PROTOKÓŁ nr 112/2005
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 12 lipca 2005r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Wicestarosta – Mieczysław Czapliński. W posiedzeniu uczestniczyło ponadto dwóch członków Zarządu oraz Skarbnik Powiatu.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- analiza organizacji przeprowadzonej rekrutacji na rok szkolny 2005/2006 przez szkoły ponadgimnazjalne Powiatu Kluczborskiego;
- informacja na temat sportu szkolnego w Powiecie Kluczborskim;
- porozumienie w sprawie przekazania przez Powiat Kluczborski zadania własnego: prowadzenie Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach Gminie Byczyna z dniem 1 września 2005 r.;
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Anny Żłobińskiej, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Joanny Kostorz, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pana Andrzeja Majcherek, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pana Andrzeja Gajdy, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Katarzyny Sroślak, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pana Marka Jarząb, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Marleny Jagieniak, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
- Sprawy finansowe:
- zarządzenia dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie umorzenia zaległych opłat za wyżywienie wychowanków ośrodka;
- wniosek Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kluczborku w sprawie wsparcia finansowego organizacji VII Młodzieżowych Mistrzostw Europy w warcabach;
- wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie zaległości Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku z zapłatą faktur za dokształcanie uczniów i koordynację dokształcania młodzieży;
- wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych;
- wniosek firmy Energopol Trade Opole Sp. z o.o. w Opola w sprawie zwrotu pozostałej części kaucji gwarancyjnej należytego wykonania robót;
- wniosek Przedsiębiorstwa Produkcyjno – Handlowo - Usługowego “Kłos” s. c. z Kujakowic Górnych w sprawie zwrotu należności za dostawę pieczywa do Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku wówczas w likwidacji;
- wniosek Urzędu Miejskiego w Wołczynie w sprawie wsparcia finansowego organizacji “IV Biegu Ulicznego”;
- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
- projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.
- Wniosek Pana Ryszarda Raźniak, zam. Smardy Górne w sprawie wyrażenia zgody na demontaż i pozyskanie siatki ogrodzeniowej po byłej bazie Linopłytu w Smardach Górnych.
- Podjęcie decyzji w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego – Kluczbork, ul. M. C. Skłodowskiej 21 (działka zabudowana budynkiem szpitala - były oddział wewnętrzny).
- Podjęcie decyzji w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego – Kluczbork, ul. M. C. Skłodowskiej 23 (działka zabudowana budynkiem starej pralni szpitalnej wraz z dezynfektorownią).
- Uchwała Rady Społecznej SP ZOZ ZOZ w Kluczborku z dnia 30 czerwca 2005 r. w sprawie wyrażenia opinii na sprzedaż majątku trwałego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku.
8. Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 28 czerwca 2005 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Wicestarosta omówił następujące sprawy:
- analiza organizacji przeprowadzonej rekrutacji na rok szkolny 2005 / 2006 przez szkoły
ponadgimnazjalne Powiatu Kluczborskiego; Wicestarosta wyjaśnił zebranym, że na podstawie powyższej analizy przeprowadzonej przez Wydział Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku, stwierdzono szereg błędów oraz nieprzestrzeganie przepisów podczas przeprowadzania rekrutacji do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych. Do najczęstszych błędów – kontynuował Wicestarosta, można zaliczyć m. in. to, że absolwenci gimnazjów składali do szkół podania z oryginałami świadectw i zaświadczeń; zdarzały się również przypadki składania dokumentów do więcej niż trzech szkół co związane jest z brakiem ewidencji wydanych kopii w gimnazjach; stwierdzono brak określenia trzech wybranych zajęć edukacyjnych dla poszczególnych oddziałów i typów szkół a także brak potwierdzeń woli
podjęcia nauki w danej szkole poprzez złożenie oryginałów świadectw i zaświadczeń jak również nieprzestrzeganie terminów zakończenia pierwszego terminu rekrutacji. Wicestarosta dodał, że w informacji tej nie są wymienione poszczególne szkoły u których stwierdzono te błędy ale informacja ta zostanie przekazana wszystkim dyrektorom szkół i każdy z nich, po zapoznaniu się z nią będzie wiedział jakie błędy dotyczą postępowania w jego szkole. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do powyższej analizy, Wicestarosta zaproponował aby ją przyjąć. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął analizę organizacji przeprowadzonej rekrutacji na rok szkolny 2005 / 2006 przez szkoły
ponadgimnazjalne Powiatu Kluczborskiego;
- informacja na temat sportu szkolnego w Powiecie Kluczborskim; Wicestarosta wyjaśnił,
że w miesiącach: styczeń – czerwiec br. przydzielono szkołom w ramach środków budżetowych powiatu na 2005 rok kwotę - 10.800 zł. na realizację sportowych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów, które miały na celu przygotowanie reprezentacji szkoły do zawodów według kalendarza Zarządu Wojewódzkiego Szkolnego Związku Sportowego, organizację zajęć sportowych podczas wakacji lub ferii; organizację zawodów na szczeblu powiatu; zajęcia sekcji specjalistycznej czyli siatkówka dziewcząt w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku oraz organizację imprez w ramach Szkolnych Igrzysk Sportowych. Jeśli chodzi o podział środków dla poszczególnych szkół – kontynuował Pan Mieczysław Czapliński, a także kalendarz imprez powiatowych i liczbę godzin - to ustalono na spotkaniu Koordynatora Sportu Szkolnego z nauczycielami wychowania fizycznego wszystkich szkół ponadgimnazjalnych w styczniu bieżącego roku i wygląda to następująco: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku: 3.000 zł. – 120 godzin x 25 zł.; Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku: 1.800 zł. – 72 godziny x 25 zł.; Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 Kluczborku: 1.800 zł. – 72 godziny x 25 zł.; Zespół Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach: 1.800 zł. – 72 godziny x 25 zł.; Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku: 1.200 zł. – 48 godzin x 25 zł. oraz Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach: 1.200 zł. – 48 godzin x 25 zł. Na koniec Wicestarosta dodał, że jak wynika z wyliczeń Naczelnika Wydziału Edukacji, łącznie w pierwszy półroczu br. przydzielono 432 godziny na około 24 tygodnie – średnio 18 godzin tygodniowo - na sport szkolny w powiecie kluczborskim. Następnie członkowie Zarząd Powiatu zapoznali się informacją o wynikach sportowych uczniów szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego w roku szkolnym 2004 / 2005 opracowaną przez
Koordynatora Sportu Szkolnego Powiatu Kluczborskiego. Informacja ta obejmuje wyniki zakończonych zawodów o mistrzostwo szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego w takich dyscyplinach jak: biegi przełajowe, piłka nożna, tenis stołowy, szachy, koszykówka,
piłka siatkowa, piłka ręczna oraz sztafetowe biegi przełajowe. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją i stwierdził jednogłośnie, że nie wnosi do niej żadnych uwag. W związku z tym, Wicestarosta zaproponował aby przyjąć informację na temat sportu szkolnego w Powiecie Kluczborskim co też jednogłośnie Zarząd Powiatu uczynił.
- porozumienie w sprawie przekazania przez Powiat Kluczborski zadania własnego:
prowadzenie Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach Gminie Byczyna z dniem 1 września 2005 r.; Wicestarosta przypomniał zebranym, że na sesji Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 08 lipca 2005 r. została podjęta uchwała w sprawie przekazania zadania własnego Powiatu Kluczborskiego tj. prowadzenie Zespołu Szkół Licealno - Zawodowych w Polanowicach Gminie Byczyna. W dniu 07 lipca br. odbyły się uzgodnienia treści powyższego porozumienia, w których uczestniczyli: ze strony Powiatu Kluczborskiego – Piotr Pośpiech - Skarbnik Powiatu oraz Jolanta Krzysztowczyk - Naczelnik Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku natomiast ze strony Gminy Byczyna: Ryszard Grüner – Burmistrz Byczyny, Stanisław Biliński – Wiceburmistrz Byczyny oraz Maciej Tomaszczyk – Sekretarz Gminy Byczyna. W trakcie tego spotkania – kontynuował Wicestarosta, uzgodniono oraz wyjaśniono wszelkie wątpliwości co do poszczególnych zapisów treści porozumienia. Burmistrz Byczyny miał początkowo wątpliwości co do wysokości środków jakie mają mu zostać przekazane przez Powiat Kluczborski, gdyż chciał, aby przekazać mu pieniądze na ostatni kwartał tego roku i to nie tylko te, które wynikają z subwencji ale również te, które powiat posiada w budżecie według planu. Skarbnik dodał, że w ciągu 2005 roku według obowiązującego budżetu mielibyśmy do szkoły w Polanowicach dołożyć 466.000,00 zł. Gmina przejęłaby szkołę od września, to jest 4 miesiące w roku 2005 czyli 1/3 tej kwoty a to jest 155.000,00 zł. i Gmina Byczyna chciała, aby te 155.000,00 zł. powiat dołożył im. Skarbnik w trakcie tego spotkania wyjaśnił przedstawicielom Gminy, że jeżeli Powiat dołoży te pieniądze to dołoży je z własnych dochodów czyli nie będzie mieć żadnej oszczędności, poza tym, od września Gmina będzie miała prawo “czerpania” dochodów z majątku, który jest w szkole. Patrząc z kolei na plan dochodów, to w okresie wrzesień – grudzień, jeśli nic by się nie zmieniło – kontynuował Skarbnik, będzie to kwota 41.000,00 zł. i kwota ta wpłynie do gminy a nie do nas, plus 150.000,00 zł. to nic byśmy nie zyskali i dołożyli 41.000,00 zł. Kolejna sprawa – kontynuował Skarbnik, to powiedział on
już Gminie, że po naborze we wrześniu przeliczona zostanie jeszcze raz subwencja przez liczbę uczniów w szkole i jak już wstępnie policzono, uwzględniając nabór jaki został już dokonany, uwzględniając, że będzie jeszcze klasa policealna dla dorosłych i przeliczając to przez należną subwencję, to wyszło, że szkole należy się 448.000,50 zł. przy czym kwota ta uwzględnia również dochody własne wypracowywane przez szkołę natomiast z kolei 1/3 z należnej subwencji na ten rok dla szkoły, która została zapisana w uchwale budżetowej to jest 448.702,00 zł. Po wyjaśnieniu tego Burmistrzowi oraz Sekretarzowi Gminy Byczyna, pokazaniu im tego wszystkiego na wagach wynikających z algorytmu, że myśmy praktycznie dali szkole to co należy się według subwencji naliczonej na początek roku a gdybyśmy ją przeliczyli jeszcze raz na wrzesień bieżącego roku i dodali dochody własne to jest to prawie ta sama kwota a należy dodać, że “13” są już w tym roku wypłacone, od 1 września nauczyciele przejdą na regulamin gminy, który jest o wiele “tańszy” niż regulamin powiatu, ponadto, w związku z mniejszym naborem, odejdą dwa stanowiska kierownicze w szkole czyli te brakujące 150.000,00 zł. Gmina Byczyna jest w stanie u siebie oszczędzić chociażby jeszcze na samej ilości godzin wychodzi około 20.000 zł. oszczędności miesięcznie. W trakcie tego spotkania została ta sprawa wyjaśniona i to porozumienie przedłożone Zarządowi Powiatu zdaniem Skarbnika jest już ostateczną jego wersją i wszystkie zapisy w nim zawarte zostały przez obie strony uzgodnione. W związku z powyższym, Wicestarosta przedstawił zebranym treść powyższego porozumienia a w związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł do niego żadnych uwag, zaproponował, aby je przyjąć i upoważnić do jego podpisania dwóch członków Zarządu Powiatu. Członkowie Zarządu Powiatu przyjęli powyższe porozumienie i upoważnili do jego podpisania Starostę oraz Wicestarostę. Skarbnik dodał jeszcze, że w związku z tym, że chcemy to zadanie przekazać Gminie Byczyna na okres 5 lat, należałoby zobowiązać Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu do przygotowania odpowiedniego projektu uchwały Rady Powiatu jak również – kontynuował Skarbnik, zaproponował on, aby zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji oraz Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem podjęcie w najbliższym czasie niezbędnych prac związanych ze spisem majątku ruchomego i nieruchomego ZSLZ w Polanowicach a sporządzony z w/w majątku spis będzie stanowić załącznik do umowy w sprawie nieodpłatnego użyczenia majątku Gminie Byczyna. Zarząd Powiatu jednogłośnie zgodził się z zaproponowanymi przez Skarbnika Powiatu zaleceniami i reasumując: Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porozumienie w sprawie przekazania przez Powiat Kluczborski zadania własnego: prowadzenie Zespołu
Szkół Licealno – Zawodowych w Polanowicach Gminie Byczyna i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższego porozumienia Starostę oraz Wicestarostę. Jednocześnie Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu przygotowanie umowy w sprawie nieodpłatnego użyczenia mienia pozostającego w zarządzie dyrektora Zespołu Szkół Licealno - Zawodowych w Polanowicach Gminie Byczyna oraz przygotowanie na następną sesję uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku o użyczeniu na 5 lat z możliwością przedłużenia. Ponadto, Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Edukacji oraz Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu podjęcie w najbliższym czasie niezbędnych prac związanych ze spisem majątku ruchomego i nieruchomego ZSLZ w Polanowicach a sporządzony z w/w majątku spis ma stanowić załącznik do umowy w sprawie nieodpłatnego użyczenia majątku Gminie Byczyna.
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej
postępowanie egzaminacyjne dla Pani Anny Żłobińskiej, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego; Wicestarosta powiedział, że na mocy niniejszej uchwały powołuje się Komisję Egzaminacyjną dla Pani Anny Żłobińskiej, nauczyciela kontraktowego Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w składzie: Jolanta Krzysztowczyk – przewodnicząca, przedstawiciel Powiatu Kluczborskiego czyli organu prowadzącego szkołę; przedstawiciel nadzoru pedagogicznego; Mariusz Kaczmarski – dyrektor szkoły, Teresa Baran i Teresa Miś jako eksperci oraz przedstawiciel Związku Nauczycielstwa Polskiego Oddział Kluczbork. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Anny Żłobińskiej, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej
postępowanie egzaminacyjne dla Pani Joanny Kostorz, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego; Wicestarosta wyjaśnił, że na mocy niniejszej uchwały powołuje się Komisję Egzaminacyjną dla Pani Joanny Kostorz, nauczyciela kontraktowego Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w następującym składzie: Jolanta Krzysztowczyk – przewodnicząca, przedstawiciel Powiatu Kluczborskiego czyli organu prowadzącego szkołę; przedstawiciel nadzoru pedagogicznego;
Władysław Paszko – dyrektor szkoły oraz Elżbieta Cholewka i Teresa Miś jako eksperci. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Joanny Kostorz, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej
postępowanie egzaminacyjne dla Pana Andrzeja Majcherek, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego; Pan Mieczysław Czapliński powiedział, że na mocy niniejszej uchwały powołuje się Komisję Egzaminacyjną dla Pana Andrzeja Majcherek, nauczyciela kontraktowego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w składzie: Jolanta Krzysztowczyk – przewodnicząca, przedstawiciel Powiatu Kluczborskiego czyli organu prowadzącego szkołę; przedstawiciel nadzoru pedagogicznego; Paweł Cieplik – dyrektor szkoły oraz Elżbieta Cholewka i Teresa Miś jako eksperci. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pana Andrzeja Majcherek, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej
postępowanie egzaminacyjne dla Pana Andrzeja Gajdy, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego; Wicestarosta wyjaśnił zebranym, że na mocy niniejszej uchwały powołuje się Komisję Egzaminacyjną dla Pana Andrzeja Gajdy, nauczyciela kontraktowego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w następującym składzie: Jolanta Krzysztowczyk – przewodnicząca, przedstawiciel Powiatu Kluczborskiego czyli organu prowadzącego szkołę; przedstawiciel nadzoru pedagogicznego; Paweł Cieplik – dyrektor szkoły oraz Małgorzata Niegowska i Teresa Miś jako eksperci. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pana Andrzeja
Gajdy, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej
postępowanie egzaminacyjne dla Pani Katarzyny Sroślak, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego; Wicestarosta powiedział, że na mocy niniejszej uchwały powołuje się Komisję Egzaminacyjną dla Pani Katarzyny Sroślak, nauczyciela kontraktowego Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku w składzie: Jolanta Krzysztowczyk – przewodnicząca, przedstawiciel Powiatu Kluczborskiego czyli organu prowadzącego szkołę; przedstawiciel nadzoru pedagogicznego; Danuta Woźniak -Ryńca – dyrektor szkoły, Olimpia Matys i Teresa Miś jako eksperci oraz przedstawiciel Związku Zawodowego “Rady Poradnictwa” Region Opolski. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Katarzyny Sroślak, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej
postępowanie egzaminacyjne dla Pana Marka Jarząb, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego; Pan Mieczysław Czapliński powiedział, że na mocy niniejszej uchwały powołuje się Komisję Egzaminacyjną dla Pana Marka Jarząb, nauczyciela kontraktowego Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w następującym składzie: Jolanta Krzysztowczyk – przewodnicząca, przedstawiciel Powiatu Kluczborskiego czyli organu prowadzącego szkołę; przedstawiciel nadzoru pedagogicznego; Władysław Paszko – dyrektor szkoły oraz Jan Kwaśnicki i Teresa Miś jako eksperci. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pana Marka Jarząb, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej
postępowanie egzaminacyjne dla Pani Marleny Jagieniak, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego; Wicestarosta powiedział,
że na mocy niniejszej uchwały również powołuje się Komisję Egzaminacyjną dla Pani Marleny Jagieniak, nauczyciela kontraktowego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w składzie: Jolanta Krzysztowczyk – przewodnicząca, przedstawiciel Powiatu Kluczborskiego czyli organu prowadzącego szkołę; przedstawiciel nadzoru pedagogicznego; Paweł Cieplik – dyrektor szkoły oraz Elżbieta Cholewka i Teresa Miś jako eksperci. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Marleny Jagieniak, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
Do punktu 3 porządku
Skarbnik Powiatu omówił następujące sprawy:
- zarządzenia dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku
w sprawie umorzenia zaległych opłat za wyżywienie wychowanków ośrodka; Skarbnik wyjaśnił, że umorzenia te dotyczą stosunkowo niewielkich kwot gdyż jedno z nich jest w wysokości 105,17 zł. natomiast drugie na kwotę 190,33 zł. Ponadto – dodał Skarbnik, roszczenia te są już przedawnione dlatego na tą chwilę nie ma nawet możliwości ponownego wezwania w/w do zapłaty i zadaniem Zarządu Powiatu jest w tym momencie przyjąć je a zadaniem ośrodka umorzyć zaległości w opłatach. W związku z powyższym, członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie przyjęli zarządzenia dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie umorzenia zaległych opłat za wyżywienie wychowanków ośrodka;
- wniosek Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kluczborku w sprawie wsparcia finansowego
organizacji VII Młodzieżowych Mistrzostw Europy w warcabach; Skarbnik powiedział, że jest to impreza międzynarodowa, zawodnicy przyjadą z 16 państw Europy i na tę chwilę zgłoszonych jest już 214 zawodników. Uczestnicy VII Młodzieżowych Mistrzostw Europy w warcabach zostaną zakwaterowani w internatach naszych jednostek a mianowicie: Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku, Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku oraz w internacie Zespołu
Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. Skarbnik wyliczył, że do budżetu z tego tytułu wpłynie około 30.000 zł. i dlatego też, zdaniem Skarbnika, należałoby wspomóc w jakiś sposób organizację tego przedsięwzięcia sportowego tym bardziej, że ośrodek sportu nie prosi o dotację i dostosuje się do naszej sugestii jeśli chodzi o sposób rozliczenia. Wicestarosta dodał, że jego zdaniem również należy wspomóc organizację tego przedsięwzięcia tylko pozostaje kwestia w jaki sposób to zrobić i jaką kwotą. Następnie Wicestarosta zaproponował kwotę 1.000 zł. co spotkało się z ogólną aprobatą ze strony pozostałych członków Zarządu Powiatu. Z kolei Skarbnik zaproponował, że rozliczenie może nastąpić poprzez zapłacenie faktury opiewającej na kwotę 1.000 zł. Po krótkiej dyskusji Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na dofinansowanie organizacji VII Młodzieżowych Mistrzostw Europy w warcabach kwotą 1.000 zł. natomiast rozliczenie nastąpi poprzez zapłacenie faktury opiewającej na w/w kwotę.
- wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku w sprawie zaległości Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku z zapłatą faktur za dokształcanie uczniów i koordynację dokształcania młodzieży na kwotę 15.720,00 zł.; Skarbnik powiedział, że ten podpunkt niniejszego protokółu omówi łącznie z podpunktem “d” niniejszego protokółu a mianowicie: wnioskiem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych z przeznaczeniem na dokształcanie młodocianych pracowników – uczniów klas wielozawodowych z zakresu teoretycznych przedmiotów zawodowych zasadniczej szkoły zawodowej. Skarbnik wyjaśnił, że te dwa wnioski dotyczą tej samej sprawy a mianowicie: do końca sierpnia ubiegłego roku Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku oraz Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku to była jedna szkoła w związku z czym, teoretyczna nauka zawodu uczniów klas wielozawodowych prowadzona w ośrodku dokształcania zawodowego była prowadzona nieodpłatnie gdyż dyrektor Cieplik w ramach własnej jednostki szkolił uczniów natomiast po podziale tych jednostek na dwie, już w roku szkolnym 2004 / 2005 czyli od września do czerwca br. zrobił się problem bo dla Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku to jest zewnętrzny podmiot, który tak jak inne szkoły, powinien mu zapłacić za przeprowadzone kursy. Dyrektor Cieplik już w marcu br. zwracał się do Zarządu Powiatu z pismem informującym o tym, że na w/w cel szkoła
nie ma pieniędzy. Zarząd Powiatu postanowił wtedy, że na dalszym etapie wykonywania budżetu zajmie się tą sprawą. Następnie, pod koniec czerwca br. dyrektor Solarewicz złożył pismo informujące o zaległościach Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku wobec jego jednostki a dyrektor Cieplik złożył pismo informujące o tym, ze nie ma środków aby tę zaległość uregulować. Zdaniem Skarbnika, należałoby w takiej sytuacji zrobić zmianę w planie i przesunąć środki z Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku na Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku gdyż my odpowiadamy za budżet natomiast każdy dyrektor jest zobowiązany dbać o swoje sprawy, przepisy też wyznaczają pewne standardy i jeżeli są umowy, faktury to muszą być one regulowane. Początkowo – nadal kontynuował Skarbnik, skłaniał się on do następującego rozstrzygnięcia: ponieważ wyliczona kwota z subwencji należnej na ten rok w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku o 31.000 zł. przekracza należną im subwencję natomiast Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku ma za mało w stosunku do subwencji i to o 238.000 zł. i dlatego też, Skarbnik początkowo chciał “zabrać” z Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego, przygotować uchwałę o przesunięciu środków między rozdziałami i “dać” Zespołowi Szkół Ponadgimanzjalnych Nr 2 aby ta mogła uregulować należność, natomiast po przeanalizowaniu sprawozdań na koniec czerwca br. w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego, gdzie Skarbnik patrzył na plan w poszczególnych paragrafach usiłując zabrać z nich coś i złożyć kwotę 15.000 zł. ale to nie wyszło bo w planie finansowym mamy plan tzw. zaangażowanie czyli zaksięgowane kwoty wynikające z zaciągniętych umów i zobowiązań i patrząc na plan w/w ośrodka, nie można było nic zrobić a poza tym Skarbnik stwierdził, że nie chciałby w ten sposób postąpić aby jednemu zabrać a drugiemu dać, tak będzie można zrobić później bo od września znowu zaczną się kursy, za które szkoła będzie musiała płacić ośrodkowi ale zrobi to w uzgodnieniu z dyrektorem ośrodka. Na tę chwilę Skarbnik zaproponował, aby uruchomić środki z rezerwy budżetowej w wysokości 16.000 zł. i przekazać je Zespołowi Szkół Ponadgimnazjalnych NR 2 – CKU w Kluczborku aby ta nie miała zobowiązań wymagalnych. Członkowie Zarządu Powiatu po wysłuchaniu wypowiedzi Skarbnika, jednogłośnie postanowili o wyborze drugiego rozwiązania zaproponowanego przez niego a mianowicie: jednogłośnie postanowiono, że w celu umożliwienia uregulowania przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku wobec Wojewódzkiego
Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w/w zaległości, uruchomić środki z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2005 rok w wysokości 16.000 zł. i tym samym zwiększyć o tę kwotę plan wydatków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku.
- wniosek firmy Energopol Trade Opole Sp. z o.o. w Opola w sprawie zwrotu pozostałej
części kaucji gwarancyjnej należytego wykonania robót w szpitalu w Kluczborku; Skarbnik przypomniał, że z w/w firmą została zawarta umowa w sprawie zwrotu kaucji gwarancyjnej należytego wykonania robót na kwotę 39.042,15 zł. natomiast 30 czerwca br. wymagalne stało się 30% części powyższej kaucji na kwotę 18.751,20 zł. Należność ta nie mogła być uregulowana równocześnie przy zawieraniu poprzedniej umowy gdyż na podstawie artykułu 356 paragraf 2 Kodeksu Cywilnego, możemy zapłacić tylko zobowiązanie wymagalne a wtedy nie było to jeszcze zobowiązanie wymagalne, stało się ono wymagalne 30 czerwca br. Na tę chwilę Skarbnik zaproponował, aby zawrzeć z w/w firmą kolejną umowę i w terminie do 31 lipca br. uregulować należność wymagalną w wysokości 18.751,20 zł. Zarząd Powiatu po krótkiej dyskusji jednogłośnie postanowił o zawarciu z firmą Energopol Trade Opole Sp. z o.o. w Opolu kolejnej umowy na mocy której, Powiat Kluczborski zobowiąże się do zwrotu kwoty 18.751,20 zł., bez odsetek - do dnia 31 lipca 2005 r. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższej umowy Starostę oraz Wicestarostę.
f) wniosek Przedsiębiorstwa Produkcyjno – Handlowo - Usługowego “Kłos” s. c. z Kujakowic Górnych w sprawie zwrotu należności w wysokości 4.158,28 zł. za dostawę pieczywa do Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku wówczas w likwidacji za okres od 08.05.2004 r. do 31.07.2004 r.; Skarbnik przypomniał, że na posiedzeniu w dniu 27 maja br. Zarząd Powiatu rozpatrywał powyższy wniosek i wówczas zobowiązano się do zwrotu w/w należności w terminie do 30 czerwca 2005 r. Należność ta nie została uregulowana w tym terminie ze względu na brak środków na rachunku i dlatego też, Skarbnik zwraca się do Zarządu Powiatu z prośbą o zmianę poprzedniego rozstrzygnięcia w części dotyczącej terminu zwrotu należnej kwoty Przedsiębiorstwu Produkcyjno – Handlowo - Usługowemu “Kłos” s. c. z Kujakowic Górnych. Zarząd Powiatu postanowił zmienić swoje rozstrzygnięcie z dnia 27 maja 2005 r. dotyczące uregulowania należności w wysokości 4.158,28 zł. za dostawę pieczywa do Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku wówczas w likwidacji za okres od 08.05.2004 r. do 31.07.2004 r. a zmiana
dotyczy terminu spłaty powyższej należności (bez odsetek) tj. przedłużenie go do 31 lipca 2005 r.
- wniosek Urzędu Miejskiego w Wołczynie w sprawie wsparcia finansowego organizacji
“IV Biegu Ulicznego”; Skarbnik wyjaśnił, że impreza ta odbędzie się 10 września br. a biegi odbędą się wokół obiektów sportowych SP Nr 2 przy ulicy Sienkiewicza w Wołczynie. Ponadto – kontynuował Skarbnik, wnioskodawca w swoim wniosku pisze, że bieg rozegrany zostanie w różnych kategoriach wiekowych i cieszy się on dużą popularnością wśród dzieci, młodzieży jak i ludzi dorosłych. Ewentualna pomoc finansowa zostanie przeznaczona na drobne upominki, dyplomy czy puchary dla uczestników a udział Starosty Kluczborskiego upoważni ich tzn. organizatorów biegu do wręczenia w jego imieniu w/w nagród. Wicestarosta zaproponował aby ufundować jakieś nagrody rzeczowe a najlepszym rozwiązaniem będzie ufundowanie pucharów np. dla najmłodszego i dla najstarszego uczestnika tego biegu. Zarząd Powiatu po krótkiej dyskusji jednogłośnie zgodził się z propozycją Wicestarosty i postanowił w imieniu Starosty Kluczborskiego ufundować 2 puchary dla najstarszego oraz dla najmłodszego uczestnika IV biegu ulicznego w Wołczynie.
h) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków; Skarbnik powiedział, że powyższy projekt uchwały dotyczy zwiększenia dotacji celowej dla Domów Pomocy Społecznej o łączną kwotę 85.460,00 zł. Zwiększenie to przeznaczone jest na dofinansowanie bieżących wydatków i realizację działań mających na celu poprawę standardu w domach pomocy społecznej - z tego dla Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach – 70.504,00 zł. oraz dla Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku – 14.956,00 zł. Ponadto Skarbnik wyjaśnił, że tak duża różnica w kwotach dla poszczególnych Domów Pomocy Społecznej wynika ze zmniejszenia się liczby podopiecznych w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
i) projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu; Skarbnik
powiedział, że niniejszy projekt uchwały jest jak gdyby odpowiedzią na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu w podpunkcie “c” i “d” porządku niniejszego protokółu a mianowicie dotyczy on uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2005 rok w łącznej
kwocie 16.000 zł. i ma to na celu uregulowanie zaległości Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku wobec Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku za dokształcanie uczniów klas wielozawodowych z zakresu teoretycznych przedmiotów zawodowych zasadniczej szkoły zawodowej. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.
Do punktu 4 porządku
Wicestarosta przedstawił zebranym wniosek Pana Ryszarda Raźniak, zam. Smardy Górne w sprawie wyrażenia zgody na demontaż i pozyskanie siatki ogrodzeniowej po byłej bazie Linopłytu w Smardach Górnych, których to terenów powiat jest właścicielem. Wicestarosta stwierdził, że na podstawie tego wniosku nie można podjąć decyzji w tej sprawie gdyż nie wynika z niego np. w jakim stanie ta siatka jest, ile jej jest itd. i dlatego też, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił zlecić Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu przygotowanie na następne posiedzenie stosownej opinii w tej sprawie i dopiero wtedy, po zapoznaniu się z tą opinią, Zarząd Powiatu podejmie decyzję w powyższej sprawie.
Do punktu 5 porządku
Pan Mieczysław Czapliński zapoznał zebranych z informacją Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu na temat przeprowadzonego w dniu 04 lipca br. II przetargu ustnego na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego: Kluczbork, ul. M. C. Skłodowskiej 21, działka nr 56 zabudowana budynkiem szpitala - były oddział wewnętrzny. Jak wynika z niniejszej informacji – kontynuował Wicestarosta, przetarg ten zakończył się wynikiem negatywnym gdyż nie przystąpił do niego żaden oferent, który wpłaciłby wadium w kwocie i terminie określonym w ogłoszeniu. W związku z powyższym Wicestarosta stwierdził, iż należy podjąć stosowną decyzję co do dalszej sprzedaży przedmiotowej nieruchomości. Po dyskusji i zastanowieniu się, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o ogłoszeniu kolejnego przetargu na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego: Kluczbork, ul. M. C. Skłodowskiej 21, działka nr 56 zabudowana
budynkiem szpitala - były oddział wewnętrzny. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił o obniżeniu ceny powyższej nieruchomości z 999.999 zł. do 950.000 zł.
Do punktu 6 porządku
Wicestarosta przedstawił zebranym protokół z przeprowadzonych w dniu 11 lipca br. IV negocjacji cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego: Kluczbork, ul. M. C. Skłodowskiej 23, dz. nr 91/10 zabudowana budynkiem starej pralni szpitalnej wraz z dezynfektorownią. Wicestarosta wyjaśnił, że w wyniku negocjacji jeden oferent – Pan Janusz Kluczyński zaproponował cenę nabycia przedmiotowej nieruchomości w wysokości 50.000 zł. a następnie, po ustnych negocjacjach zadeklarował się zapłacić kwotę 67.220,00 zł. rozłożoną na 10 lat z zastosowaniem stopy procentowej równej stopie redyskonta weksli stosowanej przez NBP. Ponadto – kontynuował Wicestarosta, Pan Kluczyński wniósł o ustalenie służebności przejazdu zarówno przez działkę 91/11 jak i przez sąsiednią zabudowaną budynkiem dawnego oddziału wewnętrznego oraz ustalenie służebności przyłączy energetycznego, gazowego i kanalizacyjnego. Ponadto, przed przekazaniem nieruchomości sprzedający ma zobowiązać się do zobligowania dotychczasowego użytkownika przedmiotowej nieruchomości do całkowitego usunięcia sprzętu i śmieci z wyjątkiem urządzeń trwale związanych z nieruchomością oraz do dostarczenia książki obiektu wraz z dokumentacją geodezyjną. Wicestarosta stwierdził, że proponuje nie przyjmować oferty Pana Janusza Kluczyńskiego z powodu zbyt niskiej ceny jaką w/w oferent zadeklarował jak również ze względu na proponowane przez niego warunki płatności. Zarząd Powiatu po długiej dyskusji jednogłośnie postanowił nie przyjąć oferty Pana Janusza Kluczyńskiego, który zadeklarował się zapłacić za w/w nieruchomość kwotę 67.220,00 zł. - z powodu zbyt niskiej ceny jaką w/w oferent zaoferował a także z powodu niekorzystnych warunków płatności. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu kolejnych negocjacji na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego: Kluczbork, ul. M. C. Skłodowskiej 23, dz. nr 91/10 zabudowana budynkiem starej pralni szpitalnej wraz z dezynfektorownią oraz pozostawieniu ceny przedmiotowej nieruchomości na tym samym poziomie jak przy III negocjacjach tj. 119.000 zł.
Do punktu 7 porządku
Wicestarosta przedstawił zebranym uchwałę Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z dnia 30 czerwca 2005 r. w sprawie wyrażenia opinii na sprzedaż majątku trwałego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku. Wicestarosta przypomniał zebranym, że Pani Olga Lewicka – Gawle, p.o. Dyrektora w/w zakładu zwróciła się do Zarządu Powiatu z prośbą o wyrażenie zgody na sprzedaż majątku trwałego oraz sprzętu który jej zdaniem nie stanowi przydatności dla SP ZOZ ZOZ w Kluczborku jak również dla Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku. Ponadto, sprzęt ten w większości jest przestarzały a wręcz szkodliwy np. urządzenia rtg i wymaga on specjalnych zezwoleń na utylizację. Zarząd Powiatu na poprzednim posiedzeniu zapoznał się z wykazem tego majątku oraz sprzętu i postanowił, że podejmie decyzję w tej sprawie po posiedzeniu Rady Społecznej SP ZOZ ZOZ w Kluczborku gdzie wniosek ten miał być również rozpatrywany. W dniu dzisiejszym – kontynuował Wicestarosta, została na niniejsze posiedzenie Zarządu przedłożona uchwała Rady Społecznej SP ZOZ ZOZ w Kluczborku na mocy której, Rada Społeczna pozytywnie opiniuje sprzedaż majątku trwałego oraz sprzętu a w przypadku, gdyby próba zbycia tego majątku oraz sprzętu nie była skuteczna, Rada Społeczna zasugerowała jego przekazanie do zaprzyjaźnionego Powiatu Partnerskiego w Brzeżanach na Ukrainie. Zarząd Powiatu po ponownym przeanalizowaniu wykazu środków trwałych oraz sprzętu jak również po zapoznaniu się z powyższą uchwałą Rady Społecznej SP ZOZ ZOZ w Kluczborku, jednogłośnie wyraził zgodę na sprzedaż środków trwałych i sprzętu zgodnie z załączonym do w/w uchwały wykazem.
Do punktu 8 porządku
Wicestarosta przedstawił zebranym sprawę wynajęcia pomieszczeń w budynku “nowej chirurgii” dla pracowni RTG - Diagnostyka Obrazowa dr Tomasz Kuprianowicz. Wicestarosta wyjaśnił, że Pan Kuprianowicz zwrócił się z pismem do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku w celu zgłoszenia dalszej działalności pracowni RTG w budynku “nowej chirurgii” i sanepid z kolei teraz domaga się jak gdyby od nas potwierdzenia tego, czy my udostępnimy mu nowe pomieszczenie szpitalne do prowadzenia tej działalności. Wicestarosta dodał, że rozmawiał z dr Kuprianowiczem na ten
temat i stwierdził on, że może zdarzyć się taka sytuacja, że sanepid zażąda od niego jakiegoś dokumentu czy umowy z Powiatem Kluczborskim, mówiącej o tym, że ma on prawo do tego lokalu bo w przeciwnym wypadku, sanepid nie wyda mu pozytywnej opinii i zgody na prowadzenie tej działalności. W związku z powyższym, Wicestarosta zwrócił się do Zarządu Powiatu, aby wyrazić zgodę na wydanie w razie potrzeby takiego potwierdzenia dla dr Kuprianowicza a mianowicie, że Powiat Kluczborski wydzierżawi mu nowe pomieszczenia szpitalne na prowadzenie pracowni RTG natomiast szczegółowe warunki umowy zostaną określone w umowie w terminie późniejszym. Zarząd Powiatu po wysłuchaniu wypowiedzi Wicestarosty, jednogłośnie wyraził zgodę na wynajem pomieszczeń “nowej chirurgii” dla pracowni RTG - Diagnostyka Obrazowa dr Tomasz Kuprianowicz i postanowił jednocześnie, że szczegółowe warunki najmu zostaną określone w umowie w terminie późniejszym.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Wicestarosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu -----------------------
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński .............................................
3. Otylia Skoczylas ...............................................
4. Stanisław Stenzel ...............................................