Protokół Nr 120/2017

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 27 października 2017 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Skorygowane sprawozdanie z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Rozwój i upowszechnianie kolarstwa wśród dzieci i młodzieży” złożone przez UKS STO-BRAWKA”.

3.Prace nad projektem budżetu powiatu na 2018 rok.

4.Wolne wnioski.

-pismo PIP w Opolu dotyczące terminu wypłacania godzin ponadwymiarowych w jednostkach oświatowych.
5.
Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 13.10.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 120/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku


Zarząd Powiatu zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Rozwój i upowszechnianie kolarstwa wśród dzieci i młodzieży” złożone przez UKS STO-BRAWKA” i przyjął je bez uwag.

 

Do punktu 3 porządku

 

Prace nad budżetem na 2018 rok.

Zarząd poddał analizie zestawienie niezbędnych potrzeb wydatkowych w zakresie oświaty i wychowania.

W zestawieniu z planowanymi dochodami na ten cel postanowiono o dalszych pracach związanych ze zmniejszeniem deficytu/brakiem środków na tym zadaniu.

W związku z otrzymaniem informacji o dotacjach z budżetu Państwa na zadania własne i z zakresu administracji rządowej postanowiono o ujęciu ich w projekcie zgodnie z klasyfikacją budżetową oraz zestawienie dochodów i wydatków w zakresie pomocy społecznej.

Zarząd postanowił kontynuować dalsze prace nad projektem budżetu na posiedzeniu w dniu 31.10.2017 r.

 

Do punktu 4 porządku

 

Zarząd Powiatu zapoznał się z wystąpieniem PIP w Opolu z dnia 23.10.2017 r.

Zarząd Powiatu zgodnie z zaleceniami Państwowej Inspekcji Pracy dotyczącymi zapewnienia terminowego wypłacania nauczycielom składników wynagradzania, których wysokość może być ustalona jedynie na podstawie już wykonanych prac oraz po analizie pism od Dyrektora ZSLT  w Kluczborku i wystąpienia PIP do Dyrektora WODiDZ w Kluczborku postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu do.:

-zobowiązania Dyrektorów jednostek oświatowych do zapewnienia terminowego wypłacania nauczycielom składników wynagrodzenia, których wysokość może być ustalona jedynie na podstawie wykonanych prac w ostatnim dniu miesiąca zgodnie z art. 39 ust. 4 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela ( Dz.U. z 2017 r. poz. 1189)
-zobowiązania Dyrektorów jednostek oświatowych do zmiany Zarządzeń Dyrektora w w/w sprawie, które zostały wprowadzone rozstrzygnięciem Zarządu nr OR.DO-0063-136/4/06 z dnia 09.02.2006 r. w poszczególnych jednostkach oświatowych.     

-przygotowanie projektu odpowiedzi na wystąpienie Państwowej Inspekcji Pracy w terminie dwóch tygodni i przedłożenie go na posiedzenie Zarządu.  

Przedmiotowa zmiana obowiązywałaby od 1 stycznia 2018 r.

 

Do punktu 5 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 120 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk