Protokół Nr 123/2017

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 14 listopada 2017 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty Zarządu Powiatu:

-w sprawie przyjęcia projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 r. oraz projektu wieloletniej prognozy finansowej na lata 2018-2035.

-w sprawie: upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na sfinansowaniu zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności przez osobę trzecią.

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

3.Pismo Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu w sprawie umorzenia kwoty 710.00,-zł za holowanie i przechowywanie pojazdu na parkingu strzeżonym.

4.Pismo Promedia S.C dotyczące uzgodnienia warunków technicznych na wykorzystanie jednootworowej kanalizacji teletechnicznej będącej na terenie PCZ S.A przy ul.Skłodowskiej 25 w związku z rozbudową szerokopasmowej sieci światłowodowej do budynku Vital-Medic oraz rehabilitacji.

5.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące organizacji robót publicznych na stanowisku pomoc nauczyciela.

6.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy pracownika na stanowisku pomoc kuchenna. 

7.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące dostosowania pomieszczeń pracy zgodnie z wymaganiami zawartymi w Nakazie Nr rej.110134-5317-K043-Nk01/17 i zabezpieczenie 4.500,-zł brutto na ten cel. 

8.Decyzje w sprawie:

-ustanowienia  trwałego  zarządu  na rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w  Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 1301 O –Byczyna–Bruny –DP 1337 O,

-ustanowienia trwałego zarządu  na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę zajętą pod drogę powiatową nr 1341 O–Wołczyn– Woskowice Górne.

-ustanowienia trwałego zarządu  na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę zajętą pod drogę powiatową nr 1304 O–Kostów–granica województwa wielkopolskiego (Kuźnica Trzcińska).

-ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul.Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę zajętą pod drogę powiatową nr 1310 O–Ligota Górna- Wojsławice.

9.Wolne wnioski:

-porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Legionowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej,

-aneks Nr 1/2017 do porozumienia nr ZD.421.6.2017 w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka przebywającego w rodzinie zastępczej.

-pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania w kwocie 8.000,00,-zł na zakup masy bitumicznej do wbudowania na zimno.

10.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 3, 6, 8.11.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 122/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Przystąpiono do zapoznania się z ostateczną wersją projektu uchwały w sprawie przyjęcia projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 r. oraz projektu wieloletniej prognozy finansowej na lata 2018-2035.

Ustala się dochody budżetu powiatu na rok 2018 w łącznej kwocie 81.361.394,00,-zł w tym:

-dochody bieżące: 70.325.187,00,-zł,

-dochody majątkowe: 11.036.207,00,-zł.

Wydatki budżetu na rok 2018 ustala się w łącznej kwocie 83.983.390,00,- zł.

Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 59.700.422 zł w tym:

-wydatki bieżące jednostek budżetowych w łącznej kwocie– 63.088.195,12,-zł z czego:

-wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 46.596.002,60,-zł,

-wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych–16.492.192,52,- zł,

-wydatki na dotacje na zadania bieżące-1.212.147,88,-zł,

-wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych–2.726.023,00,-zł,

-wydatki na obsługę długu publicznego- 1.500.000 zł,

Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 13.658.203,00,-zł
w tym: wydatki inwestycyjne i zakupy inwestycyjne w kwocie 13.495.657,00,-zł.

Ustala się rozchody w wysokości 1.851.773,00,-zł.

Ustala się rezerwy ogólne i celowe w następujących wysokościach :

-rezerwa ogólna-84.000,00,-zł,

-rezerwa celowa-56.193,00,-złprzeznaczona na nagrody Starosty Kluczborskiego z okazji Święta Edukacji Narodowej,

-rezerwa celowa 111.000,-złprzeznaczona na realizację zadań własnych z zakresu Zarządzania Kryzysowego.

Dochody i wydatki budżetu obejmują:

-dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami,

-dochody i wydatki związane z realizacją zadań zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji,

-dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego

Projekt ustala wykaz inwestycji realizowanych w roku budżetowym oraz wysokość nakładów inwestycyjnych na poszczególne zadania.

Wydatki budżetu powiatu obejmują planowane kwoty dotacji udzielane w 2018 roku.
W projekcie upoważnia się Zarząd Powiatu w Kluczborku do dokonywania zmian w planie wydatków bieżących na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz wydatków majątkowych do udzielania oraz określenia sposobu rozliczania jednorazowych zaliczek na pokrycie drobnych wydatków, do przekazywania swoich uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych w zakresie dokonywania przeniesień w planie wydatków, między paragrafami w obrębie jednego rozdziału, z zastrzeżeniem zmian powodujących zmniejszenie i zwiększenie planowanych wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz zmian powodujących zmniejszenie lub zwiększenie wydatków majątkowych.

Upoważnia się Zarząd Powiatu w Kluczborku do przekazywania swoich uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych w zakresie udzielania oraz sposobu rozliczania jednorazowych zaliczek na pokrycie drobnych wydatków, do zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do maksymalnej wysokości 7.000.000,-zł.

Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych do wysokości 11.473.769,-zł.

Członkowie Zarządu ostatecznie zaakceptowali powyższe wielkości przyszłorocznego budżetu w związku z powyższym Zarząd Powiatu podjął jednogłośnie uchwałę Nr 123/538/2017 przyjmując projekt budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 rok oraz projekt wieloletniej prognozy finansowej na lata 2018-2035

Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie: upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na sfinansowaniu zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności przez osobę trzecią.

Powyższy projekt upoważnia Członków Zarządu do czynności prawnej polegającej na sfinansowaniu zobowiązań Powiatu Kluczborskiego do kwoty 1.000.000,00,-zł poprzez przejęcie wierzytelności przez osobę trzecią.

Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 123/539/2017.

Kolejnym projektem z jakim zapoznał się Zarząd był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2017 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 10.800 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 13 listopada 2017 roku z przeznaczeniem na realizację zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka.

Do projektu uchwały Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 123/540/2017.

Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80142-Ośrodki szkolenia, dokształcania i doskonalenia kadr z § 4010 kwotę 1.500 zł na § 4260 kwotę 1.500 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku.

Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym postanowił podjąć uchwałę Nr 123/541/2017 w przedmiotowej sprawie.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu w sprawie wniosku z jakim zwrócił się właściciel samochodu.

Wniosek dotyczy wyrażenia zgody na umorzenie kwoty 710.00,-zł za holowanie i przechowywanie pojazdu na parkingu strzeżonym.

Zarząd Powiatu stwierdził, że nie ma możliwości umorzenia wnioskowanej kwoty w związku z czym postanowił o realizacji postępowania związanego z holowaniem i przechowywaniem pojazdu FORD ESCORT zgodnie z przepisami prawa.  

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Promedia S.C dotyczącym uzgodnienia warunków technicznych na wykorzystanie jednootworowej kanalizacji teletechnicznej będącej na terenie PCZ S.A przy ul.Skłodowskiej 25 w związku z rozbudową szerokopasmowej sieci światłowodowej do budynku Vital-Medic oraz rehabilitacji.

Zarząd Powiatu postanowił pozytywnie uzgodnić warunki techniczne na wykorzystanie jednootworowej kanalizacji teletechnicznej będącej na terenie PCZ S.A przy ul.Skłodowskiej 25 w związku z rozbudową szerokopasmowej sieci światłowodowej do budynku Vital-Medic oraz rehabilitacji.  

 

Do punktu 5 i 6 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczącym organizacji robót publicznych na stanowisku pomoc nauczyciela oraz na stanowisku pomoc kuchenna w ramach pełnego wymiaru czasu pracy.

Zarząd po zapoznaniu się z wnioskiem Dyrektora o zatrudnienie ww.osób postanowił zobowiązać Wydział Edukacji i Sportu do przeanalizowania stanu zatrudnienia w SOSW na stanowiskach obsługi. Ostateczną decyzję Zarząd podejmie po przedłożonej analizie.

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejną sprawa było pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy pracownika na stanowisku pomoc kuchenna. 

Zarząd po zapoznaniu się z wnioskiem Dyrektora o zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy pracownika na stanowisku pomoc kuchenna postanowił zobowiązać Wydział Edukacji i Sportu do przeanalizowania stanu zatrudnienia w SOSW na stanowiskach obsługi.

Ostateczną decyzję Zarząd podejmie po przedłożonej analizie.

 

Do punktu 7 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczącym dostosowania pomieszczeń pracy zgodnie z wymaganiami zawartymi w Nakazie Nr rej.110134-5317-K043-Nk01/17 i zabezpieczenie 4.500,-zł brutto na ten cel. 

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku uznał, że w związku z brakiem wnioskowanych środków w wysokości 4.500,-zł brutto poniesienie ww.wydatku będzie możliwe dopiero z budżetu powiatu na 2018 rok.  

 

Do punktu 8 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z treścią następujących Decyzji w sprawie:

-ustanowienia  trwałego  zarządu  na rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w  Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 1301 O –Byczyna–Bruny –DP 1337 O,

-ustanowienia trwałego zarządu  na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę zajętą pod drogę powiatową nr 1341 O–Wołczyn– Woskowice Górne.

-ustanowienia trwałego zarządu  na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę zajętą pod drogę powiatową nr 1304 O–Kostów–granica województwa wielkopolskiego (Kuźnica Trzcińska).

-ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul.Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę zajętą pod drogę powiatową nr 1310 O–Ligota Górna- Wojsławice. Zarząd po zapoznaniu postanowił o ich podpisaniu.

 

Do punktu 9 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Legionowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach:

Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta.

Zarząd zapoznał się z treścią Aneksu Nr 1/2017 do porozumienia nr ZD.421.6.2017 r. w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka przebywającego w rodzinie zastępczej. Do treści nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda do jego podpisania.

Kolejną sprawa z jaka zapoznał się Zarząd Powiatu było pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania w kwocie 8.000,00,-zł na zakup masy bitumicznej do wbudowania na zimno.

Zarząd po zapoznaniu postanowił, wyrazić zgodę na zaciągnięcie zobowiązania w kwocie do 8.000,00,zł na zakup 10 Mg masy bitumicznej do wbudowania na zimno.

Powyższy wydatek zostanie poniesiony z budżetu powiatu na 2018 rok.

 

Do punktu 10 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 123 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

                                              

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk