PROTOKÓŁ nr 59/2004
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 11 marca 2004r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło czterech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu, Renata Jażdż-Zaleska, Józef Maciołek, Eunika Adamus, Olga Lewicka-Gawle, Barbara Skop, Maciej Mularczyk – Przewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- zatwierdzenie aneksu nr 4 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku,
- zatwierdzenie aneksu nr 6 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku,
- zatwierdzenie aneksu nr 7 do arkusza organizacji Ośrodka dokształcania Zawodowego
w Kluczborku.
- Pism o Pana Henryka Fraszek dot. likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku,
- Sprawy Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu:
- wniosek Hurtowni Chemicznej “Higiena” w sprawie obniżenia stawki opłaty najmu zajmowanego lokalu o 30%,
- wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie lokali,
- podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania projektu zmiany “Studium uwarunkowań i kierunku zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork w rejonie ul. Byczyńskiej”.
- Podjęcie uchwały w sprawie waloryzacji stawek opłat za usuwanie pojazdów z drogi i ich parkowanie.
- Wniosek Rady Sołeckiej w Ligocie Dolnej w sprawie wykonania chodnika we wsi Ligota dolna na odcinku ul. Wołczyńskiej, w załączeniu opinia Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 04 marca 2004r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta omówił następujące sprawy:
- aneks nr 4 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku na rok szkolny 2003/2004– zał. nr 2a.
Zarząd Powiatu zatwierdził aneks nr 4 do arkusza organizacyjnego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku na rok szkolny 2003/2004.
Upoważniono starostę do podpisania aneksu.
- aneks nr 6 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego
w Kluczborku na rok szkolny 2003/2004 – zał. nr 2b.
Zarząd Powiatu zatwierdził aneks nr 6 do arkusza organizacyjnego Specjalnego Ośrodka Szkolno –Wychowawczego w Kluczborku na rok szkolny 2003/2004.
Zarząd Powiatu upoważnił Starostę do podpisania aneksu.
- aneks nr 7 do arkusza organizacji Ośrodka Dokształcania Zawodowego w
Kluczborku na rok szkolny 2003/2004 – zał. nr 2c.
Zarząd Powiatu zatwierdził aneks nr 7 do arkusza organizacyjnego Ośrodka Dokształcania Zawodowego w Kluczborku na rok szkolny 2003/2004.
Upoważniono Starostę do podpisania aneksu.
Do punktu 3 porządku
Starosta zapoznał członków zarządu z pismem Pana Henryka Fraszek – radny Rady Miejskiej w Kluczborku. W piśmie Pan Fraszek wnosi między innymi o :
- natychmiastowe odwołanie likwidatora P. Olgi Lewickiej – Gawle,
- natychmiastowe powołanie kierownika SPZOZ w Kluczborku posiadającego pełne kwalifikacje do kierowania SPZOZ,
Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem i zajął stanowisko w przedmiotowej sprawie, które opisuje załącznik nr 3.
Do punktu 4 porządku
Przewodniczący Zarząd zapoznał zebranych z następującymi sprawami:
- wnioskiem Hurtowni Chemicznej “Higiena” w Kluczborku w sprawie obniżenia stawki
opłaty najmu zajmowanego lokalu o 30%. Aktualnie płacona stawka wynosi 7 zł za m2 .
Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu sprawdzenie stawek opłat za wynajem (podobnych powierzchni) jakie stosuje Gmina Kluczbork. Informację należy przedłożyć na następne posiedzenie Zarządu.
b) wnioskiem dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku
w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie lokali i pomieszczeń znajdujących się w Kluczborku przy ul. Byczyńskiej 7 następującym najemcom:
- Salonowi Płytek Ceramicznych “BELLA”,
- Małgorzacie Gawłowskiej – “Kafe Bar’,
- Centrum Integracyjnemu “Szkoła”,
- Firmie Handlowo – Usługowej “Badera”,
- Salezjańskiemu Zespołowi Szkół im. Jana Bosko
Zarząd Powiatu zlecił dyrektorowi Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU
w Kluczborku uzupełnienie przedmiotowego wniosku do dnia 17 marca 2004 roku.
Dyrektor musi podać okres na jaki chce wydzierżawić pomieszczenia. Określenie terminu jest bardzo istotne, ponieważ jeżeli dzierżawa będzie do 3 lat zgodę wyraża Zarząd Powiatu. Natomiast jeżeli okres dzierżawy będzie dłuższy niż 3 lata wtedy zgodę musi wyrazić Rada Powiatu w Kluczborku.
- projekt uchwały w sprawie zaopiniowania projektu zmiany “Studium uwarunkowań
i kierunku zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork w rejonie ul. Byczyńskiej” – zał. nr 4c. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
Do punktu 5 porządku
Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie waloryzacji stawek opłat za usuwanie pojazdów z drogi i ich parkowanie – zał. nr 5.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
Do punktu 6 porządku
Przewodniczący Zarządu zapoznał zebranych z wnioskiem Sołtysa i Rady Sołeckiej w Ligocie Dolnej w sprawie wykonania chodnika we wsi Ligota dolna na odcinku ul. Wołczyńskiej od posesji nr 52 do posesji nr 68. Sprawa jest dla mieszkańców wsi bardzo ważna, gdyż w tym roku gmina Kluczbork rozpoczyna budowę chodnika na całej długości ulicy Wołczyńskiej, będącej w zarządzaniu Gminy.
Zarząd Powiatu zlecił Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku przygotowanie opinii do wniosku Rady Sołeckiej w Ligocie Dolnej w sprawie wykonania chodnika we wsi Ligota Dolna. Opinia powinna zawierać m.in.: określenie możliwości realizacji zadania, szacunkowy kosztorys, koszt budowy chodnika, długość, szerokość chodnika.
Do punktu 7 porządku
Pani Barbara Skop – przedstawiciel Sp. z o.o. Projekty Menedżerskiej “BASKOR” przedstawił prezentację nt. SPZOZ ZOZ czy Spółka Akcyjna pozwoli na optymalną realizację celu: kontynuowanie i rozwój świadczeń medycznych na najlepszym poziomie, dla mieszkańców Powiatu Kluczborskiego – zał. nr 7.
Pani Irena Kielar zapytała o aktualną sytuację w pogotowiu ratunkowym.
Pan J. Maciołek: w tej chwili pogotowie ratunkowe zostało podzielone na dwie części.
Część do ratowania nagłych przypadków tzw. zintegrowany system ratownictwa .
Druga część tj. nocna i świąteczna ambulatoryjna opieka lekarska, nocna i świąteczna wyjazdowa opieka lekarska i transport sanitarny. Do obsługi tej części zobowiązał się doktor Andrzej Majer w porozumieniu z lekarzami podstawowej opieki zdrowotnej z terenu powiatu kluczborskiego.
Do celów ratownictwa medycznego są przeznaczone dwa pojazdy funkcjonujące w zespołach wyjazdowych wypadkowych “W”: “Mercedes Sprinter” 311 cdi 2001, “Mercedes 310”
Pani Olga Lewicka –Gawle poinformowała, że komornik zajął konto i zabrał 500 000 zł.
Z tej kwoty 164.000 zostały przeznaczone na należności pracownicze, ponieważ na taką kwotę posiadał wnioski. Natomiast pozostała część została przeznaczona na spłatę wierzycieli SPZOZ ZOZ: Cezal Wrocław – 76.000 zł, Elektrim, Energetyka Cieplna Opolszczyzny – 16.000, Laboratorium Analityczne P. Krupińska –110.000 zł.
Sytuacja w SPZOZ ZOZ w likwidacji jest bardzo ciężka, proporcja przedstawia się następująco 13.000 zł na tydzień na lekarstwa, opatrunki itp. W miesiącu marcu br. sytuacja się pogorszyła i jest to kwota 4000 zł na tydzień.
Skarbnik: poprosił o przedłożenie informacji o stanie finansowym spółki oraz wykaz wierzycieli z rozbiciem na publiczno-prawne i pozostałe.
Pani B. Skop zobowiązała się do przedłożenia informacji do końca marca 2004r.
Skarbnik: wypowiedzenia pracowników SPZOZ ZOZ w Kluczborku kończą się 30 kwietnia 2004r. czy do tego momentu pracownicy otrzymają ofertę pracy w spółce, ponieważ jeżeli
w trakcie biegu wypowiedzenia pracownicy otrzymają ofertę pracy w nowym podmiocie będzie można zaoszczędzić środki na odprawy.
Pani O. Lewicka - Gawle: pracownicy otrzymają oferty pracy, aby mogli podjąć pracę
w spółce od maja 2004r.
Wicestarosta: wpłynął do Starostwa wniosek Energetyki Cieplnej Opolszczyzny S.A. w Opolu informujący, że w dniu 16 marca 2004 zostanie wstrzymana dostawa energii cieplnej do Szpitala w Kluczborku ze względu na istniejące zadłużenie. Były przeprowadzone rozmowy
z prezesem ECO w czasie których zaproponowano objęcia przez ECO udziałów w spółce, ale propozycja została odrzucona.
Skarbnik: propozycja w sprawie konwersji zadłużenia na akcje, egzekucja drogą komorniczą ma na celu zmniejszenie długu, który już istnieje. Dla ECO sprawą kluczową jest zahamowanie narastania długu. Łatwiej można by uzyskać ustępstwo w sprawie egzekucji starych długów, natomiast najistotniejszą sprawą jest to, że zadłużenie ciągle narasta.
P. O. Lewicka –Gawle: miesięczny koszt opłacenia ECO to jest 60.000 zł, czyli jest to kwota nierealna w obecnej chwili do zapłacenia.
Skarbnik: zaproponował, aby przekazać do spółki pozostały majątek na którym będzie ona prowadziła działalność, zawarcie nowych umów i pozostawienie starych zobowiązań.
Podniesienie kapitału akcyjnego spółki, wniesienie tych nieruchomości, które spółka będzie użytkować i uczynienie ze spółki właściciela tych nieruchomości. Pokazało by to ECO, że tych nieruchomości nie będzie i w związku z tym zadłużenie nie będzie narastało.
Zarząd zobowiązał Panią Olgę Lewicką-Gawle do przeprowadzenie rozmów z ECO S.A.
w Opolu w sprawie nie przerywania dostawy energii cieplnej do Szpitala Powiatowego
w Kluczborku w dniu 16.03.2004r.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Tatiana Wollna Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński ...............................................
3. Irena Kielar ................................................
4. Otylia Skoczylas .................................................
5. Stanisław Stenzel ................................................