Protokół Nr 140/2018
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 20 marca 2018 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, 3.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Olesno dotycząca przekazania dotacji Powiatowi Kluczborskiemu w wysokości 16.000,-zł na realizację zadań określonych w porozumieniu w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Olesno, 4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania przetargowego pn.:,,Sfinansowanie zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności”, 5.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zaopiniowania dodatków motywacyjnych i funkcyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. 6.Pismo Naczelnika Wydziały Edukacji i Sportu dotyczące przyznania dyrektorom placówek oświatowych dodatków za warunki pracy, 7.Pismo Dyrektora ZSO w Kluczborku dotyczące stanu technicznego budynku ZSO w Kluczborku, 8.Pismo Burmistrza Wołczyna dotyczące ponownego uzgodnienia projektu zmian w miejscowym planie zagospodarowania, 9.Pismo mieszkańców Laskowic dotyczące wykonania chodnika przy ul.Niwy pomiędzy ulicami Wiejską a Górną, 10.Protokół z zebrania wiejskiego w Borkowicach, 11.Pismo ,,REMOST” w sprawie akceptacji skorygowanego projektu budowlanego wraz z projektem docelowej organizacji ruchu dla zadania pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879)”, 12.Pismo Naczelnika Edukacji i Sportu dotyczące wyrażenia zgody na zatrudnienie na staż 13.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące informacji z Departamentu Edukacji i Rynku Pracy UMWO w sprawie zmian we wniosku o dofinansowanie projektu ,,Wsparcie kształcenia zawodowego w kluczowych dla regionu branżach” (Poddziałanie 10,4 RPO WO 2014-2020), 14.Pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjnego dotyczące projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały w sprawie podziału powiatu na okręgi wyborcze, ustalenia ich numerów i granic oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym 15.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zasad udzielania obniżki i określania jej rozmiaru nauczycielowi, któremu powierzono w szkole lub placówce oświatowej stanowisko kierownicze oraz przyznawania zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia dotacji Gminie Kluczbork z przeznaczeniem dla Gminnej Szkoły Muzycznej I Stopnia w Kluczborku na zakup instrumentów muzycznych. 16.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9.03.2018 r. 17.Wolne wnioski. -pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące umowy dzierżawy części działki nr 91/25 z k.m.12 o pow.2,7655 ha położonej w Kluczborku przy ul.M.C. Skłodowskiej 23 (NETIA). -oferta optymalizacji kosztów energii-DGE Sp.z o.o Katowice. 18.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 08.03.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 139/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 13 marca 2018r. w sprawie zwiększenia dotacji celowej ze środków pochodzących z rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej na 2018r. Zarząd do projektu nie wniósł zapytań w związku z czym podjęto uchwałę Nr 140/597/2018. Następnie zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdział 80120 – Licea ogólnokształcące Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na zabezpieczenie zakupów bieżących oraz energii elektrycznej. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 140/598/2018. Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85406 – Poradnie psychologiczno-pedagogiczne, w tym poradnie specjalistyczne z: § 4040 kwotę 8.421 zł na: § 4270 kwotę 7.528 zł, § 4300 kwotę 893 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej w Kluczborku z przeznaczeniem na naprawę i konserwację instalacji monitoringu w budynku Powiatowego Ośrodka Rehabilitacji w Kluczborku oraz montaż znaków drogowych pionowych z trzech stron na parkingu przy budynku. Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 140/599/2018 .Następnie przystąpiono do zaznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 852–Pomoc społeczna, rozdział 85220–Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej z: § 4300 kwotę 1.750 zł na: § 4170 kwotę 1.750 zł. Zmiany objęte niniejszą uchwałą wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku z przeznaczeniem na bieżącą realizację zadań Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 140/600/2018 w powyższej sprawie. Do punktu 3 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią Umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Olesno dotycząca przekazania dotacji Powiatowi Kluczborskiemu w wysokości 16.000,-zł na realizację zadań określonych w porozumieniu w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Olesno. Zarząd do treści Umowy nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o jej podpisaniu do czego upoważnił Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-Członka Zarządu. Do punktu 4 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym postępowania przetargowego pn.:,,Sfinansowanie zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności”. Zarząd postanowił, że decyzja w powyższej sprawie zostanie ostatecznie podjęta na kolejnym posiedzeniu Zarządu. Do punktu 5 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym zaopiniowania przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Zarząd po zapoznaniu się postanowił zaopiniować dodatek funkcyjny i motywacyjny dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1.04.2018 r. do 30.06.2018 r. Do punktu 6 porządku Pan Starosta zapoznał Zarząd z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym przyznania dyrektorom placówek oświatowych dodatków za warunki pracy. Pan Starosta zaopiniował pozytywnie przyznanie dodatków dyrektorom placówek oświatowych: Dyrektorowi Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej-w wysokości 7% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego oraz Dyrektorowi Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego-w wysokości 12% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego za prowadzenie zajęć w warunkach trudnych, 14% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego za prowadzenie zajęć w warunkach uciążliwych na wskazany w piśmie okres. Do punktu 7 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z ponownym pismem Dyrektora ZSO w Kluczborku dotyczącym stanu technicznego budynku ZSO w Kluczborku (wymiana instalacji elektrycznej i wodnej-pismo z dnia 18.01.2018 r.) Powyższe pismo dotyczy rezygnacji z wymiany instalacji elektrycznej o jaką Dyrekcja wnioskowała w piśmie z dnia 18 stycznia 2018 r. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Dyrektora ZSO w Kluczborku dotyczącym rezygnacji z remontu instalacji elektrycznej stwierdził, że wnioskowany remont instalacji wodnej powinien zostać wykonany w ramach środków finansowych jednostki na rok 2018. Do punktu 8 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Wołczyna dotyczącym ponownego uzgodnienia projektu zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowania wsi Komorzno. Ponowne wystąpienie wynika ze zmian wprowadzonych w projekcie planu z powodu braku zgody Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi na przeznaczenie na cele nierolnicze gruntów klasy III. Zarząd po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Wołczyna postanowił pozytywnie zaopiniować ponowne uzgodnienie projektu zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Komorzno. Do punktu 9 porządku Kolejno zapoznano się z pismem mieszkańców Laskowic dotyczącym wykonania chodnika przy ul.Niwy pomiędzy ulicami Wiejską a Górną. Zarząd Powiatu stwierdził, że nie jest w stanie wykonać chodnika o dł.250 m przy ul.Niwy, gdyż budowa jego poprzedzona musi zostać opracowaniem projektu budowlanego i uzyskaniem zezwolenia na realizację tej inwestycji. Ponadto w ramach przebudowy drogi należałoby uwzględnić budowę kanalizacji deszczowej. Przedmiotowe zadanie nie zostało także ujęte w planie finansowym ZDP w Kluczborku na 2018 rok. W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania odpowiedzi do Sołtysa wsi Laskowice. Do punktu 10 porządku Pan Starosta poinformował Zarząd, że w dniu 12 marca 2018 r. odbyło się w miejscowości Borkowice zebranie wiejskie, na które został zaproszony. Głównym tematem zebrania była budowa chodnika na drodze powiatowej 1319O na odcinku 400 metrów łączącego ul.Wiejską z ul.Bogacką (do przystanku PKS) i naprawy na drogach powiatowych biegnących przez wieś. Zarząd zapoznał się szczegółowo z protokołem przedłożonym przez Sołtysa Borkowic. Odpowiadając na pytania poruszone na zebraniu mieszkańców Zarząd stwierdza, że: -jeśli chodzi o prace dotyczące wycinki odrostów na poboczach dróg na odcinku Krasków-Borkowice zostało wysłane zgłoszenie dotyczące planowanej wycinki do Urzędu Miejskiego w Kluczborku zlecone 15.02.2018 r., W związku z powyższym wyznaczony został termin wizji lokalnej na dzień 21.02.2018 r., jednakże do dnia dzisiejszego nie uzyskano zgody na prowadzenie ww.prac. -jeśli chodzi o budowę chodnika na drodze powiatowej Nr 13190 na odcinku 400 m łączącym ul.Wiejską z ul.Bogacką to zostanie rozważone w budżecie na 2019 rok. Jednak budowa ta uzależniona jest od wsparcia finansowego Gminy Kluczbork przy przygotowaniu dokumentacji budowy, -jeśli chodzi o naprawę ubytków w drogach zostanie ona wykonana sukcesywnie w miarę możliwości finansowych. W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Dyrektora do przygotowania w imieniu Zarządu odpowiedzi dla Sołectwa w Borkowicach biorąc pod uwagę pozostałe kwestie poruszone w protokole z zebrania. Do punktu 11 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem ,,REMOST” w sprawie akceptacji skorygowanego projektu budowlanego wraz z projektem docelowej organizacji ruchu dla zadania pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879)”. Zarząd Powiatu po analizie przedłożonego projektu budowlanego na zadanie pn.: ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128O (Jana Pawła II w Kluczborku) - budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879)” sporządzonego przez wykonawcę, tj. spółkę pod firmą ,,REMOST” w zakresie ostatecznych uzgodnień projektu zleca i zobowiązuje inspektora nadzoru budowlanego - Dyrektora ZDP w Kluczborku do przestrzegania zapisów PFU w zakresie projektu dla ww. zadania wyrażając zgodę na wprowadzenie następujących zmian do zapisów PFU: -Zarząd Powiatu wyraża zgodę na wzmocnienie konstrukcji nawierzchni drogi rowerowej i akceptuje zaproponowaną przez wykonawcę konstrukcję składającą się z następujących warstw: warstwa ścieralna z BA o gr. 5 cm, podbudowa z kruszywa łamanego o gr. 10 cm, podbudowa pomocnicza z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym Rm=2,5 MPa o gr. 22cm, -Zarząd Powiatu wyraża zgodę na rezygnację z pasa zieleni na początkowym odcinku przebudowywanej drogi, tj. do zjazdu na drogę wewnętrzną (ul. Księdza Franciszka Drendy) w km 0+195,4. Ponadto Zarząd Powiatu wyraża zgodę na zmianę w zakresie określenia szerokości drogi rowerowej tak, aby projektowana infrastruktura drogowa na ww. odcinku drogi była utrzymana w obecnej granicy pasa drogowego. Pozostałe zapisy PFU nie ulegają zmianie. Do punktu 12 porządku Kolejno zapoznano się z pismem Naczelnika Edukacji i Sportu dotyczącym wyrażenia zgody na zatrudnienie na staż z ,,efektywnością” na stanowisku asystent osoby niepełnosprawnej/pomoc nauczyciela w SOSW w Kluczborku. Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że zatrudnienie osoby na stanowisku asystent osoby niepełnosprawnej/pomoc nauczyciela w SOSW w Kluczborku nie jest obligatoryjne w związku z czym nie wyraża zgody na ww.staż. Do punktu 13 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym informacji z Departamentu Edukacji i Rynku Pracy UMWO w sprawie zmian we wniosku o dofinansowanie projektu ,,Wsparcie kształcenia zawodowego w kluczowych dla regionu branżach” (Poddziałanie 10,4 RPO WO 2014-2020). Po zapoznaniu się z informacją Zarząd Powiatu zaakceptował aneks do umowy i jednocześnie upoważnił do jego podpisania Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu. Do punktu 14 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Organizacyjnego dotyczącym projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały w sprawie podziału powiatu na okręgi wyborcze, ustalenia ich numerów i granic oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym. Zarząd wstępnie przyjął projekt ww.uchwały wraz z uzasadnieniem i zobowiązał Naczelnika Wydziału Organizacyjnego do przesłania go do Komisarza Wyborczego celem zaopiniowania. Po ustosunkowaniu się Komisarza zgodnie z art.454 § 6 ustawy Kodeks wyborczy projekt uchwały powinien zostać przedłożony do zaopiniowania Radzie Miejskiej w Byczynie i Radzie Miejskiej w Wołczynie. Do punktu 15 porządku Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zasad udzielania obniżki i określania jej rozmiaru nauczycielowi, któremu powierzono w szkole lub placówce oświatowej stanowisko kierownicze oraz przyznawania zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia dotacji Gminie Kluczbork z przeznaczeniem dla Gminnej Szkoły Muzycznej I Stopnia w Kluczborku na zakup instrumentów muzycznych. Zarząd po zapoznaniu się z przedłożonymi projektami postanowił zatwierdzić je i przedłożyć pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 16 porządku Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu 9 marca 2018 r.: Do punktu 17 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym umowy dzierżawy części działki nr 91/25 z k.m.12 o pow.2,7655 ha położonej w Kluczborku przy ul.M.C. Skłodowskiej 23 (NETIA). Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o ustaleniu czynszu na dzierżawę gruntu o powierzchni 30 m2 pod istniejący kontener telekomunikacyjny Firmy NETIA S.A na działce stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na poziomie 8 zł za 1 m2 + podatek VAT, płatność raz w roku do dnia 31 marca w wysokości brutto 3.542,40,- zł. W związku z powyższym przedłożony został w punkcie 15 projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. Ponadto Zarząd upoważnił do podpisania umowy dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta. Następnie przystąpiono do zapoznania się z przedstawioną ofertą optymalizacji kosztów energii-DGE Sp.z o.o Katowice dla jednostek powiatu. Zarząd po zapoznaniu się z ofertą DGE Sp. z o.o Katowice zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do zweryfikowania kwestii, czy wdrożona oferta przyniesie oszczędności jeśli chodzi o koszty energii na podstawie dotychczasowych umów. Jeśli zdaniem Biura Funduszy Pomocowych przedłożona przez DGE oferta przyniesie oszczędności Zarząd zleca przygotowanie stosownej umowy. Do punktu 18 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 140 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
z ,,efektywnością” na stanowisku asystent osoby niepełnosprawnej/pomoc nauczyciela w SOSW w Kluczborku,
z przeznaczeniem na sfinansowanie dwóch przedsięwzięć pod nazwą „Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy” oraz „Zwiększenie konkurencyjności wynagrodzeń pracowników cywilnych” realizowanych w ramach Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2017-2020.