Protokół Nr 167/2018
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 26 października 2018 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w powiecie kluczborskim w 2019 roku. -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. 3.Sprawozdanie złożone przez Parafię Rzymskokatolicką p.w.Św.Augustyna z wykonania zadania publicznego pod tytułem:,,Powiatowe obchody upamiętniające Bohaterów Powstań Śląskich. 4.Pismo Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Przyszłość” w Kluczborku dotyczące odstąpienia od należnego odszkodowania z tytułu przejętych działek poprzez dokonanie darowizny części działek nr 81/2 i 213 w ciągu ulicy Jana Pawła II obejmujące ciągi piesze. 5.Pismo Skarbnika Powiatu dotyczące przetargu nieograniczonego pn.,,Udzielenia długoterminowego kredytu w kwocie 4.467.788,00,-zł dla Powiatu Kluczborskiego”-przesunięcie terminu składania ofert lub wniosków do dnia 13 listopada 2018 r., 6.Wolne wnioski. -umowa pomiędzy Wojewodą Opolskim a Powiatem Kluczborskim w zakresie udzielenia dotacji w ramach Programu asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2018. -pismo Parafii Rzymskokatolickiej pw.Najświętszego Serca Pana Jezusa w Chudobie dotyczące wniosku o zwiększenie procentowego zakresu dotacji (przy utrzymaniu tej samej kwoty przyznanej dotacji)na dofinansowanie prac związanych z wykonaniem zadania pn.,,Konserwacja i impregnacja środkami impregnacyjnymi kościoła drewnianego w Wędryni”. 7.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 19.10.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 166/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Zarząd kolejno przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 19 października 2018r. w sprawie zwiększenia dotacji w kwocie 537,44 zł związanej z wyposażeniem szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe oraz przeznaczonej na sfinansowanie kosztu zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych w przypadku szkół prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 167/722/2018. Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 19 października 2018r. w sprawie zmniejszenia dotacji w kwocie 42,46 zł związanej z bieżącą analizą potrzeb finansowych w zakresie realizacji zadań w ramach kwalifikacji wojskowej. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 167/723/2018. Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85321 – Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności z: § 4170 kwotę 4.157,00 zł na: § 4300 kwotę 4.157,00 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w celu zabezpieczenia realizacji wydatków bieżących. Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w powiecie kluczborskim w 2019 roku. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 167/725/2018. Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75411 – Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej z § 4050 kwotę 90.000,00 zł na: § 4210 kwotę 90.000,00 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku w celu zabezpieczenia realizacji wydatków bieżących. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 167/726/2018. Do punktu 3 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się ze sprawozdaniem złożonym przez Parafię Rzymskokatolicką p.w.Św.Augustyna z wykonania zadania publicznego pod tytułem:,,Powiatowe obchody upamiętniające Bohaterów Powstań Śląskich zatwierdzając je jednogłośnie bez wnoszenia uwag. Do punktu 4 porządku Kolejną sprawą było pismo Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Przyszłość” w Kluczborku dotyczące odstąpienia od należnego odszkodowania z tytułu przejętych działek poprzez dokonanie darowizny części działek nr 81/2 i 213 w ciągu ulicy Jana Pawła II obejmujące ciągi piesze. Zarząd zapoznał się z pismem i ponadto stwierdził, że po uzyskaniu zgody ze strony Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Przyszłość” należy przygotować i uzgodnić projekt podziału działek stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego po drugiej stronie ulicy Jana Pawła w celu ich nieodpłatnego przekazania na rzecz Spółdzielni Mieszkaniowej na potrzeby mieszkańców bloków przylegających do pasa drogowego w ciągu ul.Jana Pawła. Do punktu 5 porządku Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Skarbnika Powiatu dotyczącym przetargu nieograniczonego pn.,,Udzielenia długoterminowego kredytu w kwocie 4.467.788,00,-zł dla Powiatu Kluczborskiego”-przesunięcie terminu składania ofert lub wniosków do dnia 13 listopada 2018 r., Zarząd Powiatu postanowił o przedłużeniu terminu składania ofert na ,,Udzielenie długoterminowego kredytu w kwocie 4 467 788,00 zł dla Powiatu Kluczborskiego” do dnia 13 listopada 2018r. Ponadto zamawiający dopuszcza możliwość warunkowego wpisu do umowy o dodatkowej formie zabezpieczenia kredytu poprzez ustanowienie hipoteki na nieruchomościach stanowiących własność zamawiającego, co należy traktować jako dodatkowy warunek umowny uruchamiany za żądanie banku. Do punktu 6 porządku Zarząd Powiatu zapoznał się z treścią umowy pomiędzy Wojewodą Opolskim a Powiatem Kluczborskim w zakresie udzielenia dotacji w ramach Programu asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2018. Do treści umowy nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do jej podpisania. Zarząd zapoznał się z wnioskiem Parafii Rzymskokatolickiej pw.Najświętszego Serca Pana Jezusa w Chudobie w sprawie zwiększenia procentowego zakresu dotacji na dofinansowanie prac związanych z wykonaniem zadania pn.,,Konserwacja i impregnacja środkami impregnacyjnymi kościoła drewnianego w Wędryni” i postanowił o jego uwzględnieniu. Ponadto zobowiązał Samodzielne Stanowisko ds.Ochrony Zabytków do przygotowania Aneksu do umowy zawartej w dniu 5.04.2018r. na wykonanie zadania pn.,,Konserwacja i impregnacja środkami impregnacyjnymi kościoła drewnianego w Wędryni” i jednocześnie upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda Wicestarosta do jego podpisania. Do punktu 7 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 167 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk