Protokół Nr 112/2017
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 16 sierpnia 2017 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2017 roku. -w sprawie uchylenia Uchwały Nr 124/330/2014 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 18 lutego 2014 roku w sprawie formy przekazywania sprawozdań budżetowych przez kierowników jednostek budżetowych Powiatu Kluczborskiego, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. 3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące ubezpieczenia zdrowotnego uczniów z Ukrainy i Białorusi, podejmujących naukę w szkołach Powiatu Kluczborskiego. 4.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zwiększenia zatrudnienia w WODiDZ w Kluczborku. 5.Pismo dotyczące opinii Zarządu Powiatu w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych 6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące przyznania dyrektorom placówek oświatowych dodatków za warunki pracy, 7.Pismo Parafii Ewangelicko-Augsburskiej Lasowice Wielkie w sprawie rozważenia możliwości uczczenia Jubileuszu 500-lecia Reformacji. 8.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 1321 O-Kluczbork-Jakubowice. 9.Pismo Dyrektora PPP w Kluczborku dotyczące zabezpieczenia i przeniesienia środków w kwocie 10.600,-zł na zakup podstawowych materiałów i narzędzi niezbędnych do pracy pracownikom pedagogicznym i administracji. 10.Pismo Z-cy Kierownika Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące Umowy na realizację przedsięwzięcia pn.:,,Modernizacja ewidencji gruntów i budynków dla obszaru gminy Lasowice Wielkie II”, 11.Pismo Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu dotyczące ponownego przeanalizowania zasad wypłacania wynagrodzeń za godziny ponadwymiarowe dla nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego, 12.Pismo Dyrektora KIP w Kluczborku dotyczące wniosku najemców Inkubatora przy ul.Moniuszki 11 w sprawie wygłuszenia pomieszczeń. 13.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące podjęcia decyzji o adaptacji pomieszczenia w budynku SOSW na salę do rehabilitacji oraz zatrudnienie rehabilitanta. 14.Pismo Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczpospolitej Polskiej –Zarząd Oddziału Powiatowego w sprawie dofinansowania do organizacji powiatowych zawodów sportowo-pożarniczych w dniu 09.09.2017 r. 15.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia ,,Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2018 rok”, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy w Kluczborku w Szkołę Specjalną Przysposabiającą do Pracy, o której mowa w art.18 ust.1 pkt2 lit.d ustawy-Prawo oświatowe, w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Szkoły Policealnej Nr 3 dla Dorosłych w Kluczborku w Szkołę Policealną Nr 3 dla Dorosłych, o której mowa w art.18 ust.1 pkt 2 lit.f ustawy-Prawo oświatowe, w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Szkoły Policealnej Nr 2 dla Dorosłych w Kluczborku w Szkołę Policealną Nr 2 dla Dorosłych, o której mowa w art.18 ust.1 pkt 2 lit.f ustawy-Prawo oświatowe, w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej w Kluczborku w Branżową Szkołę I stopnia Specjalną w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 2 w Kluczborku w Branżową Szkołę I stopnia Nr 2 w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 1 w Kluczborku w Branżową Szkołę I stopnia Nr 1 w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej Nr 6 Specjalnej w Kluczborku w ośmioletnią Szkołę Podstawową Nr 6 Specjalną w Kluczborku, 16.Wolne wnioski. 17.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 02.08.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 111/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2017 roku. Powyższe sprawozdanie zawiera: -wykonanie planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2017 r., -wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2017 r., -wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat za I półrocze 2017 r., -wykonanie dochodów i wydatków związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji realizowanych przez powiat w 2017 roku stan na 30.06.2017 roku, -wykonanie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2017 rok związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego stan na 30.06.2017 roku., -wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2017 r., -stan realizacji planu wydatków inwestycyjnych na dzień 30.06.2017 roku, -informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego, -informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym -informację o zrealizowanych dochodach i przychodach, -informację o zrealizowanych wydatkach i rozchodach. Zarząd zapoznał się także z informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Kluczborskiego. Nie wniesiono zapytań do powyższego projektu uchwały w związku z czym Zarząd podjął Uchwałę Nr 112/488/2017 w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2017 r. Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr 124/330/2014 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 18 lutego 2014 roku w sprawie formy przekazywania sprawozdań budżetowych przez kierowników jednostek budżetowych Powiatu Kluczborskiego. Uchylenia dokonuje się w związku z wprowadzeniem Uchwały Nr 107/460/2017 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 20 czerwca 2017 roku w sprawie formy przekazywania sprawozdań finansowych, sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 112/489/2017. Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 150-Przetwórstwo przemysłowe, rozdział 15011-Rozwój przedsiębiorczości z § 4010 kwotę 50.000 zł na § 4260 kwotę 20.000 zł, §4300 kwotę 30.000 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Zmniejszenie wydatków na wynagrodzeniach wynika z oszczędności jakie powstały w wyniku uruchomienia środków z tytułu kosztów pośrednich z realizowanych projektów. Środki będą przeznaczone na zakup usług i energii w jednostce. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 112/490/2017. Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 –Oświata i wychowanie, rozdział 80151 – Kwalifikacyjne kursy zawodowe z § 4040 kwotę 3.410 zł na § 4210 kwotę 3.410 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku. Zmniejsza się wydatki z tytułu oszczędności na dodatkowym wynagrodzeniu rocznym, środki te przeznacza się na wydatki bieżące w jednostce. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 112/491/2017. Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 853 -Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85321- Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności z: § 4260 kwotę 5.000 zł na § 4010 kwotę5.000 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku .Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwaga w związku z czym podjęto uchwałę Nr 112/492/2017. Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2017 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 58.730 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 11 sierpnia 2017 roku z przeznaczeniem na zatrudnianie przez powiaty koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej w ramach realizacji Programu asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2017, wprowadzonego zgodnie z art.247 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 112/493/2017. Do punktu 3 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym ubezpieczenia zdrowotnego uczniów z Ukrainy i Białorusi, podejmujących naukę w szkołach Powiatu Kluczborskiego. Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem i stwierdził, że podstawą do wykupienia polisy ubezpieczeniowej u komercyjnego ubezpieczyciela będzie najkorzystniejsza oferta wybrana wśród złożonych ofert. Zarząd ponadto zwrócił się z prośbą do Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o przedłożenie informacji o ilości uczniów z Ukrainy i Białorusi posiadających uprawnienia do ubezpieczenia w ZUS z uwagi na posiadanie Karty Polaka. Do punktu 4 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym zwiększenia zatrudnienia w WODiDZ w Kluczborku. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku wyraził zgodę na zatrudnienie od dnia 1 września 2017 r. zgodnie z wnioskiem i opinią Wydziału Edukacji i Sportu. Jednocześnie Zarząd zwrócił uwagę na konieczność pozyskania pracowników w ramach robót publicznych w odniesieniu do 10 etatów pedagogicznych, 2 etatów pomocy kuchennej oraz dwóch etatów sprzątaczki. Do punktu 5 porządku Następnie zapoznano się z pismem dotyczącym opinii Zarządu Powiatu w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 września 2017 r. do 31 grudnia 2017 r., postanowił zaopiniować pozytywnie dodatki funkcyjne. Natomiast, jeśli chodzi o dodatek motywacyjny Zarząd zaopiniował go w wysokości 25% dla wszystkich dyrektorów. Powyższe wysokości przyznanych dodatków zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego. Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela–konsultanta Pani Anny Dzierżan –Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1.09.2017 r. do 31.12.2017 r. Do punktu 6 porządku Kolejną sprawą było pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące przyznania dyrektorom placówek oświatowych dodatków za warunki pracy. Pan Starosta postanowił o przyznaniu dodatków w następujących wysokościach: -Pani Anicie Kieslich-Dyrektorowi Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku 7 % pobieranego wynagrodzenia zasadniczego na okres od 1.09.2017 r. do 31.12.2017 r., -Pani Ewie Porębie-Dyrektorowi Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku za prowadzenie zajęć w warunkach trudnych- w wysokości 12 % pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1.09.2017 r. do 31.12.2017 r. oraz za prowadzenie zajęć w warunkach uciążliwych w wysokości 14 % pobieranego wynagrodzenia zasadniczego. Do punktu 7 porządku Zarząd zapoznał się wstępnie z pismem Proboszcza Parafii Ewangelicko-Augsburskiej Lasowice Wielkie w sprawie rozważenia możliwości uczczenia Jubileuszu 500-lecia Reformacji. Zarząd postanowił, że powróci do sprawy na jednym z kolejnych posiedzeń. Do punktu 8 porządku Następnie zapoznano się z wnioskiem ZDP w Kluczborku z dnia 09.08.2017 r. i postanowiono o podpisaniu Decyzji w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 1321 O-Kluczbork-Jakubowice. Do punktu 9 porządku Kolejną sprawą było pismo Dyrektora PPP w Kluczborku dotyczące zabezpieczenia i przeniesienia środków w kwocie 10.600,-zł na zakup podstawowych materiałów i narzędzi niezbędnych do pracy pracownikom pedagogicznym i administracji. Zarząd zapoznał się z pismem i postanowił, że środki na cel wymieniony w piśmie powinny zostać pozyskane ze zwrotu 50% faktury za wykonany remont wejścia głównego przez PCPR w kwocie 4450,-zł oraz z wypłaty odszkodowania za szkody wynikające z zalania budynku w kwocie 2500,-zł. Pozostałe niezbędne wydatki powinny zostać pokryte w ramach budżetu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku. Do punktu 10 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Z-cy Kierownika Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wyrażenia zgody na cesję wierzytelności z tytułu zawartej w dniu 17 lipca 2017 r. umowy na realizację przedsięwzięcia pn.:,,Modernizacja ewidencji gruntów i budynków dla obszaru gminy Lasowice Wielkie II”. Zarząd Powiatu po analizie wyraził zgodę na cesję wierzytelności z tytułu zawartej umowy na realizację przedsięwzięcia pn.:,,Modernizacja ewidencji gruntów i budynków dla obszaru gminy Lasowice Wielkie II” jednakże w umowie powinny znaleźć się zapisy dotyczące możliwości egzekwowania ewentualnych kar umownych wynikających z umowy zamawiającego i wykonawcy. Do punktu 11 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu dotyczącym ponownego przeanalizowania zasad wypłacania wynagrodzeń za godziny ponadwymiarowe dla nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego. Zarząd postanowił, że w związku z projektem ustawy o finansowaniu zadań oświatowych dotyczącym między innymi zmiany przepisów art.39 ust.3 i 4 ustawy–Karty Nauczyciela polegających na zmianie terminu wypłaty wynagrodzeń nauczycieli zostanie dookreślony sposób ich wypłaty. Ustawodawca proponuje, aby termin wypłaty składników wynagrodzenia, które przed dniem wejścia w życie ustawy były wypłacane nauczycielowi miesięcznie z dołu, a nie jak dotychczas z góry. Do czasu wejścia w życie ww.Ustawy wypłata wynagrodzeń będzie realizowana na dotychczasowych zasadach. Do punktu 12 porządku Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem najemców skierowanym do Dyrektora KIP w Kluczborku w odniesieniu do którego zauważa, iż wewnętrzny podział powierzchni Inkubatora na lokale użytkowe miał na celu dać możliwość swobodnego operowania powierzchnią lokali zgodnie z potrzebami najemców. W związku z tym została zastosowana lekka konstrukcja ścian działowych spotykana w wielu instytucjach i urzędach. Do punktu 13 porządku Kolejno zapoznano się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące podjęcia decyzji o adaptacji pomieszczenia w budynku SOSW na salę do rehabilitacji oraz zatrudnienie rehabilitanta. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem zwrócił się z prośbą do Dyrektora SOSW w Kluczborku o przedstawienie propozycji jeśli chodzi o formę umowy oraz terminu zatrudnienia pracownika rehabilitacji. Do punktu 14 porządku Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczpospolitej Polskiej–Zarząd Oddziału Powiatowego w sprawie dofinansowania do organizacji powiatowych zawodów sportowo-pożarniczych w dniu 09.09.2017 r. Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem i postanowił zobowiązać Skarbnika do przygotowania na kolejny Zarząd projektu uchwały o uruchomieniu środków z rezerwy ogólnej we wnioskowanych w piśmie kwotach. Do punktu 15 porządku Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia ,,Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2018 rok”, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy w Kluczborku w Szkołę Specjalną Przysposabiającą do Pracy, o której mowa w art.18 ust.1 pkt2 lit.d ustawy-Prawo oświatowe, w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Szkoły Policealnej Nr 3 dla Dorosłych w Kluczborku w Szkołę Policealną Nr 3 dla Dorosłych, o której mowa w art.18 ust.1 pkt 2 lit.f ustawy-Prawo oświatowe, w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Szkoły Policealnej Nr 2 dla Dorosłych w Kluczborku w Szkołę Policealną Nr 2 dla Dorosłych, o której mowa w art.18 ust.1 pkt 2 lit.f ustawy-Prawo oświatowe, w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej w Kluczborku w Branżową Szkołę I stopnia Specjalną w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 2 w Kluczborku w Branżową Szkołę I stopnia Nr 2 w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 1 w Kluczborku w Branżową Szkołę I stopnia Nr 1 w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej Nr 6 Specjalnej w Kluczborku w ośmioletnią Szkołę Podstawową Nr 6 Specjalną w Kluczborku, Zarząd po zapoznaniu się z przedłożonymi materiałami postanowił o ich zatwierdzeniu i przekazaniu pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 16 porządku Innych spraw nie poruszano. Do punktu 17 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 112 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński …………………………….. Protokołowała: Joanna Strzelczyk
Przedmiotowe sprawozdanie zostanie przesłane do Regionalnej Izby Obrachunkowej celem zaopiniowania.
Wygłuszenie ścian wymagałoby wyłożenia materiałem izolacyjnym i zamknięcia ich materiałem trwałym (karton-gips). W odniesieniu do wszystkich lokali jest to przedsięwzięcie kosztochłonne, a dodatkowo obiekt został zbudowany z dofinansowania ze środków z Unii Europejskiej i do połowy 2019 roku objęty jest trwałością projektu, co należy rozumieć jako brak możliwości dokonywania zmian w konstrukcji obiektu.