PROTOKÓŁ nr 105/2005
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 29 kwietnia 2005r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na organizację wczesnego wspomagania rozwoju dzieci;
- udzielenia opinii w sprawie przyznania dodatków: motywacyjnego i funkcyjnego dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych;
- informacja o wynikach mierzenia jakości pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku;
- uzasadnienia przydzielania godzin do dyspozycji dyrektora szkoły;
- aneks nr 7 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Specjalnych przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005.
- Sprawy finansowe:
- pismo Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku dotyczące wykonania planu finansowego;
- wniosek Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu wydatków na wynagrodzenia administracji i obsługi;
- wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego na 2005 rok;
- wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie przeniesienia środków między rozdziałami;
- wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie utworzenia 8 etatów i zmniejszenia obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych kierownika PĆP;
- umowa z Gminą Byczyna dot. przekazania dotacji Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
- Pełnomocnictwo dla dyrektora Domu Dziecka w Bogacicy - Pani Doroty Papierkowskiej.
- Ustalenie wartości najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz wartości punktu.
- Wniosek SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż środków trwałych.
- Odpowiedź Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu dotyczące sprawy budowy chodnika w Ligocie Dolnej.
- Wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu dot. przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego przeprowadzonego w dniu 25 kwietnia br.
- Sprawy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku:
- aneksy do porozumień zawartych z powiatami w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych prowadzonych przez Powiat Kluczborski;
- porozumienie z Gminą Elbląg dot. ponoszenia kosztów utrzymania dziecka przebywającego w Domu Dziecka w Bogacicy a pochodzącego z Gminy Miasta Elbląg.
- Projekt uchwały w sprawie uzgodnienia warunków zabudowy.
- Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2005 roku.
12. Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 19 kwietnia 2005 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta omówił następujące sprawy
- wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie
wyrażenia zgody na organizację wczesnego wspomagania rozwoju dzieci; Starosta powiedział, że dyrektor ośrodka swoja prośbę uzasadnia tym, że organizacja wczesnego wspomagania przez ośrodek byłaby odpowiedzią na potrzeby zgłaszane w tym zakresie przez mieszkańców Powiatu Kluczborskiego a zorganizowane by to było w oparciu o posiadaną bazę oraz kadrę pedagogiczną placówki. Naczelnik Wydziału Edukacji dodała, że wczesne wspomaganie – indywidualne dla dzieci i ich rodziców organizuje się w celu stymulowania rozwoju dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami już od okresu niemowlęctwa. Zadania wynikające z programu wspomagania rozwoju małych dzieci będą realizowane w formie zajęć z dzieckiem i jego rodzicami w pomieszczeniach szkolnych SOSW wyposażonych w podstawowy sprzęt do rehabilitacji ruchowej, który będzie sukcesywnie doposażany w miarę rosnących potrzeb. Do końca bieżącego roku szkolnego – kontynuowała Pani Krzysztowczyk, dyrektor ośrodka w ramach posiadanych środków budżetowych zapewni środki na wynagrodzenia nauczycielowi natomiast organizacja wczesnego wspomagania umożliwi jej podjęcie starań o pozyskanie środków pozabudżetowych oraz włączenia SOSW do rządowego programu Pilotaż 2005 – 2007. Jest to kwestia 6 godzin tygodniowo dla dwójki dzieci z upośledzeniem głębokim w wieku do trzech lat, które mają mieć trzy rodzaje zajęć: m. in. logopedię oraz rehabilitację ruchową. Wicestarosta stwierdził, że jego zdaniem należy powyższą propozycję zaakceptować. Takiego samego zdania byli również pozostali członkowie Zarządu Powiatu w związku z tym wniosek SOSW w Kluczborku został zaopiniowany jednogłośnie pozytywnie.
b) udzielenia opinii w sprawie przyznania dodatków: motywacyjnego i funkcyjnego dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych; Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła zebranym, że zgodnie z uchwałą Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005 r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego na rok 2005 – wysokość dodatków motywacyjnego i funkcyjnego dla dyrektorów szkół i placówek ustala i przyznaje Starosta na pisemny wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji, po uzyskaniu pozytywnej opinii Zarządu Powiatu, na okres nie krótszy niż 2 miesiące i nie dłuższy niż 8 miesięcy – dodatek funkcyjny oraz dodatek motywacyjny – na okres nie krótszy niż 1 miesiąc i nie dłuższy niż 3 miesiące. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z propozycjami co do wysokości dodatków: motywacyjnego i funkcyjnego dla dyrektorów poszczególnych szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego. Po ich analizie oraz krótkiej dyskusji Zarząd Powiatu jednogłośnie
zaopiniował następujące wysokości dodatków motywacyjnych dla dyrektorów poszczególnych szkół i placówek oświatowych na okres od 1 stycznia 2005 r. do 31 marca 2005 r.:
- Pan Mariusz Kaczmarski, dyrektor ZSO w Kluczborku – 20%;
- Pan Władysław Paszko, dyrektor ZSL-T w Kluczborku – 20%;
- Pan Wojciech Wolarczyk, dyrektor ZSP Nr 1 w Kluczborku – 25%;
- Pan Paweł Cieplik, dyrektor ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku – 25%;
- Pan Jan Sadowski, dyrektor ZSP – RCKU w Bogdańczowicach – 20%;
- Pani Ewa Guznowska-Wolnik, dyrektor Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach – 25%;
- Pani Grażyna Cisowska, dyrektor SOSW w Kluczborku – 25%;
- Pan Tadeusz Michałkiewicz, dyrektor MDK w Kluczborku – 20%;
- Pani Danuta Woźniak-Ryńca, dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku – 20%;
- Pan Wiesław Solarewicz, dyrektor WODiDZ w Kluczborku – 20%;
- Pani Anna Dzierżan, dyrektor PODN w Kluczborku – 20%
oraz na okres od 1 kwietnia 2005 r. do 30 czerwca 2005 r. w następującej wysokości:
- Pan Mariusz Kaczmarski, dyrektor ZSO w Kluczborku – 20%;
- Pan Władysław Paszko, dyrektor ZSL-T w Kluczborku – 20%;
- Pan Wojciech Wolarczyk, dyrektor ZSP Nr 1 w Kluczborku – 25%;
- Pan Paweł Cieplik, dyrektor ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku – 25%;
- Pan Jan Sadowski, dyrektor ZSP – RCKU w Bogdańczowicach – 20%;
- Pani Ewa Guznowska-Wolnik, dyrektor Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach – 25%;
- Pani Grażyna Cisowska, dyrektor SOSW w Kluczborku – 25%;
- Pan Tadeusz Michałkiewicz, dyrektor MDK w Kluczborku – 20%;
- Pani Danuta Woźniak-Ryńca, dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku – 20%;
- Pan Wiesław Solarewicz, dyrektor WODiDZ w Kluczborku – 20%;
- Pani Anna Dzierżan, dyrektor PODN w Kluczborku – 20%
Również jednogłośnie zaopiniowano następujące wysokości dodatków funkcyjnych dla dyrektorów poszczególnych szkół i placówek oświatowych na okres od 1 stycznia 2005 r. do 30 czerwca 2005 r.:
- Pan Mariusz Kaczmarski, dyrektor ZSO w Kluczborku – 50%;
- Pan Władysław Paszko, dyrektor ZSL-T w Kluczborku – 43%;
- Pan Wojciech Wolarczyk, dyrektor ZSP Nr 1 w Kluczborku – 50%;
- Pan Paweł Cieplik, dyrektor ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku – 50%;
- Pan Jan Sadowski, dyrektor ZSP – RCKU w Bogdańczowicach – 43%;
- Pani Ewa Guznowska-Wolnik, dyrektor Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach – 40%;
- Pani Grażyna Cisowska, dyrektor SOSW w Kluczborku – 40%;
- Pan Tadeusz Michałkiewicz, dyrektor MDK w Kluczborku – 25%;
- Pani Danuta Woźniak-Ryńca, dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku – 25%;
- Pan Wiesław Solarewicz, dyrektor WODiDZ w Kluczborku – 30%;
- Pani Anna Dzierżan, dyrektor PODN w Kluczborku – 20%.
c) informacja o wynikach mierzenia jakości pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku; Pani Krzysztowczyk powiedziała, że PODN działa krótko (ponad rok) więc nie kończyło się to oceną pracą dyrektora ale było to mierzenie jakości pracy bardzo obszerne i krótko mówiąc, wypadło bardzo dobrze a mianowicie – placówka funkcjonuje i realizuje zadania zgodnie z przepisami prawa, panuje tam atmosfera pozwalająca pracownikom na rozwijanie i podnoszenie swych umiejętności zawodowych, pozyskiwani są partnerzy wspierający działalność PODN. Ponadto – kontynuowała Pani Krzysztowczyk, dyrektor w/w placówki prowadzi ciągły monitoring wśród swych klientów, co pozwala na dostosowanie ofert szkoleń i doskonalenia do ich potrzeb i oczekiwań. Reasumując, zdaniem Pani Krzysztowczyk, powołanie takiego ośrodka było trafnym posunięciem i spełnia on w 100% swoją funkcję. W związku z tym, ze nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższej informacji, Starosta zaproponował, aby ją przyjąć. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął informację o wynikach mierzenia jakości pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku.
d) uzasadnienia przydzielania godzin do dyspozycji dyrektora szkoły; Pani Krzysztowczyk
wyjaśniła, że zgodnie z wcześniejszym rozstrzygnięciem Zarządu, dyrektorzy zostali zobowiązani do uzasadnienia tych właśnie godzin i z analizy wynika, że zostały one przydzielone na: realizację godzin przeznaczonych na “Wychowanie do życia w rodzinie”, realizację programu naprawczego z języka polskiego, wyrównywanie braków programowych z gimnazjum oraz na dodatkowe zajęcia organizowane w grupach międzyoddziałowych w celu przygotowania na egzamin maturalny na poziomie rozszerzonym. W wyniku tej analizy zauważono pewne nieprawidłowości tj. praktykowanie przez dyrektorów przeznaczenia godzin dyrektorskich na zajęcia edukacyjne realizowane w zakresie rozszerzonym, na które przewidziane dodatkowe godziny zarówno w LO jak i LP; nieadekwatne do wykonywanego zadania nazewnictwo: program naprawczy a plan zajęć z języka polskiego; łączenia międzyoddziałowe między szkołami różnego typu np. LO i LP na zajęciach edukacyjnych, na które przeznaczono godziny dyrektorskie a także najpierw badanie potrzeby a później przyznawanie a nie zakładanie już w arkuszu organizacji liczby godzin. Wicestarosta stwierdził, że proponuje uzasadnienia te przyjąć ale należy dążyć do niwelowania nieprawidłowości, jakie wynikają z analizy. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższymi uzasadnieniami, przyjął je wraz z wnioskami do realizacji. Jednocześnie, Zarząd Powiatu zlecił podjecie starań w celu wyeliminowania wszystkich nieprawidłowości jakie wynikają z przydziału godzin do dyspozycji dyrektora.
e) aneks nr 7 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Specjalnych przy Specjalnym Ośrodku
Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005; Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że zmiana liczby zatwierdzonych godzin nastąpiła z powodu rozwiązania przez dotychczas zatrudnionego nauczyciela języka angielskiego stosunku pracy. Zmiany, które zostają wprowadzone do organizacji pracy szkoły poddawane są analizie mając na względzie zapewnienie uczniom zajęcia edukacyjne i rewalidacyjne oraz możliwości finansowe placówki. Działania te sprawiły, ze na zatwierdzone 825 godzin - realizowanych jest 711. Zdaniem Pani Krzysztowczyk, wprowadzone zmiany są konieczne, zasadne i zgodne z wymogami. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta zaproponował aby go zatwierdzić co też jednogłośnie uczyniono. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę do podpisania aneksu.
Do punktu 3 porządku
Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił następujące sprawy:
Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach oraz Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku dotyczące wykonania planu wydatków budżetowych za miesiące styczeń i luty br. Pani Krzysztowczyk wyjaśniła, że po analizie planu finansowego za miesiące styczeń i luty br. Zarząd postanowił zobowiązać dyrektorów szkół i placówek oświatowych gdzie wykonanie to jest zbyt wysokie, aby w/w wytłumaczyli ten stan i tak: ZSL-T w Kluczborku pisze, że przyczyną tego jest to, że dokonano korekty planu na wynagrodzenia pracowników pedagogicznych a na wzrost wykonania planu pracowników niepedagogicznych przyczyniła się wypłacona nagroda jubileuszowa, ponadto – sytuacja ta powstała na skutek przebywania pracownika na zasiłku chorobowym i potrącenia wynagrodzenia zasadniczego i premii natomiast dyrektor ZSP- RCKU w Bogdańczowicach pisze, że w miesiącu lutym wypłacona została nagroda jubileuszowa oraz za godziny zrealizowane w szkołach dla dorosłych, ponadto jeśli chodzi o wynagrodzenia pracowników niepedagogicznych, przekroczenie spowodowane jest sezonem grzewczym i koniecznością dodatkowych wypłat za pracę w nocy i warunkach szkodliwych natomiast przekroczenie planu wydatków bieżących spowodowane jest zapłaceniem należności za 2004 rok za roboty remontowe instalacji centralnego ogrzewania, zakup węgla i miału, naprawę ciągnika rolniczego oraz przebudowę linii napowietrznej z powodu zerwania linii przy internacie w miesiącu grudniu. PODN z kolei pisze, że wynagrodzenie za w/w dwa miesiące br. kształtuje się następująco: dla pracowników pedagogicznych – 10,23% natomiast dla pracowników niepedagogicznych – 9,28% natomiast wskaźniki procentowe uległy zmianie w związku ze zmianą planu finansowego jednostki – zwiększenia na podstawie uchwały Zarządu Powiatu oraz Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 31.03.2005 r. Zarząd Powiatu po krótkiej dyskusji jednogłośnie postanowił o przyjęciu powyższych wyjaśnień oraz powrócić do analizy po następnych dwóch miesiącach.
planu wydatków na wynagrodzenia administracji i obsługi; Skarbnik wyjaśnił, że dyrektor swoją prośbę uzasadnia tym, że została wypłacona nagroda jubileuszowa, która nie jest uwzględniona w planie finansowym i to zaważyło na tym, że szkoła nie posiada środków na przewidzianą 3% podwyżkę dla tej grupy pracowników wobec czego, nie może wdrożyć
zaplanowanej podwyżki dla pracowników administracji i obsługi ze względu na brak środków finansowych. Skarbnik zaproponował, aby odpisać dyrektorowi, aby ten wdrożył regulacje wynagrodzeń w roku bieżącym a w zależności od wykonania planu wydatków ogółem i w zależności od tego, na jakim poziomie brak ten będzie się kształtował pod koniec roku, bo jeżeli to będzie brak wynikający tylko z nagrody jubileuszowej to będzie znaczyło, że w pozostałych częściach zostało to odpowiednio zrealizowane i wtedy zostanie podjęta decyzja. Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił, aby dyrektor w/w szkoły wdrożył w roku bieżącym regulacje wynagrodzeń a w zależności od wykonania planu wydatków ogółem (pod koniec roku zostanie sporządzone rozliczenie wydatków) i w zależności od tego, na jakim poziomie brak ten będzie się kształtował, wtedy zostanie podjęta decyzja.
planu finansowego na 2005 rok w rozdziale 85201 – placówki opiekuńczo wychowawcze: usamodzielnienia, kontynuacja nauki, zagospodarowanie dla wychowanków pochodzących z terenu powiatu kluczborskiego o kwotę 122.369,00 zł. Skarbnik powiedział, że w budżecie zaplanowaliśmy na ten cel 26.925,00 zł. natomiast jak wynika z wyliczenia sporządzonego przez PCPR – kwota ta będzie o wiele wyższa. Ogółem brak 122.369,00 zł. Skarbnik stwierdził, że nie mamy takich pieniędzy aby zwiększyć plan finansowy natomiast są rzeczy, które musimy obligatoryjnie wypłacać i są rzeczy, które możemy wstrzymać przynajmniej na jakiś czas i zaproponował, aby na tę chwilę nie decydować o zwiększeniu jakiegokolwiek planu finansowego, gdyż środki jakie mamy na dzień dzisiejszy w planie finansowym pozwalają na bieżącą wypłatę na kontynuację nauki, usamodzielnienia oraz zagospodarowanie ale nie muszą one być w tym roku wypłacone, mogą w przyszłym dlatego zdaniem Skarbnika nie należy robić na tę chwilę żadnych ruchów bo ich nie mamy. Ponadto ten brak był już raz sygnalizowany w Urzędzie Wojewódzkim i zdaniem Skarbnika należy to uczynić ponownie bo te informacje są przez Urząd Wojewódzki przesyłane do Ministerstwa, może pojawią się pieniądze z rezerwy budżetowej państwa na wyrównanie strat w samorządach związanych z przejęciem nowych zadań, można również zainteresować tą sprawą Związek Powiatów Polskich. Starosta powiedział, że należy przygotować wystąpienie
w jego imieniu jako członka Zarządu Związku Powiatów Polskich o wniesienie tej sprawy do porządku obrad najbliższego posiedzenia Zarządu Związku Powiatów Polskich. Reasumując,
Zarząd Powiatu jednogłośnie ze względu na brak środków, negatywnie zaopiniował wniosek. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił o pozostawieniu planu wydatków w tym rozdziale na dotychczasowym poziomie. Jednocześnie Zarząd Powiatu zlecił podjęcie starań o pozyskanie środków na powyższy cel z rezerwy Państwa za pośrednictwem Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego a także zlecił przygotowanie wystąpienia w imieniu Starosty Kluczborskiego jako członka Zarządu Związku Powiatów Polskich o włączenie tej sprawy do porządku najbliższego posiedzenia Zarządu Związku Powiatów Polskich.
d) wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie przeniesienia środków w rozdziale 85220 – interwencja kryzysowa z § 4300 na § 4170 w wysokości 5.000 zł. Skarbnik dodał, że spowodowane to jest utworzeniem bezosobowego funduszu płac, który jest niezbędny w związku z pełnieniem dyżurów przy osobach umieszczonych w interwencji kryzysowej. Zarząd Powiatu jednogłośnie przychylił się do powyższego wniosku i zaopiniował go pozytywnie.
- wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie utworzenia
8 etatów w związku z planowanym rozszerzeniem działalności produkcyjnej z obsługą szpitala w Kluczborku w systemie ciągłym w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych oraz zmniejszenia obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznych w ilości 6 godzin dydaktycznych; Starosta powiedział, że są to następujące etaty: księgowy (1 etat), planista, dietetyk (1 etat), bufetowy – magazynier (1 etat), zaopatrzeniowiec (0,5 etatu), kierowca (1 etat), szef kuchni (1 etat), kucharka (2,5 etatu). Ponadto – dodał Starosta, dyrektor chce uruchomić od 15 maja br. dwa etaty obsługi aby móc zacząć bieżącą działalność taką jaka była prowadzona dotychczas, jeszcze bez szpitala. Pani Krzysztowczyk dodała, że to powinno zostać wprowadzone aneksem do arkusza organizacji szkoły jaki obecnie obowiązuje. Reasumując, Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem zaopiniował go pozytywnie. Jednocześnie, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na uruchomienie z w/w 8 etatów – 2 etatów obsługi od dnia 15 maja br. Ponadto zlecono Naczelnikowi Wydziału Edukacji wystąpienie do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku o sporządzenie przez w/w aneksu do obecnego arkusza organizacji szkoły.
f) umowa dotycząca przekazania dla Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku dotacji w kwocie 6.636 zł. na udzielenie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy społecznej i prawnej oraz realizację zadań z dziećmi z rodzin
patologicznych. Zarząd Powiatu przyjął powyższą umowę i postanowił o jej podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższej umowy Starostę oraz Wicestarostę.
g) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
Skarbnik wyjaśnił, że w nawiązaniu do pisma Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego informującego powiat kluczborski o ostatecznych kwotach dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej oraz kwotach dochodów, wprowadza się w w/w dziale korektę, która dotyczy wycofania środków z dotacji celowej na kwotę 3.000 zł. na zadania w zakresie gospodarki leśnej. Następnie Starosta poddał pod głosowanie niniejszy projekt uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
h) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
Skarbnik wyjaśnił, że zmiany objęte niniejszą uchwałą polegają na zwiększeniu budżetu powiatu uchwalonego na rok 2005 o kwotę 18.000 zł. a zwiększenie to dotyczy środków pochodzących z budżetu państwa a przekazanych samorządowi powiatowemu na mocy porozumienia zawartego z organem administracji rządowej, jakim jest Wojewoda Opolski. W/w kwotę przeznacza się na pokrycie kosztów realizacji zadania: “Działania informacyjne i promocyjne na terenie województwa opolskiego, związane z podsumowaniem pierwszego roku członkostwa Polski w Unii Europejskiej oraz konstytucja europejską”. Następnie Starosta poddał pod głosowanie niniejszy projekt uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
i) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; Skarbnik
powiedział, że przesunięcie miedzy paragrafami wydatkowymi klasyfikacji budżetowej wprowadzane jest na wniosek PCPR w Kluczborku a wprowadzenie do planu wydatków paragrafu 4170 – wynagrodzenia bezosobowe, wynika z konieczności dokonania wypłat osobom zatrudnionym w ramach umów zlecenia na dyżurów w Ośrodku Interwencji Kryzysowej. Następnie Starosta poddał pod głosowanie niniejszy projekt uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie i wydatków;
j) projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok; Następnie Starosta poddał pod głosowanie niniejszy projekt uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok.
Do punktu 4 porządku
Starosta przedstawił zebranym projekt pełnomocnictwa dla dyrektora Domu Dziecka w Bogacicy - Pani Doroty Papierkowskiej do podejmowania działań organizacyjnych związanych z utworzeniem Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacica – Bąków a w szczególności do zamówienie pieczątek dla jednostki; złożenia wniosku o REGON, NIP; otwarcia rachunku bankowego; zgłoszenia nowej jednostki do ZUS, PIP oraz przygotowania projektu regulaminu organizacyjnego. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o udzieleniu pełnomocnictwa Pani Dorocie Papierkowskiej.
Do punktu 5 porządku
Starosta zapoznał zebranych z propozycjami jednostek organizacyjnych powiatu dotyczącymi wartości najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania miesięcznej tabeli wynagrodzeń oraz wartości punktu. Zarząd Powiatu po krótkiej dyskusji jednogłośnie postanowił o podwyższeniu najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania o 20,00 zł. (w stosunku do wartości dotychczasowej) natomiast jeśli chodzi o wartość punktu, Zarząd Powiatu postanowił o jego pozostawieniu na dotychczasowym poziomie. Ponadto postanowiono o przekazaniu uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania do zaopiniowania przez związki zawodowe.
Do punktu 6 porządku
Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił zebranym wniosek SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż środków trwałych. Starosta dodał, że środki te nie są przewłaszczone przez Starostwo Powiatowe a ich sprzedaż jest konieczna z uwagi na prowadzoną likwidację. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z załączonym wykazem środków trwałych jednogłośnie postanowił, że ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie w terminie późniejszym.
Do punktu 7 porządku
Starosta przedstawił zebranym odpowiedź Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu dotyczące budowy chodnika w Ligocie Dolnej. Wicestarosta przypomniał zebranym, że na jednym z wcześniejszych posiedzeń, Zarząd Powiatu rozpatrywał sprawę budowy chodnika w Ligocie Dolnej. Z wnioskiem tym zwróciła się Rada Sołecka Ligoty Dolnej. Postanowiono wtedy, aby Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku sporządził kosztorys niniejszego przedsięwzięcia i jednocześnie ustosunkował się do tego wniosku. W związku z powyższym – kontynuował Wicestarosta, Zarząd Dróg Powiatowych na niniejsze posiedzenie przedłożył informację, z której wynika m. in. że ich zdaniem, w pierwszej kolejności należy przeprowadzić remonty chodników już istniejących, które w wyniku długotrwałego użytkowania uległy zniszczeniu i środki w pierwszej kolejności należy przeznaczyć na usunięcie bezpośrednich zagrożeń i naprawę istniejącej infrastruktury drogowej. Ponadto, w złym stanie technicznym jest także system odprowadzania wody opadowej z dróg powiatowych, ponadto budowa chodnika zmieni sposób odprowadzania wody opadowej. W celu obniżenia kosztów, Zarząd Dróg Powiatowych proponuje wykonanie utwardzonego pobocza i odprowadzanie wody opadowej poprzecznie do istniejących rowów przydrożnych. Ta koncepcja zdaniem Zarządu Dróg – kontynuował Wicestarosta, usprawni ruch na drodze w okresie skupu zboża a orientacyjny koszt budowy utwardzonego pobocza i odbudowy rowów przydrożnych na odcinku 300 m. wyniósłby około 100.000,00 zł. Obecnie, z uwagi na interwencje mieszkańców Ligoty Dolnej, najważniejszym zadaniem do wykonania na drodze powiatowej przebiegającej przez Ligotę Dolną jest odmulenie i odtworzenie zasypanych rowów przydrożnych a to z kolei jest planowane do wykonania w roku bieżącym łącznie ze ścięciem zawyżonego pobocza. Następnie Zarząd Dróg Powiatowych musi wyegzekwować od właścicieli przylegających do drogi posesji udrożnienie bądź odbudowę przepustów na wjazdach a następnie przystąpi do budowy utwardzonego pobocza. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem,
zaakceptował jednogłośnie podane w nim propozycje dotyczące zakresu koniecznych do wykonania prac drogowych jednak to, jakie prace faktycznie mają zostać wykonane, Zarząd Powiatu pozostawił w gestii Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych. Jednocześnie, Zarząd Powiatu zlecił udzielenie odpowiedzi Radzie Sołeckiej w Ligocie Dolnej na wniosek zgodnie z powyższą informacją.
Do punktu 8 porządku
Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił zebranym wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu dotyczący II przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego: Kluczbork, ul. Ossowskiego, dz. nr 9/53; Wołczyn, dz. nr 130/6 zabudowana budynkiem TR; Gierałcice, działka zabudowana budynkami gospodarczymi kwalifikującymi się do rozbiórki, przeprowadzonego w dniu 25 kwietnia 2005 r. Starosta powiedział, że przetarg ten ogłoszono na cztery nieruchomości po obniżonej wartości w wyniku czego, sprzedana została jedna nieruchomość po jednym postąpieniu za cenę 1.930 zł. – działka nr 11 położona w Gierałcicach (rola, łąka) a ponieważ na pozostałe nieruchomości nie przystąpił do przetargu żaden oferent, przetarg uważa się za zakończony wynikiem negatywnym. Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu proponuje – kontynuował Starosta, aby podjąć próbę zbycia w/w nieruchomości w drodze rokowań, ustalając cenę wywoławczą jak do II przetargu lub jeszcze obniżyć. Wicestarosta zaproponował, aby obniżyć cenę nieruchomości położonej w Gierałcicach, która jest zabudowana budynkami gospodarczymi kwalifikującymi się do rozbiórki. Starosta zaproponował aby cenę tej działki z 10.000 zł. obniżyć do 6.000 zł. natomiast ceny dwóch pozostałych nieruchomości pozostawić na tym samym poziomie jak przy II przetargu tzn. dz. nr 9/53 położona w Kluczborku, ul. Ossowskiego – 255.000,00 zł. natomiast cena działki położonej w obrębie Wołczyna, zabudowana budynkiem TR – 320.000,00 zł.
Zarząd Powiatu jednoglośnie postanowił o podjęciu próby zbycia w/w nieruchomości w drodze rokowań. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił o obniżeniu ceny działki położonej w Gierałcicach do 6.000 zł. natomiast ceny dwóch pozostałych nieruchomości Zarząd Powiatu postanowił pozostawić na tym poziomie jak przy II przetargu.
Do punktu 9 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące sprawy:
a) aneksy do porozumień z powiatami: Nyskim, Brzeskim, Strzeleckim, Kędzierzyńskim, Głubczyckim, Namysłowskim, Krapkowickim oraz Miastem Opole w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych prowadzonych przez Powiat Kluczborski. Starosta wyjaśnił, że niniejsze aneksy dotyczą § 3, który otrzymuje brzmienie: podstawą do ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka stanowić będzie nota obciążeniowa wystawiona comiesięcznie przez Starostwo Powiatowe
w Kluczborku a z kolei w/w powiaty przekazują środki na utrzymanie dziecka na konto Powiatu Kluczborskiego w terminie 7 dni od daty otrzymania noty obciążeniowej. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższych aneksów, Starosta zaproponował aby je przyjąć. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o przyjęciu aneksów do porozumień z powiatami: Nyskim, Brzeskim, Strzeleckim, Kędzierzyńskim, Głubczyckim, Namysłowskim, Krapkowickim oraz Miastem Opole w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych prowadzonych przez Powiat Kluczborski. Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania w/w aneksów Starostę oraz Wicestarostę.
b) porozumienie Nr 10/2004 z Gminą Miastem Elbląg dotyczące ponoszenia kosztów utrzymania dziecka pochodzącego z Gminy Miasta Elbląg a przebywającego w Domu Dziecka w Bogacicy. Starosta wyjaśnił, że Gmina Miasto Elbląg zobowiązuje się ponosić wydatki na utrzymanie dziecka w Domu Dziecka w Bogacicy w wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania dziecka w tej placówce. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porozumienie Nr 10/2004 z Gminą Miastem Elbląg dotyczące ponoszenia kosztów utrzymania dziecka pochodzącego z Gminy Miasta Elbląg a przebywającego w Domu Dziecka w Bogacicy i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego porozumienia.
Do punktu 10 porządku
Starosta przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GM 7331 – 9/05 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku garażowo - magazynowego, rozbudowa budynku mieszkalnego o ganek oraz przebudowa dachu nad budynkiem gospodarczym zlokalizowanym na działce nr 172 k. m. 1 we wsi Gotartów, gm. Kluczbork. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do niniejszego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
Do punktu 11 porządku
Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił zebranym uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2005 r. w celu ustalenie sposobu ich realizacji:
- uchwała zmieniająca uchwałę Nr XXVI/186/05 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005 r. w sprawie nadania pierwszego Statutu I Liceum Ogólnokształcącemu dla Dorosłych w Kluczborku – postanowiono o przekazaniu niniejszej uchwały do Wydziału Edukacji;
- uchwała zmieniająca uchwałę Nr XXVI/187/05 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005 r. w sprawie nadania pierwszego Statutu I Liceum Ogólnokształcącemu Uzupełniającemu dla dorosłych w Kluczborku – postanowiono o przekazaniu niniejszej uchwały do Wydziału Edukacji;
- uchwała zmieniająca uchwałę Nr XXVI/188/05 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005 r. w sprawie nadania pierwszego Statutu Technikum Uzupełniającemu Nr 1 dla Dorosłych – postanowiono o przekazaniu niniejszej uchwały do Wydziału Edukacji;
- uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kluczborku w 2004 roku – postanowiono o przekazaniu niniejszej uchwały Powiatowemu Rzecznikowi Konsumentów;
- uchwała w sprawie nadania tytułu “Honorowego Obywatela Powiatu Kluczborskiego” – postanowiono o przekazaniu niniejszej uchwały do Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki oraz do Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia;
- - uchwała w sprawie przyjęcia rezygnacji i zwolnienia z pełnienia obowiązków członka
Zarządu Powiatu w Kluczborku;
- uchwała w sprawie: rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu
Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu za 2004 rok – postanowiono o przekazaniu niniejszej uchwały Skarbnikowi Powiatu;
- uchwała w sprawie emisji obligacji komunalnych Powiatu Kluczborskiego oraz określenia
zasad ich zbywania, nabywania i wykupu - postanowiono o przekazaniu niniejszej uchwały Skarbnikowi Powiatu;
Do punktu 12 porządku
a) Pan Wacław Wnętrzak, Naczelnik Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki przedstawił zebranym projekt umowy z Fundacją Rozwoju Śląska Opolskiego oraz Wspierania Inicjatyw Lokalnych, dotyczący realizacji projektu pt. “Wsparcie instytucjonalne sieci Powiatowych Centrów Informacji Europejskiej i Gospodarczej w województwie opolskim”. Przedmiotem umowy jest określenie budżetowych zasad i warunków współpracy miedzy Liderem a Partnerami przy realizacji projektu z wykorzystaniem środków z Kontraktu Wojewódzkiego na lata 2005 – 2006 z zakresu Działania 2.1 – wspieranie działań promocyjnych i edukacyjnych na rzecz regionu, Poddziałania 2.1.2 – wsparcie działań edukacyjnych na rzecz regionu pt. Wsparcie instytucjonalne sieci Powiatowych Centrów Informacji Europejskiej i Gospodarczej. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z treścią i warunkami powyższej umowy jednogłośnie postanowił o jej podpisaniu powyższej umowy i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę. Jednocześnie Zarząd Powiatu wskazał Naczelnika Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki jako osobę uprawnioną do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego w kontaktach z Liderem Projektu oraz odpowiedzialną za finansową i rzeczową realizację Projektu w zakresie przewidzianym dla Partnera Projektu.
b) Pani Otylia Skoczylas, członek Zarządu Powiatu przedstawiła zebranym pismo z parafii Ewangelicko – Augsburskiej z Lasowic Wielkich zawierające propozycje pisma jakie w/w proszą o przygotowanie dla nich, które popierałoby działania w/w parafii w pozyskaniu środków dla “Lasowickiego Domu Tolerancji i Kultury”. Zarząd Powiatu po krótkiej dyskusji jednogłośnie postanowił o przekazaniu Naczelnikowi Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki powyższych propozycji i zlecił mu przygotowanie stosownego pisma.
c) Starosta poruszył sprawę terminu wręczenia nagrody dla Łukasza Wójcika z Kluczborka, zdobywcy Mistrzostwa Polski w karate. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o wręczeniu nagrody dla w/w za zdobycie Mistrzostwa Polski w karate na najbliższej sesji Rady Powiatu w Kluczborku i w tym celu, Zarząd Powiatu zobowiązał Biuro Rady do przygotowania dla w/w stosownego zaproszenia natomiast Naczelnikowi Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki zlecono przygotowanie listu gratulacyjnego.
d) Pani Otylia Skoczylas, członek Zarządu Powiatu poruszyła sprawę budynków, które mają stanowić aport do spółki – Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.
Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział Ochrony i Promocji Zdrowia oraz Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu do zlecenia wyceny budynków, które mają stanowić aport do spółki – Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku, natomiast to, których budynków ma to dotyczyć, należy skonsultować ze Skarbnikiem Powiatu.
e) Pani Jolanta Krzysztowczyk, Naczelnik Wydziału Edukacji poinformowała zebranych, że Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku zajął IV miejsce w rankingu Zespołów
Szkół w województwie opolskim. W związku z powyższym Zarząd Powiatu jednogłośnie zlecił Naczelnikowi Wydziału Edukacji przygotowanie dla w/w szkoły za powyższe osiągnięcie stosownego listu gratulacyjnego.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński .............................................
3. Otylia Skoczylas ...............................................
4. Stanisław Stenzel ...............................................