Protokół Nr 68/2020
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 4 czerwca 2020 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Mirosław Birecki. 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Pismo Starosty Kluczborskiego dotyczące wystąpienia do Wojewody Opolskiego o wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawie nabycia przez Powiat Kluczborski 58 nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa (działki wchodzą w skład drogi powiatowej nr 1328 relacji Lasowice Małe-Bąków) 3.Pismo Dyrektora ZS Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zakup Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego, kosiarki spalinowej oraz umorzenia najemcom od miesiąca kwietnia do sierpnia 2020r. opłat za czynsz. 4.Pismo Dyrektora ZS Nr 1 w Kluczborku dotyczące wezwania do zapłaty w związku z umowami na dostarczanie posiłków zawartymi pomiędzy PCZ S.A w Kluczborku a Powiatem Kluczborskim–ZS Nr 1 w Kluczborku z dnia 26 września 2018r. i z dnia 26.09.2019r. 5.Porozumienie pomiędzy Gminą Byczyna a Powiatem Kluczborskim dotyczące zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w domu matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, osób zamieszkałych w Gminie Byczyna. 6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące przeprowadzenia kontroli finansowej w szkole niepublicznej (policealna Szkoła Medyczna Epsilon w Kluczborku) i wyznaczenia składu zespołu kontrolującego jednostkę. 7. Wolne wnioski. 8.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 29.05.2020 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Do punktu 2 porządku Zarząd zapoznał się z wystąpieniem Starosty Kluczborskiego do Wojewody Opolskiego o wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawie nabycia przez Powiat Kluczborski 58 nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa (działki wchodzą w skład drogi powiatowej nr 1328 relacji Lasowice Małe-Bąków). Do punktu 3 porządku Kolejno zapoznano się z pismem Dyrektora ZS Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na zakup usługi opracowania Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego, kosiarki spalinowej oraz umorzenia najemcom od miesiąca kwietnia do sierpnia 2020 r. opłat za czynsz. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił, że zgodnie z Art.15 zzzf oraz zzzg ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw rozpatrzy kwestie umorzenia czynszu dla najemców (Księgarnia Szkolna-J.Kachel, ,,RETURN”-A.Kulczycki, ,,Vendico”-A.P.Król) lub jego obniżenia po unormowaniu się sytuacji związanej z trwającą epidemią i zapoznaniu się z sytuacją ekonomiczną każdej z firm. Ponadto Zarząd wyraził zgodę na zakup kosiarki spalinowej do trawy dla ZS Nr 2 CKU w Kluczborku. Zarząd na chwilę obecną nie wyraził zgody na zakup usługi opracowania Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego dla trzech budynków szkoły. Do punktu 4 porządku Następnie Zarząd zapoznał się i przyjął do wiadomości pismo Dyrektora ZS Nr 1 w Kluczborku dotyczące wezwania do zapłaty w związku z umowami na dostarczanie posiłków zawartymi pomiędzy PCZ S.A w Kluczborku. Do punktu 5 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią Porozumienia pomiędzy Gminą Byczyna a Powiatem Kluczborskim dotyczącym zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w domu matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, osób zamieszkałych w Gminie Byczyna. Zarząd do treści nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Artur Nowak-członek Zarządu. Do punktu 6 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym przeprowadzenia kontroli finansowej w szkole niepublicznej (policealna Szkoła Medyczna Epsilon w Kluczborku) i wyznaczenia składu zespołu kontrolującego jednostkę. Zarząd postanowił o przeprowadzeniu kontroli w niepublicznej Policealnej Szkole Medycznej Epsilon w Kluczborku do dnia 30.06.2020 r. w zakresie prawidłowości pobrania dotacji Do przeprowadzenia kontroli Zarząd postanowił powołać zespół kontrolujący w następującym składzie: -Rozalia Słoniowska-Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu, -Anna Matuszewska-Tomaszczyk-inspektor w Wydziale Edukacji i Sportu, -Robert Świerczek-główny specjalista w Wydziale Organizacyjnym Ponadto Zarząd postanowił po zakończeniu ww.kontroli zobowiązać zespół kontrolujący do przeprowadzenia także kontroli w Policealnej Szkole Medycznej ,,Awangarda” obejmującej zakres jak powyżej. Do punktu 7 porządku Zarząd kolejno postanowił o weryfikacji prawidłowości wykorzystania dotacji dla szkół niepublicznych. W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przedstawienia na piśmie prawidłowości pobrania dotacji oraz weryfikacji prawidłowości wykorzystania dotacji przez szkoły niepubliczne prowadzone na terenie powiatu kluczborskiego. Zarząd ponadto postanowił zwrócić się do jednostek organizacyjnych powiatu, aby w związku z panującą epidemią COVID-19 racjonalnie i oszczędnie gospodarować środkami ZFŚS. Jednocześnie Zarząd Powiatu zobowiązał jednostki do wstrzymania wypłaty ,,świadczeń świątecznych”. Do punktu 8 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 68 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Mirosław Birecki…………………………… 2.Rafał Neugebauer…………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz naczelnicy wydziałów według potrzeb.
Nr 67/2020 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
w 2019 r. oraz weryfikacji prawidłowości wykorzystania dotacji zgodnie z jej przeznaczeniem w 2019 r.