Zarządzenie Nr 50/2017

Starosty Kluczborskiego

z dnia 2 listopada 2017 r.

 

w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym
w Kluczborku

 

 

            Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
(Dz. U. z 2016 r. poz.1047 z późn. zm.) oraz instrukcji w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji składników majątkowych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz mienia Powiatu Kluczborskiego nie zaewidencjonowanego w innych jednostkach organizacyjnych Powiatu, wydanej Zarządzeniem Starosty Kluczborskiego Nr 37/2013
z dnia 24 września 2013 r. zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszelkich aktywów i pasywów w roku 2017 i w latach następnych.

 

§1. 1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych środków pieniężnych na rachunkach bankowych, sald kredytów, pożyczki i wyemitowanych obligacji komunalnych, należy przeprowadzić metodą potwierdzenia sald wg stanu ewidencji księgowej na dzień
31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego).

2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia
31 stycznia roku następującego po roku budżetowym (kalendarzowym).

 

§2. 1. Inwentaryzację sald aktywów i pasywów na dzień 31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego), które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania ani spisowi z natury, należy przeprowadzić metodą weryfikacji (uzgodnienia, porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami
i weryfikacji realnych wartości tych składników).

2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia
31 stycznia roku następującego po roku budżetowym (kalendarzowym).

 

§3. 1.Inwentaryzację rzeczowych składników majątkowych, majątku trwałego, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, obcych środków trwałych należy rozpocząć
w czwartym kwartale roku obrotowego co cztery lata.

2. W celu sprawnego przeprowadzenia inwentaryzacji składniki majątkowe podlegające inwentaryzacji należy podzielić na pola spisowe.

3. Inwentaryzację należy przeprowadzić wg pól spisowych zawartych w załączniku do niniejszego zarządzenia.

4. Spis majątku obrotowego, druków ścisłego zarachowania oraz innych wartości znajdujących się w Starostwie, przeprowadzi w dniu 31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego) stała komisja inwentaryzacyjna w powołanym składzie.

 

§4. Inwentaryzacja podlega rozliczeniu wg stanu ewidencyjnego:

   - na dzień 31 grudnia roku obrotowego co cztery lata dla rzeczowych składników majątkowych, majątku trwałego, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, obcych środków trwałych, których ewidencja prowadzona jest w księgach rachunkowych
i ewidencji pozaksięgowej,

   - na dzień 31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego) składników majątku obrotowego, druków ścisłego zarachowania oraz innych wartości znajdujących się w Starostwie.

 

§5.1. Sporządzenie i przedłożenie protokołu dla przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury wraz
z wnioskami co do sposobu rozliczenia, ewentualnych różnic należy dokonać do dnia
31 stycznia roku następującego po roku budżetowym (kalendarzowym).

2. Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu przez Głównego Księgowego a w przypadku wniosku o obciążenie pracownika winna być również opinia radcy prawnego.

 

§6.1. Na wniosek Głównego Księgowego do przeprowadzenia inwentaryzacji
w Starostwie Powiatowym w Kluczborku w roku 2017 oraz w każdym następnym roku budżetowym (kalendarzowym) powołuję stałą Komisję inwentaryzacyjną w składzie:

   1. Janusz Kuliberda – przewodniczący

   2. Gabriela Więcek – członek

   3. Norbert Barcz – członek

2. W celu sprawniejszego przeprowadzenia inwentaryzacji sposobem spisu z natury powołuję stałe zespoły spisowe, którym zakres i tryb pracy wyznaczy Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.

 

Zespół Nr I

 

    1.  Dorota Sroka

    2.  Tomasz Rakoczy

 

Zespół Nr II

 

    1.  Wacław Wnętrzak

    2.  Mariusz Wilman

 

Zespół Nr III

 

    1.  Katarzyna Kołodziejczyk

    2.  Małgorzata Gulanowska

 

Zespół Nr IV

 

    1.  Joanna Strzelczyk

    2.  Jagoda Buła

 

§7. Decyzja Kierownika jednostki w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega ewidencji w księgach rachunkowych Starostwa.

 

§8. Tracą moc:

- Zarządzenie Nr 38/2013 Starosty Kluczborskiego z dnia 2 października 2013 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym w Kluczborku,

- Zarządzenie Nr 38/2014 Starosty Kluczborskiego z dnia 31 grudnia 2014 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 38/2013 Starosty Kluczborskiego z dnia 2 października 2013 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.

 

§9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik

do Zarządzenia Nr 50/2017

Starosty Kluczborskiego

z dnia 2 listopada 2017 r.

 

Wykaz pól spisowych

 

 

Zespół spisowy Nr I

 

- Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami,

- Ewidencja Gruntów,

- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej,

- Wydział Komunikacji

- toaleta i korytarz na parterze

- pomieszczenia podręcznych archiwów Wydziału Komunikacji - piwnica

 

Zespół spisowy Nr II

 

- Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa,

- Wydział Edukacji i Sportu,

- Biuro Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,

- Wydział Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia,

- Zespół Radców Prawnych,

- Samodzielne stanowisko ds. BHP

- Kancelaria Tajna

- toalety i korytarz na III piętrze

- Powiatowy magazyn przeciwpowodziowy na ul. Byczyńskiej

 

Zespół spisowy Nr III

 

- pokój Powiatowego Rzecznika Konsumentów,

- Referat Promocji Powiatu,

- Wydział Obsługi Finansowo - Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu

- pomieszczenie centrali telefonicznej,

- Serwerownia,

- wolne pokoje dla kontroli zewnętrznych,

- pomieszczenie gospodarcze,

- pokój Informatyków,

- toalety i korytarz na IV piętrze

 

Zespół spisowy Nr IV

 

- Wydział Budownictwa,

- Wydział Organizacyjny,

- pokój Głównego Specjalisty ds. Kadr,

- pokój Samodzielnego Stanowiska ds. ochrony zabytków,

- pokój Rzecznika Prasowego,

- Wydział Finansowy,

- gabinety Starostów, Członka Zarządu i Sekretarza,

- Sekretariat,

- pomieszczenie Biura Obsługi Klienta,

- sala narad – pokój 213

- pomieszczenia gospodarcze na parterze i II piętrze,

- pomieszczenia archiwum zakładowego,

- toalety i korytarz na II piętrze,

- warsztat pracownika gospodarczego

- garaż.