwilę nie ma wolnych środków, które możnaby przeznaczyć na ten cel. W związku z powyższym, Zarząd Powiatu jednogłośnie negatywnie zaopiniował powyższy wniosek.
Do punktu 8 porządku
Pan Adam Radom – Audytor wewnętrzny przedstawił zebranym sprawozdanie z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok 2005. W powyższym sprawozdaniu zostały zawarte informacje o komórce audytu wewnętrznego według stanu na dzień 31.12.2005 r.; informacje na temat zakresu tematycznego planowanych zadań audytowych, które jako obszar ryzyka obejmowały dochody i wydatki budżetowe; informacje o zrealizowanych zadaniach audytowych tj. planowanie i realizacja wpływów z dochodów własnych powiatu oraz realizacja wydatków ponoszonych na wynagrodzenia; informacje na temat czynności sprawdzających, które jednak w ubiegłym roku nie zostały przeprowadzone, gdyż wykonane zadania audytowe były pierwszymi jakie wykonano w powiecie kluczborskim a w większości terminy ich realizacji obejmowały wykonanie w 2006 roku, jak również, w powyższym sprawozdaniu zawarta została ocena efektów zrealizowanych zadań audytowych oraz informacje na temat organizacji pracy komórki audytu wewnętrznego. Jeśli chodzi o niezrealizowane w 2005 roku zadania audytowe to dotyczą one sprawozdawczości oświatowej a zadanie to nie zostało zrealizowane ze względu na prowadzenie w planowanym terminie kontroli procedur i 5% wydatków w nadzorowanych jednostkach. Na zakończenie swojej wypowiedzi Pan Radom stwierdził, że w jednostkach, gdzie były przeprowadzane kontrole, po ich zakończeniu wiele zmieniło się na korzyść, dużo też dają, zdaniem audytora, prowadzone przez niego różne formy szkoleniowo-doradcze i taka forma jego zdaniem jest
najlepszą formą poprawy jakości pracy jednostki. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym sprawozdaniem i po długiej dyskusji, nie wnieśli do sprawozdania żadnych uwag ani zastrzeżeń, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok 2005.
Do punktu 9 porządku
Audytor wewnętrzny omówił sprawozdanie z działalności kontrolnej w 2005 roku. Na wstępie oznajmił on zebranym, że w roku ubiegłym przeprowadzonych zostało 8 kontroli
w podległych placówkach w tym jedna w Starostwie Powiatowym w Kluczborku a dotyczyła ona gospodarowania zakładowym funduszem świadczeń socjalnych. Kontrole w podległych jednostkach realizowane były zgodnie z planem oraz na podstawie wcześniejszych rozstrzygnięć Zarządu. Wspomniane kontrole – kontynuował Pan Radom, dotyczyły sprawdzenia określonych problemów tak jak w przypadku właśnie kontroli w Starostwie, jak również, miały na celu kontrolę posiadania pisemnych procedur i ich przestrzegania w zakresie co najmniej 5% wytypowanych wydatków kontrolowanej jednostki, miały zbadać zasadność i celowość ponoszonych wydatków, rzetelność zarządzania powierzonym mieniem i ustalić zgodną z prawem realizację powierzonych zadań. Ponadto – nadal kontynuował Audytor, kontrole te były źródłem informacji w zakresie działalności podległych jednostek. Uwzględniając plan, zdaniem Pana Radoma, nie wszystkie jednostki zostały poddane kontroli. Były to placówki, w których przeprowadzono audyt oraz 6 pozostałych a przyczyną braku wykonania kontroli w w/w jednostkach było przeznaczenie na realizowane zadania audytowe większej ilości czasu oraz przeprowadzenie niektórych kontroli w terminie dłuższym niż planowano, co było związane ze złożonością kontrolowanych wydatków. Reasumując, Pan Radom oznajmił zebranym, że w wyniku ustaleń kontroli, postawiono 24 wnioski i zalecenia związane z poprawą efektywności zarządzania i gospodarowania przyznanymi środkami oraz dostosowaniem realizowania procedur zgodnie z obowiązującymi standardami. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym sprawozdaniem, nie wnieśli żadnych uwag więc Starosta poddał sprawozdanie pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie z działalności kontrolnej w 2005 roku.
Do punktu 10 porządku
Starosta przedstawił wniosek Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie zgłaszania wniosków o dofinansowanie - z utworzonej rezerwy subwencji ogólnej - inwestycji na drogach rozpoczętych przed dniem 1 stycznia 1999 r. Następnie Starosta wyjaśnił, że chodzi tu o inwestycje na drogach publicznych, powiatowych i wojewódzkich oraz na drogach powiatowych, wojewódzkich i krajowych w granicach miast na prawach powiatu. Powyższy wniosek – kontynuował Starosta, został skierowany m. in. do Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w celu wyrażenia przez nich swojej opinii. Zarząd Dróg Powiatowych odpowiedział na powyższy wniosek, że nie realizuje żadnych zadań inwestycyjnych na
drogach powiatowych rozpoczętych w w/w terminie w związku z tym, wniosek ten zaopiniowali negatywnie. Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z negatywną odpowiedzią Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku na powyższy wniosek i zlecili przesłanie jej do Ministerstwa Transportu i Budownictwa.
Do punktu 11 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia składu i zasad powoływania członków Powiatowej Rady Sportu oraz ustalenia regulaminu jej działania. Następnie Przewodniczący powiedział, że powyższa Rada jest organem opiniodawczym i doradczym organów Powiatu w zakresie kultury fizycznej i sportu i do jej zadań należy: opiniowanie strategii rozwoju Powiatu Kluczborskiego w zakresie kultury fizycznej, opiniowanie projektu budżetu w części dotyczącej kultury fizycznej i pro sportowej na terenie Powiatu Kluczborskiego, opiniowanie projektów uchwał dotyczących rozwoju kultury fizycznej, programów bazy sportowej na terenie powiatu, opiniowanie planów imprez sportowych i rekreacyjnych organizowanych przez rożne organizacje na terenie powiatu; a ponadto: współorganizowanie imprez sportowych i rekreacyjnych na terenie powiatu, koordynacja imprez sportowo-rekreacyjnych, inspirowanie działań w sferze ogólnie pojętej kultury fizycznej oraz pomaganie w ustalaniu programu imprez, ustalanie zasad współpracy z towarzystwami kultury fizycznej, stowarzyszeniami, związkami i innymi podmiotami prowadzącymi działalność w kulturze fizycznej, dokonywanie bieżących ocen imprez sportowo-rekreacyjnych jak również propagowanie przedsięwzięć sportowo-rekreacyjnych. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z treścią powyższej uchwały, nie wnieśli do
niej żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał ją pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie ustalenia składu i zasad powoływania członków Powiatowej Rady Sportu oraz ustalenia regulaminu jej działania.
Do punktu 12 porządku
Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania członków Powiatowej Rady Sportu. Na mocy powyższej uchwały – kontynuował Starosta, powołuje się 11 członków Powiatowej Rady Sportu. W jej skład wchodzić będą: Piotr Wiecha – radny powiatu kluczborskiego, Joachim Smolnik – sekretarz gminy Lasowice Wielkie, Juliusz Stecki –
prezes Ludowego Klubu Sportowego “Hetman” w Byczynie, Andrzej Buła – dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kluczborku, Czesław Dutkiewicz – specjalista ds. sportu i rekreacji w Urzędzie Miejskim w Wołczynie, Jan Ziółkowski – koordynator sportu szkolnego powiatu kluczborskiego, Wojciech Smolnik – sekretarz Miejskiego Klubu Sportowego w Kluczborku, Janusz Kasperkiewicz i prezes Klubu Sportowego “Start” w Wołczynie, Waldemar Zaręba – prezes UKS-ów przy Zespole Gimnazjalno-Szkolno-Przedszkolnym w Chocianowicach, Przemysław Buśko – prezes Gminnego Uczniowskiego Klubu Sportowego w Byczynie oraz Maria Żurek – główny specjalista w Wydziale Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki tut. Starostwa. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z proponowanym składem Powiatowej Rady Sportu nie wniósł do niej żadnych zastrzeżeń, w związku z tym, Starosta poddał powyższy projekt uchwały pod głosowanie. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie podjęli uchwałę w sprawie powołania członków Powiatowej Rady Sportu.
Do punktu 13 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące sprawy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku:
a) średni miesięczny koszt utrzymania wychowanka w Powiatowym Zespole Socjalizacyjno-Interwencyjnym “Nasz Dom” Bogacica- Bąków; Starosta powiedział, że powyższy koszt placówka ustaliła na poziomie 1.934,21 zł. i będzie on obowiązywał w bieżącym roku kalendarzowym. Zarząd Powiatu po dyskusji, jednogłośnie przyjął średni miesięczny koszt
utrzymania wychowanka w Powiatowym Zespole Socjalizacyjno-Interwencyjnym “Nasz Dom” Bogacica- Bąków w wysokości 1.934,21 zł.;
b) średni miesięczny koszt utrzymania mieszkańca Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku i Gierałcicach; Starosta wyjaśnił, że w/w placówki, na podstawie dokonanych obliczeń, ustaliły następujący koszt utrzymania w 2006 roku jeśli chodzi o jednego mieszkańca: w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku koszt w wysokości 1.694,00 zł., w Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach – 1.738,00 zł. Zarząd Powiatu po dyskusji, jednogłośnie przyjął średni miesięczny koszt utrzymania mieszkańca w w/w placówkach tj. w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku – 1.694,00 zł., w Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach –1.738,00 zł.
c) aneks nr 2/2005 do porozumienia nr 4/2004 z dnia 29.12.2004 r. zawartego z Powiatem Namysłowskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej; Starosta powiedział, że niniejszy aneks wprowadza zmianę jeśli chodzi o następujące kwestie: przekształcenie Domu Dziecka w Bąkowie i Domu Dziecka w Bogacicy w placówkę wielofunkcyjną łączącą działania interwencyjne i socjalizacyjne tj. Powiatowy Zespół Socjalizacyjno-Interwencyjny “Nasz Dom” Bogacica – Bąków oraz zmiana numeru konta Powiatu Kluczborskiego, na które Powiat Namysłowski jest zobowiązany do przekazywania środków finansowych za utrzymanie dziecka w w/w placówce. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym aneksem, nie wniósł do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął aneks nr 2/2005 do porozumienia nr 4/2004 zawartego z Powiatem Namysłowskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego aneksu;
d) aneks nr 1/2005 do porozumienia nr 7/2004 z dnia 05.01.2005 r. zawartego z Powiatem Strzeleckim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej; Przewodniczący Zarządu powiedział, że niniejszy aneks, podobnie jak aneks omówiony w podpunkcie “c” punktu 13 niniejszego protokołu, wprowadza zmianę do porozumienia dotyczącą przekształcenia Domu Dziecka w Bąkowie i Domu Dziecka w Bogacicy w placówkę wielofunkcyjną łączącą działania interwencyjne i socjalizacyjne tj. Powiatowy Zespół Socjalizacyjno-Interwencyjny “Nasz Dom” Bogacica – Bąków oraz zmiany numeru konta Powiatu Kluczborskiego, na które Powiat Strzelecki jest zobowiązany do przekazywania środków finansowych za utrzymanie dziecka w w/w placówce. Zarząd
Powiatu po zapoznaniu się z powyższym aneksem, nie wniósł do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął aneks nr 1/2005 do porozumienia nr 7/2004 zawartego z Powiatem Strzeleckim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego aneksu;
e) aneks nr 3/2005 do porozumienia nr 2/2004 z dnia 29.12.2004 r. zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej; Starosta wyjaśnił, że na mocy powyższego aneksu wprowadza się do porozumienia z dnia 29.12.2004 r. zmianę w zakresie paragrafu 3 ust. 1 a zmiana dotyczy
zmiany numeru konta Powiatu Kluczborskiego, na które Powiat Nyski jest zobowiązany do przekazywania środków finansowych za utrzymanie dziecka przebywającego na terenie Powiatu Kluczborskiego. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli do powyższego aneksu żadnych zastrzeżeń, więc Przewodniczący poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął aneks nr 3/2005 do porozumienia nr 2/2004 zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego aneksu;
f) aneks nr 1/2005 do porozumienia nr 2/2004 z dnia 29.12.2004 r. zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej; Starosta oznajmił zebranym, że aneks ten związany jest z przekształceniem Domu Dziecka w Bogacicy i Bąkowie w Powiatowy Zespół Socjalizacyjno-Interwencyjny “Nasz Dom” Bogacica – Bąków i Powiat Nyski począwszy od 01 lipca 2005 r. zobowiązuje się ponosić wydatki na utrzymanie dziecka w w/w placówce w wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania dziecka ustalonego Zarządzeniem Starosty Kluczborskiego z dnia 10.10.2005 r. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym, jednogłośnie przyjął aneks nr 1/2005 do porozumienia nr 2/2004 zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego aneksu;
g) aneks nr 1/2005 do porozumienia nr 1/2004 z dnia 29.12.2004 r. zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej; Przewodniczący Zarządu powiedział, że na mocy niniejszego aneksu, Zarząd
Powiatu rozwiązuje porozumienie nr 1/2004 z dnia 29.12.2004 r. w sprawie ponoszenia kosztów utrzymania dziecka pochodzącego z powiatu Nyskiego a przebywającego w placówce prowadzonej przez Powiat Kluczborki z powodu ustania pobytu w/w dziecka w tej placówce. Członkowie Zarządu Powiatu nie mieli żadnych uwag do powyższego aneksu, w związku z tym przystąpiono do głosowania nad nim. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął aneks nr 1/2005 do porozumienia nr 1/2004 zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego aneksu;
h) aneks nr 4/2005 do porozumienia nr 5/2004 z dnia 06.01.2005 r. zawartego z Powiatem Brzeskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej; Starosta wyjaśnił, że niniejszy aneks wprowadza zmiany dotyczące: przekształcenia Domu Dziecka w Bąkowie i w Bogacicy w placówkę wielofunkcyjną łączącą działania interwencyjne i socjalizacyjne tj. Powiatowy Zespół Socjalizacyjno-Interwencyjny “Nasz Dom” Bogacica – Bąków oraz zmiany numeru konta Powiatu Kluczborskiego, na które Powiat Brzeski jest zobowiązany do przekazywania środków finansowych za utrzymanie dziecka w w/w placówce. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym aneksem, nie wniósł do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął aneks nr 4/2005 do porozumienia nr 5/2004 zawartego z Powiatem Brzeskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego aneksu;
i) aneks nr 2/2005 do porozumienia nr 2/2004 z dnia 29.12.2004 r. zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej; Starosta stwierdził, że aneks ten wprowadza zmianę w paragrafie1w/w porozumienia a dotyczy zmiany liczby dzieci finansowanych przez Powiat Nyski, przebywających w Powiatowym Zespole Socjalizacyjno-Interwencyjnym “Nasz Dom” Bogacica – Bąków. Również i do tego aneksu członkowie Zarządu powiatu nie mieli żadnych zastrzeżeń, w związku z tym, Przewodniczący poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął aneks nr 2/2005 do porozumienia nr 2/2004 zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego aneksu;
j) aneks nr 4/2005 do porozumienia nr 9/2004 z dnia 02.02.2005 r. zawartego z Powiatem Krapkowickim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej; Przewodniczący wyjaśnił zebranym, że w związku z przekształceniem Domu Dziecka w Bogacicy i Bąkowie w placówkę wielofunkcyjną łączącą działania interwencyjne i socjalizacyjne tj. Powiatowy Zespół Socjalizacyjno-Interwencyjny “Nasz Dom” Bogacica – Bąków oraz zmianą numeru konta bankowego Powiatu Kluczborskiego, konieczne jest podpisanie przez obie strony tj. Powiat Krapkowicki oraz Powiat Kluczborski niniejszego aneksu. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym, nie wniósł żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał aneks pod
głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął aneks nr 4/2005 do porozumienia nr 9/2004 zawartego z Powiatem Krapkowickim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego aneksu.
Do punktu 14 porządku
Starosta przedstawił projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie nadania tytułu “Honorowego Obywatela Powiatu Kluczborskiego” przedstawicielom holenderskiej organizacji Rotary Club Het Westland. Do podjęcia decyzji o przyznaniu powyższego tytułu, zdaniem Starosty, przyczynił się wniosek Pani Dyrektor Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacica – Bąków. Pisze ona w swoim wniosku – kontynuował Starosta, że organizacja ta, działająca w mieście Naldwijk, otoczyła patronacką opieką placówkę w Bąkowie i współpraca z nimi trwa nieprzerwanie od 1997 r. W tym okresie, w/w organizacja udzielała im licznej pomocy finansowej i rzeczowej, dzięki finansowaniu przez nich inwestycji, zostały wykonane następujące prace: wymieniono okna w całej placówce, wymieniono instalacje elektryczne, wykonano dwie łazienki, wykonano ekologiczną oczyszczalnię ścieków, wyremontowano dwa aneksy kuchenne, wymieniono instalację c.o. i całego systemu grzewczego, wymieniono pokrycie dachowe. Jeśli chodzi o pomoc rzeczową, w/w organizacja okazała ją poprzez zakup odzieży, artykułów żywnościowych, zakup mebli oraz wykładzin dywanowych. W związku z powyższym, Pani Dyrektor Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacia – Bąków uważa za zasadne wyróżnienie przedstawicieli organizacji Rotar Club Het Westland
nagrodą, jaką jest nadanie tytułu “Honorowego Obywatela Miasta Kluczbork”. Członkowie Zarządu Powiatu po wysłuchaniu powyższej wypowiedzi, jednogłośnie stwierdzili, że również uważają za zasadne nadanie tytułu “Honorowego Obywatela Miasta Kluczbork” członkom organizacji Rotar Club Het Westland. Jednocześnie stwierdzili, że dla każdego członka w/w organizacji powinna zostać przygotowana odrębna uchwała, imienna - mówiąca o nadaniu tego tytułu. Po chwili dyskusji, Zarząd Powiatu wstępnie jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały. Jednocześnie, Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystki tut. Starostwa przygotowanie projektów uchwał Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie nadania powyższego tytułu imiennie dla
każdego przedstawiciela holenderskiej organizacji Rotary Club Het Westland i przed przekazaniem ich Radzie Powiatu, należy raz jeszcze przedłożyć Zarządowi Powiatu do zatwierdzenia.
Do punktu 15 porządku
a) Skarbnik przedstawił projekt porozumienia z Gminą Kluczbork w sprawie przekazania przez Gminę Kluczbork Powiatowi Kluczborskiemu dotacji w wysokości 12.000,00 zł. na realizację zadania pn. “Pomoc osobom – ofiarom przemocy w sytuacji kryzysowej” przebywającym w Centrum Interwencji Kryzysowej. Następnie Skarbnik wyjaśnił, że zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2006 rok oraz uchwałą również Rady Miejskiej w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Gmina Kluczbork, na mocy tego porozumienia, przekaże Powiatowi Kluczborskiemu na realizację powyższego zadania dotację w wysokości 12.000 zł. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli do powyższego projektu porozumienia żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu porozumienia z Gminą Kluczbork w sprawie przekazania przez Gminę Kluczbork dotacji w wysokości 12.000,00 zł. na realizację zadania pn. “Pomoc osobom – ofiarom przemocy w sytuacji kryzysowej”. Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższego porozumienia Starostę oraz Panią Otylię Skoczylas – członka Zarządu Powiatu;
b) Skarbnik Powiatu omówił projekt porozumienia w sprawie przekazania przez Gminę Kluczbork dla Powiatu Kluczborskiego dotacji w wysokości 6.000,00 zł. na realizację zadania pn. “Realizacja programu psycho-korekcyjnego z dziećmi w Poradni Psychologiczno-
Pedagogicznej”. Skarbnik wytłumaczył członkom Zarządu, że podobnie jak w przypadku projektu porozumienia wyżej omówionego, zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2006 rok oraz uchwałą Rady Miejskiej w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Gmina Kluczbork, na mocy tego porozumienia, przekaże Powiatowi Kluczborskiemu kwotę 6.000 zł. na realizację powyższego zadania. Również i do tego projektu porozumienia Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu porozumienia w sprawie przekazania przez Gminę Kluczbork dla Powiatu Kluczborskiego dotacji w wysokości 6.000,00 zł. na realizację zadania
pn. “Realizacja programu psycho-korekcyjnego z dziećmi w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej”. Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższego porozumienia Starostę oraz Panią Otylię Skoczylas – członka Zarządu Powiatu.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński .............................................
3. Otylia Skoczylas ...............................................
4. Stanisław Stenzel ...............................................