Protokół Nr 38/2019
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 13 września 2019 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Mirosław Birecki. 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracownika merytorycznie właściwego ze względu na przedmiot zamówienia, (art.biurowe) -w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracownika merytorycznie właściwego ze względu na przedmiot zamówienia (ZDP), -w sprawie wydania opinii dotyczącej zaliczenia drogi oraz odcinka drogi do kategorii dróg gminnych publicznych położonych na terenie gminy Lasowice Wielkie, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, 3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zatrudnienia osoby na stanowisku wychowawcy internatu w Centrum Kształcenia Zawodowego. 4.Pismo Firmy ,,Foton” dotyczące informacji o zakończeniu prac adaptacyjnych budynku i dostosowania go do wykorzystania w charakterze internatu. 5.Pismo Ochotniczej Straży Pożarnej w Jasieniu dotyczące rozliczenia dotacji w kwocie 1.000,00,-zł . 6.Pismo Burmistrza Wołczyna dotyczące udzielenia powiatowi Kluczborskiemu dotacji na realizację zadania pn.,,Remont drogi powiatowej nr 2295 O ul.Sienkiewicza w Wołczynie na odcinku o długości 441,07 m (od km 0-000,00 do km 0+441,07) w wysokości 387,133,-zł. 7.Pismo radnego Rady Miejskiej w Byczynie, mieszkańców wsi Miechowa, Janówka dotyczące remontu drogi nr 13050. 8.Pismo Radnego Damiana Buły dotyczące sytuacji finansowej PCZ S.A w Kluczborku oraz planów związanych z zamkniętymi oddziałami. 9.Pismo dotyczące przetargu na zadanie pn.:,,Dostawa środków czystości dla Powiatu Kluczborskiego i jednostek organizacyjnych na rok 2020”. 10.Pismo dotyczące postępowania przetargowego mającego na celu wybór wykonawcy świadczącego usługi w zakresie dostawy materiałów biurowych oraz tuszy i tonerów dla powiatu kluczborskiego na rok 2020”, 11.Pismo dotyczące przeprowadzenia postępowania przetargowego na zadanie pn.,,Remont drogi powiatowej Nr 2295 O ul.Sienkiewicza w Wołczynie na odcinku o długości 441,07 m (od km 0+000,00 do km 0+441,07)”, 12.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych dotyczące projektu zaproszenia przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w pracach komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w powiecie kluczborskim w 2020 roku 13.Upoważnienie dla dwóch członków Zarządu do podpisania Porozumień oraz ewentualnych aneksów dotyczących organizacji punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na obszarze powiatu kluczborskiego w 2020 roku. 14.Aneks Nr 1 do umowy nr FP.032.2.96.2017 z 20.12.2017r. 15.Skorygowane sprawozdanie złożone przez MKS w Kluczborku z wykonania zadania publicznego pod tytułem ,,Udział Juniorów Starszych Miejskiego Klubu Sportowego w Kluczborku w rozgrywkach Centralnej Ligi Juniorów U-19 Makroregion Zachodni” 16.Porozumienie pomiędzy powiatem kluczborskim a: -Gminą Lasowice Wielkie dotyczące zasad ponoszenia przez Gminę Lasowice Wielkie odpłatności za pobyt w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży. -Gminą Wołczyn dotyczące zasad ponoszenia przez Gminę Wołczyn odpłatności za pobyt w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży. -Gminą Byczyna dotyczące zasad ponoszenia przez Gminę Byczyna odpłatności za pobyt w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży. 17.Pismo Dyrektora ZSO w Kluczborku dotyczące prośby o wyrażenie zgody na zwiększenie o 1 godzinę lekcyjną tygodniowo dla uczniów kl.I LO na podbudowie szkoły podstawowej, którzy uczą się wiedzy o społeczeństwie sumy przyznanych godzin dla uczniów wszystkich oddziałów o 2 godz. tygodniowo. 18.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie pozbawienia kategorii drogi powiatowej dla dróg lub ich odcinków położonych na terenie gminy Kluczbork w obrębie miasta Kluczbork, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie pozbawienia kategorii drogi powiatowej dla drogi oraz odcinka drogi położonych na terenie gminy Lasowice Wielkie. 19.Wolne wnioski. 20.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 09.09.2019 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 37/2019 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 755 – Wydział sprawiedliwości, rozdział 75515 – Nieodpłatna pomoc prawna z: § 4170 kwotę 2 002,00 zł na: § 4300 kwotę 2 002,00 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w celu zabezpieczenia wydatków na realizację zadania. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym przystąpiono do głosowania imiennego: Głosowanie: Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu. Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Zarząd podjął uchwałę Nr 38/144/2019. Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracownika merytorycznie właściwego ze względu na przedmiot zamówienia, (art.biurowe). Do składu ww.komisji powołuje się Naczelnika Wydziału Organizacyjnego. Postępowanie dotyczy wyboru oferenta w postępowaniach pn: 1.,,Dostawa materiałów biurowych oraz tuszy i tonerów dla Powiatu Kluczborskiego w roku 2020”, 2.,,Dostawa środków czystości dla Powiatu Kluczborskiego w roku 2020”. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym przystąpiono do głosowania imiennego: Głosowanie: Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu. Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Zarząd podjął uchwałę Nr 38/145/2019. Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracownika merytorycznie właściwego ze względu na przedmiot zamówienia. Postępowanie dotyczy wyboru oferenta w postępowaniach pn:,, Remont drogi powiatowej Nr 2295O ul.Sienkiewicza w Wołczynie na odcinku o długości 441,07 m (od km 0+000,00 do km 0+441,07)”. Do składu komisji powołuje się Dyrektora ZDP w Kluczborku oraz starszego specjalistę ds.utrzymania dróg w ZDP w Kluczborku. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym przystąpiono do głosowania imiennego: Głosowanie: Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu. Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Zarząd podjął uchwałę Nr 38/146/2019. Zarząd zapoznał się następnie z projektem uchwały w sprawie wydania opinii dotyczącej zaliczenia drogi oraz odcinka drogi do kategorii dróg gminnych publicznych położonych na terenie gminy Lasowice Wielkie. Zarząd pozytywnie zaopiniował zaliczenie do kategorii dróg gminnych publicznych następującej drogi oraz odcinka drogi położonej na terenie gminy Lasowice Wielkie: droga powiatowa nr 1315 O o nazwie: Wędrynia – Gronowice od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 494 w miejscowości Wędrynia do skrzyżowania z drogą powiatową 1326 O w miejscowości Gronowice, odcinek drogi powiatowej nr 1317 O o nazwie Kuniów – Szumirad od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1330 O do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 494 w miejscowości Szumirad. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym przystąpiono do głosowania imiennego: Głosowanie: Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu. Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Zarząd podjął uchwałę Nr 38/147/2019. Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80120-Licea ogólnokształcące 63.705,00,-zł, dział-854-Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85410-Internaty i bursy szkolne kwota 60.000,00,-zł. Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80140- Placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego i ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego kwota 63.705,00,-zł, dział 854-Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85406-Poradnie psychologiczno-pedagogiczne, w tym poradnie specjalistyczne Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wnioski Dyrektorów jednostek oświatowych tj Zespołu Szkoły Ogólnokształcących w Kluczborku, Centrum Kształcenia Zawodowego w Kluczborku oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku celu zabezpieczenia wydatków bieżących z przeznaczeniem na wynagrodzenia osobowe wraz z pochodnymi. Głosowanie: Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu. Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Zarząd podjął uchwałę Nr 38/148/2019. Do punktu 3 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zatrudnienia osoby na stanowisku wychowawcy internatu w Centrum Kształcenia Zawodowego. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na zorganizowanie robót publicznych na stanowisku wychowawcy internatu w Centrum Kształcenia Zawodowego w Kluczborku. Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania wniosku Pana Mirosława Bireckiego-Starostę Kluczborskiego i Pana Rafała Neugebauera - Wicestarostę. Do punktu 4 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Firmy ,,Foton” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K. Opole dotyczącym informacji o zakończeniu prac adaptacyjnych budynku i dostosowania go do wykorzystania w charakterze internatu. Zarząd przyjął powyższą informację do wiadomości. Do punktu 5 porządku Zarząd przystąpił do analizy rozliczenia dotacji w kwocie 10.000,-zł przedłożonego przez Ochotniczą Straż Pożarną w Jasieniu zgodnie z umową Nr FP.032.2.55.2019 z dnia 28.05.2019r. Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym Zarząd zatwierdził ww.rozliczenie. Do punktu 6 i 11 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Wołczyna dotyczącym udzielenia powiatowi Kluczborskiemu dotacji na realizację zadania pn.,,Remont drogi powiatowej nr 2295 O ul.Sienkiewicza w Wołczynie na odcinku o długości 441,07 m (od km 0-000,00 do km 0+441,07) w wysokości 387,133,-zł oraz pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym przeprowadzenia postępowania przetargowego na zadanie pn.,,Remont drogi powiatowej Nr 2295 O ul.Sienkiewicza w Wołczynie na odcinku o długości 441,07 m (od km 0+000,00 do km 0+441,07)”. Zarząd wobec powyższego postanowił o przygotowaniu i ogłoszeniu przetargu na wykonanie ww.zadania. Zarząd postanowił o: -przeprowadzeniu postępowania przetargowego, -żądania wadium w wysokości 15.000,00,-zł, -żądaniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie. Ponadto Zarząd postanowił o terminie wykonania zamówienia : Termin wykonania zamówienia: do dnia 31.03.2020 r. z uwzględnieniem następujących etapów: Etap 2 - Wykonawca wykona w terminie do dnia 15.12.2019r. prace na łączną kwotę brutto w wysokości maksymalnie 527 432,13 zł. pomniejszoną o kwotę brutto wynikającą z realizacji 1 etapu. Płatność nastąpi po dokonaniu odbioru częściowego, do którego Wykonawca przedłoży kosztorys powykonawczy obejmujący zakres robót wykonanych w etapie 2. Etap 3 – Wykonawca wykona w terminie do dnia 31.03.2020r. całość zadania. Płatność nastąpi po dokonaniu odbioru końcowego, do którego Wykonawca przedłoży kosztorys powykonawczy obejmujący pozostałą część robót tj. część zadania wynikającą z etapu 3 pomniejszoną o zakres robót wykonanych w etapie 1 i etapie 2. Zarząd postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Rafał Neugebauer-Wicestarosta do podpisania umowy/-ów z wybranym wykonawcą/-cami oraz ewentualnych aneksów. Do punktu 7 porządku Zarząd zapoznał się z pismem radnego Rady Miejskiej w Byczynie, dotyczącym remontu i zakrzaczenia drogi nr 1305O na odcinku łączącym wsie Miechowa – Janówka. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Dyrektora ZDP w Kluczborku do przygotowania dla Radnego Rady Miejskiej w Byczynie informacji w powyższej sprawie. Do punktu 8 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem radnego Damiana Buły dotyczącym sytuacji finansowej PCZ S.A w Kluczborku oraz planów związanych z zamkniętymi oddziałami. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem radnego postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do wystąpienia do Prezesa Powiatowego Centrum Zdrowia S.A w Kluczborku z prośbą o przygotowanie informacji w powyższej sprawie dla radnego. Do punktu 9 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem dotyczącym przetargu na zadanie pn.:,,Dostawa środków czystości dla Powiatu Kluczborskiego i jednostek organizacyjnych na rok 2020”. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.:,,Dostawa środków czystości dla Powiatu Kluczborskiego i jednostek organizacyjnych na rok 2020”. Postanowiono odstąpić od konieczności żądania wadium oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Rafał Neugebauer-Wicestarosta do podpisania umowy/-ów z wybranym wykonawcą/-cami oraz ewentualnych aneksów. Ponadto została przez Zarząd podjęta uchwała w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracownika merytorycznie właściwego ze względu na przedmiot zamówienia. Do punktu 10 porządku Zarząd kolejno przystąpił do zapoznania się z pismem dotyczącym postępowania przetargowego mającego na celu wybór wykonawcy świadczącego usługi w zakresie dostawy materiałów biurowych oraz tuszy i tonerów dla powiatu kluczborskiego na rok 2020”. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o: -przeprowadzeniu postępowania przetargowego na wybór wykonawcy świadczącego usługi w zakresie dostawy materiałów biurowych oraz tuszy i tonerów dla powiatu kluczborskiego na rok 2020, -podziale zamówienia na 2 części: I-dostawa materiałów biurowych, II-dostawa tuszy i tonerów, -odstąpieniu od konieczności żądania wadium, -odstąpieniu od zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Ponadto Zarząd postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Rafał Neugebauer-Wicestarosta do podpisania umowy/-ów z wybranym wykonawcą/-cami oraz ewentualnych aneksów w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracownika merytorycznie właściwego ze względu na przedmiot zamówienia. Do punktu 12 porządku Kolejną sprawą z jaką zapoznał się Zarząd było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych dotyczące projektu zaproszenia przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w pracach komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w powiecie kluczborskim w 2020 roku. Zarząd po zapoznaniu się postanowił zaakceptować projekt zaproszenia bez uwag. Do punktu 13 porządku Kolejno Zarząd postanowił o upoważnieniu dla dwóch członków Zarządu do podpisania Porozumień oraz ewentualnych aneksów dotyczących organizacji punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na obszarze powiatu kluczborskiego w 2020 roku. Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu Powiatu w osobach Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Rafał Neugebauer-Wicestarosta do podpisania Porozumień oraz ewentualnych aneksów dotyczących organizacji punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na obszarze powiatu kluczborskiego w 2020 roku. Do punktu 14 porządku Zarząd zapoznał się z Aneksem Nr 1 do umowy nr FP.032.2.96.2017 z 20.12.2017r dotyczącym współdziałania w zakresie przemieszczania, usuwania, holowania i przechowywania pojazdów. Do treści nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono o upoważnieniu dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Rafał Neugebauer-Wicestarosta do podpisania Aneksu Nr 1. Do punktu 15 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez MKS w Kluczborku z wykonania zadania publicznego pod tytułem ,,Udział Juniorów Starszych Miejskiego Klubu Sportowego w Kluczborku w rozgrywkach Centralnej Ligi Juniorów U-19 Makroregion Zachodni”. Do sprawozdania nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono o jego zatwierdzeniu. Do punktu 16 porządku Zarząd zapoznał się z treścią Porozumień pomiędzy powiatem kluczborskim a: -Gminą Lasowice Wielkie dotyczące zasad ponoszenia przez Gminę Lasowice Wielkie odpłatności za pobyt w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży. -Gminą Wołczyn dotyczące zasad ponoszenia przez Gminę Wołczyn odpłatności za pobyt w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży. -Gminą Byczyna dotyczące zasad ponoszenia przez Gminę Byczyna odpłatności za pobyt w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży. Zarząd do podpisania Porozumień Zarząd postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Neugebauer-Wicestarosta. Do punktu 17 porządku Kolejno zapoznano się z pismem Dyrektora ZSO w Kluczborku dotyczącym prośby o wyrażenie zgody na zwiększenie o 1 godzinę lekcyjną tygodniowo dla uczniów kl.I LO na podbudowie szkoły podstawowej, którzy uczą się wiedzy o społeczeństwie oraz j.polskiego. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem oraz opinią Wydziału Edukacji postanowił wyrazić zgodę na zwiększenie dla uczniów kl.I LO na podbudowie szkoły podstawowej o 1 godzinę lekcyjną tygodniowo nauki wiedzy o społeczeństwie i 1 godzinę j.polskiego zgodnie z wnioskiem Dyrektora ZSO w Kluczborku. Do punktu 18 porządku Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie pozbawienia kategorii drogi powiatowej dla dróg lub ich odcinków położonych na terenie gminy Kluczbork w obrębie miasta Kluczbork, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie pozbawienia kategorii drogi powiatowej dla drogi oraz odcinka drogi położonych na terenie gminy Lasowice Wielkie. Zarząd zatwierdził przedłożone materiały i postanowił o skierowaniu ich pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 19 porządku Innych spraw nie poruszano. Do punktu 20 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 38 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Mirosław Birecki…………………………… 2.Rafał Neugebauer…………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz naczelnicy wydziałów według potrzeb.