Protokół Nr XVII/ 2020 z Sesji Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 29 kwietnia 2020 r. XVII Sesję Rady Powiatu w Kluczborku prowadzoną w trybie zdalnym otworzył o godz. 13 00 Przewodniczący Rady Powiatu Andrzej Olech. Przewodniczący przywitał wszystkich radnych, oraz osoby obecne na sali. Następnie Przewodniczący stwierdził, że w dniu dzisiejszym podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych na dzisiejszej zdalnej sesji jest 19 radnych. Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad, który przedstawia się następująco: 1./Sprawy porządkowo-organizacyjne: 1.1/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad, 1.3/zatwierdzenie protokołu z XVI Sesji Rady Powiatu w Kluczborku. 2.Podjęcie uchwał: 2.1/ zmieniająca Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2020 2.2/ w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. 2.3/ w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem zarządzającym jest Powiat Kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenia warunków i zasad korzystania z tych obiektów. 2.4/ w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2020 rok 2.5 w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2020 rok. 2.6/ w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego. 2.7/ w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. 2.8/ w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Kluczbork. 2.9/w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. 2.10/ w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za rok 2019 wraz z wykazem potrzeb w zakresie pieczy zastępczej oraz sprawozdanie z efektów pracy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej. 2.11/ w sprawie uchylenia w całości Uchwały Nr XVI/125/2020 Rady Powiatu w Kluczborku 3. Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego. 4. Ocena Stanu bezpieczeństwa sanitarnego Powiatu Kluczborskiego za 2019 rok. 5. Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku w 2019 roku. 6. Informacja o stanie bezpieczeństwa Powiatu Kluczborskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej za 2019 rok. 7. Sprawozdanie z realizacji programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2019 roku. 8. Ocena zasobów pomocy społecznej powiatu kluczborskiego za rok 2019 9. Sprawozdanie z działalności Komisji Budżetu i Rolnictwa w 2019 roku. 10. Sprawozdanie z działalności Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny w 2019 roku. 11. Sprawozdanie z działalności Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska, Rady Powiatu w Kluczborku w 2019 roku. 13. Sprawozdanie z działalności Komisji Skarg, Wniosków i Petycji w 2019 roku. 14. Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu za okres od 14.01.2020 r. 15.Wolne wnioski. 16. Zamknięcie obrad. Kolejno ze względu na brak uwag do proponowanego porządku obrad Przewodniczący zarządził głosowanie nad zatwierdzeniem porządku obrad. Radni w wyniku głosowania przyjęli proponowany porządek obrad. Wyniki imienne: ZA (19) Jarosław Przybył, Maciej Sitek, Przemysław Panicz, Celina Zając, Jakub Goliński, Andrzej Butra, Artur Nowak, Lesław Czernik, Rafał Neugebauer, Andrzej Olech, Wojciech Smolnik, Marcin Michalski, Teresa Wróbel, Magdalena Durecka, Robert Wietrzyk, Ryszard Okaj, Zdzisław Pelc, Damian Buła, Piotr Pośpiech PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Następnie Przewodniczący Rady przedstawił protokół z XVI Sesji Rady Powiatu. Radni do protokołu nie wnieśli zapytań i uwag w związku z czym Przewodniczący poddał go pod głosowanie: Wyniki imienne: ZA (19) Maciej Sitek, Celina Zając, Jakub Goliński, Przemysław Panicz, Wojciech Smolnik, Jarosław Przybył, Artur Nowak, Andrzej Butra, Marcin Michalski, Andrzej Olech, Lesław Czernik, Zdzisław Pelc, Magdalena Durecka, Robert Wietrzyk, Piotr Pośpiech, Damian Buła, Teresa Wróbel, Ryszard Okaj, Rafał Neugebauer PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Do punktu 2.1 porządku obrad Przewodniczący przeszedł do przedstawienia pierwszego projektu z porządku obrad w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2020. Następnie o głos poprosił radny Piotr Pośpiech, który nawiązał do działu 801 i 854 z projektu uchwały. Radny stwierdził, że z uzasadnienia wynika, iż istnieje nadwyżka, pewien zapas finansowy powstały w związku ze zwiększoną subwencją oświatową w kwocie prawie 3,2 mln zł. Radny powiedział, że rozumie, że pieniądze mogą być przydatne w trakcie roku, choćby w związku z regulacją płac dla nauczycieli, która ma nastąpić we wrześniu. Radny stwierdził, że zapisywanie tych pieniędzy w tych dwóch wcześniej wspomnianych działach, nie przeznaczając ich do planów jednostek, tylko zatrzymując w starostwie jest nieprawidłowe. Dla takich celów służą rezerwy. Radny powiedział, że w projekcie w podstawie prawnej wskazano m.in. art. 222 ustawy o finansach publicznych, który odnosi się do rezerw celowych i ogólnych, jednak w samej treści normatywnej w uchwale o tych rezerwach się nie wspomina. Radny powiedział, że takie zapisy stanowiące o zabezpieczeniu środków na przyszłe wydatki, których dzisiaj nie da się przewidzieć powinny znaleźć się w rezerwie ogólnej bądź w rezerwach celowych. Następnie radny złożył wniosek formalny, aby kwotę w dziale 801, z rozdziału 80120 w wysokości 1 090 538 zł przenieść do rezerwy celowej, natomiast w dziale 854- edukacyjna opieka wychowawcza , kwotę z rozdziału 85410 w wysokości 1 590 878 zł także przenieść do rezerwy celowej na przyszłe wydatki edukacyjne, oświatowe. Zdaniem radnego Piotra Pośpiecha będzie to prawidłowe, czytelne i zgodne z przepisami. Zapisanie tych kwot w dziale oświata i wychowanie oraz edukacyjna opieka wychowawcza w odbiorze zewnętrznym będzie skutkowało tym, że czytający pomyśli, że środki te zostały przekazane na wydatki i potrzeby szkół. Następnie Przewodniczący poprosił Panią Skarbnik Magdalenę Żmudę-Lewald o zabranie głosu. Pani Skarbnik powiedziała, że na dzień przygotowania materiałów, czyli tydzień przed sesją nie było jeszcze danych w jakiej szkole, jakie środki będą potrzebne. Pieniądze są zapisane w dziale oświata. W roku 2019 Powiat musiał do oświaty dołożyć 4,2 mln zł. Ze wstępnych wyliczeń z pierwotną kwotą subwencji na rok 2020 wynika, że Powiat musiałby dołożyć do oświaty 6,3 mln zł. Pani Skarbnik powiedziała, że w momencie kiedy dostaliśmy te 3,6 mln zł to kwota do dołożenia się zmniejszyła, ale w dalszym ciągu trzeba dołożyć. Następnie głos zabrał Pan Starosta Mirosław Birecki, który powiedział, że Powiat przyjmuje politykę ostrożnościową, jeśli chodzi o wydatkowanie pieniędzy. Obecnie nie ma takiej potrzeby, aby już teraz te pieniądze dzielić. W trakcie roku w zależności od potrzeb te środki będą uruchamiane. Obecnie w dobie pandemii COVID-19 oraz całej sytuacji finansowej rozwiązanie, które jest zaprezentowane w uchwale jest najbardziej odpowiedzialne. Starosta zwrócił się o przyjęcie uchwały w takiej formie w jakiej została zaprezentowana. Kolejno głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że wersji merytorycznej wypowiedź Pana Starosty jest pozbawiona wszelkiego uzasadnienia. Radny stwierdził, że wszyscy cieszymy się ze zwiększenia subwencji oświatowej o ponad 3 mln zł, bo w latach 2016-2018 skokowo spadała z uwagi na wygaszanie gimnazjum. Jeżeli do pełnego zabezpieczenia oświaty brakuje ok. 3 mln bez nadwyżki z subwencji to jest to poziom dochodów własnych, ilość dokładanych pieniędzy dzięki tej subwencji będzie się zmniejszała. Radny Piotr Pośpiech podtrzymał swój wniosek. Kolejno Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad zgłoszonym wnioskiem formalnym radnego Piotra Pośpiecha: Wyniki imienne: ZA (5) Przemysław Panicz, Jakub Goliński, Magdalena Durecka, Piotr Pośpiech, Andrzej Butra PRZECIW (10) Artur Nowak, Maciej Sitek, Rafał Neugebauer, Wojciech Smolnik, Andrzej Olech, Lesław Czernik, Robert Wietrzyk, Jarosław Przybył, Zdzisław Pelc, Ryszard Okaj WSTRZYMUJĘ SIĘ (4) Celina Zając, Marcin Michalski, Teresa Wróbel, Damian Buła NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Wniosek został odrzucony. Kolejno Przewodniczący Rady z uwagi na brak innych zapytań przeszedł do głosowania nad projektem zmieniającym uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2020. Wyniki imienne: ZA (10) Artur Nowak, Maciej Sitek, Wojciech Smolnik, Lesław Czernik, Jarosław Przybył, Andrzej Olech, Rafał Neugebauer, Zdzisław Pelc, Robert Wietrzyk, Ryszard Okaj PRZECIW (4) Przemysław Panicz, Andrzej Butra, Jakub Goliński, Piotr Pośpiech WSTRZYMUJĘ SIĘ (5) Celina Zając, Magdalena Durecka, Damian Buła, Marcin Michalski, Teresa Wróbel NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) W wyniku głosowania radni podjęli uchwałę Nr XVII/131/2020 zmieniającą uchwałę Do punktu 2.2 porządku obrad Drugi projekt z porządku obrad dotyczył zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Radni nie wnieśli zapytań i uwag do projektu, dlatego też Przewodniczący zarządził głosowanie. Wyniki imienne: ZA (10) Andrzej Olech, Maciej Sitek, Rafał Neugebauer, Lesław Czernik, Ryszard Okaj, Jarosław Przybył, Artur Nowak, Zdzisław Pelc, Robert Wietrzyk, Wojciech Smolnik PRZECIW (2) Andrzej Butra, Przemysław Panicz WSTRZYMUJĘ SIĘ (7) Celina Zając, Marcin Michalski, Jakub Goliński, Damian Buła, Magdalena Durecka, Piotr Pośpiech, Teresa Wróbel NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Radni podjęli Uchwałę Nr XVII/132/2020 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Do punktu 2.3 porządku obrad Kolejny przedstawiony projekt dotyczył zmiany uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem zarządzającym jest Powiat Kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenia warunków i zasad korzystania z tych obiektów. Wyniki imienne: ZA (19) Jarosław Przybył, Celina Zając, Przemysław Panicz, Wojciech Smolnik, Andrzej Butra, Magdalena Durecka, Marcin Michalski, Rafał Neugebauer, Damian Buła, Artur Nowak, Lesław Czernik, Teresa Wróbel, Ryszard Okaj, Andrzej Olech, Robert Wietrzyk, Piotr Pośpiech, Jakub Goliński, Zdzisław Pelc, Maciej Sitek PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Radni podjęli Uchwałę Nr XVII/133/2020 w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem zarządzającym jest Powiat Kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenia warunków i zasad korzystania z tych obiektów. Do punktu 2.4 porządku obrad Następnie Przewodniczący Rady przeszedł do omówienia projektu w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2020 rok. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i Przewodniczący zarządził głosowanie: Wyniki imienne: ZA (19) Jarosław Przybył, Celina Zając, Andrzej Butra, Przemysław Panicz, Marcin Michalski, Damian Buła, Artur Nowak, Wojciech Smolnik, Maciej Sitek, Andrzej Olech, Rafał Neugebauer, Jakub Goliński, Lesław Czernik, Magdalena Durecka, Robert Wietrzyk, Ryszard Okaj, Piotr Pośpiech, Zdzisław Pelc, Teresa Wróbel PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Radni podjęli Uchwałę Nr XVII/134/2020 w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2020 rok. Do punktu 2.5 porządku obrad Kolejny projekt dotyczył określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2020 rok. Radni nie wnieśli zapytań i Przewodniczący zarządził głosowanie: Wyniki imienne: ZA (19) Andrzej Butra, Marcin Michalski, Artur Nowak, Celina Zając, Przemysław Panicz, Jarosław Przybył, Andrzej Olech, Maciej Sitek, Wojciech Smolnik, Damian Buła, Jakub Goliński, Magdalena Durecka, Ryszard Okaj, Rafał Neugebauer, Teresa Wróbel, Lesław Czernik, Robert Wietrzyk, Zdzisław Pelc, Piotr Pośpiech PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Radni podjęli Uchwałę Nr XVII/135/2020 w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2020 rok. Do punktu 2.6 porządku obrad Przewodniczący przeszedł do omówienia kolejnego projektu z porządku obrad. Głos zabrał radny Marcin Michalski, który zapytał za jaką kwotę dane nieruchomości są wydzierżawione. Czy względem poprzednich 3 lat te kwoty zostaną zmienione. Pan Starosta odpowiedział, że jeśli chodzi o garaże to kwota wynosiła 125,46 zł i zostanie podniesiona na 135,46 zł. Garaże nie są w stanie idealnym, więc ta kwota nie jest taka niska. Jeśli chodzi o drugą dzierżawę to umowa jest do końca kwietnia, stawka wynosiła 163,90 zł. Przy nowej umowie kwota również zostanie zwiększona ze względu na inflację. Następnie radny Marcin Michalski zapytał, czy jest to dzierżawa pod kontener telekomunikacyjny, który służy do obsługi telefonii komórkowej. Radny zapytał ile jest takich kontenerów, według radnego kwota jest niska. Starosta odpowiedział, że chodzi o dzierżawę części nieruchomości o powierzchni 30m2 pod kontener telefoniczny. Radny Marcin Michalski stwierdził, że jego zdaniem kwota jest drastycznie mała, jak na tego typu usługi. Z uwagi na brak innych zapytań Przewodniczący zarządził głosowanie: Wyniki imienne: ZA (17) Artur Nowak, Jarosław Przybył, Przemysław Panicz, Andrzej Olech, Damian Buła, Jakub Goliński, Andrzej Butra, Wojciech Smolnik, Ryszard Okaj, Maciej Sitek, Zdzisław Pelc, Rafał Neugebauer, Magdalena Durecka, Robert Wietrzyk, Lesław Czernik, Teresa Wróbel, Piotr Pośpiech PRZECIW (1) Marcin Michalski WSTRZYMUJĘ SIĘ (1) Celina Zając NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Radni podjęli uchwałę Nr XVII/136/2020 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. Do punktu 2.7 porządku obrad Następnie Przewodniczący przedstawił kolejny projekt uchwały z porządku obrad. Radni nie wnieśli zapytań do projekt wobec czego Przewodniczący zarządził głosowanie: Wyniki imienne: ZA (19) Artur Nowak, Maciej Sitek, Celina Zając, Przemysław Panicz, Jakub Goliński, Wojciech Smolnik, Marcin Michalski, Damian Buła, Andrzej Butra, Lesław Czernik, Andrzej Olech, Ryszard Okaj, Magdalena Durecka, Robert Wietrzyk, Zdzisław Pelc, Piotr Pośpiech, Rafał Neugebauer, Teresa Wróbel, Jarosław Przybył PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Radni podjęli Uchwałę Nr XVII/137/2020 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego. Do punktu 2.8 porządku obrad Następnie Przewodniczący przedstawił projekt w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Kluczbork. Przewodniczący dodał, że wszystkie projekty były wcześniej omawiane na wspólnej zdalnej komisji i wobec braku zapytań na Sesji zarządził głosowanie nad powyższym projektem: Wyniki imienne: ZA (18) Maciej Sitek, Wojciech Smolnik, Jarosław Przybył, Celina Zając, Marcin Michalski, Przemysław Panicz, Rafał Neugebauer, Damian Buła, Artur Nowak, Jakub Goliński, Robert Wietrzyk, Lesław Czernik, Magdalena Durecka, Ryszard Okaj, Andrzej Olech, Teresa Wróbel, Zdzisław Pelc, Andrzej Butra PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (1) Piotr Pośpiech NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Radni podjęli Uchwałę Nr XVII/138/2020 w sprawie wyrażenia zgody nieodpłatne przekazanie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Kluczbork. Do punktu 2.9 porządku obrad Następny przedstawiony projekt dotyczył nadania Statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Radni nie wnieśli zapytań do projektu w związku z tym Przewodniczący przeprowadził głosowanie: Wyniki imienne: ZA (19) Maciej Sitek, Przemysław Panicz, Jarosław Przybył, Wojciech Smolnik, Marcin Michalski, Celina Zając, Damian Buła, Robert Wietrzyk, Andrzej Olech, Lesław Czernik, Magdalena Durecka, Zdzisław Pelc, Teresa Wróbel, Jakub Goliński, Rafał Neugebauer, Piotr Pośpiech, Ryszard Okaj, Artur Nowak, Andrzej Butra PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Radni podjęli jednogłośnie Uchwałę Nr XVII/139/2020 w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Do punktu 2.10 porządku obrad Kolejno Przewodniczący przeszedł do projektu uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania Wyniki imienne: ZA (19) Celina Zając, Andrzej Butra, Maciej Sitek, Rafał Neugebauer, Marcin Michalski, Jakub Goliński, Andrzej Olech, Robert Wietrzyk, Przemysław Panicz, Zdzisław Pelc, Ryszard Okaj, Wojciech Smolnik, Damian Buła, Magdalena Durecka, Jarosław Przybył, Lesław Czernik, Teresa Wróbel, Piotr Pośpiech, Artur Nowak PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Radni jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XVII/140/2020 w sprawie przyjęcia sprawozdania Do punktu 2.11 porządku obrad Następnie Przewodniczący przeszedł do przedstawienia projektu uchwały wniesionego przez Klub Radnych „Stąd Jesteśmy” w sprawie uchylenia w całości Uchwały Nr XVI/125/2020 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 06 lutego 2020 r. w sprawie zamiaru likwidacji Młodzieżowego Domu Kultury im. Stanisława Wyspiańskiego w Kluczborku, z siedzibą przy ul. Damrota 4 w Kluczborku. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który zaapelował do radnych o przegłosowanie tego projektu uchwały. Uchwała ta spowodowałaby zakończenie próby likwidacji MDK w Kluczborku. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że na wspólnym posiedzeniu komisji Pan Starosta stwierdził, że nie wierzy w powodzenie jego własnego zażalenia złożonego do Ministra Edukacji Narodowej na negatywną opinię wydaną przez Kuratora Oświaty. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że ten etap przygotowywania roku szkolnego jest bardzo dobry do uchylenia tej uchwały i zamknięcia całego postępowania. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że „trzeba czasem umieć przegrać, wszystkie karty zostały odkryte”. Nie jest prawdą, że żelaznym punktem programu naprawczego jest likwidacja MDK w Kluczborku. Oszczędności można robić na różne sposoby. Radny powiedział, że wszystko wskazuje na to, iż na dzień dzisiejszy do likwidacji nie dojdzie, na skutek składanych pism, petycji i negatywnej opinii kuratora. Następnie głos zabrał Starosta Mirosław Birecki, który powiedział, że nie chodziło o likwidację. Miał być jeden, nowy dom kultury. Wszyscy nauczyciele z MDK dostaliby nowe propozycje warunków pracy, a dzieci w momencie połączenia miałyby lepsze warunki. Sama likwidacja nie mogła nazywać się przekształceniem bo MDK to inna instytucja prawna niż KDK w Kluczborku. Cała ta sytuacja została spowodowana tragiczną sytuacją finansową Powiatu. Nie należy zapominać o tym, że Zarząd Powiatu zobowiązał się do realizacji programu naprawczego. Następnie dzięki zaufaniu Ministerstwa Finansów Powiat otrzymał pożyczkę z budżetu Państwa, w kwocie ponad 62 mln zł. Pan Starosta powiedział, że program naprawczy zakłada oszczędności, a jednym z elementów tego programu jest przejście MDK pod Gminę Kluczbork, która zaoferowała przejęcie tej instytucji razem z budynkiem wraz z kontynuowaniem wszystkich zajęć, które do tej pory się odbywały. Powiat w dalszym ciągu musi cały czas oszczędzać i podejmować działania oszczędnościowe. W obecnej chwili, trwa epidemia i dochody Powiatu drastycznie spadną, a przyszłym roku dochodzi spłata rządowej pożyczki. Podejmowanie tej uchwały jest bezprzedmiotowe. Pan Starosta powiedział, że złożone zostało zażalenie i Starosta ma nadzieję, że Minister Edukacji spojrzy na nie innym okiem i zwróci uwagę na finanse Powiatu Kluczborskiego. Wszystkie podejmowane działania zmierzają do tego, aby ustabilizować finanse. Chwilowo dzięki pożyczce to się udało. Zobaczymy jak będzie wyglądała sytuacja po zakończeniu epidemii. Obecnie program naprawczy realizowany jest zgodnie z planem. Jeśli decyzja Ministra Edukacji Narodowej będzie negatywna to temat MDK zostanie zamknięty. Podejmowanie obecnie zaprezentowanej uchwały jest bezprzedmiotowe, w szczególności z tym uzasadnieniem. Kolejno głos zabrał radny Andrzej Butra, który, powiedział, że w gminie, w której zamieszkuje nie ma żadnego ośrodka kultury do, którego mogłyby uczęszczać dzieci. Radny stwierdził, że zamiar likwidacji MDK w Kluczborku wśród mieszkańców gminy Lasowice budzi mieszane odczucia. Radny Andrzej Butra w imieniu swoim i mieszkańców Gminy Lasowice zaapelował o przyjęcie tej uchwały. Kolejno Przewodniczący Rady Andrzej Olech powiedział, że pomysł dotyczy przekształcenia MDK a nie jego likwidacji. Następnie głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że chciałby wszystkich uspokoić co do tej decyzji, dlatego, że padło dużo niepotrzebnych słów związanych z sytuacją Powiatu i koniecznością spłaty zobowiązań. Jest to temat na osobną rozmowę i od tego nie uciekniemy. Radny powiedział, że „jesteśmy odcinani od informacji”. Wynik budżetu według sprawozdania o które radny poprosił jest taki, że wolne środki na koniec roku to 1,6 mln zł. W sumie zwiększenie subwencji wyniosło 3,7 mln zł. Radny powiedział, że nie jest to zasługa tej Rady ani tego Zarządu czy poprzedniego. Jest to praca związana z podwójnym rocznikiem i podwójnym naborem. Już w tej chwili w stosunku do lat 2016-2018 wzrost jest na poziomie 3,7 mln zł. Następnie w związku z brakiem innych zapytań do projektu uchwały Przewodniczący zarządził głosowanie: Wyniki imienne: ZA (5) Jakub Goliński, Magdalena Durecka, Andrzej Butra, Przemysław Panicz, Piotr Pośpiech PRZECIW (10) Wojciech Smolnik, Jarosław Przybył, Rafał Neugebauer, Artur Nowak, Lesław Czernik, Andrzej Olech, Ryszard Okaj, Robert Wietrzyk, Zdzisław Pelc, Maciej Sitek WSTRZYMUJĘ SIĘ (4) Celina Zając, Marcin Michalski, Damian Buła, Teresa Wróbel NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Uchwała w sprawie uchylenia w całości Uchwały Nr XVI/125/2020 Rady Powiatu Do punktu 3 porządku obrad Kolejno Przewodniczący przedstawił radnym punkt z porządku obrad dotyczący sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego. Radni w głosowaniu przyjęli powyższe sprawozdanie. Wyniki imienne: ZA (19) Damian Buła, Wojciech Smolnik, Artur Nowak, Rafał Neugebauer, Marcin Michalski, Jakub Goliński, Robert Wietrzyk, Andrzej Olech, Maciej Sitek, Lesław Czernik, Przemysław Panicz, Andrzej Butra, Celina Zając, Jarosław Przybył, Magdalena Durecka, Ryszard Okaj, Teresa Wróbel, Zdzisław Pelc, Piotr Pośpiech PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Do punktu 4 porządku obrad Następny punkt z porządku obrad dotyczył sprawozdania „Ocena Stanu bezpieczeństwa sanitarnego Powiatu Kluczborskiego za 2019 rok”. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego sprawozdania i jednogłośnie je przyjęli. Wyniki imienne: ZA (19) Marcin Michalski, Jarosław Przybył, Przemysław Panicz, Rafał Neugebauer, Artur Nowak, Andrzej Butra, Robert Wietrzyk, Wojciech Smolnik, Celina Zając, Magdalena Durecka, Lesław Czernik, Jakub Goliński, Maciej Sitek, Damian Buła, Andrzej Olech, Teresa Wróbel, Ryszard Okaj, Zdzisław Pelc, Piotr Pośpiech PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Do punktu 5 porządku obrad Kolejno przedstawione zostało Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji Wyniki imienne: ZA (19) Marcin Michalski, Andrzej Butra, Przemysław Panicz, Maciej Sitek, Celina Zając, Andrzej Olech, Damian Buła, Jarosław Przybył, Wojciech Smolnik, Lesław Czernik, Teresa Wróbel, Magdalena Durecka, Robert Wietrzyk, Ryszard Okaj, Jakub Goliński, Zdzisław Pelc, Rafał Neugebauer, Piotr Pośpiech, Artur Nowak PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Do punktu 6 porządku obrad Następnie radni zapoznali się z Informacją o stanie bezpieczeństwa Powiatu Kluczborskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej za 2019 rok i kolejno je przyjęli. Wyniki imienne: ZA (19) Marcin Michalski, Rafał Neugebauer, Jarosław Przybył, Przemysław Panicz, Celina Zając, Andrzej Olech, Jakub Goliński, Wojciech Smolnik, Maciej Sitek, Damian Buła, Andrzej Butra, Ryszard Okaj, Artur Nowak, Zdzisław Pelc, Magdalena Durecka, Robert Wietrzyk, Lesław Czernik, Piotr Pośpiech, Teresa Wróbel PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Do punktu 7 porządku obrad Przewodniczący radny przeszedł do omówienia kolejnego punktu z porządku obrad w sprawie sprawozdania z realizacji programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2019 roku. Radni przyjęli powyższe sprawozdanie. Wyniki imienne: ZA (19) Rafał Neugebauer, Przemysław Panicz, Marcin Michalski, Jakub Goliński, Andrzej Butra, Andrzej Olech, Robert Wietrzyk, Jarosław Przybył, Celina Zając, Maciej Sitek, Wojciech Smolnik, Zdzisław Pelc, Teresa Wróbel, Ryszard Okaj, Magdalena Durecka, Damian Buła, Lesław Czernik, Artur Nowak, Piotr Pośpiech PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Do punktu 8 porządku obrad Przewodniczący przedstawił radnym następny punkt z porządku obrad dotyczący Oceny zasobów pomocy społecznej powiatu kluczborskiego za rok 2019. Radni nie wnieśli zapytań. Wyniki imienne: ZA (19) Przemysław Panicz, Maciej Sitek, Andrzej Butra, Rafał Neugebauer, Wojciech Smolnik, Robert Wietrzyk, Jakub Goliński, Andrzej Olech, Celina Zając, Ryszard Okaj, Magdalena Durecka, Teresa Wróbel, Jarosław Przybył, Zdzisław Pelc, Piotr Pośpiech, Lesław Czernik, Damian Buła, Marcin Michalski, Artur Nowak PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Do punktu 9 porządku obrad Następnie radni zapoznali się z sprawozdaniem z działalności Komisji Budżetu i Rolnictwa Wyniki imienne: ZA (18) Przemysław Panicz, Celina Zając, Robert Wietrzyk, Marcin Michalski, Maciej Sitek, Wojciech Smolnik, Jakub Goliński, Magdalena Durecka, Rafał Neugebauer, Lesław Czernik, Andrzej Olech, Damian Buła, Ryszard Okaj, Teresa Wróbel, Zdzisław Pelc, Jarosław Przybył, Artur Nowak, Andrzej Butra PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (1) Piotr Pośpiech NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Do punktu 10 porządku obrad Kolejno przedstawione zostało sprawozdanie z działalności Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny w 2019 roku. Radni nie wnieśli uwag i przyjęli sprawozdanie. Wyniki imienne: ZA (19) Maciej Sitek, Marcin Michalski, Przemysław Panicz, Rafał Neugebauer, Magdalena Durecka, Jarosław Przybył, Jakub Goliński, Damian Buła, Robert Wietrzyk, Wojciech Smolnik, Artur Nowak, Andrzej Olech, Piotr Pośpiech, Ryszard Okaj, Zdzisław Pelc, Teresa Wróbel, Celina Zając, Lesław Czernik, Andrzej Butra PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (0) NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Do punktu 11porządku obrad Radni zgodnie z porządkiem obrad kolejno zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska w 2019 roku Wyniki imienne: ZA (17) Maciej Sitek, Marcin Michalski, Artur Nowak, Rafał Neugebauer, Jarosław Przybył, Przemysław Panicz, Lesław Czernik, Celina Zając, Robert Wietrzyk, Andrzej Olech, Teresa Wróbel, Ryszard Okaj, Zdzisław Pelc, Jakub Goliński, Magdalena Durecka, Damian Buła, Andrzej Butra PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (2) Wojciech Smolnik, Piotr Pośpiech NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Do punktu 12 porządku obrad Przedostatnim przedstawionym sprawozdaniem z komisji, było sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej w 2019 roku. Radni nie wnieśli zapytań. Wyniki imienne: ZA (18) Marcin Michalski, Damian Buła, Maciej Sitek, Przemysław Panicz, Celina Zając, Rafał Neugebauer, Robert Wietrzyk, Wojciech Smolnik, Ryszard Okaj, Andrzej Olech, Magdalena Durecka, Artur Nowak, Lesław Czernik, Jarosław Przybył, Zdzisław Pelc, Teresa Wróbel, Jakub Goliński, Andrzej Butra PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (1) Piotr Pośpiech NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Do punktu 13 porządku obrad Ostatnim sprawozdaniem z komisji było sprawozdanie z działalności Komisji Skarg, Wniosków i Petycji w 2019 roku. Radnie nie wnieśli zapytań. Wyniki imienne: ZA (18) Rafał Neugebauer, Marcin Michalski, Przemysław Panicz, Robert Wietrzyk, Maciej Sitek, Zdzisław Pelc, Andrzej Olech, Celina Zając, Lesław Czernik, Jakub Goliński, Jarosław Przybył, Teresa Wróbel, Piotr Pośpiech, Damian Buła, Magdalena Durecka, Artur Nowak, Ryszard Okaj, Andrzej Butra PRZECIW (0) WSTRZYMUJĘ SIĘ (1) Wojciech Smolnik NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Do punktu 14 porządku obrad Następnie Przewodniczący Rady przeszedł do kolejnego punktu z porządku obrad Wobec braku innych pytań Przewodniczący przeprowadził głosowanie: Wyniki imienne: ZA (10) Maciej Sitek, Robert Wietrzyk, Wojciech Smolnik, Rafał Neugebauer, Andrzej Olech, Ryszard Okaj, Lesław Czernik, Jarosław Przybył, Artur Nowak, Zdzisław Pelc PRZECIW (1) Andrzej Butra WSTRZYMUJĘ SIĘ (8) Przemysław Panicz, Damian Buła, Marcin Michalski, Jakub Goliński, Celina Zając, Magdalena Durecka, Teresa Wróbel, Piotr Pośpiech NIE GŁOSOWALI/NIEOBECNI (0) Radni przyjęli sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres od 14.01.2020 r. do 10.03.2020 r. Do punktu 15 porządku obrad W punkcie wolne wnioski głos zabrała radna Celina Zając, która zapytała, jak na dzień dzisiejszy w trakcie tworzenia arkusza organizacyjnego wygląda kwestia szkół, czy są jakieś ograniczenia etatów, jak duże są cięcia. Odpowiedzi udzieliła Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu Pani Rozalia Słoniowska, która powiedziała, że obecnie na temat etatów nie można nic powiedzieć, bo trwa weryfikacja tych arkuszy, które wpłynęły do 21 kwietnia br. W wersji elektronicznej są one wysyłane do Kuratora Oświaty celem zaopiniowania. Niektóre placówki składają arkusze do 30 kwietnia br., więc obecnie cały czas trwa ich weryfikacja. Następnie głos zabrał radny Damian Buła, który zapytał, jak wygląda zabezpieczenie służb medycznych w podstawowe środki ochrony w odniesieniu do epidemii COVID-19. Kolejno Pan Damian Buła zapytał, czy po sprzedaży nieruchomości w Wołczynie, gdzie znajdował się obwód drogowy zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, Powiat płaci za dzierżawę tego terenu nowemu właścicielowi. Czy jest już nowa baza dla ZDP w Kluczborku, oraz czy ZDP dalej będzie funkcjonował, czy może w planie jest jego likwidacja. Odpowiedzi udzielił Pan Starosta, który powiedział, że wszystkie prace nad reorganizacją ZDP zostały wstrzymane w związku z epidemią. Obecnie teren jest dzierżawiony od nowego właściciela a temat przyszłości ZDP w Kluczborku trzeba będzie z radnymi przedyskutować. Kolejno głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który zapytał, czy w ramach jednostek całodobowych np. DPS i Domy Dziecka zostały wprowadzone procedury ostrożnościowe dla pracowników, którzy wchodzą do jednostki i pracują w systemie zmianowym, czy środki ochrony osobistej są zabezpieczone na odpowiednim poziomie? Następnie radny zapytał, czy podjęto jakieś środki związane z badaniem przesiewowym pracowników, zanim wejdą na teren placówki oraz czy Powiat planuje wykonywać badania odpłatnie, komercyjnie. Kolejno radny odniósł się do informacji prezentowanych na portalu społecznościowym odnośnie liczby osób zakażonych, monitorowanych w warunkach kwarantanny, nadzoru epidemiologicznego. Obecnie w Powiecie Kluczborskim zakażone są tylko dwie osoby jednak nasuwa się pytanie ile zostało wykonanych testów. Następnie głos zabrał radny Marcin Michalski, który powiedział, że chciałby poznać kwotę końcową, za którą zostanie wydzierżawiony kontener telekomunikacyjny. Głos zabrał Pan Starosta, który powiedział, że jeśli kwota zostanie ustalona, to na pewno taka informacja zostanie przekazana. Co do podjętych działań związanych z epidemią to już na wstępie przy stanie zagrożenia epidemicznego zwołany został Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego oraz Powiatową Komisję Bezpieczeństwa i Porządku. Uczestniczyli w nich Burmistrzowie Gmin, Kierownicy służb, Powiatowych Jednostek Organizacyjnych oraz część pracowników. Bieżąca sytuacja została omówiona z Panią Dyrektor Sanepidu. Zwrócono już wtedy uwagę na trudności w zamówieniu środków do dezynfekcji oraz środków ochrony osobistej. Nagle tych środków zaczęło brakować, gdy się pojawiły ceny były horrendalne. W marcu odbyło się również spotkanie z Wojewodą i Starostami z województwa opolskiego. Następnie doszło do spotkania Zarządu Powiatu, Burmistrza Miasta Kluczborka, Zarządu PCZ S.A. oraz Dyrektor Sanepidu. Narada ta dotyczyła zasad organizacji kwarantanny. Zgodnie z poleceniem Wojewody Powiat musiał znaleźć miejsce do odbywania kwarantanny. Wstępnie takie miejsce zostało wyznaczone na Kampusie – Stobrawa. W kwietniu odbyły się kolejne wideokonferencje związane z koronawirusem. Od razu uruchomiono środki w ramach rezerwy celowej z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego. Zakupione zostały kombinezony ochronne, maseczki, gogle, fartuchy operacyjne, przyłbice, żele do dezynfekcji. Ponadto na potrzeby zabezpieczenia miejsca na kwarantannę zakupiono artykuły spożywcze, higieniczne. Praca jednostek została na nowo zorganizowana. Dość szybko w uzgodnieniu z Dyrektorami DPS został tam wprowadzony zakaz odwiedzin. W DPS na ul. Wołczyńskiej obsługa oraz mieszkańcy z danego piętra nie mają kontaktu z osobami z innego piętra. Kontakt z osobami z zewnątrz jest ograniczony do minimum. Jeśli chodzi o środki ochrony osobistej to na dzień dzisiejszy wszystkie jednostki są zabezpieczone. Lokalna społeczność również zaangażowała się w szycie maseczek, produkowanie przyłbic. Powiat dofinansował materiał do produkcji przyłbic, które później trafiły do różnego rodzaju jednostek ochrony zdrowia. Do tej pory na środki ochrony osobistej wydano ok. 50 tys. zł. W niedługim czasie przyjedzie paczka z 6 tys. maseczek. Szpital otrzymał 300 tys. zł. na walkę z COVID-19. W kolejnym dniu zostanie podpisany aneks na ok. 500 tys. zł. z przeznaczeniem na środki ochrony osobistej. Na sprzęt szpital ma projekt na kwotę 3,6 mln zł. Udało się również złożyć wniosek związany z informatyzacja szpitala. Dla przypomnienia nowych udziałowcem jest także Gmina Kluczbork, która zasili szpital kwotą 800 tys. zł. W szpitalu również zostały wprowadzone ograniczenia możliwości wejścia do szpitala. Przed budynkiem ustawiony jest namiot. Dostępna jest również izolatka. Dwa przypadki zachorowania w naszym Powiecie pochodziły z transmisji nie lokalnej. Pan Starosta powiedział, że jeśli chodzi o badania przesiewowe to należy mieć świadomość, że koszt badania na koronawirusa wynosi ok. 500 zł. Trzeba tez wiedzieć, kiedy to badanie należy wykonać, czyli wtedy kiedy są objawy. Istnieje również badanie na wykrycie wczesnych i późnych przeciwciał. To badanie jest tańsze i pozwala ustalić, czy mieliśmy kontakt z zakażoną osobą. Jeśli będą późne przeciwciała to znaczy, że organizm miał kontakt z wirusem lub, że już go przeszliśmy. Jeśli zostaną wykryte wczesne przeciwciała to oznacza, że był kontakt z osobą zakażoną. Doza tego badania nie jest 100%. Jeśli chodzi o ilość wykonanych testów, to Powiat nie prowadzi takich statystyk. Dane ma Wojewoda i Sanepid. Pan Starosta odniósł się również do pracy Starostwa, które nawet na chwilę nie zostało zamknięte dla klientów. Ograniczona została liczba urzędników, część przebywała na pracy zdalnej. Biuro podawcze wspólnie z Urzędem miejskim zostało utworzone w pomieszczeniu Straży Miejskiej. Epidemia ma również duży wpływ na gospodarkę. Zostały uruchomione środki w ramach tarczy antykryzysowej na dofinansowanie dla przedsiębiorców w części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 i jak wynika z danych Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku złożono 31 wniosków, które są w trakcie rozpatrywania. Kolejno odnośnie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, który nie zatrudnia pracowników wpłynęło 40 wniosków. Jeśli chodzi o jednorazowe pożyczki w wysokości 5 tys. zł. dla mikro przedsiębiorców na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności to wpłynęło 1156 wniosków, pozytywnie rozpatrzono 539, reszta jest jeszcze w trakcie rozpatrywania. Jeśli chodzi o Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku to został złożony wniosek do PFRON w sprawie projektu „Pomoc osobom niepełnosprawnym, poszkodowanym w wyniku żywiołu lub sytuacji kryzysowych wywołanych chorobami zakaźnymi”. Zgłoszono zapotrzebowanie na kwotę 225 tys. zł. Wnioski już wpływają. Można otrzymać pomoc w kwocie 500 zł przez 3 miesiące. Następnie Pan Starosta poinformował, że do Ministerstwa został złożony wniosek odnośnie programu „Zdalna Szkoła” i możliwości dofinansowania zakupu laptopów w kwocie 80 tys. zł. W ciągu kilku dni powinny przyjechać laptopy- 25 szt. za łączną kwotę ok. 84 tys. zł. Udało się również pozyskać pieniądze na termomodernizację w ZS nr 2 w Kluczborku. Kwota modernizacji wynosi 1,2 mln zł, z czego 800 tys. zł. zostanie dofinansowane z UE. Tutaj również trzeba będzie znaleźć środki na wkład własny. Kolejno głos zabrał radny Wojciech Smolnik, który podkreślił, że Gmina Kluczbork również mocno wspiera kluczborski szpital, DPSy poprzez przekazywanie środków ochrony osobistej. Następnie głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który stwierdził, iż cieszy, się tym, że Pan Starosta wspomniał o projektach na zakup sprzętu do szpitala o wartości 3,6 mln zł. Udało się to zdobyć jeszcze w poprzedniej kadencji. Jeśli chodzi o badania przesiewowe to test jest dostępny w Kluczborku. On daje wiedzę czy był kontakt z wirusem. Warto się nad tym zastanowić. Radny stwierdził, że dziwny jest brak wiedzy na temat ilości wykonanych testów w Powiecie oraz zapytał, co to za umowa i skąd są środki w wysokości 500 tys. zł., które będą przekazane dla szpitala a także radny prosi o więcej informacji na temat środków związanych z informatyzacją szpitala. Pan Starosta powiedział, że pełna informacja zostanie w dniu kolejnym zamieszczona na stronie Powiatu Kluczborskiego. Następnie głos zabrał Członek Zarządu Pan Artur Nowak, który poinformował, że najnowsze dane przekazane przez Sanepid informują, że liczba osób zakażonych się nie zwiększyła, 66 osób jest na kwarantannie, a osób, które wróciły zza granicy i są objęte kwarantanną jest 268. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który zwrócił się do Członka Zarządu z prośbą o wykasowanie zdjęć z prywatnego sprzętu, które zostały wykonane w MDK. Pan Artur Nowak odpowiedział, że zdjęcia zostały usunięte po zakończeniu inwentaryzacji. Na koniec głos zabrał Przewodniczący Rady, który podziękował za sprawne przeprowadzenie zdalnej komisji i sesji oraz życzył Wszystkim spokojnego majowego weekendu. Do punktu 16 porządku obrad W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i o godz. 14 25 zamknął XVII sesję Rady Powiatu Na tym protokół zakończono. Przewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku Protokołowała: Małgorzata Gulanowska
1.2/zatwierdzenie porządku obrad,
z dnia 06 lutego 2020 r. w sprawie zamiaru likwidacji Młodzieżowego Domu Kultury im. Stanisława Wyspiańskiego w Kluczborku, z siedzibą przy ul. Damrota 4 w Kluczborku
( projekt uchwały Klubu Radnych „Stąd Jesteśmy”).
12. Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej w 2019 roku.
do 10.03.2020 r.
w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2020.
Z uwagi na brak pytań Przewodniczący zarządził głosowanie.
z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za rok 2019 wraz
z wykazem potrzeb w zakresie pieczy zastępczej oraz sprawozdanie z efektów pracy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej. Radni nie wnieśli uwag do projektu
i Przewodniczący zarządził głosowanie:
z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za rok 2019 wraz
z wykazem potrzeb w zakresie pieczy zastępczej oraz sprawozdanie z efektów pracy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
w Kluczborku z dnia 06 lutego 2020 r. w sprawie zamiaru likwidacji Młodzieżowego Domu Kultury im. Stanisława Wyspiańskiego w Kluczborku, z siedzibą przy ul. Damrota 4
w Kluczborku nie została podjęta.
w Kluczborku w 2019 roku. Radni przyjęli powyższe sprawozdanie.
w roku 2019. Radni zaakceptowali powyższe sprawozdanie.
i następnie je przyjęli.
- przyjęcia sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu za okres od 14.01.2020 r. do 10.03.2020 r. O głos zwrócił się radny Piotr Pośpiech, który odniósł się do posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 29 stycznia br., a konkretnie do punktu, który tyczył się zapoznania z pismem MDK w Kluczborku w sprawie usunięcia przez Dyrektora placówki prywatnych przedmiotów z pomieszczeń jednostki. Radny zapytał jakie przedmioty zostały usunięte
z placówki? Odpowiedzi udzielił Pan Starosta, który powiedział, że w MDK odbywała się inwentaryzacja i w gabinecie Dyrektora MDK znajdowały się prywatne rzeczy. Głos zabrał również Członek Zarządu Pan Artur Nowak, który powiedział, że Pan Dyrektor w różnych pomieszczeniach przechowywał swoje prywatne rzeczy i zwrócono się z prośbą o usunięcie tych przedmiotów. Następnie radny Piotr Pośpiech zapytał, przez kogo została zarządzona inwentaryzacja w MDK w Kluczborku? Radny wspomniał również o tym, że o ile mu wiadomo Członek Zarządu sporządził dokumentację fotograficzną w MDK i zapytał czy ta dokumentacja fotograficzna została sporządzona służbowym czy prywatnym sprzętem oraz czy fotografie stanowią załącznik dokumentacji inwentaryzacyjnej. Pan Starosta odpowiedział, że zarządził inwentaryzację jako Starosta. Należałoby również zadać pytanie kiedy wcześniej była robiona inwentaryzacja w MDK, bo nikt nie dotarł do takich dokumentów. Należy wiedzieć jakie elementy są na wyposażeniu MDK, a które przedmioty są prywatne i nic w tym nadzwyczajnego, że w jednostce robiona jest inwentaryzacja. Następnie głos zabrał Członek Zarządu Pan Artur Nowak, który powiedział, że w trakcie inwentaryzacji robione były zdjęcia, dla wizualnego porządku, żeby mieć pewność co było policzone a co nie. Inwentaryzacja trwała kilka dni, a specyfika pracy MDK jest taka, że różne przedmioty mogą być przenoszone do innych pomieszczeń np. krzesła, czy sprzęt muzyczny. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że z tego co mu wiadomo inwentaryzację zarządza kierownik jednostki, więc zarządzona przez Starostę jest zastanawiająca. Następnie Członek Zarządu powiedział, że fotografie były wykonywane sprzętem prywatnym i nie zostały załączone do dokumentacji inwentaryzacyjnej. Kolejno Radny Piotr Pośpiech zwrócił się z prośbą o przesłanie droga elektroniczną do radnych wyników inwentaryzacji do czwartku do godz. 15stej oraz sprawozdanie z przeprowadzonego audytu w MDK. Pan Starosta powiedział, że dokumenty zostaną przesłane do czwartku do godz. 15stej.
w Kluczborku.
Andrzej Olech