Protokół Nr 23/2004

 

z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego

w dniu 17 czerwca 2004 r.

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Andrzej Jung.

Lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Mieczysław Czapliński – Wicestarosta Kluczborski,

2.Mieczysław Zaleciński – Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia

Starostwa Powiatowego w Kluczborku,

3.Maria Herbeć – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
Starostwa Powiatowego w Kluczborku,

4.Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji

Starostwa Powiatowego w Kluczborku.

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 24.06.2004r.

3.Wolne wnioski.

Ad.1.

Przewodniczący Komisji przywitał wszystkich zebranych i przedstawił proponowany porządek posiedzenia. Do przedstawionego porządku członkowie komisji nie wnieśli uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

Ad.2.

Członkowie komisji zapoznali się z materiałami na najbliższą sesję Rady Powiatu, która odbędzie się w dniu 24 czerwca 2004r. W materiałach tych znajdują się projekty uchwał w następujących sprawach:

-zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004r.,

-zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym
i Kartograficznym,

-zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku,

-przekazania skargi Pana Henryka Fraszka oraz odpowiedzi do Wojewódzkiego SąduAdministracyjnego w Opolu,

-przekazania skargi Pana Henryka Fraszka oraz odpowiedzi do Wojewódzkiego SąduAdministracyjnego w Opolu,

-zachowania kontroli społecznej Rady Powiatu Kluczborskiego nad Powiatowym Centrum

Zdrowia S.A. w Kluczborku,

-programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2004 roku,

-utworzenia Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy dla uczniów upośledzonych w

stopniu umiarkowanym i znacznym,

-wyłączenia Ośrodka Dokształcania Zawodowego w Kluczborku z Zespołu Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku,

-tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli nie wymienionych w

art.42 ust.3 ustawy Karty Nauczyciela, zatrudnionych w pełnym wymiarze zajęć,

-przyjęcia regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów w roku szkolnym

2004/2005 dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych umożliwiających uzyskanie świadectwa dojrzałości/ maturalnego,

-przyjęcia regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla studentów w roku akademickim 2004/2005,

-zmiany uchwały nr XVII/121/2004 z dnia 30 marca 2004r. dotyczącej zbycia w formie

nieodpłatnego przekazania nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego  rzecz Gminy Wołczyn,

-zmieniająca uchwałę nr XVIII/133/2004 z dnia 29 kwietnia 2004r. w sprawie zbycia

nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego,

-ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego,

-zmieniająca uchwałę Nr XVII/114/2004 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30 marca 2004r.

w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2004r.

Ponadto w powyższych materiałach znajduje się sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres od 20.04.2004r. do 01.06.2004r. Do sprawozdania członkowie komisji nie wnieśli uwag.

Kolejno Przewodniczący Komisji poprosił Panią Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
o omówienie projektu uchwały w sprawie zmian Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
Pani Naczelnik poinformowała, że powyższy projekt został przedłożony z tego względu, iż do dnia dzisiejszego nastąpiło wiele zmian obowiązujących przepisów prawnych, które miały duży wpływ na realizowane zadania. W związku z tym zaszła konieczność zmian zapisów w powyższym Regulaminie.Zdaniem Pani Naczelnik największe zmiany nastąpiły w zakresie działania stanowiska ds.Ochrony Dóbr Kultury, Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa oraz utworzenie nowego samodzielnego stanowiska pracy ds.kontroli. Dotychczasowy zakres działania stanowiska ds.Ochrony Dóbr Kultury oparty był na ustawie o ochronie dóbr kultury, która straciła moc z dniem wejścia w życie ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Rada Powiatu przyjęła do wykonania zadania z zakresu ochrony zabytków uchwałą nr XIV/101/2003 w dniu 23 grudnia 2003r. Zgodnie z powyższą uchwałą podpisał z Panią Wojewodą Opolskim w dniu 18 lutego 2004r. stosowne porozumienie. Ta zmiana w Regulaminie/§ 45/ oraz zmiana nazwy stanowiska to wykonanie w/w uchwały i zawartego porozumienia przez Zarząd Powiatu.Kolejna zmiana dotyczy zmian w zakresie działania Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa . Zakres zadań Wydziału został dostosowany do zmian wprowadzonych nowelizacji ustaw. Ponadto planuje się utworzyć samodzielne stanowisko pracy ds.kontroli. Jest to podyktowane tym, że przywiązuje się dużą rolę do prowadzenia działalności kontrolnej zarówno w Starostwie jak i w jednostkach organizacyjnych powiatu. Pani Naczelnik Maria Herbeć wyjaśniła, że dotychczasowe usytuowanie tegoż zadania w kilku wydziałach utrudniało koordynację działania kontrolnego. W chwili obecnej takie rozwiązanie pozwoli na sprawne i racjonalne realizowanie zadania. Ponadto Pani Naczelnik poinformowała, że dokonano także zmiany w Wydziale Integracji Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki, gdzie nazwa wydziału została dostosowana do obecnej rzeczywistości. W wyniku tego zastąpiono wyraz ,,Integracji” wyrazem ,,Współpracy”. Zmiana ta została podyktowana faktem wstąpienia Polski do
Unii Europejskiej.
Radny Adam Martyniszyn odnosząc się do powyższego projektu uchwały zapytał czy
w § 1 pkt.6.17. chodzi o to, że dana osoba otrzymała pozwolenie na zasadzenie lasu na polu do tej pory użytkowanym jako rolnicze i wykonała to i takie zalesienie podlegać będzie kontroli.
Pani Naczelnik wyjaśniła, że takie zalesienie podlega kontroli po drugim, trzecim, czwartym i piątym roku. W wyniku takiej kontroli jeśli zostaną stwierdzone uchybienia mogą być cofnięte ekwiwalenty miesięczne. Ekwiwalent ten zależy od wielkości areału zalesionego obszaru. Innych zapytań do powyższego projektu nie zgłoszono. W związku z powyższym Wiceprzewodniczący Komisji poddał projekt pod głosowanie. W wyniku głosowania za projektem uchwały głosowało 4 członków komisji, wstrzymał się 1, nie stwierdzono głosów przeciw.

Kolejno członkowie komisji zapoznali się z projektami uchwał związanymi bezpośrednio
z oświatą. Jednym z przygotowanych projektów jest projekt w sprawie utworzenia Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy dla uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym. Powyższy projekt uchwały szczegółowo przedstawiła Pani Naczelnik Wydziału Edukacji. Poinformowała, że przy Zasadniczej Szkole Zawodowej, która wchodzi w skład Zespołu Szkół Specjalnych w SOSW od dwóch lat funkcjonuje oddział przysposabiający do pracy uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym /absolwentów gimnazjum/. Zmiana jaka weszła do ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty wprowadza w miejsce powyższego oddziału, nowy typ szkoły o nazwie Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy dla uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym lub znacznym, co jednocześnie obliguje jednostki samorządu terytorialnego do założenia tego rodzaju szkoły. Szkoła posiada sprzęt, pomoce, kadrę pedagogiczną oraz bazę, które są niezbędne do prowadzenia zajęć przysposabiających do pracy.

Radny Adam Martyniszyn poprosił o wyjaśnienie czy jest to duża grupa osób, która korzystałaby z możliwości kształcenia i zdobywania zawodu.

Pani Naczelnik wyjaśniła, że są grupy upośledzenia: lekkie, umiarkowane, znaczne-głębokie.Grupa osób z upośledzeniami umiarkowanymi i znacznymi z roku na rok ciągle rośnie, gdzie do tej pory było dużo uczniów z upośledzeniem lekkim. Pani Naczelnik poinformowała także, że stwierdzono, iż grupa uczniów z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym powinna dalej się kształcić, a nie kończyć naukę na poziomie gimnazjum. Dlatego też dano im możliwość najpierw poprzez oddział, a w chwili obecnej poprzez szkołę taką możliwość. Pani Naczelnik stwierdziła, że na dzień dzisiejszy są dwie klasy gimnazjum z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym /8-12 uczniów/, ponadto są już dwie klasy zasadnicze dla uczniów
z upośledzeniem lekkim /8-18 uczniów/. Radny zapytał także na jakiej bazie planuje się utworzenie powyższej szkoły. Pani Naczelnik wyjaśniła, że będzie to na bazie Specjalnego Ośrodka. Innych zapytań nie wniesiono. Projekt powyższy Wiceprzewodniczący Komisji poddał pod głosowanie. W drodze głosowania za opowiedziało się 5 członków komisji, nie stwierdzono głosów wstrzymujących się i przeciw.

Następnym projektem z jakim zapoznali się członkowie komisji był projekt uchwały w sprawie wyłączenia Ośrodka Dokształcania Zawodowego w Kluczborku z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku. Powyższy projekt uchwały również omówiła Pani Naczelnik Wydziału Edukacji, która poinformowała, że Ośrodek Dokształcania Zawodowego funkcjonujący w ZSP Nr 2 w Kluczborku został wytypowany, przez powiaty naszego województwa w związku z porozumieniem do koordynowania całokształtu spraw związanych z dokształcaniem młodocianych pracowników na terenie województwa opolskiego uzyskując jednocześnie pozytywną opinię Kuratora Opolskiego. W związku z powyższym wcześniejsza nazwa placówki będzie musiała ulec zmianie. Zmiana powyższa pociąga za sobą konieczność wyłączenia ODZ z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku. Będzie on stanowił samodzielną jednostkę.

Radny Adam Martyniszyn zapytał czy Pan Kurator Oświaty uwzględnił to czy przy nowej jednostce przeznaczone na nią 600.00,-zł zaspokoi potrzeby tejże placówki.Pani Naczelnik wyjaśniła, że te środki w w/w kwocie nie pochodzą od Kuratora lecz z powiatów. Oprócz tego otrzymujemy także subwencję na internat. Innych zapytań nie zgłoszono. Powyższy projekt uchwały poddano pod głosowanie. Za projektem uchwały opowiedziało się jednogłośnie 5 członków komisji.

Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznali się członkowie komisji był projekt uchwały w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli nie wymienionych w art.42 ust.3 ustawy Karta Nauczyciela, zatrudnionych w pełnym wymiarze zajęć. W związku z powyższym projektem ponownie głos zabrała Pani Naczelnik Edukacji, która wyjaśniła, że projekt ten został przygotowany w związku z rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Opolskiego, który stwierdził nieważność uchwały Nr XVIII/131/2004 Rady Powiatu z dnia 29 kwietnia 2004r.w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli nie wymienionych w art.42 ust.3 ustawy Karta Nauczyciela, zatrudnionych w pełnym wymiarze godzin, gdyż brak było w nim zapisu o publikacji uchwały w dzienniku urzędowym. Do projektu nie wniesiono zapytań. Za powyższym projektem głosowało jednogłośnie 6 członków komisji.
Następne dwa projekty uchwał z jakim zapoznali się członkowie komisji dotyczą regulaminów przyznawania i przekazywania stypendiów w roku szkolnym 2004/2005 dla studentów oraz dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych umożliwiających uzyskanie świadectwa dojrzałości /maturalnego. Przygotowanie projektów uchwał jest wynikiem realizacji programu operacyjnego /Zintegrowany Program Operacyjny rozwoju Regionalnego/ i ma na celu zwiększenie dostępności do kształcenia na poziomie ponadgimnazjalnym dla uczniów oraz na poziomie wyższym dla studentów, pochodzących z obszarów wiejskich. Finansowanie tychże stypendiów odbywać się będzie z budżetu państwa oraz z Europejskiego Funduszu Społecznego. Pani Naczelnik wyjaśniła również, że stypendium przyznawane będzie na okres 10 m.-cy. Stypendium nie będzie wypłacane w gotówce lecz będzie obejmowało refundację np.:dojazdów, książek, noclegów. Warunkiem otrzymania stypendium będzie dochód netto 504,-zł na osobę w rodzinie.

Radny Maciej Mularczyk odnosząc się do projektu uchwały stwierdził, że nie zgadza się
z zapisem w § 11, gdzie mowa jest o tym, że stypendium nie przysługuje uczniom mieszkającym w miastach do 20 tys. mieszkańców.
Pani Naczelnik stwierdziła, że są także inne formy wspierania uczniów jak stypendia szkolne, stypendia Premiera, naukowe, a to jest typowy program, który ma wspierać młodzież ze środowisk wiejskich i zagrożonych demoralizacją. Dyskusja nad powyższymi projektami uchwał została zakończona. Wiceprzewodniczący Komisji poddał przygotowane projekty uchwał pod głosowanie. Za przyjęciem jednogłośnie opowiedziało się 6 członków komisji.Członkowie komisji zapoznali się z następnym projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004 rok. Pan Wicestarosta nawiązując do przygotowanego projektu uchwały wyjaśnił, że zmiany te dotyczą między innymi tego, że:zwiększeniu ulegają dochody o kwotę 179.965.00,-zł, gdzie kwota 119.675,-zł pochodzi z rezerwy budżetu państwa i jest przeznaczona na uzupełnienie dochodów powiatu po zmianie systemu finansowania zadań pomocy społecznej w zakresie opieki w rodzinach zastępczych, kwota 7.771,-zł zgodnie z decyzją Wojewody opolskiego została przesunięta z rozdziału /zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze/ do rozdziału /świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, kwota 20.000,-zł została wprowadzona na wniosek DPS w Kluczborku, zaś dochody własne przeznacza się na pokrycie wydatków bieżących DPS-u, kwota 38.290,-zł składa się z dotacji celowych od jednostek samorządu terytorialnego, które podpisały porozumienia z powiatem kluczborskim w zakresie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli /PODN/, kwotę 2.000,-zł wprowadza się do budżetu zwiększając plan dochodów w udziale powiatu w podatku od osób prawnych. Wicestarosta wyjaśnił, że przeznaczone to zostanie na pokrycie zwiększonych kosztów stolarki okiennej w PUP. Kolejna zmiana dotyczy zmiany w planie inwestycyjnym na rok bieżący zadania inwestycyjne realizowane przez Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej
w Kluczborku/. Komendant Straży Pożarnej wystąpił z wnioskiem, aby do kwoty
zaplanowanej na rok bieżący w wysokości 1.200.000,-zł i przeznaczonej na rozbudowę strażnicy przeznaczyć kwotę 63.000,-zł /całość kwoty 350.000,-zł/, która była zaplanowana na zakup samochodu. Ponadto wprowadza się zmiany do planu środków specjalnych zgodnie
z otrzymanymi wnioskami. Zmiana zachodzi także w Powiatowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, gdyż na wniosek Gminy Wołczyn zrezygnowano
z finansowania zadania jakim jest kanalizacja wsi Gierałcice /kwota 100.000,-zł/.
Radny Martyniszyn stwierdził, że w Gminie Wołczyn toczy się duża inwestycja jeśli chodzi
o kanalizację i odbiór ścieków z Wierzbicy Górnej. Na ten cel przeznaczone są zdaniem radnego środki z Funduszy Ochrony Środowiska , SAPARDU.
Zdaniem radnego znaczny problem stanowi wysypisko śmieci, które w najbliższym czasie będzie nie lada problemem jeśli chodzi o wytwarzanie odpadów stałych. Inną ważną sprawą jest również transport tychże odpadów, gdyż sprzęt jest stary i wymaga remontów.
Radny stwierdził, że w związku z tym, iż koncepcja wojewódzkiego planu tworzenia miejsc składowych odpadów stałych jest taka, żeby stworzyć cztery centralne, duże składowiska odpadów stałych na terenie województwa. Wątpliwe jest zdaniem radnego, aby powiat kluczborski znalazł się w tym programie, który ma być przygotowany. Ważna jest w tym wypadku kwestia opracowania wszystkich umów tyczących się odbierania po segregacji odpadów stałych oraz przetwarzanie. Ważne jest to według radnego ze względu na wymogi Unii Europejskiej.
Radny ponadto uważa, że biorąc pod uwagę możliwości finansowe gminy, a nawet powiatuto problem odpadów w powiecie będzie bardzo dużym problemem w najbliższym czasie.Podobny problem stanowią także zdaniem w/w radnego odpady płynne. Potrzebna jest baza, która będzie powyższe odpady przyjmowała i następnie oczyszczała. Pan Wicestarosta wyjaśnił, że kwota 25.000,-zł, która została zapisana w załączniku Nr 5 do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004r. dlatego tam się znalazła, gdyż gmina Wołczyn posiada opracowaną kompleksową dokumentację na wysypisko, zakład przetwarzania odpadów oraz posiada pozwolenie budowlane /ważne dwa lata/ i będzie chciała tą inwestycję kontynuować.Dokonuje się także przesunięcia środków w wysokości 73.000,-zł z wydatków do rozchodów budżetu w celu zabezpieczenia przypadających do spłaty w roku bieżącym rat kapitałowych zaciągniętych kredytów, przeniesienia środków w kwocie 24.000,-zł między działami klasyfikacji budżetowej. Przesunięcie to związane jest z wnioskiem ZSP Nr 2 w Kluczborku.Pan Wicestarosta poinformował także, że projekt uchwały wprowadza również zmiany w zapisach dotyczących upoważnień dla Zarządu Powiatu. Jest to zwiększenie kwoty granicznej do której Zarząd samodzielnie może zaciągać kredyty krótkoterminowe, które podlegają spłacie w bieżącym roku budżetowym.Pan Wicestarosta wyjaśnił, że ta zmiana ma związek z tym, iż wystąpiły problemy ze sprzedażą mienia powiatu, co powoduje brak dochodów, a tym samym okresowo braki środków na rachunku bieżącym.Radny Adam Martyniszyn zapytał na jaką kwotę do dnia dzisiejszego został zaciągnięty kredyt /przy poprzednim upoważnieniu Zarządu do zaciągania kredytów do 2.000.000,-zł/.Pan Wicestarosta odpowiadając na zapytanie radnego poinformował, że zaciągnięto kwotę 1.500.000,-zł w roku bieżącym i pozostało 500.000,-zł, które przeszło z roku poprzedniego, co daje łączną kwotę 2.000.000,-zł i jest to jeszcze nie spłacone. Ponadto radny zapytał czy wykazana kwota /10.000,-zł w zał. nr 4 – zmiana planu przychodów i wydatków środków specjalnych na 2004 rok, Dom Dziecka w Bogacicy/, pochodzi z własnych wypracowanych funduszy, czy też z organizowanych na ten cel bali .Przewodniczący Komisji wyjaśnił, że środki te pochodzą z darowizn, bali organizowanych itp. i będą przeznaczone na remonty. R adny Adam. Martyniszyn poprosił o wyjaśnienie jaki jest zakres planowanych remontów oraz ich wartość. Przewodniczący odpowiadając na zapytanie radnego stwierdził, że zakres remontów obejmuje m.in.: malowanie dachu, elewacji itp.
Innych zapytań nie wniesiono. Przewodniczący komisji poddał powyższy projekt pod głosowanie. Za opowiedziało się 3 członków komisji, wstrzymało się 2, nie stwierdzono głosów przeciw. Kolejno członkowie komisji przystąpili do omówienia projektu uchwały w sprawie zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym
i Kartograficznym. Pan Wicestarosta poinformował, że zmiany jakie obejmuje niniejszy projekt uchwały wynikają z różnicy między planowanym stanem funduszu na koniec roku, a stanem faktycznym. Przedkładając do zatwierdzenia plan Funduszu na sesji w dniu 28 stycznia br. stan środków został wykazany na poziomie 15.000,-zł, zgodnie z planem przekazanym Głównemu Geodecie Kraju. Środki w kwocie 95.281,-zł jakie pozostały na r-ku funduszu, stanowią bilans otwarcia. Po zmianie przepisów nie wolno wprowadzać samodzielnie zmian bez akceptacji GGK. Służby GGK udzieliły nam akceptacji w związku z czym zmianę tą wnosi się pod obrady Rady Powiatu. Powstała różnica , która wynikła z bilansu otwarcia w kwocie 80.281,-zł została przeznaczona na wydatki własne służb geodezyjnych w naszym powiecie.
Radny Adam Martyniszyn poprosił, aby na posiedzeniu Komisji Budżetu Skarbnik wyjaśnił radnym kwestię na co zostały w/w środki przeznaczone. Innych zapytań do powyższego projektu uchwały nie wniesiono. Wiceprzewodniczący Komisji poddał projekt uchwały pod głosowanie. W wyniku głosowania za opowiedziało się 3 członków komisji, wstrzymało się 2, nie stwierdzono głosów przeciw.
Następnymi projektami z jakim zapoznali się członkowie komisji były projekty uchwał w sprawie:

-przekazania skargi Pana Henryka Fraszka oraz odpowiedzi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, /dot. Uchwały Nr XI/84/2003 z 16 października 2003r./

-przekazania skargi Pana Henryka Fraszka oraz odpowiedzi do Wojewódzkiego Sadu Administracyjnego w Opolu /dot. Uchwały Nr XIII/86/2003 z 27 listopada 2003 roku/.Pan Wicestarosta wyjaśnił, że do Rady Powiatu wpłynęły dwie skargi od Pana Henryka Fraszka skierowane do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem Rady dot. w/w uchwał. Wicestarosta kolejno odczytał treść powyższych skarg. W pierwszej skardze skarżący zarzuca m.in. naruszenie obywatelskiego prawa do ochrony zdrowia i uniemożliwienia korzystania z uprawnień do bezpłatnej opieki zdrowotnej, zagrożenie możliwością utraty mienia społecznego. W drugiej zaś skardze skarżący zarzuca m.in. wniesienie majątku publicznego do spółki i j/w.Radny Wiktor Naumik odnosząc się do powyższych projektów uchwał poinformował, że po rekonesansie w jakim uczestniczyła komisja trzeba przyznać, że funkcjonowanie szpitala w nowej strukturze odbywa się dobrze i zaczyna przynosić efekty. Ponadto według Wicestarosty w powyższych skargach jest użytych za dużo tzw. ,,mocnych słów”. To o tym czy spółka jest legalna, czy też nie zdaniem Wicestarosty powinien zadecydować Sąd. Pan Wicestarosta wyjaśnił również, że w powyższych projektach znajduje się już przygotowana odpowiedź na skargę. Zapytań nie zgłoszono. Wiceprzewodniczący poddał projekty uchwał pod głosowanie. Przystąpiono do głosowania nad pierwszym projektem: za-3, wstrzymało się -2, nie stwierdzono głosów przeciw, drugi projekt uchwały:
za-4, wstrzymały się – 2, nie stwierdzono przeciw. Kolejnym omawianym projektem był projekt uchwały w sprawie zachowania kontroli społecznej Rady Powiatu Kluczborskiego nad Powiatowym Centrum Zdrowia S.A
w Kluczborku. Niniejszy projekt uchwały ma na celu przedłużenie czasowe gwarancji zachowania pełnej kontroli społecznej Rady Powiatu Kluczborskiego nad Spółką PCZ S.A
w Kluczborku oraz zachowania co najmniej pakietu kontrolnego spółki. Projekt został przygotowany przez grupę radnych /członków Komisji Rewizyjnej/, którzy poparli go własnoręcznym podpisem. Radni również tym projektem wnoszą , aby po podjęciu przez Radę powyższej uchwały zapisy znajdujące się w niej znalazły swoje odzwierciedlenie w Statucie Spółki.Kolejno zabrał głos radny Wiktor Naumik, który był także wnioskodawcą powyższego projektu. Radny poinformował, że nie ukrywa faktu, iż w przeszłości był przeciwko zamianie struktury prawnej publicznego zakładu opieki zdrowotnej na zakład opieki zdrowotnej podlegający prawu handlowemu. Zdaniem radnego projekt ten powstał między innymi dlatego, że ciągle były jakieś obawy dotyczące tego, że przechodząc na grunt handlowy następnym etapem może być sprywatyzowanie całkowite opieki zdrowotnej i pozbycie się zadania jakim jest opieka medyczna na tym terenie. Wiązało się to jak stwierdził radny z tym, że powiat prywatny, który to przejmuje z całym sprzętem, budynkami itp. może prowadzić inną działalność niż t, którą planuje powiat w swoich zadaniach, może to nie być zbieżne z oczekiwaniami społeczeństwa naszego terenu. By rozwiać te wątpliwości został przygotowany taki projekt. Według radnego społeczeństwo nam zaufało i nie można ich zawieść. Ze strony radnego były wcześniej już próby wprowadzenia tego typu zapisu do statutu spółki. Przewodniczący Komisji Andrzej Jung wyraził duże poparcie w/w projektu uchwały i uważa, że takie zapisy według niego są o wiele słuszniejsze. Kolejno głos zabrał radny Adam Martyniszyn, który stwierdził, że cieszy się i gratuluje odwagi i konsekwencji w swoim działaniu jeśli chodzi o ten projekt. Ponadto radny stwierdził, że wcześniej był przez niego składany wniosek, który mówił o tym, aby jednak pakiet większościowy kapitałowy oraz kontrolę posiadało Starostwo Powiatowe.
Radny poinformował, że przy tworzeniu spółki obiecano, iż na komisję przedłożony zostanie statut spółki i taki zapis mógłby być wniesiony jednocześnie przy jej omawianiu.

Zdaniem radnego jakby wniosek był wcześniej uwzględniony to społeczny odbiór byłby zupełnie inny. Radny stwierdził również, że podchodzi do projektu uchwały z dużym zadowoleniem i widzi w tym jakiś sens.Radny Maciej Mularczyk odnosząc się do wypowiedzi radnego stwierdził, że spółka działa od 10 kwietnia i na dzień dzisiejszy mogłaby przynosić duże zyski, gdyby nie koledzy w/w radnego, którzy ciągle utrudniają jej działalność poprzez pisanie skarg, artykułów w gazetach itp.
Kolejno głos zabrał radny Adam Martyniszyn, który poinformował, że rozumie intencję powyższej wypowiedzi i stwierdza, że gdyby taki zapis miał miejsce w statucie lub uchwale nie byłoby takiego zamieszania w związku z aportem. Zdaniem radnego w statucie nie było zapisu, który regulował by ta sprawę na przyszłość o społecznej kontroli nad majątkiem jaki Starostwo Powiatowe przekazało do nowej spółki. Mówienie na komisjach o tym, że dopóki Starostwo posiada 100% pakietu akcji danej spółki to posiadamy kontrolę bez zapisu formalnego nie ma sensu. Radny ponadto uważa, że radni powinni wcześniej zapoznać się ze statutem i wtedy dokonać takiego zapisu.

Innych zapytań nie zgłoszono. Wiceprzewodniczący Komisji poddał powyższy projekt uchwały pod głosowanie. W obecności 6 członków komisji za głosowało 5, wstrzymał się 1, nie stwierdzono głosów przeciw.

Członkowie komisji zapoznali się również z pozostałymi projektami uchwał w sprawach:

1/Programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi
w 2004 roku,

2/zmiany Uchwały Nr XVII/121/04 z dnia 30 marca 2004 roku dotyczącej zbycia w formie

nieodpłatnego przekazania nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego

na rzecz Gminy Wołczyn,

3/zmiany Uchwały Nr XVIII/133/04 z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie zbycia

nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego,

4/ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego,

5/zmiany Uchwały Nr XVII/114/2004 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30 marca 2004r

w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji

Osób Niepełnosprawnych na 2004 rok.
Do powyższych projektów nie wniesiono zapytań w związku z czym Wiceprzewodniczący poddał je pod głosowanie. W drodze głosowania każdego projektu oddzielnie za głosowało jednogłośnie 5 radnych, nie stwierdzono głosów wstrzymujących się i przeciw.

Ad.3.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Wiceprzewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął obrady w dniu dzisiejszym.

Na tym protokół zakończono.

 

Przewodniczący Komisji

Andrzej Jung