Protokół Nr 10/2019
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 18 stycznia 2019 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Mirosław Birecki. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, 3.Skorygowane sprawozdanie Kluczborskiego Klubu Wspinaczkowego ,,ZAWRAT” z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Mistrzostwa Województwa Opolskiego we wspinaczce sportowej” 4.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczące utworzenia etatu drugiego Wicedyrektora. 5.Pismo Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu dotyczące odstąpienia od zapłaty naliczonych odsetek w wysokości 308,04,-zł. 6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie akceptacji projektu aneksu nr 1 do umowy dzierżawy nr 2AN.2018 z dnia 1 października 2018 r. zawartej z trwałym zarządcą nieruchomości–Zarządem Dróg Powiatowych w Kluczborku oraz Inspekcją Weterynaryjną Powiatowego Lekarza Weterynarii w Kluczborku. 7.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie przebudowy kanalizacji deszczowej oraz remontu uszkodzonej pochylni zewnętrznej w budynku szpitalnym tzw. ,,Stara Chirurgia”. 8.Pismo Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu dotyczące naliczenia i wypłaty dodatku uzupełniającego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego. 9.Pismo Dyrektora DPS w Gierałcicach dotyczące zorganizowania robót publicznych dla 4 osób. 10.Projekt umowy dotyczącej przeprowadzenia audytu w PCZ S.A w Kluczborku. 11.Analiza zasadności zatrudniania drugiego Wicedyrektora w ZSO w Kluczborku. 12.Zatwierdzenie planu zamówień publicznych na rok 2019. 13.Wolne wnioski 14.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 14.01.2019 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Do punktu 2 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80110-Gimnazja kwota -40.000,00,-zł, rozdział 80120-Licea Ogólnokształcące-86.046,36,-zł. Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80195-Pozostała działalność- kwota 126.046,36,-zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków w realizowanych projektach z udziałem środków unijnych. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym przystąpiono do głosowania imiennego: Głosowanie: Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu. Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Zarząd podjął uchwałę Nr 10/45/2019. Do punktu 3 porządku Następnie zapoznano się ze skorygowanym sprawozdaniem Kluczborskiego Klubu Wspinaczkowego ,,ZAWRAT” z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Mistrzostwa Województwa Opolskiego we wspinaczce sportowej”. Zarząd do sprawozdania nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o jego zatwierdzeniu. Do punktu 4 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczącym utworzenia etatu drugiego Wicedyrektora z dniem 1.09.2019r oraz zwiększenia zatrudnienia pedagoga szkolnego z 1 etatu na cały etat. Dyrektor ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku motywuje swoją prośbę tym, że w roku szkolnym 2019/2020 zwiększona zostanie liczba oddziałów z 17 na 22, a w szkołach dla dorosłych Ponadto Zarząd zapoznał się z opinią Wydziału Edukacji i Sportu, która jest opinią negatywną. Zarząd w związku z powyższym postanowił nie wyrażać zgody na utworzenie stanowiska drugiego etatu Wicedyrektora oraz na zatrudnienie pedagoga szkolnego w ZSP Nr 2 CKU Do punktu 5 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu dotyczącym odstąpienia przez Powiat Kluczborskiego od zapłaty naliczonych odsetek w wysokości 308,04,-zł w związku z umieszczeniem dziecka z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej na terenie Miasta Opole i rozliczeniem płatności pomiędzy Miastem Opole i Powiatem Kluczborskim. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na odstąpienie od zapłaty odsetek w ww.kwocie. Do punktu 6 porządku Zapoznano się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie akceptacji projektu aneksu nr 1 do umowy dzierżawy nr 2AN.2018 z dnia 1 października 2018 r. zawartej z trwałym zarządcą nieruchomości–Zarządem Dróg Powiatowych w Kluczborku oraz Inspekcją Weterynaryjną Powiatowego Lekarza Weterynarii w Kluczborku. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem oraz projektem Aneksu postanowił, wyrazić zgodę na podpisanie ww.Aneksu wprowadzającego zapis do umowy mówiący o tym, iż w przypadku sprzedaży lokalu przez Wydzierżawiającego nieruchomości będącej przedmiotem umowy Dzierżawcy będzie przysługiwać prawo pierwokupu. Do punktu 7 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz pismem Stacji Dializ DaVita w sprawie przebudowy kanalizacji deszczowej w związku z sezonowym zalewaniem piwnic wodą opadową oraz remontu uszkodzonej pochylni zewnętrznej w budynku szpitalnym tzw. ,,Stara Chirurgia”. Zarząd po zapoznaniu się z pismami postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przeanalizowania zgodnie z sugestią DaVita Sp. z o.o - Stacja Dializ celowości wykonania studzienek z pompą pływakową na tzw.,,czujnik”, zlokalizowanych na podeście, przy tylnych drzwiach i w pomieszczeniach SUW w Stacji Dializ. Ponadto Zarząd zlecił przygotowanie kosztorysu wykonania studzienek z pompą pływakową. Do punktu 8 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu dotyczącym naliczenia i wypłaty dodatku uzupełniającego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego. Uczestnicząca w posiedzeniu Zarządu Naczelnik Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu poinformowała, że zgodnie z art.30a ust.4 ustawy Karta Nauczyciela w terminie do dnia 10 lutego roku kalendarzowego następującego po roku, który podlegał analizie, organ prowadzący szkołę sporządza sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń, które w terminie 7 dni od jego sporządzenia przedkłada Regionalnej Izbie Obrachunkowej, a także organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego, dyrektorom szkół prowadzonych przez tę jednostkę oraz związkom zawodowym zrzeszającym nauczycieli. Z przeprowadzonej analizy wydatków poniesionych w 2018 roku na wynagrodzenia nauczycieli wynika, że w naszym powiecie wypłacono wynagrodzenia wyższe niż średnie wynagrodzenia, o których mowa w art.30 ust.3 Karty Nauczyciela na wszystkich stopniach awansu zawodowego: nauczyciela stażysty, kontraktowego, mianowanego oraz dyplomowanego. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Obsługi Finasowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu do przygotowania i przedłożenia sprawozdania Regionalnej Izbie Obrachunkowej, Radzie Powiatu, Dyrektorom Szkół, Związkom Zawodowym Zrzeszającym Nauczycieli oraz Komisji Oświaty. Do punktu 9 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora DPS w Gierałcicach dotyczącym zorganizowania robót publicznych dla 4 osób. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na zorganizowanie robót publicznych w DPS w Gierałcicach na stanowisku: robotnik gospodarczy -1 osoba, opiekunka-1 osoba, pokojowa -2 osoby, począwszy od miesiąca lutego 2019 r. Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania wniosku Pana Mirosława Bireckiego- Starostę Kluczborskiego i Pana Rafała Neugebauera-Wicestarostę. Do punktu 10 porządku Zarząd zapoznał się z projektem umowy dotyczącej przeprowadzenia audytu w PCZ S.A w Kluczborku i postanowił o jego przeprowadzeniu. Jednocześnie Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Rafał Neugebauer-Wicestarosta do jej podpisania. Do punktu 11 porządku Na wniosek Wicestarosty Zarząd postanowił o przeprowadzeniu analizy zasadności zatrudniania drugiego Wicedyrektora w ZSO w Kluczborku. Do punktu 12 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z planem zamówień publicznych na rok 2019. Zarząd po zapoznaniu się postanowił o zatwierdzeniu przedłożonego planu. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych do opublikowania planu na stronie internetowej powiatu w BIP. Do punktu 13 porządku Innych spraw nie poruszano. Do punktu 14 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 9 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Mirosław Birecki…………………………… 2.Rafał Neugebauer…………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Nr 9/2019 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
z 5 na 7 oddziałów.
w Kluczborku w pełnym wymiarze czasu pracy.