PROTOKÓŁ nr 103/2005
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 12 kwietnia 2005 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło czterech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- sprawozdanie z wykonania planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli za rok 2004;
- projekt uchwały w sprawie ustalenia średnich wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego;
- aneks nr 5 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005.
- Sprawy finansowe:
- projekt uchwały w sprawie: emisji III transzy obligacji komunalnych powiatu kluczborskiego;
- oferta firmy Galileo Advisory & Finance Sp. z o.o. z Warszawy dot. przygotowania emisji obligacji komunalnych dla Powiatu Kluczborskiego wraz z projektem umowy zlecenia w przedmiocie jw.
- Wniosek Nowej Trybuny Opolskiej dot. Informatora Samorządów Śląska Opolskiego.
- Wniosek Parafii Rzymskokatolickiej w Roszkowicach w sprawie dofinansowania remontu zabytkowego kościoła parafialnego w Roszkowicach.
- Wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na demontaż i złomowanie 2 szt. kotłów żeliwnych parowych.
- Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne przekazanie sieci wodociągowej z instalacją hydrantową położoną w Bogacicy na rzecz Gminy Kluczbork.
- Wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu dot. sprawy wydzierżawienia gospodarstwa znajdującego się przy ZSP – RCKU w Bogdańczowicach.
- Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w 2004 r.
- Projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia opinii do projektu uchwały Rady Miasta Katowice dotyczącego likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Szpitala im. Prof. Emila Michałowskiego w Katowicach.
- Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu z dnia 31 marca 2005 r.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 31 marca 2005 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił zebranym:
- sprawozdanie z wykonania planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli
za rok 2004; Pani Jolanta Krzysztowczyk, Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że jest to zgodnie z Rozporządzeniem przekazanie takiego sprawozdania jak wykonanie planu pracy i nasze jednostki mają obowiązek sporządzania takich sprawozdań. Następnie Pani Krzysztowczyk przedstawiła zebranym zadania, jakie PODN wykonał w ciągu minionego roku a mianowicie: badanie potrzeb dotyczących doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz opracowywanie diagnoz stanu kwalifikacji kadry pedagogicznej; wspomaganie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli; przygotowanie i wdrażanie programów doskonalenia nauczycieli oraz przeprowadzenie ich ewaluacji; prowadzenie działalności informacyjnej i upowszechnianie problematyki doskonalenia nauczycieli; inspirowanie, organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli w zakresie: doskonalenia umiejętności wychowawczych i metodycznych; opieka metodyczna nad nowatorstwem pedagogicznym oraz innowacjami pedagogicznymi i profilaktycznymi; współpraca z zakładami kształcenia nauczycieli, szkołami wyższymi oraz innymi jednostkami
doskonalenia nauczycieli; organizowanie różnorodnych form współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy szkołami i placówkami oświatowymi; podejmowanie działań na rzecz rozwijania uzdolnień oraz inne zadania z zakresu działalności edukacyjnej prowadzonej na zlecenie zainteresowanych podmiotów. Pani Krzysztowczyk dodała, że na szczególną uwagę zasługuje to, że działania PODN skupiają się nie tylko i wyłącznie na doradcach metodycznych i konkretnych przedmiotach ale obejmują również działania dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pomocy w mierzeniu jakości pracy szkół tak więc ośrodek nie jest skoncentrowany tylko na pomocy nauczycielowi w zakresie metodyki danego przedmiotu (co zostało założone przy organizacji tego ośrodka). Starosta stwierdził, że PODN spełnia swoje zadania należycie a co najważniejsze, powiat na tym nie traci. Skarbnik wyliczył, że sam PODN bez dotacji kosztuje budżet powiatu 125.300 zł. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do niniejszego sprawozdania, Starosta zaproponował aby je przyjąć. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie z wykonania planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli za rok 2004.
b) projekt uchwały w sprawie ustalenia średnich wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego; Skarbnik wyjaśnił zebranym, że na jednym z poprzednich posiedzeń, Zarząd Powiatu zdecydował o sposobie naliczenia wynagrodzeń dla pracowników administracji i obsługi, na podstawie zebranych danych określono wysokość średniej dla administracji na poziomie – 2.322 zł. a dla obsługi na poziomie 1.503 zł. “W ślad za tym” zostały przygotowane projekty uchwał: Rady Powiatu, w której tam gdzie były w szkołach braki, zwiększono plan o te brakujące kwoty i Zarządu Powiatu – dotycząca trzech jednostek (ZSL-Z w Polanowicach, ZSP – RCKU w Bogdańczowicach i SOSW w Kluczborku) gdzie po przeliczeniu środki na wynagrodzenie były wyższe niż wynikające z nowych zasad i tam dokonano przesunięć środków z wynagrodzeń na wydatki bieżące szkół. Niniejszy projekt uchwały jest już w zasadzie formalnością ale równocześnie jest bardzo ważny – kontynuował Skarbnik – bo ustala średnie wynagrodzenie na jeden etat pracowników niepedagogicznych (administracji i obsługi) zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego w kwotach: 2.322 zł. – pracownicy administracji oraz 1.503 zł. – pracownicy obsługi. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do niniejszej uchwały, Starosta poddał ją pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie ustalenia średnich wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego.
- aneks nr 5 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU
w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005; Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił zebranym opinię Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku na temat przyczyny zmiany liczby zatwierdzonych godzin a mianowicie: zmiany w organizacji pracy szkoły spowodowały wzrost ogólnej liczby godzin o 0,5 tygodniowo w stosunku do zatwierdzonej w arkuszu organizacji a spowodowało to : zakończenie kursu uczniów klas IIIa ZSZ; likwidacja grup języka angielskiego; powrotu nauczycielki z urlopu macierzyńskiego oraz uruchomienia z puli godzin dyrektorskich – 1 godziny tygodniowo. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do niniejszego aneksu, Starosta zaproponował go zatwierdzić co też jednogłośnie uczyniono.
Do punktu 3 porządku
Skarbnik omówił następujące sprawy:
kluczborskiego; Skarbnik wyjaśnił, że niniejsza uchwała jest elementem wykonania uchwały Nr IX/61/2003 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 17 lipca 2003 r. w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez Zarząd Powiatu Kluczborskiego. Uchwała budżetowa powiatu kluczborskiego na rok 2005 – kontynuował Skarbnik, określa źródła pokrycia założonego deficytu budżetowego. Jako główne źródło sfinansowanie założonego deficytu wymienia się przychody z emisji obligacji komunalnych w wysokości 2.000.000 zł. a jako datę emisji ustala się dzień 29 kwietnia 2005 roku. Następnie Starosta poddał niniejszy projekt uchwały pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie emisji III transzy obligacji komunalnych powiatu
kluczborskiego.
obligacji komunalnych dla Powiatu Kluczborskiego wraz z projektem umowy zlecenia w przedmiocie jw. Skarbnik wyjaśnił zebranym, że celem emisji tych obligacji jest spłata zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku. Zleceniodawca czyli powiat zleca w/w firmie do wykonania zlecenie w przedmiocie wyszukania instytucji finansowej, która zorganizuje i przygotuje finansowanie dla zleceniodawcy w formie emisji obligacji. Forma ta jest z Warszawy ale posiada swój oddział zamiejscowy we Wrocławiu i Skarbnik przedłożył tę ofertę jako jedną z trzech, które zajmują się tego typu usługami. Następnie Skarbnik
przedstawił zebranym projekt umowy zlecenia i poszczególne jej warunki. Istotną sprawą jest to – kontynuował Skarbnik, że firma ta pobiera wynagrodzenie jedynie w przypadku podpisania przez powiat umowy z instytucją finansową, która podejmie się przygotowania oraz przeprowadzenia obligacji. Całkowita wartość emisji to 14.300.000 zł. a wykup obligacji będzie następować w latach 2010-2015. Następnie Skarbnik przedstawił obowiązki powiatu wobec zleceniobiorcy czyli dokumenty, które w terminie 5 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy. Ponadto – dodał Skarbnik, w umowie jest zapis mówiący o tym, że zleceniodawca wypłaci zleceniobiorcy na rachunek bankowy wskazany przez zleceniobiorcę wynagrodzenie w wysokości 24.000 zł. plus 22%. Skarbnik powiedział, że jest to dużo ale przy naszym realnym zagrożeniu funkcjonowania nie jest to aż tak duża kwota ale można jeszcze spróbować ponegocjować z firmą. Zarząd Powiatu zasugerował, aby zaproponować jako wynagrodzenie 24.000 zł. brutto. Skarbnik zaproponował również, aby w umowie został zapisany termin, w którym emisje zostaną wyemitowane bo termin ich emitowania jest często zbyt długi i zaproponowano termin do 31 lipca 2005 r. Po krótkiej dyskusji i po szczegółowym zapoznaniu się z powyższą ofertą i projektem umowy zlecenia,
Zarząd Powiatu zaakceptował projekt niniejszej umowy zlecenia z Firmą Galileo Advisory & Finance Sp. z o.o. z Warszawy w przedmiocie wyszukania instytucji finansowej, która zorganizuje i przygotuje finansowanie dla Powiatu Kluczborskiego w formie emisji obligacji jednak zaakceptował niniejszy projekt umowy z pewnymi uwagami, które wymagają jeszcze negocjacji z w/w firmą a mianowicie: wynagrodzenie dla zleceniobiorcy za wykonanie niniejszego zlecenia nie jak podano w projekcie umowy 24.000 zł. + 22% a 24.000 zł. brutto oraz wskazanie w umowie terminu przeprowadzenia emisji obligacji - do 31 lipca br. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższej umowy zlecenia.
Do punktu 4 porządku
Starosta przedstawił zebranym ofertę Dolnośląskiej Agencji Promocji i Obsługi Samorządów dotyczącą zamieszczenia informacji o powiecie kluczborskim w “Informatorze Samorządów Śląska Opolskiego 2005”. Starosta powiedział, że Naczelnik Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki Starostwa Powiatowego w Kluczborku pisze w swojej opinii, że jest to dobra forma promocji naszego powiatu. W roku poprzednim po raz pierwszy powstał taki informator, który profesjonalnie wykonany
dobrze przedstawiał nasz samorządowy wizerunek. Dodatkowo – kontynuował Starosta, w ofercie na 2005 rok istnieje możliwość zamieszczenia oferty inwestycyjnej powiatu w miesięczniku “Nieruchomości Plus”, ściśle współpracującym z agencją o nakładzie 8.300 zł. egz. w formacie B-4 wielkości 1 strony z upustem 30% w kwocie 1.050 zł. +Vat. Najważniejsze jest to – dodał Starosta, że jeżeli oferta zostanie zamieszczona, nasze uczestnictwo w Informatorze będzie bezpłatne. Starosta powiedział, że chciałby, aby powiat kluczborski wziął w tym udział i dlatego należy przygotować odpowiednią ofertę inwestycyjną powiatu. Członkowie Zarządu Powiatu również opowiedzieli się za tym uczestnictwem. Starosta powiedział, że o ofercie inwestycyjnej można by zamieścić szpital w Kluczborku – były oddział wewnętrzny bo to jest naszym priorytetem i w miarę możliwości jak będzie miejsce w miesięczniku to pozostałe nieruchomości jakie są przeznaczone do sprzedaży a tym bardziej, że jest to miesięcznik o zasięgu ogólnopolskim bo musimy próbować coś robić i może to będzie jakaś szansa.
Zarząd Powiatu postanowił o zamieszczeniu informacji o powiecie kluczborskim w “Informatorze Samorządów Śląska Opolskiego 2005” oraz zamieszczeniu oferty inwestycyjnej powiatu w miesięczniku “Nieruchomości Plus” (należność płatna z rozdziału - promocja). Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki Starostwa Powiatowego w Kluczborku przygotowanie materiałów do oferty inwestycyjnej powiatu i zaproponował, aby w ofercie inwestycyjnej powiatu zamieścić działkę zabudowaną budynkiem szpitala w Kluczborku - były oddział wewnętrzny i w miarę jak pozwoli na to miejsce w miesięczniku - pozostałe nieruchomości przeznaczone do sprzedaży. Ponadto Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi w/w wydziału dokonanie rozpoznania co do możliwości udziału powiatu kluczborskiego w II edycji Środkowoeuropejskich Targów Nieruchomości i Inwestycji CEPIF w dniach 12-13 maja br. w Warszawie a przede wszystkim jaki jest koszt wystawienia ministoiska na w/w targach.
Do punktu 5 porządku
Przewodniczący Zarządu zapoznał zebranych z wnioskiem Parafii Rzymskokatolickiej św. Antoniego z Roszkowic w sprawie dofinansowania remontu zabytkowego kościoła parafialnego w Roszkowicach. Starosta wyjaśnił zebranym, że proboszcz w/w parafii pisze we wniosku, że bardzo poważnym problemem jest zawilgocenie kościoła, które w dolnych partiach ścian wewnątrz świątyni powoduje niszczenie tynku i muru i dlatego niezbędne jest
wykonanie izolacji pionowej i poziomej a następnie jego osuszenie i wykonanie dezynfekcji jak również zastosowanie sprawnego systemu odprowadzania wody opadowej od w/w obiektu. Konieczne jest również naprawienie konstrukcji ściany w narożniku jednej z naw oraz ankrowanie dwóch ścian. Koszt wykonania powyższych prac jest duży i przekracza możliwości finansowe parafii. Ponadto - kontynuował Starosta, Pani Iwona Solisz, Inspektor ds. ochrony zabytków Starostwa Powiatowego w Kluczborku pisze w swojej opinii, że na prośbę proboszcza tej parafii przeprowadziła ona wizję lokalną w celu ustalenia stanu zachowania kościoła i jej zdaniem, obiekt ten wymaga podjęcia prac remontowych przedstawionych we wniosku jednak problemem parafii jest brak środków finansowych. Przy okazji wizji lokalnej, Pani Solisz poinstruowała księdza o możliwościach uzyskania dofinansowania z urzędów centralnych, przekazała formularz wniosku do Funduszu Kościelnego MSWiA oraz pomoc merytoryczną przy jego opracowaniu jednak trudno określić czy fundusze te zostaną przyznane i w jakiej wysokości. Starosta powiedział, że jest to przedmiotem naszej stałej troski i jedno co możemy zrobić, to zaoferować wszechstronną pomoc merytoryczną w ubieganiu się o środki z innych możliwych źródeł jednak pieniędzy przekazać nie możemy, bo prawo zabrania powiatowi przekazywania dotacji instytucjom kościelnym i jednocześnie Starosta zaproponował, aby takiej odpowiedzi Parafii w Roszkowicach udzieliła Pani Iwona Solisz, Inspektor ds. ochrony zabytków. Pozostali członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zgodzili się z zaproponowanym przez Starostę rozstrzygnięciem powyższego wniosku w związku z tym postanowiono jak wyżej.
Do punktu 6 porządku
Starosta przedstawił zebranym wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na demontaż i złomowanie 2 szt. kotłów żeliwnych parowych. Dyrektor w/w ośrodka swoja prośbę uzasadnia tym, że kotłownia dotychczas funkcjonująca na węgiel i koks została zmodernizowana i przystosowana do zasilania gazem nowych kotłów zarówno do grzania cieplej wody jak i przyrządzania posiłków z kolei Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Kluczborku, w swojej opinii pisze – kontynuował Starosta, że po rozpoznaniu sprawy okazuje się, że kotły te nie nadają się do ponownego użycia więc pozostaje je tylko sprzedać na złom. Starosta powiedział, że jeżeli kotły te nie nadają się już do użycia, to można wyrazić zgodę na ich złomowanie i przynajmniej będą z tego jakieś
pieniądze. Skarbnik dodał, że należy tylko przypilnować, aby środki z tej sprzedaży wpłynęły do budżetu. Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na demontaż i złomowanie 2 szt. kotłów żeliwnych parowych a pozyskane ze złomowania środki powinny zasilić konto budżetu powiatu.
Do punktu 7 porządku
Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne przekazanie sieci wodociągowej z instalacją hydrantową położoną w miejscowości Bogacica na działkach nr 1106, 1004/328, 1001/85 i 1073/85 o łącznej długości 367+118 m na rzecz gminy Kluczbork. Następnie Starosta zapoznał zebranych z wyjaśnieniem Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Kluczborku tej sprawie a mianowicie: w związku z realizacją zadania pn. “Uzbrojenie terenów budowlanych w Bogacicy” wykonano w ubiegłym roku zewnętrzną sieć wodociągową i hydrantową w ciągach przyszłych dróg osiedlowych. Z uwagi na to, że na tym terenie dostawcą wody jest “Hydrokom” w Kluczborku i winien on być zarządcą wodociągu, który zawrze umowy z poszczególnymi właścicielami działek a skoro spółka “Hydrokom” podlega Gminie Kluczbork i dlatego należałoby im przekazać wykonane zadanie. Ponadto Pan Andrzej Perski, Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu poproszony o wyjaśnienie tej sprawy powiedział, że zadanie to jest obecnie środkiem trwałym stanowiącym mienie Powiatu a poniesione koszty na przygotowanie i realizację zadania zostały ujęte w wycenie przez rzeczoznawcę majątkowego, który wyceniał działki (6 szt.) jako częściowo uzbrojone. Dotychczas sprzedano 3 działki a do sprzedania po zmianie w planie przestrzennym zagospodarowania wsi Bogacica części w/w terenów zostanie 16 działek. Koszty te zostaną zwrócone przy ich sprzedaży a wartość inwestycji wynosiła 59.455,72 zł. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do niniejszego projektu uchwały, Starosta poddał ją pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął niniejszą uchwałę.
Do punktu 8 porządku
Starosta przedstawił zebranym wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu dot. sprawy wydzierżawienia gospodarstwa znajdującego się przy ZSP – RCKU
w Bogdańczowicach.. Pan Andrzej Perski, Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Kluczborku powiedział, że przeprowadził on z dyrektorem szkoły w Bogdańczowicach rozmowę oraz odbył wizję lokalną w terenie (przedmiotowego gospodarstwa) i na chwilę obecną produkcja rolnicza znajduje się w toku tzn. szklarnie i tunele są obsadzone, pola nawiezione, brak jest ugorów i nieużytków w związku z czym, przedmiotowa dzierżawa możliwa jest dopiero od 1 października tzn. po sezonie w całości bez wydzielania części ze względu na prowadzony płodozmian. Ponadto, zdaniem Pana Perskiego, ewentualna dzierżawa wiąże się z rozwiązaniem umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony z 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia 3 pracowników zatrudnionych dla potrzeb gospodarstwa; koniecznością przeprowadzenia inwentaryzacji pod względem nasadzeń wieloletnich a mianowicie: jeżyn, malin, truskawek i sadów owocowych; zawieszeniem odbywania praktyki zawodowej przez uczniów; likwidacją jedynego na terenie województwa Ośrodka Egzaminacyjnego w zawodzie-ogrodnik przeprowadzającego zewnętrzne egzaminy zawodowe, któremu Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu przyznało sprzęt technodydaktyczny zakupiony ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa gdzie warunkiem jest utrzymanie statusu placówki egzaminacyjnej co najmniej przez 5 lat po zakończeniu projektu współfinansowanego przez Unię Europejską. Starosta powiedział, że to wszystko może i przynosi zyski dla szkoły, szkoła osiąga duże zyski z tytułu prowadzenia gospodarstwa ale co będzie gdy w sierpniu okaże się, że dokonano tam naboru tylko np. do jednej klasy ale w szkole nikt nie chce o tym rozmawiać a tak może się zdarzyć. Aby podjąć decyzję o dzierżawie w miesiącu np. sierpniu, gdy będzie już wiadomo jakiego szkoła dokonała naboru, to już za późno. Sekretarz powiedział, że w takim razie można ponownie spróbować wydzierżawić to gospodarstwo po zbiorach. Skarbnik dodał, że można np. zawrzeć umowę dzierżawy od dnia 1 września br. ale w umowie zawrzeć taki zapis, że Pan Błoch będzie mógł np.3 miesiące wcześniej planować swoje uprawy bo w momencie dokonania dzierżawy, 1 września, może dla niego być już za późno na robienie takich planów przy czym naliczenie i pobór czynszu za dzierżawę zostanie naliczone od dnia 1 września br. Wicestarosta powiedział, że Zarząd Powiatu powinien być konsekwentny w swoich decyzjach i na te chwilę powinien ponowić próbę wydzierżawienia tego gospodarstwa wraz z pracownikami ale dopiero po zbiorach jeżeli są problemy z wyliczeniem kosztów poniesionych na produkcję w toku. Reasumując, Zarząd Powiatu postanowił ponowić próbę wydzierżawienia gospodarstwa znajdującego się przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach podmiotowi prowadzącemu
działalność rolniczą - od dnia 1 września 2005 r. czyli po zakończeniu tegorocznych zbiorów. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił o zawarciu w umowie dzierżawy zapisu, że dzierżawca 3 miesiące wcześniej będzie miał możliwość zaplanowania swoich upraw na następny sezon podczas gdy naliczenie i pobór czynszu za dzierżawę przedmiotowego gospodarstwa nastąpi od dnia 1 września br.
Do punktu 9 porządku
Starosta przedstawił zebranym sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w 2004 r. która to jednostka realizuje zadania z zakresu pomocy społecznej - własne oraz zlecone przez administrację rządową oraz zadania przewidziane w odrębnych ustawach. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie przyjęli powyższe sprawozdanie i postanowili o jego przekazaniu Radzie Powiatu.
Do punktu 10 porządku
Starosta przedstawił zebranym projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia opinii do projektu uchwały Rady Miasta Katowice dotyczącego likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Szpitala im. Prof. Emila Michałowskiego w Katowicach. Wicestarosta wyjaśnił zebranym, że Wiceprezydent Miasta Katowice zwrócił się do Rady Powiatu w Kluczborku z prośbą o zaopiniowanie projektu uchwały Rady Miasta Katowice dot. sprawy jw. W trakcie prowadzenia swojej działalności, szpital wypracował i ukształtował wysoką pozycję podmiotu świadczącego specjalistyczne usługi zdrowotne w zakresie urologii i ośrodka konsultacyjnego dla pacjentów innych szpitali jednak trudna sytuacja finansowa placówek służby zdrowia powoduje obniżenie jakości świadczonych usług i utratę renomy ośrodka specjalistycznego. Potwierdzeniem pogarszającej się sytuacji szpitala jest generowany od 2004 roku ujemny wynik finansowy i dlatego Rada Społeczna SP ZOZ Szpitala im. Prof. Emila Michałowskiego w Katowicach zaakceptowała propozycje restrukturyzacji szpitala poprzez jego likwidację i sprzedaż w przetargu pisemnym nieograniczonym. Wicestarosta dodał, że Powiat Kluczborski nie jest właściwy miejscowo do opiniowania takich spraw bo to nie dotyczy ani naszego powiatu ani województwa. Zarząd Powiatu jednogłośnie zgodził się ze zdaniem Wicestarosty w związku
z tym postanowiono o niekierowaniu w/w projektu uchwały na sesję Rady Powiatu z tego względu, że Powiat Kluczborski nie czuje się organem właściwym do rozpatrywania spraw, które nie dotyczą Powiatu Kluczborskiego ani Województwa Opolskiego.
Do punktu 9 porządku
Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił zebranym następujące uchwały Rady Powiatu z dnia 31 marca 2005 r. w celu ustalenia sposobu ich realizacji:
- w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/177/2004 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu kluczborskiego na 2005 rok – postanowiono o przekazaniu niniejszej uchwały Skarbnikowi Powiatu;
- w sprawie przekształcenia Domu Dziecka w Bąkowie i Domu Dziecka w Bogacicy w jedną placówkę wielofunkcyjną – Powiatowy Zespół Socjalizacyjno – Interwencyjny “Nasz Dom” Bogacica – Bąków – niniejszą uchwałę postanowiono o przekazaniu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku oraz Wydziałowi Organizacyjnemu;
- w sprawie przystąpienia Powiatu Kluczborskiego do realizacji projektu pt. ‘Wzmocnienie instytucjonalne sieci Powiatowych Centrów Informacji Europejskiej i Gospodarczej w województwie opolskim” w ramach kontraktu wojewódzkiego 2005 / 2006 oraz zasad jego finansowania – niniejszą uchwałę postanowiono przekazać Wydziałowi Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki oraz Skarbnikowi Powiatu.
Do punktu 12 porządku
a) Starosta przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie zbycia lokali mieszkalnych stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Pan Andrzej Perski, Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Kluczborku wyjaśnił, że na mocy tej uchwały, Zarząd Powiatu wyraża zgodę na zbycie następujących lokali mieszkalnych, stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego z prawem pierwszeństwa w ich nabyciu w stosunku do najemców lokali a mianowicie: cztery lokale w Kluczborku przy ulicy Drzymały 1a, dwa lokale w Gierałcicach 38, jeden lokal w Bogacicy przy ulicy Wolności 6 oraz dwa lokale w Bogdańczowicach. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł
żadnych uwag do niniejszego projektu uchwały, Starosta poddał ją pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zbycia lokali mieszkalnych stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego.
b) Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił zebranym protokół z kontroli Domu Pomocy Społecznej dla osób przewlekle chorych w Kluczborku przy ulicy Wołczyńskiej 25 i filii Domu przy ulicy Sienkiewicza 20a przeprowadzonej w okresie od 17.03.2005 r. do 03.04.2005 r. sprawdzającej realizację zaleceń pokontrolnych. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym protokółem postanowił o jego przyjęciu do wiadomości.
c) Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem Zakładu Wielobranżowego – Jan Gieras z Jaśkowic w sprawie spłaty zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji w kwocie 41.049,33 zł. powstałego w wyniku świadczenia usług komunalnych tj. wywozu śmieci. Skarbnik dodał, że w/w proponuje zawarcie ugody celem spłaty zadłużenia, które mogłoby być spłacane nawet ratach i jednocześnie odstąpiłby on od naliczania odsetek. Skarbnik zaproponował, aby obiecać w/w najlepiej pisemnie, aby pismo to nie pozostało bez odpowiedzi, że po uzyskaniu środków z obligacji należność ta zostanie uregulowana ale dopiero właśnie po wyemitowaniu obligacji i na tę chwilę nie jesteśmy w stanie podać konkretnego terminu spłaty. Skarbnik zaproponował również aby takie pismo do Pana Jana Gierasa przygotował Wydział Ochrony i Promocji Zdrowia Starostwa Powiatowego w Kluczborku. Reasumując, Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym
wnioskiem jednogłośnie postanowił zlecić Naczelnikowi Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia udzielenie odpowiedzi, że powiat jest na etapie przygotowywania programu spłaty zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku i spłata zadłużenia zależy od terminu wyemitowania obligacji komunalnych. Po uzyskaniu środków z obligacji, powyższa należność zostanie uregulowana o czym w/w zakład zostanie pisemnie poinformowany.
d) Zarząd Powiatu postanowił o zmianie upoważnienia do zawarcia aneksów do umów kredytowych z bankiem Millenium oddział w Opolu oraz Bankiem Przemysłowo-Handlowym oddział w Gliwicach z osoby Pani Ireny Kielar – członka Zarządu Powiatu na osobę Pana Mieczysława Czaplińskiego -Wicestarostę (upoważnienie dla Starosty pozostaje bez zmiany); aneksy dotyczą zawieszenia spłaty rat kapitałowych na okres 6 miesięcy – lipiec-grudzień 2005.
- Skarbnik przedstawił zebranym porozumienie w sprawie powierzenia przez Gminę
Kluczbork Powiatowi Kluczborskiemu realizację zajęć psycho-korekcyjnych z dziećmi wywodzącymi się z rodzin dotkniętych problemem alkoholowym w Poradni Psychologiczno-
Pedagogicznej w Kluczborku oraz przekazania przez Gminę Kluczbork Powiatowi Kluczborskiemu dotacji w wysokości 6.000 zł. z przeznaczeniem na realizację powyższych zajęć; Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu powyższego porozumienia i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.
- Skarbnik przedstawił zebranym porozumienie w sprawie powierzenia przez Gminę
Kluczbork Powiatowi Kluczborskiemu realizację zadania pn. “Pomoc osobom – ofiarom przemocy w sytuacji kryzysowej” przebywającym Centrum Interwencji Kryzysowej oraz przekazania przez Gminę Kluczbork Powiatowi Kluczborskiemu dotacji w wysokości 12.000 zł. z przeznaczeniem na realizację powyższego zadania. Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu powyższego porozumienia i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński .............................................
3. Irena Kielar ...............................................
4. Otylia Skoczylas ...............................................
5. Stanisław Stenzel ...............................................