Protokół Nr 32/2019
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 23 lipca 2019 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Mirosław Birecki. 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie w sprawie powołania zespołu do spraw monitorowania realizacji programu postępowania naprawczego w Powiecie Kluczborskim. -w sprawie przeprowadzenia konsultacji dotyczących „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2020”, -w sprawie wydania opinii dotyczącej zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych publicznych na terenie gminy Byczyna -w sprawie upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na zaciągnięciu pożyczki z budżetu państwa. -w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomościach stanowiących własność powiatu kluczborskiego. 3.Pismo dotyczące kontroli sanitarnej w ZSP Nr 1 w Kluczborku. 4.Pismo Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu dotyczące ,,Analizy ryzyka wystąpienia zagrożeń w gospodarce finansowej jednostek samorządu terytorialnego województwa opolskiego za 2018 r. z uwzględnieniem art.243 ustawy o finansach publicznych” 5.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące udostępnienia od 1.09.2019r. połowy pomieszczeń na I kondygnacji w budynku internatu dla wychowanków SOSW (pomieszczenia po uczniach z Ukrainy i Białorusi) 6.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące sfinansowania remontu podłogi w 2 pomieszczeniach mieszkalnych w budynku internatu oraz zakupu 8 tapczanów do w/w pomieszczeń. 7.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku zwiększenia środków finansowych na wymianę płynu solarnego, wymiany lamp oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego. 8.Pismo Dyrektora PCZ S.A w Kluczborku dotyczące zawieszonego Oddziału Ginekologiczno-Położniczego. 9.Pismo Dyrektora ZSLT w Kluczborku dotyczące zorganizowania robót publicznych na stanowisku sprzątaczka. 10.Pismo Kierownika Biura FP dotyczące wystąpienia do właścicieli działek 774/41, 728/45 oraz 878/45 k.m.4 obręb Kuniów-Szumirad o nieodpłatne przekazanie ich na rzecz Powiatu Kluczborskiego. 11.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczące zakupu fantomu na egzamin zawodowy dla ZSP Nr 2. 12.Upoważnienie do podpisania Aneksów do Porozumień z dnia 30 maja 2019r. Nr OR.032.3.2019.MC, OR.032.4.2019.MC oraz OR.032.5.2019.MC zawartych pomiędzy Gminą Byczyna a Powiatem Kluczborskim. Aneksy dotyczą zmiany terminu przekazania dotacji celowych (szczepionki przeciwko meningokokom, koszty dystrybutora wody pitnej dla PPP w Kluczborku, pomoc dla osób dotkniętych przemocą w rodzinie) 13.Pismo Głównego Specjalisty ds.Personalnych dotyczące stanu zatrudnienia oraz wynagrodzeń w jednostkach organizacyjnych powiatu. 14.Sprawozdanie za II kwartał 2019 r.(F-01) przedłożone przez PKS w Kluczborku. 15.Wolne wnioski. -pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące naboru uczniów do szkół Powiatu Kluczborskiego. 16.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 15.07.2019 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 31/2019 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie powołania zespołu do spraw monitorowania realizacji programu postępowania naprawczego w Powiecie Kluczborskim. W celu skutecznego monitorowania realizacji programu postępowania naprawczego w Powiecie Kluczborskim powołuje się zespół, który będzie monitorował program postepowania naprawczego w zakresie przyjętych założeń czyli: -koordynowanie działań w zakresie określania stanu realizacji przyjętych założeń programu i ewentualnego wnioskowania o zmiany, -udzielanie Zarządowi Powiatu informacji na temat stanu realizacji programu w poszczególnych obszarach. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego. Głosowanie: Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu. Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Zarząd podjął uchwałę nr 32/104/2019. Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji dotyczących „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2020”. Czas rozpoczęcia konsultacji został określony na dzień 05.08.2019 roku a czas ich zakończenia na dzień 02.09.2019 roku. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego. Głosowanie: Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu. Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Zarząd podjął uchwałę nr 32/105/2019. Następnie zapoznano się z projektem uchwały w sprawie wydania opinii dotyczącej zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych publicznych na terenie gminy Byczyna. Zarząd po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Byczyny postanowił pozytywnie zaopiniować zaliczenie drogi znajdującej się w obrębie miejscowości Ciecierzyn (działki: 345 oraz 341 k.m. 1 do kategorii dróg gminnych publicznych. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego. Głosowanie: Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu. Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Zarząd podjął uchwałę nr 32/106/2019. Kolejno zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na zaciągnięciu pożyczki z budżetu państwa. Kwota pożyczki to 62.473.000,00,-zł. W dniu 16.05.2019 r. Rada Powiatu w Kluczborku podjęła uchwałę Nr VI/61/2019 w sprawie zaciągnięcia przez Powiat Kluczborski pożyczki długoterminowej z budżetu państwa. Zarząd realizując przedmiotową uchwałę podjął decyzję o dokonaniu czynności prawnej oraz upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu Powiatu oraz Rafał Neugebauer-Wicestarosta do złożenia i podpisania stosownego wniosku w ramach tego wszelkich oświadczeń, umowy oraz ewentualnych aneksów. Powyższa pożyczka przeznaczona będzie na sfinansowanie planowanego deficytu jednostki samorządu terytorialnego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów. W związku z powyższym Zarząd postanowił o przygotowaniu wszelkich niezbędnych dokumentów związanych ze złożeniem ww.wniosku. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego. Głosowanie: Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu. Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Zarząd podjął uchwałę nr 32/107/2019. Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomościach stanowiących własność powiatu kluczborskiego. Zarząd po zapoznaniu się z projektem uchwały nie wniósł do niego uwag w związku z czym przystąpił do głosowania imiennego: Głosowanie: Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu. Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Zarząd podjął uchwałę nr 32/108/2019. Do punktu 3 porządku Zarząd zapoznał się z pismem dotyczącym kontroli sanitarnej w ZSP Nr 1 w Kluczborku przeprowadzonej przez Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Opolu. Zarząd po zapoznaniu stwierdził, że na chwilę obecną nie ma możliwości zwiększenia środków finansowych wnioskowanych pismem z dnia 02.07.2019r. Do punktu 4 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z corocznym opracowaniem Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu dotyczącym ,,Analizy ryzyka wystąpienia zagrożeń w gospodarce finansowej jednostek samorządu terytorialnego województwa opolskiego za 2018 r. z uwzględnieniem art.243 ustawy o finansach publicznych” przyjmując je do wiadomości. Do punktu 5 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczącym udostępnienia od 1.09.2019r. połowy pomieszczeń na I kondygnacji w budynku internatu dla wychowanków SOSW (pomieszczenia po uczniach z Ukrainy i Białorusi). Zarząd po zapoznaniu stwierdził, że powróci do sprawy po ostatecznym zamknięciu naboru. Do punktu 6 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczącym sfinansowania remontu podłogi w 2 pomieszczeniach mieszkalnych w budynku internatu oraz zakupu 8 tapczanów do w/w pomieszczeń. Zarząd po zapoznaniu stwierdził, że na chwilę obecną nie ma możliwości sfinansowania w/w remontów ze względu na brak wolnych środków finansowych. Do punktu 7 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczącym zwiększenia środków finansowych na wymianę płynu solarnego, wymiany lamp oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego. Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że na chwilę obecną nie ma możliwości zwiększenia środków finansowych na w/w cel. W przypadku wolnych środków Zarząd powróci do sprawy. Do punktu 8 porządku Następnie zapoznano się i przyjęto do wiadomości pismo Dyrektora PCZ S.A w Kluczborku dotyczące zawieszonego Oddziału Ginekologiczno-Położniczego. Powyższe pismo zawiera między innymi informacje o: ilości porodów w latach 2015-2018, kosztach oddziału Ginekologiczno-położniczego z pododdziałem noworodków, stracie w działalności oddziału, obecnym stanie zatrudnienia na oddziale oraz informację o planowanych działaniach związanych z wykorzystaniem budynku w przypadku zamknięcia oddziału. Do punktu 9 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSLT w Kluczborku dotyczącym zorganizowania robót publicznych na stanowisku sprzątaczka. Zarząd po zapoznaniu się wyraził zgodę na zorganizowanie robót publicznych na w/w stanowisku i w związku z tym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Artur Nowak-członek Zarządu do podpisania wniosku. Do punktu 10 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura FP dotyczącym wystąpienia do właścicieli działek 774/41, 728/45 oraz 878/45 k.m.4 obręb Kuniów-Szumirad o nieodpłatne przekazanie ich na rzecz Powiatu Kluczborskiego. W powyższej sprawie wystąpiono do właścicieli działek nr 774/41 i 728/45 k.m.4 obręb Kuniów znajdujących się w pasie drogi powiatowej nr 1317 O o nazwie Kuniów –Szumirad o nieodpłatne przekazanie ich na rzecz Powiatu Kluczborskiego oraz zgodę na wydzielenie części działki nr 878/45 k.m 4 obręb Kuniów wraz z rezygnacją z należnego odszkodowania. W odpowiedzi otrzymano pismo właściciela działki 878/45 k.m.4 oraz 774/41 k.m.4 o możliwości wykupu ww.działki w kwocie 3000,-zł. W przypadku zgody przez Zarząd właścicielka działki będzie skłonna wyrazić zgodę na podział działki 878/45 k.m4 oraz rezygnację z należnego jej odszkodowania. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił, że ostateczną decyzję podejmie po przeprowadzeniu negocjacji jeśli chodzi o nabycie działki nr 774/41 k.m.4. Do punktu 11 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczącym zakupu fantomu na egzamin zawodowy dla ZSP Nr 2. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do zwrócenia się z pismem do Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku o przygotowanie propozycji ofert zakupu fantoma, który będzie wykorzystany na zajęciach oraz podczas przeprowadzania egzaminów zawodowych na kierunkach: opiekunka środowiskowa, opiekun medyczny oraz opiekun DPS. Do punktu 12 porządku Kolejno zapoznano się z treścią Aneksów do Porozumień z dnia 30 maja 2019r. Nr OR.032.3.2019.MC, OR.032.4.2019.MC oraz OR.032.5.2019.MC zawartych pomiędzy Gminą Byczyna a Powiatem Kluczborskim. Aneksy dotyczą zmiany terminu przekazania dotacji celowych (szczepionki przeciwko meningokokom, koszty dystrybutora wody pitnej dla PPP w Kluczborku, pomoc dla osób dotkniętych przemocą w rodzinie). Zarząd do treści nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Artur Nowak-członek Zarządu do ich podpisania. Do punktu 13 porządku Zarząd zapoznał się i przeanalizował informację Głównego Specjalisty ds.Personalnych dotyczącą stanu zatrudnienia oraz wynagrodzeń w jednostkach organizacyjnych powiatu kluczborskiego. Do punktu 14 porządku Kolejno zapoznano się ze sprawozdaniem za II kwartał 2019 r.(F-01) przedłożonym przez PKS w Kluczborku. Zarząd zapoznał się i przyjął przedmiotowe sprawozdanie i postanowił o przekazaniu go Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu. Do punktu 15 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym podsumowania wyników naboru uczniów do szkół Powiatu Kluczborskiego. Zarząd po szczegółowym zapoznaniu przyjął ostateczne wyniki naboru zatwierdzając je. Do punktu 16 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 32 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Mirosław Birecki…………………………… 2.Rafał Neugebauer…………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Skarbnik Powiatu oraz naczelnicy wydziałów według potrzeb.