Protokół Nr 166/2018
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 19 października 2018 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. 3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące przydzielenia dodatkowych godzin j.polskiego dla uczniów przybywających z zagranicy. 4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania przetargowego na zadanie pn.:,,Wdrożenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z dostawą tablic kierunkowych” w ramach realizacji projektu pn:,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”. 5.Pismo Remost S.J. dotyczące wydłużenia terminu realizacji zadania: ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (ul.Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879)-w systemie Zaprojektuj i Wybuduj. 6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące awarii dźwigu szpitalnego. 7.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr 32.D.2018 w trybie zapytania o cenę pn.,,Wykonanie robót związanych z wprowadzeniem stałej zmiany organizacji ruchu na DP 1340 O Stare Budkowice-Bierdzany w m.Lasowice”. 8.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 18.10.2018 r. 9.Wolne wnioski. 10.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 10.10.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 165/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 855 – Rodzina rozdział 85504 – Wspieranie rodziny z: § 4010 kwotę 44,93 zł, § 4110 kwotę 7,69 zł, § 4120 kwotę 1,10 zł na: § 4210 kwotę 53,72 zł rozdział 85508 – Rodziny zastępcze z § 4170 kwotę 12.000,00 zł na: § 4300 kwotę 12.000,00 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w celu zabezpieczenia realizacji wydatków bieżących. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 166/718/2018. Zarząd kolejno przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 11 października 2018r. w sprawie zwiększenia dotacji w kwocie 85.720,00 zł związanej z realizacją dodatku wychowawczego, o którym mowa w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Do przedłożonego projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 166/719/2018. Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Zmiany do niniejszej uchwały wprowadza się na podstawie Informacji z Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Opolu z dnia 10 października 2018r. w sprawie kwoty dotacji w wysokości 5.650,00, -zł związanej z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do rady powiatu zarządzonych na dzień 21 października 2018r. Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 166/720/2018. Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 600–Transport i łączność, rozdział 60014–Drogi publiczne powiatowe z: § 4010 kwotę 13.500,00 zł, § 4110 kwotę 3.500,00 zł § 4120 kwotę 600,00 zł na: § 4260 kwotę 7.600,00 zł, § 4300 kwotę 10.000,00 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w celu zabezpieczenia realizacji wydatków bieżących. Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 166/721/2018. Do punktu 3 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym przydzielenia dodatkowych godzin języka polskiego dla uczniów przybywających z zagranicy w ZSP Nr 1 w Kluczborku. Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na przydzielenie ww.dodatkowych godzin z języka polskiego. Do punktu 4 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym postępowania przetargowego na zadanie pn.:,,Wdrożenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z dostawą tablic kierunkowych” w ramach realizacji projektu pn:,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” i postanowił Jednocześnie Zarząd określił, aby ww.zadanie zostało przeprowadzone z podziałem na II części czyli wydzielenie osobno zadania pn.:,,Dostawa 35 sztuk fabrycznie nowych, kierunkowych, elektronicznych tablic w technologii LED”, nie żądać zabezpieczenia, natomiast wadium określić w wysokości 3000,-zł na każdą z części zamówienia. Do punktu 5 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Remost S.J. dotyczącym wydłużenia terminu realizacji zadania: ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (ul.Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879)-w systemie Zaprojektuj i Wybuduj. Zarząd po zapoznaniu się z pismem Remost S.J. oraz opinią Kierownika Biura Funduszy Pomocowych i Dyrektora ZDP w Kluczborku wyraził zgodę na przedłużenie terminu realizacji ww. zadania do dnia 30.11.2018r. Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania Aneksu. Do punktu 6 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym naprawy dźwigu szpitalnego w budynku tzw.,,Starej Chirurgii” i postanowił zlecić w trybie pilnym naprawę dźwigu szpitalnego zlokalizowanego w budynku-tzw.Stara Chirurgia. Zgodnie z oferowanymi warunkami pierwsza płatność w związku z wykonanym remontem dźwigu windy będzie w wysokości do zabezpieczonej kwoty 14.230,54,-zł, natomiast pozostała kwota należności zostanie uregulowana w miesiącu styczniu 2019 r. Do punktu 7 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr 32.D.2018 w trybie zapytania o cenę pn.:,,Wykonanie robót związanych z wprowadzeniem stałej zmiany organizacji ruchu na DP 1340 O Stare Budkowice-Bierdzany w m.Lasowice” i wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania finansowego na 2019 r. Zarząd postanowił wyrazić zgodę na realizację ww.zadania i zobowiązał Dyrektora ZDP w Kluczborku do wystąpienia z wnioskiem o przesunięcie terminu wykonania decyzji na zadanie określone powyżej co najmniej do 30.11.2018r. Ponadto w warunkach umowy powinien zostać zawarty zapis o terminie płatności za wykonanie robót minimum 30 dni od daty odbioru robót na ww.zadaniu. Do punktu 8 porządku Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu 18 października 2018 r.: 1.Uchwałę Nr XLIX/309/2018 zmieniająca Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 rok- postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu. 2.Uchwałę Nr XLIX/310/2018 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono o przekazaniu Skarbnikowi Powiatu. 3.Uchwałę Nr XLIX/311/2018 w sprawie wyrażenia zgody na sfinansowanie zobowiązań Powiatu poprzez przejęcie wierzytelności-postanowiono o przekazaniu Skarbnikowi Powiatu oraz Kierownikowi Biura FP. 4.Uchwałę Nr XLIX/312/2018 zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2018 r. 5.Uchwałę Nr XLIX/313/2018 zmieniającą uchwałę w sprawie pozbawienia kategorii drogi powiatowej , drogi Nr 2295 O ulica Sienkiewicza w obrębie miasta Wołczyn-postanowiono o przekazaniu Kierownikowi Biura FP oraz Dyrektorowi ZDP w Kluczborku. 6.Uchwałę Nr XLIX/314/2018 w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2019 r.-postanowiono o przekazaniu Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu. 7.Uchwałę Nr XLIX/315/2018 w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego-postanowiono o przekazaniu Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego. Do punktu 9 porządku Innych spraw nie poruszano. Do punktu 10 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 166 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
o przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.:,,Wdrożenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z dostawą tablic kierunkowych” w ramach realizacji projektu pn:,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”.
-postanowiono przekazać Dyrektorowi PCPR oraz Skarbnikowi Powiatu.