Protokół Nr 27/2005
ze wspólnego posiedzenia Komisji Oświaty, Sportu, Turystyki, Kultury, Rodziny
i Patologii oraz Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu
w Kluczborku w dniu 23 września 2005 r.
Przewodniczyli Przewodniczący Komisji – Józef Woźny i Władysław Zawadzki.
Lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu,
2.Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji,
3.Tomasz Białaszczyk – Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w dniu 27.09.2005 r.
3.Analiza sprawozdania Zarządu Powiatu z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego
za I półrocze 2005 r.
4.Wolne wnioski.
5.Zamknięcie posiedzenia.
Ad.1.
Wspólne posiedzenie komisji otworzył Przewodniczący Komisji Oświaty.
Przewodniczący przywitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku nie wniesiono uwag jednogłośnie go zatwierdzając.
Ad.2.
Członkowie obu komisji zapoznali się z materiałami przygotowanymi na kolejną sesję
Rady Powiatu w dniu 27 września 2005 r.
Materiały powyższe zawierają następujące projekty uchwał w sprawach:
-zmiany uchwały Nr XXV/177/2004 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia
budżetu powiatu kluczborskiego na 2005 rok,
-zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym
i Kartograficznym,
-zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki
Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres od 01 stycznia 2005 r. do 19 maja 2005 r.
-zmiany uchwały Nr XXVI/192/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005 r.
w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji
Osób Niepełnosprawnych na 2005 rok.,
-likwidacji szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych
w Polanowicach,
-likwidacji szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU
w Bogdańczowicach,
-likwidacji szkoły wchodzącej w skład Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,
-likwidacji szkoły ponadpodstawowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU
w Kluczborku,
-przekształcenia Policealnej szkoły Zawodowej , wchodzącej w skład Zespołu Szkół
Licealno-Technicznych w Kluczborku,
-przekształcenia Policealnej Szkoły dla Dorosłych , wchodzącej w skład Zespołu Szkół
Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach ,
-przekształcenia Policealnej Szkoły Zawodowej dla Dorosłych, wchodzącej w skład Zespołu
Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku
-założenia publicznej szkoły policealnej i włączenia jej do Zespołu Szkół
Ponadgimnazjlnych Nr 1 im.Marii Skłodowskiej – Curie w Kluczborku,
-zmiany Uchwały Nr XXIX/219/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 8 lipca 2005
w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół
ponadgomnazjalnych w powiecie kluczborskim w roku szkolnym 2005/2006,
-zmiany Uchwały Nr XXIX/220/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 8 lipca 2005
w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów z powiatu
kluczborskiego w roku akademickim 2005/2006.
Kolejno głos zabrał Skarbnik, który poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/177/2004 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2005 rok dotyczy prawie w całości oświaty. Korekta uchwały budżetowej została podyktowana jak wyjaśnił Skarbnik wnioskami kierowanymi przez jednostki organizacyjne powiatu. Na szczególną uwagę zasługuje fakt wprowadzenia do budżetu dochodów związanych z drugim już projektem stypendialnym, który realizowany będzie w roku szkolnym i akademickim 2005/2006. Do istotnych zmian zdaniem Skarbnika
w planie dochodów i wydatków można również zaliczyć zwiększenie planu o kwotę 107.200,-zł, co wynika z realizacji umowy między kluczborskim szpitalem a Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w zakresie dostaw żywności do szpitala.
Pozostałe zmiany wynikają z konieczności dostosowania budżetu do aktualnej realizacji planu dochodów i wydatków.
Zmiany dokonuje się także w planie wydatków inwestycyjnych realizowanych przez powiat w bieżącym roku budżetowym.
Ponadto Skarbnik poinformował, że w w/w projekcie uchwały dokonano przeniesienia środków między działami klasyfikacji budżetowej. Z działu ochrona zdrowia w ramach kwot przeznaczonych na inwestycję, po jej zakończeniu zmniejszono plan wydatków o kwotę 54.219,-zł, przesuwając środki na wydatki związane z dotowaniem szkół niepublicznych
w wysokości 14.219,-zł. pozostałe 40.000,-zł przeznacza się na realizację zadania remontowego polegającego na wyłożeniu kostką parkingu przy Urzędzie Miejskim
i Starostwie Powiatowym w Kluczborku. Jak wyjaśnił Skarbnik Starostwo pokryje w/w kwotę zaś resztę Urząd Miejski. Całkowity koszt wynosi 115.156.39,-zł.
Radna Janina Derdak-Ciołek zwracając się do Naczelnika Wydziału Rolnictwa zapytała czy
z Funduszu Ochrony Środowiska w roku bieżącym będą dokonywane jakieś zakupy. Naczelnik stwierdził, że nie wpłynęły do niego żadne wnioski, które mogłyby być realizowane.
Ponownie zabierając głos radna Janina Derdak-Ciołek stwierdziła, że z uwagi na to, iż jest bardzo ciężko ze sprzedażą mienia można by zorganizować spotkanie z osobami odpowiedzialnymi za jego sprzedaż i ustalić dalsze postępowanie w tej sprawie.
Radna Otylia Skoczylas nawiązując do wypowiedzi w/w radnej poparła powyższą propozycję, ale jednocześnie stwierdziła, że osoby , które zajmują się sprzedażą mienia nic
w tej sprawie nie zrobią. Tutaj potrzebne są konkretne osoby zainteresowane kupnem.
Radna ponadto poinformowała, że najprawdopodobniej uda się sprzedać działkę położoną przy ul.Ossowskiego, gdyż pojawił się chętny zainteresowany jej kupnem. Radna uważa,
że jest duże niedoinformowanie radnych w tej sprawie i jej zdaniem komisje powinny na kolejnym posiedzeniu obejrzeć nieruchomości przeznaczone do sprzedaży udając się na miejsca, gdzie są położone.
Głos w dyskusji zabrała także radna Irena Kielar, która stwierdziła, że brak jest jakiejkolwiek promocji sprzedaży oraz współpracy pomiędzy Gminą Kluczbork a Powiatem.
Radny Władysław Zawadzki odnosząc się do dodatkowego pisma Opolskiego Kuratora Oświaty / pismo nr WKPU-4003-52/05 z dnia 1 września 2005 r./ jakie otrzymali członkowie komisji w sprawie wyrażenia przez Powiatową Radę zatrudnienia opinii w sprawie likwidacji szkół:
-Liceum Technicznego w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,
-Liceum Technicznego w Zespole Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach,
-Liceum Ekonomicznego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum
Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach,
-Liceum Zawodowego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum
Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach zapytał dlaczego w/w szkoły ulegają likwidacji.
Pani Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że są to szkoły, które zakończyły swoją działalność, gdyż były to szkoły na podbudowie 8-letniej szkoły podstawowej. Są to stare typy szkół, które nie będą miały już naboru bo w to miejsce powstały nowe utworzone po reformie oświaty.
Kolejno radna Irena Kielar zapytała ile osób jest zatrudnionych w SPZOZ w likwidacji.
Skarbnik wyjaśnił, że są zatrudnione 4 osoby w Starostwie Powiatowym w Kluczborku
w Wydziale Ochrony i Promocji Zdrowia do likwidacji oraz Pani Likwidator, co w sumie daje 5 osób zatrudnionych w SPZOZ w likwidacji.
Następnie Przewodniczący Komisji Oświaty zapytał z czym związana jest zmiana regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz studentów w powiecie kluczborskim i czy zostały już uregulowane wypłaty za poprzedni rok. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że zmiana ta jest związana z ciągle zmieniającym się prawem, a stypendia za poprzedni rok nie zostały uregulowane, gdyż do tej pory nie zostały przekazane środki z Ministerstwa.
Pani Naczelnik poinformowała o tym, że aby nie powtórzyła się sytuacja z zeszłego roku
w sprawie przyjmowania faktur od uczniów przez szkoły i ich niejednokrotnie błędnej weryfikacji to zadanie to przejęło Starostwo. Zatrudnione zostały do tego 2 osoby na okres
11 miesięcy. Skarbnik odnosząc się do powyższej kwestii poinformował, że osoby te nie będą stanowiły dla Starostwa Powiatowego kosztów, gdyż na ich zatrudnienie w ramach programu możemy wydzielić sobie środki na koszt obsługi tego programu.
Innych zapytań do materiałów na sesję Rady Powiatu nie wniesiono.
W związku z powyższym Przewodniczący Komisji Oświaty poddał materiały pod głosowanie każdej komisji osobno.
Do głosowania przystąpiła Komisja Oświaty. Za przyjęciem materiałów głosowało
4 członków komisji, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Następnie głosowała Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Za przyjęciem głosowało 6 członków komisji, nie stwierdzono także głosów przeciw i wstrzymujących się.
Ad.3.
Członkowie obu komisji analizowali informację o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2005 r.
Skarbnik poinformował członków obu komisji, że wpłynęła już pozytywna opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu.
Omawiając informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2005 r. Skarbnik poinformował, że w budżecie po jego uchwaleniu wprowadzonych zostało kilka zmian
w wyniku czego budżet powiatu kluczborskiego na dzień 30 czerwca 2005 roku,
zamyka się następującymi kwotami:
-plan dochodów 42.506.349,-zł,
-plan wydatków 50.177.329,-zł,
-plan przychodów 8.733.300,-zł,
-plan rozchodów 1.062.320,-zł.
Planowany deficyt budżetowy na koniec okresu sprawozdawczego wynosi – 7.670.980,-zł.
Skarbnik wyjaśnił, że w okresie sprawozdawczym uzyskane zostały dochody w wysokości 23.223.831,-zł. Stanowi to 54,64% założonego planu.
Zestawienie w/w dochodów uwzględnia m.in:
-niższe od zakładanego wykonanie dochodów z tytułu 10,25% udziału w podatku
dochodowym od osób fizycznych. Na plan w kwocie 4.107.764,-zł dochody wykonano
w wysokości 1.757.724,-zł co stanowi 42,79%,
-wypracowanie przez jednostki budżetowe powiatu dochody własne,
-niższe od zakładanego wykonanie dochodów z tytułu 1,40% udziału w podatku
dochodowym od osób prawnych. Dochody na plan 120.000,-zł zostały wykonane
w wysokości 44,573,-zł, co stanowi 37,14%,
-niższe od zakładanego wykonanie dochodów z tytułu sprzedaży mienia powiatu.
Wykonanie jak stwierdził Skarbnik nie jest zadowalające ponieważ plan określony na koniec
okresu sprawozdawczego jest planem po korekcie i wynosi 1.660.392.
Wykonanie jest na poziomie 27.482,-zł, zaś wskaźnik wykonania dochodów ze sprzedaży mienia powiatu wynosi 1,66%,
-wyższe od zakładanego jest wykonanie dochodów z tytułu opłat komunikacyjnych.
Plan wynosi 1.500.000,-zł natomiast wykonanie wyniosło 1.126.469,-zł, co stanowi 75,10%
założonego planu.
Ponadto Skarbnik poinformował, że przychody powiatu kluczborskiego na 2005 rok wg.
stanu na dzień 30.06.2005 roku wynosiły:
-plan 8.733.300,-zł
-wykonanie 2.433.300,-zł.
Na kwotę przychodów składają się przychody z emisji obligacji komunalnych powiatu kluczborskiego w wysokości 8.300.000,-zł /w tym: 2 mln w ramach pierwszej emisji
oraz 6,3 mln w ramach drugiej emisji/.
Kwota 433.300,-zł stanowi przychody rozliczeń wolnych środków pozostających na rachunku budżetu powiatu na dzień 31.12.2004 roku. Przychody z emisji zostały wykonane na wartość 2.000.000,-zł .
Jeśli chodzi o wykonanie planu wydatków i rozchodów budżetowych w I półroczu 2005 roku Skarbnik wyjaśnił, że plan wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego zakładał wg. stanu na dzień 30.06.2005 r. kwotę 50.177.329,-zł, co w porównaniu do planu przyjętego uchwałą
Nr XXV/177/2004 w wysokości 48.960.556,-zł daje wzrost o kwotę 1.216.773,-zł.
Wzrost ten wynika z otrzymanych w trakcie okresu sprawozdawczego subwencji, dotacji celowych oraz uzyskanych dodatkowych dochodów własnych, co umożliwiło wprowadzenie zmian w uchwale budżetowej.
Faktyczne zdaniem Skarbnika wykonanie wydatków budżetowych zamknęło się na dzień 30.06.2005 r. kwotą 22.915.738,-zł, co w ujęciu procentowym stanowi 45,67% wykonania planu wydatków.
Skarbnik poinformował członków obu komisji, że zgodnie z zapisami uchwały budżetowej przystąpiono do II emisji obligacji komunalnych powiatu kluczborskiego na łączną kwotę 14.300.000,-zł z czego przychody zaplanowane na rok 2005 , pochodzące z emisji serii
A,B i C wyniosą 6.300.000,-zł. Największe zainteresowanie w temacie emisji obligacji wyraził Nordea Bank Polska S.A., który najszybciej przeprowadził procedury decyzyjne związane z oceną ryzyka kredytowego i uzyskaniem zgody władz Banku na emisję.
W/w Bank jako pierwszy złożył wiążącą ofertę emisji obligacji komunalnych.
Skarbnik wyjaśnił, że w okresie pierwszego półrocza br. dokonano spłaty rat kapitałowo-odsetkowych na rzecz Nordea Bank Polska S.A w ramach udzielonego poręczenia.
Spłacone raty kapitałowe wyniosły 315.012,-zł zaś odsetki to kwota 199.548.77,-zł.
W miesiącu sierpniu dokonano spłaty przedmiotowego kredytu na sumę w kwocie głównej 3.690.138,-zł. W omawianym okresie powiat kluczborski dokonał spłaty odsetek i należności ubocznych na rzecz ECO, której stroną jest również SPZOZ .
Skarbnik omawiając powyższą informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze
2005 r. stwierdził, że największy niepokój budzi sprzedaż mienia. Zdaniem Skarbnika jest
to bardzo ciężka sytuacja.
Członkowie obu komisji stwierdzili, że sprzedaż trzeba bardziej wypromować.
Radna Irena Kielar poprosiła Skarbnika o wyjaśnienie czy w placówkach oświatowych na dzień dzisiejszy występują jakieś zagrożenia. Jak przedstawiają się zestawienia odnośnie płac, remontów czy też drobnych inwestycji. Skarbnik wyjaśnił, że w zakresie wynagrodzeń osobowych pracowników sprawdziła się przyjęta w tym roku metoda związana z naliczaniem wynagrodzeń dla nauczycieli w poszczególnych grupach awansu zawodowego według średnich podanych przez Ministerstwo po połączeniu z ustalonymi średnimi dla administracji i obsługi. W wyniku tego zdaniem Skarbnika widać wyraźnie ile kosztuje administracja, obsługa i nauczyciele. W tym roku jak wyjaśnił Skarbnik uda się uniknąć sytuacji takiej, kiedy pod koniec roku dyrektorzy wykazywali braki w swoich placówkach oświatowych. Dotyczyły one braków w płacach, często wykazywane braki na nauczycielach, a tak naprawdę środki te zostały skonsumowane przez administrację i obsługę.
Skarbnik ponadto poinformował, że bardzo zła jest sytuacja jeśli chodzi o bieżące utrzymanie szkół. Szczególne braki występują w Zespole Szkół Licealno-Technicznych, gdzie brak jest środków na ogrzewanie szkoły. Osobną grupę stanowią wydatki związane z remontami oraz wydatkami inwestycyjnymi, które zostały zaplanowane w ramach obligacji i nie można ich przeznaczać na inny cel.
Radna Irena Kielar zapytała jak przedstawia się sprawa jeśli chodzi o szkołę
w Bogdańczowicach i Polanowicach.
Skarbnik wyjaśnił, że problem jest ogromny ze szkołą w Bogdańczowicach.
Wykazywane braki są bardzo wysokie i w związku z tym Zarząd Powiatu zlecił kontrolę
w zakresie wykorzystania wydatków.
Jeśli chodzi o szkołę w Polanowicach to Skarbnik wyjaśnił, że sytuacja ta jest bardziej jasna, gdyż szkoła zostaje przekazana Gminie Byczyna wraz z dotacją zgodnie z uchwałą Rady Powiatu, która odpowiada wysokości subwencji za 4/12 br. Pozostały do uregulowania sprawy związane z majątkiem.
Pani Naczelnik Wydziału Edukacji zabierając głos w dyskusji odnosząc się do szkoły
w Polanowicach poinformowała, że w Polanowicach został już otwarty Zespół Policealno-Gimnazjalny i dodatkowo chcą na bazie internatu zrobić OHP dla dorosłych oraz klasy przysposabiającej do pracy dla młodzieży, która jest zagrożona nieukończeniem gimnazjum,
a ukończyła już 15 lat.
Kolejno głos zabrał Skarbnik, który stwierdził, że ważnym wydarzeniem było wyremontowanie Warsztatów ZSP Nr 1 w Kluczborku i rozpoczęcie dostarczania żywności do szpitala. Zaczęło to funkcjonować od miesiąca sierpnia i jest już wiadome na podstawie pierwszego miesiąca, że to co było założone zostało osiągnięte. Sam szpital jest w stanie zarobić na pełne koszty funkcjonowania. W/w warsztaty na dzień dzisiejszy zaczęły sprzedawać obiady abonamentowe, uruchomiły bufet oraz przyjmują zamówienia na imprezy okolicznościowe tj. komunie. Planuje się również w przyszłości żywienie Domów Dziecka.
Innych zapytań do informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego
za I półrocze 2005 r. nie wniesiono. W związku z powyższym Przewodniczący poszczególnych komisji poddali powyższą informację pod głosowanie każdej komisji osobno.
Do głosowania przystąpiła Komisja Oświaty. Za przyjęciem głosowało 4 członków,
nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Kolejno głosowała Komisja ds.
Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska w której za przyjęciem opowiedziało się jednogłośnie
6 członków komisji i również nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Ad.4.
Radna Irena Kielar nawiązując do ostatnich artykułów w prasie, które mówią o złym postępowaniu naszych lekarzy na Oddziale Chirurgicznym stwierdziła, że takie rzeczy nie powinny mieć miejsca.
Zdaniem Skarbnika przy każdego rodzaju ataku ze strony prasy Rada Powiatu i Starosta powinni się od tego odcinać, gdyż zostało zrobione wszystko by stworzyć należyte warunki do funkcjonowania szpitala.
Radny Władysław Zawadzki również stwierdził, że w Starostwie Powiatowym jest Wydział Promocji, który powinien zająć się wydawaniem informatora. Jego zdaniem jest za mało informacji pozytywnych, które docierają do mieszkańców. Ludzie są niedoinformowani.
Przewodniczący Komisji Oświaty poinformował, że może trzeba z każdą informacją wychodzić do mediów i nie czekać aż oni sami od siebie coś napiszą.
Radna Janina Derdak-Ciołek poparła wypowiedź w/w radnych jednocześnie stwierdzając,
że na otwarcie szpitala również były zaproszone media ale niestety nie ukazały się w prasie artykuły na ten temat. Według radnej szpital powinien być chlubą.
Następnie Przewodniczący Komisji Oświaty zapytał jak przebiegły przygotowania do nowego roku szkolnego i jak przedstawiał się nabór.
Pani Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że w pierwszym rzędzie są duże zastrzeżenia
jeśli chodzi o nieprzestrzeganie przez dyrektorów szkół zarządzenia Kuratora Opolskiego
dotyczącego rekrutacji uczniów do szkół ponadgimnazjalnych do klas pierwszych.
Kłopoty te dotyczyły niedotrzymywania terminów, wydawania kserokopii przez szkoły gimnazjalne bez prowadzenia ich ewidencji, co doprowadziło, że uczniowie otrzymywali więcej niż trzy kopie świadectwa i składali podania o przyjęcie do kilkunastu szkół.
Najlepiej spisał się zdaniem Pani Naczelnik Wydziału Edukacji ZSP Nr 1 w Kluczborku, gdzie otworzono 9 oddziałów klas pierwszych. Zastrzeżenia były do naboru w Zespole Szkół Licealno-Technicznych, gdyż stworzono tam zbyt liczne klasy. Ponadto duży problem stwarzał nabór do ZSP w Bogdańczowicach. Klasy zdaniem Pani Naczelnik są bardzo nieliczne i z roku na rok z naborem będzie coraz gorzej. W ZSO zrezygnowano z jednego oddziału.
Pozostałe szkoły zrobiły nabór według wcześniejszych swoich planów.
Pani Naczelnik poinformowała, że w ZSP Nr 1 otworzono nową Szkołę Policealną,
która będzie kształciła w zawodzie opiekunka środowiskowa. Na pozytywną opinię zasługuje także zdaniem Pani Naczelnik ZSP Nr 2, gdyż została nawiązana współpraca z zakładem Famak w Kluczborku, gdzie uczniowie mogą odbywać praktyczną naukę zawodu.
Takie działania mają być także poczynione w innych zakładach pracy i Cechem Rzemiosł Różnych. Celem takich działań jest wyprowadzenie praktyk poza szkołę do pracodawców.
Ta nauka zawodu jest najlepsza, gdyż odbywa się bezpośrednio na bazie.
Uczniowie w ramach nauki zawodu w Famaku tzw. pakiet socjalny w ramach którego otrzymują ubranie robocze, ciepły posiłek.
Radny Władysław Zawadzki poprosił o udzielenie mu odpowiedzi przez kompetentną osobę na piśmie lub na najbliższej sesji w sprawie ograniczenia tonażu dla aut na odcinku drogi Ciecierzyn-Kostów. Sprawa ta była poruszana już wielokrotnie przez radnego i do tej pory nic się w tej sprawie nie zmieniło.
Kolejno Przewodniczący Komisji poinformował zebranych, że do komisji wpłynęło pismo
/Nr ED-AM-1013/7-2/05 z dnia 20.09.2005 r. pismo znajduje się w aktach komisji teczka
nr RP/K.Ośw.-0058/32/2005 z Wydziału Edukacji w sprawie wytypowania przedstawiciela do prac w Komisji ds. opiniowania wniosków o nagrody Starosty Kluczborskiego.
Członkowie komisji w drodze głosowania 4 głosami za zgłosili kandydaturę Przewodniczącego Komisji Józefa Woźnego.
Innych spraw nie poruszano.
Ad.5.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji Przewodniczący Komisji
Władysław Zawadzki Józef Woźny