Protokół Nr XXXVIII/2017
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 21 grudnia 2017 r.
XXXVIII sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1300 Przewodniczący Rady Powiatu Andrzej Butra. Przewodniczący Rady Powiatu przywitał wszystkich radnych, naczelników wydziałów i kierowników, a następnie stwierdził, że w dniu dzisiejszym podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest 19 radnych. Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad, który przedstawia się następująco:
1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:
a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,
c/zatwierdzenie protokołu z XXXVII sesji.
2.Interpelacje i zapytania radnych.
3.Podjęcie uchwał:
a/zmieniająca Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2017,
b/zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
c/wyrażenia zgody na sfinansowanie zobowiązań powiatu kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności,
d/zmiany Uchwały w sprawie prowadzenia obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych powiatu przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku,
e/zmieniająca Uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2017 rok,
f/w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 rok (projekt budżetu radni otrzymali w dniu 23 listopada 2017 r.),
-omówienie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami,
-przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej,
-przedstawienie opinii i wniosków komisji stałych,
-przedstawienie stanowiska Zarządu Powiatu w sprawie opinii i wniosków komisji i radnych,
-autopoprawka zarządu powiatu do projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2018 rok,
-dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie,
-głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
g/w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej (radni projekt otrzymali w dniu 23 listopada 2017 r.).
4.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.
5.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres
od 22.11.2017 r. do 30.11.2017 r.
6. Wolne wnioski i zapytania.
7. Zamknięcie obrad.
Radni nie wnieśli zapytań do porządku obrad i jednogłośnie zatwierdzili powyższy porządek obrad. Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił protokół z XXXVII sesji, radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag do powyższego protokołu i jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku obrad
Nie wniesiono zapytań i interpelacji.
Do punktu 3a porządku obrad
Przewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku przedstawił projekt uchwały zmieniającej Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2017. Wprowadza się zmiany w Uchwale Nr XXVII/178/2016 z dnia 28 grudnia 2016 r. w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2017 w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 119.974,00 zł, w tym zwiększenie dochodów bieżących w kwocie 119.974,00 zł. Wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 119.974,00 zł, w tym zwiększenie wydatków bieżących w kwocie 119.974,00. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XXXVIII/234/2017
w powyższej sprawie.
Do punktu 3b porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Zmiany w powyższym projekcie uchwały zostały dokonane w celu zapewnienie zgodności budżetu z wieloletnią prognozą finansową. Zwiększono dochody bieżące o kwotę 119.974 zł., zwiększono wydatki bieżące o kwotę 119.974 zł. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XXXVIII/235/2017 w powyższej sprawie.
Do punktu 3c porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sfinansowanie zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności.
Analiza wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego, prognozy dochodów i wydatków na lata następne oraz zaplanowanych terminów wykupu wyemitowanych papierów wartościowych wraz z kosztami obsługi zadłużenia, skłania do wniosku, że może spowodować zagrożenie niespełnienia reguły wynikającej z art. 243 ustawy o finansach publicznych. Zaistniała sytuacja spowodowała konieczność podjęcia odpowiednich decyzji, szukania innych rozwiązań naszych problemów i trafiliśmy na interpretację Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie możliwości zmiany wierzyciela przejmującego zobowiązania powiatu w myśl art. 518 Kodeksu Cywilnego. Minister Finansów zapowiada zmianę do ustawy o finansach publicznych, w której to między innymi dopuszcza możliwość restrukturyzacji i wcześniejszej spłaty długu. Dopuszczony będzie każdy mechanizm, jeśli obniży to łączny koszt obsługi długi. W związku z powyższym Zarząd Powiatu w Kluczborku postanowił o przyjęciu tego rozwiązania wykorzystując instytucję subrogacji, która stanowi o wejściu osoby trzeciej w miejsce powiatu. Zawarcie umowy z nowym wierzycielem, zakładającej wydłużenie okresu spłaty przejętych zobowiązań na 25 lat począwszy od 2024 r. i odpowiednią ich restrukturyzację pozwoli przesunąć obciążenie związane z wydatkami majątkowymi oraz rozchodami na kolejne lata. Zobowiązania z tytułu emisji papierów wartościowych nie mogą zostać zrestrukturyzowane w wyniku umów (porozumień) z obecnym wierzycielem, gdyż zostały zawarte w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, w zawartych umowach nie przewidziano możliwości wydłużenia (zmiany) terminów spłat. Natomiast co do zobowiązań wynikających z faktur wobec Firmy Siemens Sp. z o.o to w przypadku spłaty w jednej racie całości zobowiązania przyniesie powiatowi bonus (oszczędność) w kwocie 456.545,00 zł. Powiat na pokrycie tych zobowiązań nie może zaciągnąć kredytu konsolidacyjnego, gdyż musiałby on być zaciągnięty zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 3 ustawy o finansach publicznych, a tym samym stanowiłby przychody budżetu. W obecnym budżecie powiatu nie ma możliwości zaplanowania rozchodów, gdyż reguła wynikająca z art. 243 ustawy o finansach publicznych nie pozwala na zaplanowanie większych rozchodów. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest przyjęcie instytucji subrogacji na co wymagana jest zgoda Rady Powiatu. Głos zabrał pan Starosta, który zgłosił w imieniu zarządu autopoprawkę do powyższego projektu uchwały. Pan Starosta poinformował, że szeroko powyższa zmiana do projektu tej uchwały była omawiana w dniu wczorajszym na wspólnym posiedzeniu wszystkich komisji rady. Pan Starosta poinformował, że powyższa autopoprawka, której treść radni otrzymali przed sesją, wynika z opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej, w związku z tym należało część kwot objętych subrogacją pokazać w projekcie budżetu powiatu na rok 2018, przynajmniej w zakresie, który dotyczy pierwszych miesięcy roku, w związku z czym kwoty łączne poszczególnych zobowiązań uległy zmianie. Pan Starosta dodał, że oprócz tego zastępuje się słowa: „ na łączną kwotę” słowami „ do kwoty”, tak , aby ustalić górną granicę zobowiązań, które możemy objąć subrogacją, a jednocześnie zabezpieczyć się przed ewentualnymi zmianami kwot w dół, tak aby zapobiec w przyszłości wprowadzaniu korekt do tej uchwały.
Radni nie wnieśli zapytań do powyższej autopoprawki i 17 głosami za przy 2 wstrzymujących się przyjęli autopoprawkę zarządu do powyższego projektu uchwały. Kolejno Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką. Radni 16 glosami za, przy 3 wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr XXXVIII/236/2017 w sprawie wyrażenia zgody na sfinansowanie zobowiązań powiatu kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności .
Do punktu 3d porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały w sprawie prowadzenia obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych powiatu przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku. W 2015 roku dokonano zmiany ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym wprowadzając możliwość tworzenia w samorządach powiatowych wspólnej obsługi jednostek organizacyjnych. Rada Powiatu w Kluczborku uchwałą Nr XV/108/2015 z dnia 29 grudnia 2015 roku utworzyła w Starostwie Powiatowym w Kluczborku Wydział do Obsługi Finansowo – Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu . Powyższa uchwała rozszerza zakres obsługiwanych przez starostwo jednostek o dodatkowe dwie jednostki organizacyjne tj. Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w Bogacicy oraz Dom Pomocy Społecznej w Kluczborku. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XXXVIII/237/2017 w powyższej sprawie.
Do punktu 3e porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały zmieniającej Uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2017 rok. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku mając na uwadze wzrastające potrzeby osób niepełnosprawnych, proponuje wprowadzenie zmian w podziale środków finansowych, polegających na zmniejszeniu kwoty określonej w załączniku do Uchwały dotyczącej dofinansowania do turnusów rehabilitacyjnych, tłumacza języka migowego oraz likwidacji barier funkcjonalnych, a także zwiększeniu dofinansowania do zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów. Dzięki powstałym oszczędnościom w zakresie rehabilitacji zawodowej a także w zakresie rehabilitacji społecznej wynikającym z rezygnacji z przyznanego dofinansowania w łącznej kwocie 5 841,84, (rehabilitacja zawodowa – 939,00 zł; turnusy rehabilitacyjne – 911,00 zł; tłumacz języka migowego – 1 300,00 zł; likwidacja barier funkcjonalnych – 2 691,84 zł) możliwe będzie zwiększenie środków na udzielenie dofinansowań z przeznaczeniem na zaopatrzenie w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze. Powyższe zmiany są zgodne z planem finansowym środków z PFRON przekazanych do dyspozycji Powiatu Kluczborskiego na 2017 rok. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XXXVIII/238/2017 w powyższej sprawie.
Do punktu 3f porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 r. Pani Skarbnik odczytała opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie budżetu powiatu na 2018 rok. Powyższa opinia jest opinią z zastrzeżeniami. Kolejno pani Skarbnik odczytała opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości sfinansowania deficytu określonego w projekcie budżetu powiatu na 2018 rok. Powyższa opinia jest opinia z zastrzeżeniami. Kolejno pani Skarbnik odczytała opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej. Powyższa opinia jest również z zastrzeżeniami. Kolejno Przewodniczący komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska odczytał opinię komisji o projekcie budżetu powiatu na 2018 rok. Na posiedzeniu w dniu 8 grudnia 2017 r. komisja nie wnosząc żadnych wniosków i uwag do projektu budżetu na 2018 rok jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały. Kolejno Przewodnicząca Komisji Oświaty, Sportu., Turystyki i Rozwoju Rodziny odczytała opinię komisji o projekcie budżetu na 2018 rok. Na posiedzeniu w dniu 12 grudnia 2017 r. komisja nie wnosząc żadnych wniosków i uwag do projektu budżetu na 2018 rok jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.
Kolejno Przewodniczący Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego przedstawił opinie komisji o projekcie budżetu powiatu na 2018 rok. Na posiedzeniu w dniu 13 grudnia 2017 r. komisja nie wnosząc żadnych wniosków i uwag do projektu budżetu na 2018 rok 7 głosami za przy 2 wstrzymujących się pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały. Kolejno Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego przedstawił opinię komisji o projekcie budżetu powiatu na 2018 rok. Na posiedzeniu w dniu 13 grudnia 2017 r. komisja nie wnosząc żadnych wniosków i uwag do projektu budżetu na 2018 rok 8 głosami za pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały. Pan Starosta podziękował radnym za powyższe opinie o projekcie budżetu i wyjaśnił, że rozmowy o projekcie były na posiedzeniach poszczególnych komisji, i wyniknęło z nich wiele uwag i pytań. Pan Starosta przedstawił stanowisko zarządu w powiązaniu z autopoprawką zarządu do projektu budżetu a 2018 rok. Pan Starosta stwierdził, że autopoprawka zarządu jest koniecznością i została przygotowana na dzisiejsza sesję, tak aby projekt budżetu głosować już z wymaganymi prawem poprawkami, wynikającymi głównie z zaleceń, uwag i zastrzeżeń Składu Orzekającego RIO a także z uchwały , którą wcześniej podjęła Rada a dotyczącą subrogacji. Pan Starosta przypomniał, że skład orzekający RIO zwrócił uwagę na następujące uchybienia: 116 500 zł. na objecie udziałów w spółce Dolina Stobrawy, gdzie zaznaczono, że wydatek na ten cel powinien zostać ujęty jako wydatek majątkowy a nie wydatek inwestycyjny służący zakupom, czy wydatkowym inwestycyjnym. Kolejna uwaga związana jest z subrogacjami. Kolejno RIO zauważyło, że w wydatkach budżetu roku 2018 nie ujęto całej kwoty zobowiązań przypadającej do zapłaty na ten rok zgodnie z harmonogramem spłat. W wydatkach majątkowych nie ujęto kwoty 2 599 615 zł. z tytułu zobowiązań wynikających z umowy zawartej z firma Siemens oraz zobowiązanie wobec banku z tytułu wyemitowanych obligacji komunalnych, zarząd planuje objąć subrogacją ale nie zostało to ujęte w projekcie budżetu. Pan Starosta dodał, że w autopoprawce do projektu budżetu na 2018 rok wszystkie te zalecenia zostały ujęte.
Pan Starosta dodał, że kolejna uwaga składu orzekającego RIO jest obligatoryjna rezerwa na zarządzanie kryzysowe, która wynosi 111 000 zł. a powinna wynosić co najmniej 111 728,42 zł. To również zostało zmienione w projekcie autopoprawki. Pan Starosta dodał, że zmiany w autopoprawce zostały szeroko omówione na komisjach. Pan Starosta odniósł się do opinii RIO, według RIO dochody i wydatki budżetu zaplanowane na 2018 rok są równe i spełniają wymogi art. 242 ustawy o finansach publicznych ale gdyby zaistniały dodatkowe wydatki lub inne dochody i nie uwzględniono nadwyżki za 2017 rok. Pan Starosta dodał, że rozliczenie budżetu nastąpi dopiero około 5stycznia 2018 r., nie wprowadzaliśmy jakiejś nadwyżki operacyjnej , gdyż nie wiadomo ile tych środków będzie. Pan Starosta dodał, że budżet jest realizowany w ciągu całego roku i trzeba na bieżąco reagować przesunięciami terminów płatności albo innymi rozwiązaniami. Pan Starosta dodał, że przed nami kolejny ciężki rok pracy, budżet na 2018 rok jest dokumentem bardzo realistycznie opartym na naszych możliwościach, żeby go zrealizować trzeba bardzo dużego wysiłku, praktycznie od jutra trzeba przygotować dużą ilość dokumentów i przygotowywać przetargi. Pan Starosta podziękował za wkład w przygotowanie projektu budżetu na 2018 rok pani Skarbnik i pani Naczelnik Wydziału Obsługi Jednostek Organizacyjnych. Głos zabrała radna Irena Kielar, która stwierdziła, że wiele samorządów ma tego rodzaju problemy co powiat kluczborski. Radna Irena Kielar stwierdziła, że powiat nie ma już za bardzo majątku, ażeby go sprzedać. Radna Irena Kielar poruszyła jeszcze kwestię ewentualnych podwyżek dla pracowników jednostek. Radna Irena Kielar zapytała o jaki remont internatu chodzi. Pan Starosta odpowiedział, że ma świadomość, że oczekiwania pracowników wszystkich jednostek są takie, ażeby ich praca była w miarę dobrze wynagradzana. Pan Starosta stwierdził, ze jeżeli uda się zrealizować subrogacje, uwolni się kwota około 1 mln. 700 tys. zł. i można wtedy pomyśleć o remoncie internatu WODiDZ na ul. Konopnickiej, oraz, że przymiarka tegoroczna zakończyła się tylko częściowym remontem, gdyż ceny były za wysokie. Pan Starosta dodał, że remont tego internatu jest konieczny ze względu na dużą eksploatacje tego obiektu w chwili obecnej. Głos zabrał radny Wojciech Smolnik, który zapytał czy z opinii Składu Orzekającego RIO nie wynika, że w projekcie budżetu na 2018 rok nie powinniśmy ująć całej kwoty zadłużenia względem Siemensa i dopiero jak uzyskamy środki z subrogacji to kwestia ta ulegnie zmianie. Pan Starosta odpowiedział, że nie przypadkiem na dzisiejszej sesji została podjęta uchwała w sprawie subrogacji, to byłoby dokładnie tak, jeżeli idziemy w kierunku subrogacji, wtedy wyliczamy od którego momentu te dwa tytuły będą subrogowane, wejdzie w prawa dłużnika inny podmiot i odtąd zabezpieczamy wielkości w budżecie. Nie wniesiono więcej pytań do projektu budżetu powiatu na 2018 rok. Kolejno Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie autopoprawkę zarządu do projektu budżetu a 2018 rok. Autopoprawkę wprowadza się w związku z zastrzeżeniami zawartymi w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu do projektu uchwały budżetowej powiatu kluczborskiego na 2018 rok. Dodatkowo dokonano zmian w wydatkach oświatowych do projektu budżetu w związku z podpisaniem porozumienia z miastem Zielona Góra na uczestnictwo w kursie dwóch uczennic pochodzących z powiatu kluczborskiego na dokształcanie zawodowe. Ponadto dokonano również zmiany w wydatkach ochrony środowiska w związku z podpisaniem umowy na badanie powietrza.Radni 17 głosami za, przy 2 wstrzymujących się przyjęli z autopoprawkę zarządu do projektu budżetu powiatu na 2018 rok.
Kolejno przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2018 rok wraz z naniesioną autopoprawką. Radni 16 glosami za, przy 3 wstrzymujących się podjęli Uchwałę Nr XXXVIII/239/2017 w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 rok.
Do punktu 3g porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej. Pan Starosta poinformował, że wieloletnia prognoza finansowa w sytuacji, w której jesteśmy w tej chwili, czyli po uchwaleniu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sfinansowanie zobowiązań powiatu kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności, i uchwały w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2018 rok, będzie zawierała harmonogram spłat zobowiązań wynikający z uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sfinansowanie zobowiązań powiatu kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności, jest to ważne o tyle, że automatycznie pokazujemy w wieloletniej prognozie finansowej, że dochowujemy wskaźnika zawartego w art. 243 ustawy o finansach publicznych.
Radna Irena Kielar zapytała czy został poprawiony błąd dotyczący odpisu dla nauczycieli. Pan Starosta poinformował, że zostało to poprawione.
Do powyższego projektu uchwały nie wniesiono więcej zapytań więc Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. Radni 16 głosami za, przy 3 wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr XXXVIII/240/2017 w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej.
Do punktu 4 porządku obrad
Nie wniesiono zapytań i interpelacji, nie udzielono odpowiedzi.
Do punktu 5 porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres od 22.11.2017 r. do 30.11.2017 r.
Radna Irena Kielar zapytała o pismo Dyrektora PUP dot. kosztów funkcjonowania PUP. Pan Starosta odpowiedział, że pani Dyrektor PUP zwróciła uwagę na fakt, że od stycznia 2018 r. dojdzie nowe zadanie dot. obsługi cudzoziemców i potrzebowała zatrudnić dodatkowo 2 osoby. Pan Starosta stwierdził, że na kolejnym posiedzeniu zarządu podjęliśmy decyzję, od listopada 2017 r. pani wicedyrektor odeszła na emeryturę, i postanowił zarząd , ze pieniądze , które w ten sposób zostaną zaoszczędzone zostaną pozwolą w całości lub w części sfinansować to nowe zadnie, pani Dyrektor będzie musiała sobie z tym poradzić. Pan Starosta dodał, ze pozostawiono PUP-uy w powiatach ale jednocześnie mówi się o tym, aby zabrać powiatom odpis z funduszu pracy w kwocie około 300 tys. zł., w budżecie mamy budżet PUP, w kwocie około 1,5 mln. zł. , więc te 300 tys. stanowiło dość dużą część utrzymania PUP, jednocześnie dochodzi nowe zadanie.
Do powyższego sprawozdania nie wniesiono zapytań i jednogłośnie przyjęli powyższe sprawozdanie.
Do punktu 6 porządku obrad
Pan Starosta zaprosił wszystkich radnych na wigilie w sali nr 213.
Wiceprzewodnicząca Rady złożyła życzenia świąteczne wszystkim radnym i zebranym na dzisiejszej sesji.
Przewodniczący Rady również złożył wszystkim życzenia świąteczne i noworoczne.
Do punktu 7 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i o godz. 13.50 zamknął XXXVIII sesję Rady Powiatu
w Kluczborku. Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady Powiatu
w Kluczborku
Andrzej Butra
Protokołowała
Katarzyna Hołdys