Protokół Nr 150/2018
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 12 czerwca 2018 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie przeznaczenia nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego -w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Panu Pawłowi Wąsiakowi–Dyrektorowi Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego we wszystkich sprawach dotyczących złożenia wniosku o dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020, Osi II Konkurencyjna gospodarka, Działanie 2.3 Wzmocnienie otoczenia biznesu, Konkurs RPOP.02.03.00-IZ.00-16-001/18. -w sprawie: upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na sfinansowaniu zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie długu. -w sprawie przyznania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. 3.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie przystąpienia do zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork. 4.Sprawozdanie z wykonania zadań i związane z tym gospodarowanie środkami Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za 2017 rok w zakresie realizacji przez Starostę zadań z zakresu administracji rządowej. 5.Wniosek o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej w zakresie: ,,Edukacji, oświaty, wychowania i kultury fizycznej, na realizacją zadania publicznego o nazwie: Warsztaty emisji głosu dla członków wybranych chórów powiatu kluczborskiego. 6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyboru wykonawcy na świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji robót związanych z budową Kanalizacji deszczowej pn.:,,Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344 O na odcinku o długości 2,855 km (0+445-3+300) i rozważenia możliwości zwiększenia środków finansowych na w/w zadanie. 7.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące usunięcia usterek w budynku szpitalnym na dz.nr 91/24 po zalaniu. 8.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące złożonej oferty na zadanie pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1313 O na odcinku o długości 0,442 km (od km 0+748 do km 1+190) wraz z opracowaniem projektu budowlanego-chodnik w miejscowości Bąków” –w systemie Zaprojektuj i Wybuduj. 9.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące złożonej oferty na zadanie pn.:,,Opracowanie projektu budowlanego na przebudowę drogi powiatowej nr 1326 O na odcinku o długości 0,500 km (od km 9+750 do km 10+250 str.lewa)-chodnik w miejscowości Jasienie”. 10.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące złożonej oferty na zadanie pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1328 O na odcinku o długości 0,333 km (od km 4+007 do km 4+340 strona lewa) wraz z opracowaniem projektu budowlanego-chodnik w miejscowości Chocianowice”. 11.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania przetargowego pn:,,Opracowanie i wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku i jednostkach organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego”. 12.Pismo Kierownika Referatu Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące rozliczenia dotacji celowej przesłane przez Gminę Kluczbork na dofinansowanie imprezy 45 Międzynarodowy Wyścig Kolarski Juniorów Młodszych ,,Po Ziemi Kluczborskiej i Oleskiej” im.Mieczysława Godzwona. 13.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajętych pod drogę powiatową nr 1328 O–Lasowic Małe–Bąków. 14.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące zabezpieczenia środków na wkład własny na zadania: 1.Ochrona in situ w zabytkowym założeniu parkowym oraz przeprowadzenie inwentaryzacji dendrologicznej na obszarze gminy Pokój i działania informacyjno-edukacyjne, 2.Inwentaryzacja przyrodnicza parku w Gierałcicach, ochrona in situ w zabytkowym parku w Pokoju oraz działania edukacyjno-promocyjne. 15.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zaplanowanie od roku szkolnego 2018/2019 po jednej godzinie dodatkowej płatnej w tygodniu w klasach od pierwszej do czwartej w cyklu kształcenia 2018-2022 w Technikum Elektrycznym i Technikum Budowlanym na realizację zajęć w ramach innowacji pedagogicznej. 16.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące sprawozdania złożonego przez Grupę inicjatywną ,, Klub Kobiet Aktywnych”. 17.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonani budżetu wraz ze sprawozdaniem finansowym Powiatu Kluczborskiego za 2017 rok, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tytułu wykonania budżetu za rok 2017, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2017 rok, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia ,,Powiatowego programu wyrównywania szans edukacyjnych”, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia regulaminu ,,Powiatowego programu wyrównywania szans edukacyjnych”, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem „Bliżej siebie 2 ”, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020,w ramach Osi priorytetowej VIII- Integracja społeczna dla Działania 8.1 Dostęp do wysokiej jakości usług zdrowotnych i społecznych w zakresie wsparcia rodziny i pieczy zastępczej. 18.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.05.2018 r. 19.Wolne wnioski. -pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące remontu elewacji budynku oraz remontu podłogi w PĆP, -pismo Ministra Edukacji Narodowej dotyczące przystąpienia do projektu obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości. -Pismo Komendanta KPP w Kluczborku dotyczące dofinansowania zakupu oznakowanego samochodu służbowego. 20.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 29.05.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Do punktu 2 porządku Zarząd zapoznała się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80140-Centra kształcenia ustawicznego i praktycznego oraz ośrodki dokształcania zawodowego kwota 30.000,-zł. Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80151-Kwalifikacyjne kursy zawodowe kwota 30.000,-zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcenia i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków na wynagrodzenia. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 150/632/2018. Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80116-Szkoły policealne kwota 100.000,-zł. Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80151-Kwalifikacyjne kursy zawodowe kwota 100.000,-zł Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków na wynagrodzenia. Do projektu uchwały nie wniesiono zapytań w związku z czym postanowiono jednogłośnie podjąć uchwałę Nr 150/633/2018. Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdział 80195 – Pozostała działalność z: § 4211 kwotę 1.795 zł, § 4301 kwotę 2.992 zł na: § 4111 kwotę 688 zł, § 4121 kwotę 99 zł, § 4171 kwotę 4.000 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków na wynagrodzenia. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 150/634/2018. Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przeznaczenia nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego do sprzedaży w formie przetargu ustnego nieograniczonego. W przedmiotowym projekcie uchwały przeznacza się do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości niezabudowane stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego położone w obrębie Polanowice, oznaczone jako działka nr 581/83, z k.m. 3 o pow. 0,0075 ha oraz działka nr 581/84 z k.m. 3 o pow. 0,0075 ha. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 150/635/2018. Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznał się Zarząd Powiatu był projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Panu Pawłowi Wąsiakowi–Dyrektorowi Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego we wszystkich sprawach dotyczących złożenia wniosku o dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020, Osi II Konkurencyjna gospodarka, Działanie 2.3 Wzmocnienie otoczenia biznesu, Konkurs RPOP.02.03.00-IZ.00-16-001/18. Powyższy projekt uchwały upoważnia Dyrektora KIP w Kluczborku do podpisywania dokumentów i składania oświadczeń woli w imieniu Powiatu Kluczborskiego związanych ze złożeniem wniosku o dofinansowanie realizacji projektu. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił jednogłośnie podjąć uchwałę Nr 150/636/2018. Kolejno Zarząd Powiatu postanowił o przyjęciu oferty Komunalnego Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego Agio Funds–Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Warszawa polegającej na przejęciu długu i zobowiązał Kierownika Biura FP do przygotowania stosownych dokumentów. Ponadto w związku z powyższym Zarząd zobowiązał Starostę Kluczborskiego do ustalenia z Agio Funds-Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych terminu podpisania umowy. Zarząd postanowił o podjęciu uchwały w sprawie upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na sfinansowaniu zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie długu. Do ww.czynności prawnej (podpisania umowy) zostali upoważnieni: Piotr Pośpiech-Przewodniczący Zarządu oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta. Zarząd podjął jednogłośnie uchwałę Nr 150/637/2018 Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przyznania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. Komisja kwalifikacyjna w dniu 11.06.2018r. przeprowadziła weryfikację formalną 16 wniosków. Po dokonanej weryfikacji 8 wniosków uzyskało pozytywną opinię komisji, 2 wnioski nie spełniły wymagań formalnych, pozostałe wnioski zaopiniowano negatywnie w związku z ograniczonymi środkami finansowymi i mniejszymi osiągnięciami uczniów w stosunku do uczniów, których wnioski zaopiniowano pozytywnie. Wysokość przyznanego stypendium wynosi 250,00, zł i zostanie ono wypłacone przez okres od września do czerwca roku szkolnego 2018/2019. Zarząd do przedmiotowego projektu uchwały nie wniósł uwag w związku z czym postanowił podjąć jednogłośnie uchwałę Nr 150/638/2018 w przedmiotowej sprawie. Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85410 – Internaty i bursy szkolne z: § 4010 kwotę 65.000 zł na: § 4140 kwotę 5.000 zł, § 4210 kwotę 10.000 zł ,§ 4220 kwotę 50.000 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków bieżących. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 150/639/2018. Następnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 926–Kultura fizyczna, rozdział 92605–Zadania w zakresie kultury fizycznej z: § 4300 kwotę 2.442 zł na: § 4170 kwotę 2.442 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków na wynagrodzenia. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 150/640/2018. Do punktu 3 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie przystąpienia do zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork. Ponadto przygotowana została przez Wydział FP opinia w powyższej sprawie. Zarząd po zapoznaniu się postanowił pozytywnie zaopiniować projekt zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork. Do punktu 4 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z przedłożonym przez Starostę sprawozdaniem z wykonania zadań i związanym z tym gospodarowaniem środkami Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za 2017 rok w zakresie realizacji przez Starostę zadań z zakresu administracji rządowej. Zarząd po zapoznaniu postanowił o jego zatwierdzeniu. Do punktu 5 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z wniosek o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej w zakresie: ,,Edukacji, oświaty, wychowania i kultury fizycznej, na realizacją zadania publicznego o nazwie: Warsztaty emisji głosu dla członków wybranych chórów powiatu kluczborskiego. Zarząd po rozpatrzeniu wniosku postanowił wyrazić zgodę na dofinansowanie ww. inicjatywy lokalnej w kwocie 2.400,00-zł. Niniejsza kwota wynika ze zmniejszenia rzeczywistego czasu realizacji nauki ,,emisji głosu” z okresu 2 1 miesiąca w wersji pierwotnej do 1 miesiąca w wersji obecnej oraz przyjęcia pierwotnej stawki godzinowej w kwocie 60.00,-zł. Ponadto Zarząd uznał, że w ramach wkładu własnego elementem finalnym niniejszej inicjatywy lokalnej powinien zostać zorganizowany wspólny występ chóru. Zarząd postanowił o upoważnieniu dwóch członków Zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania umowy oraz ewentualnych aneksów. Do punktu 6 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wyboru wykonawcy na świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji robót związanych z budową Kanalizacji deszczowej pn.:,,Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344 O na odcinku o długości 2,855 km (0+445-3+300) Zarząd po zapoznaniu się ze złożonymi ofertami postanowił o wyborze Przedsiębiorstwa Wielobranżowego ,,STAN” oraz o zwiększeniu środków finansowych na w/w zadanie w ramach środków Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu. Do punktu 7 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym usunięcia usterek w budynku szpitalnym na dz.nr 91/24 po zalaniu. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na usunięcie usterek związanych z naprawą pompy w szybie starej windy, naprawą nieszczelności węzła kanalizacyjnego w pomieszczeniu gospodarczym w ramach środków finansowych Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji. Ponadto Zarząd postanowił, że montaż zaworu zwrotnego w pomieszczeniu Dializy powinien zostać sfinansowany ze środków Centrum Dializa Sp. z o.o. Do punktu 8 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące złożonej oferty na zadanie +pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1313 O na odcinku o długości 0,442 km (od km 0+748 do km 1+190) wraz z opracowaniem projektu budowlanego-chodnik w miejscowości Bąków” –w systemie Zaprojektuj i Wybuduj. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożoną ofertą postanowił o unieważnieniu przetargu na ww. z uwagi na brak środków finansowych. Uruchomienie ww. zadania inwestycyjnego nastąpi w terminie późniejszym po ponownym ogłoszeniu przetargu w IV kwartale bieżącego roku. Do punktu 9 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym złożonej oferty na zadanie pn.:,,Opracowanie projektu budowlanego na przebudowę drogi powiatowej nr 1326 O na odcinku o długości 0,500 km (od km 9+750 do km 10+250 str.lewa)-chodnik w miejscowości Jasienie”. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ofertą postanowił o unieważnieniu przetargu na ww.zadanie . Ponowny przetarg zostanie ogłoszony na przełomie września lub października bieżącego roku. Do punktu 10 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem dotyczącym złożonej oferty na zadanie pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1328 O na odcinku o długości 0,333 km (od km 4+007 do km 4+340 strona lewa) wraz z opracowaniem projektu budowlanego-chodnik w miejscowości Chocianowice”. Pan Starosta poinformował, że złożona została jedna oferta, która przewyższa kwotę jaka została przeznaczona na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia. Zarząd po zapoznaniu się z ofertą postanowił o unieważnieniu przetargu na ww.zadanie i ponownym jego ogłoszeniu w IV kwartale bieżącego roku. Do punktu 11 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym postępowania przetargowego pn:,,Opracowanie i wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku i jednostkach organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego”. Zarząd po zapoznaniu się z ofertą jaka została złożona stwierdził, że oferta przewyższa kwotę przeznaczoną na realizację zamówienia (466.450,00,-zł). Kwota przeznaczona na sfinansowanie ww.zamówienia wynosi 448.000,00,-zł. Zarząd w związku z powyższym postanowił o zwiększeniu kwoty przeznaczonej na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia. Do punktu 12 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Referatu Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym rozliczenia dotacji celowej przekazanej z Gminy Kluczbork na dofinansowanie imprezy 45 Międzynarodowy Wyścig Kolarski Juniorów Młodszych ,,Po Ziemi Kluczborskiej i Oleskiej” im.Mieczysława Godzwona. Zarząd zapoznał się z ww.sprawozdaniem akceptując je bez wnoszenia uwag. Do punktu 13 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z Decyzją w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajętych pod drogę powiatową nr 1328 O –Lasowic Małe – Bąków. Do treści przedłożonej Decyzji nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono o jej podpisaniu. Do punktu 14 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym zabezpieczenia środków na wkład własny na następujące zadania: 1.Ochrona in situ w zabytkowym założeniu parkowym oraz przeprowadzenie inwentaryzacji dendrologicznej na obszarze gminy Pokój i działania informacyjno-edukacyjne, 2.Inwentaryzacja przyrodnicza parku w Gierałcicach, ochrona in situ w zabytkowym parku w Pokoju oraz działania edukacyjno promocyjne. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o zabezpieczeniu środków finansowych na wkład własny z przeznaczeniem na ww. zadania i ujęciu ich w wieloletniej prognozie finansowej. Do punktu 15 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na zaplanowanie od roku szkolnego 2018/2019 po jednej godzinie dodatkowej płatnej w tygodniu w klasach od pierwszej do czwartej w cyklu kształcenia 2018-2022 w Technikum Elektrycznym i Technikum Budowlanym na realizację zajęć w ramach innowacji pedagogicznej. Zarząd po zapoznaniu postanowił, że decyzja w powyższej sprawie zostanie podjęta po przygotowaniu przez Wydział Edukacji i Sportu opinii w tej sprawie. Do punktu 16 porządku Następnie zapoznano się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczącym sprawozdania złożonego przez Grupę inicjatywną ,,Klub Kobiet Aktywnych”. Zarząd zapoznał się ze złożonym sprawozdaniem z wykonania zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej o nazwie: ,,Gimnastyka jako antidotum na obniżoną kondycję fizyczną i sprawność umysłową” i postanowił zatwierdzić je bez wnoszenia uwag. Do punktu 17 porządku Zarząd kolejno przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonani budżetu wraz ze sprawozdaniem finansowym Powiatu Kluczborskiego za 2017 rok, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tytułu wykonania budżetu za rok 2017, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2017 rok, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia ,,Powiatowego programu wyrównywania szans edukacyjnych”, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia regulaminu ,,Powiatowego programu wyrównywania szans edukacyjnych”, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem „Bliżej siebie 2 ”, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020,w ramach Osi priorytetowej VIII- Integracja społeczna dla Działania 8.1 Dostęp do wysokiej jakości usług zdrowotnych i społecznych w zakresie wsparcia rodziny i pieczy zastępczej. Zarząd zatwierdził przedłożone materiały i postanowił skierować je pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 18 porządku Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu 29.05.2018 r.: 1. Uchwałę Nr XLIV275/2018 zmieniająca Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 rok-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu, 2. Uchwałę Nr XLIV/276/2018 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu, 3. Uchwałę Nr XLIV/277/2018 w sprawie zaopiniowania połączenia powiatów: kluczborskiego, namysłowskiego i oleskiego w jeden okręg w wyborach do sejmiku Województwa Opolskiego i określenia dla tego okręgu liczby mandatów-postanowiono przekazać OR. Do punktu 19 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym remontu elewacji budynku oraz remontu podłogi w PĆP. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił, iż w związku z kończącym się terminem ważności pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych przy budynku szkoły zlokalizowanym przy ul.M.Skłodowskiej-Curie 13 wyrazić zgodę na zabezpieczenie środków oraz wykonanie niezbędnych prac związanych z remontem elewacji. Zarząd ponadto stwierdził, że na dzień dzisiejszy nie jest możliwe wykonanie remontu podłogi w kuchni Pracowni Ćwiczeń Praktycznych ze względu na brak środków finansowych w budżecie powiatu. Kolejnym pismem z jakim zapoznał się Zarząd było pismo Ministra Edukacji Narodowej dotyczące przystąpienia do projektu obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości. W związku z pismem Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 15.05.2018r. dotyczącym możliwości uzyskania wsparcia finansowego na realizację zadań związanych z obchodami setnej rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości postanowił o upoważnieniu dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania umów i ewentualnych aneksów. Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Komendanta Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku dotyczącym dofinansowania zakupu oznakowanego radiowozu służbowego. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o wprowadzeniu środków na dofinansowanie ww.zakupu oraz wykonanie niezbędnych prac związanych z remontem elewacji w ZSP Nr 1 w Kluczborku. Do punktu 20 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 150 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
do sprzedaży w formie przetargu ustnego nieograniczonego,
Nr 149/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
i rozważenia możliwości zwiększenia środków finansowych na w/w zadanie.