Protokół Nr 131/2018
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 02 stycznia 2018 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie zmiany Uchwały Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie wprowadzenia - w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki, -w sprawie przekazania uprawnień do zaciągania zobowiązań wynikających z Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Kluczborskiego, - w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do udzielania jednorazowych zaliczek na pokrycie drobnych wydatków, - w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego. 3.Pismo Naczelnika Wydziału OLZ dotyczące rozliczenia dotacji w wysokości 50.000,-zł na realizację zadania inwestycyjnego ,,Modernizacja obiektu dydaktycznego Uniwersytetu Opolskiego przy ul. Oleskiej 48 w Opolu” w zakresie robót budowlanych oraz zakupie pierwotnego wyposażenia w kontekście utworzenia kierunku lekarskiego. 4.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące pisma z dnia 30.11.2017 r. w sprawie zaleceń pokontrolnych. 5.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. wyrażenia zgody na zatrudnienie w ZSP Nr 2 – CKU sprzątaczki w wymiarze 1 etatu. 6.Wolne wnioski. -wnioski o zorganizowanie robót publicznych w ZSP Nr 1 w Kluczborku na stanowisku: bufetowa, kucharka, kierowca-magazynier. 7.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 28.12.2017 r.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 130/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmiany Uchwały Zarządu Powiatu Powyższa zmiana spowodowana jest podjęciem uchwały Nr XXXVIII/237/2017 z dnia 21 grudnia 2017 r. przez Radę Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały w sprawie prowadzenia obsługi finansowo – księgowej jednostek organizacyjnych powiatu przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku, która dotyczy przejęcia obsługi finansowo – księgowej kolejnych dwóch jednostek Powiatu Kluczborskiego. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 131/569/2018. Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki. Powyższy projekt upoważnia do dokonywania przeniesień środków finansowych w planie wydatków, między paragrafami w obrębie jednego rozdziału klasyfikacji budżetowej z zastrzeżeniem zmian powodujących zmniejszenia i zwiększenia planowanych wydatków na wynagrodzenia osobowe pracowników oraz zmian powodujących zwiększenia lub zmniejszenia wydatków majątkowych. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 131/570/2018. Kolejnym projektem z jakim zapoznał się Zarząd był projekt w sprawie przekazania uprawnień do zaciągania zobowiązań wynikających z Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Kluczborskiego. Powyższy projekt uchwały upoważnia Starostę Kluczborskiego, kierowników jednostek organizacyjnych oraz kierowników powiatowych inspekcji i straży do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją wieloletnich przedsięwzięć, ujętych w załączniku Nr 2 do Uchwały Nr XXXVIII/240/2017 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej co jest niezbędne do zapewnienia ciągłości działania jednostki z których wynikają płatności wykraczające poza rok budżetowy 2018. Do powyższego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 131/571/2018. Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do udzielania jednorazowych zaliczek na pokrycie drobnych wydatków. Projekt uchwały upoważnia Starostę Kluczborskiego, kierowników jednostek organizacyjnych oraz kierowników powiatowych inspekcji i straży powiatu kluczborskiego do udzielania jednorazowych zaliczek na pokrycie drobnych wydatków w ramach planów finansowych jednostek. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 131/572/2018. Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego. Ustawa o finansach publicznych zezwala jednostce samorządu terytorialnego na zaciąganie kredytów i pożyczek oraz emisje papierów wartościowych zarówno w celu sfinansowania deficytu budżetowego jak i w wypadku powstania przejściowych trudności finansowych w toku wykonywania budżetu. Ostatni z wymienionych celów kredytowania został określony w art. 89 ust.1, pkt.1 ustawy i dotyczy deficytu budżetu j.s.t. występującego w ciągu roku. Zaciągnięte zobowiązanie ma charakter krótkoterminowy, ponieważ podlega spłacie w tym samym roku, w którym zostało zaciągnięte, czyli nie później niż do 31 grudnia. Możliwość zaciągnięcia przedmiotowego kredytu przez organ wykonawczy j.s.t.musi wynikać z upoważnień organu stanowiącego zawartych w uchwale budżetowej. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono jednogłośnie 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjął uchwałę Nr 131/573/2018. Do punktu 3 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia dotyczącym rozliczenia dotacji na realizację zadania inwestycyjnego ,,Modernizacja obiektu dydaktycznego Uniwersytetu Opolskiego przy Zarząd po zapoznaniu się z rozliczeniem dotacji w wysokości 50.000,-zł na realizację ww.zadania inwestycyjnego nie wniósł do niego uwag przyjmując je. Do punktu 4 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczącym pisma z dnia 30.11.2017 r. w sprawie zaleceń pokontrolnych po kontroli przeprowadzonej w dniach 16-17 listopada 2017 r. Zarząd zapoznał się z wyjaśnieniami Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w powyższej kwestii i postanowił o przekazaniu powyższego pisma do Wydziału Edukacji i Sportu. Do punktu 5 porządku Zarząd zapoznał się z opinią Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do pisma Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku z dnia 15.12.2017 r. dotyczącego wyrażenia zgody na zatrudnienie w ZSP Nr 2 – CKU sprzątaczki w wymiarze 1 etatu. Zarząd po zapoznaniu się z opinią Wydziału Edukacji i Sportu i postanowił o podtrzymaniu swojej decyzji podjętej na posiedzeniu Zarządu w dniu 28 grudnia 2017 r., czyli nie wyrażaniu zgody na powyższe zatrudnienie. Do punktu 6 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w sprawie zorganizowania robót publicznych w ZSP Nr 1 w Kluczborku na stanowisku: bufetowa, kucharz, kierowca-magazynier. Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na zorganizowanie robót publicznych w ZSP Nr 1 w Kluczborku na stanowisku: bufetowa, kucharz, kierowca-magazynier. Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania wniosków Pana Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego i Pana Jakuba Golińskiego-Członka Zarządu Powiatu. Do punktu 7 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 131 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz jednostkach organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego programów firmy VULCAN,
w Kluczborku w sprawie wprowadzenia w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz jednostkach organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego programów firmy VULCAN.
W uchwale budżetowej na 2018 rok zawarto w § 10 upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do maksymalnej wysokości 7.000.000,00 zł.
ul.Oleskiej 48 w Opolu” w zakresie robót budowlanych oraz zakupie pierwotnego wyposażenia w kontekście utworzenia kierunku lekarskiego.