PROTOKÓŁ nr 43/2003

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 06 listopada 2003r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji.

 

 

Porządek posiedzenia:

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. zatwierdzenie aneksów nr 1 , 2 i 3 do arkusza organizacyjnego Ośrodka Dokształcania Zawodowego w Kluczborku na rok szkolny 2003/2004,
  2. zatwierdzenie aneksu nr 2 do arkusza organizacyjnego Zespołu Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku na rok szkolny 2003/2004,
  3. zatwierdzenie aneksu nr 6 do arkusza organizacyjnego Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na rok szkolny 2003/2004,
  4. strategia rozwoju kształcenia ustawicznego do roku 2010,
  5. protokół z kontroli problemowej przeprowadzonej przez Wydział Edukacji w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku,
  6. wyjaśnienie do pisma Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii Rady Powiatu z dnia 14.11.2003r.
  7. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach o docieplenie budynku szkoły w załączeniu stanowisko Wydziału Edukacji,
  8. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie w wymiarze 1 etatu sprzątaczki w internacie,
  1. Sprawy finansowe:
  1. protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,
  2. pismo Ministra Finansów informujące, że w dniu 14 października 2003r. weszła w życie ustawa o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2003,
  3. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie zwiększenia planu wydatków budżetowych,
  4. wniosek Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia środków finansowych w rozdziale 80130 o kwotę 80.653 zł,
  5. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku dot. ustalenia zapłaty za zajęcia praktyczne.
  1. Wniosek Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia dotyczący:
  • analizy przychodów Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za miesiąc sierpień oraz styczeń – wrzesień 2003r.
  • sprawozdania z przychodów i kosztów w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres styczeń-wrzesień 2003r.
  • rachunku zysków i strat Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku sporządzonego na dzień 30.09.2003r.
  • raportu o sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku.
  1. Wniosek Burmistrza Miasta Byczyna w sprawie nieodpłatnego przekazania części działki nr 581/90 k.m. 3 na której znajdują się budynki Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach.
  2. Wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatudot. Nieruchomości zabudowanej położonej w Kluczborku przy ul. Skłodowskiej 10.
  3. Protokół z kontroli działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej (przy ul. Katowickiej 9) w Kluczborku przeprowadzonej przez pracownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.
  4. Informacja Wydziału Komunikacji i Transportu nt. przychodów Stacji Kontroli Pojazdów Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach.
  5. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
  • projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian do Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku,
  • projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia jednolitego tekstu Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku,
  • projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii do projektu uchwały Sejmiku województwa Opolskiego dotyczącego przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Szpitala Reumatologiczno – Rehabilitacyjnego w Pokoju,
  • projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr VIII/46/99 w sprawie przyjęcia prowadzenia zadań z zakresu Gminy Kluczbork,
  • projekt uchwały w sprawie przekazania nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Skarbu Państwa,
  • projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2003 rok,
  • projekt stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyspieszenia terminu

rozpoczęcia budowy obwodnicy drogowej dla Miasta Wołczyna.

10. Wolne wnioski.

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 27 października 2003r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

 

Przewodniczący Zarządu omówił następujące sprawy:

  1. aneks nr 1,2 i 3 do arkusza organizacyjnego Ośrodka Dokształcania Zawodowego

    w Kluczborku na rok szkolny 2003/2004 - zał. nr 2a.

    Zarząd Powiatu zatwierdził aneksy nr 1,2 i 3 do arkusza organizacyjnego Ośrodka Dokształcania Zawodowego w Kluczborku na rok szkolny 2003/2004.

    Upoważniono Starostę do podpisania aneksów.

  2. Aneks nr 2 do arkusza organizacyjnego pracy Zespołu Szkół Licealno-Technicznych

    w Kluczborku na rok szkolny 2003/2004 – zał. nr 2b.

    Zarząd Powiatu zatwierdził aneks nr 2 do arkusza organizacyjnego Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku na rok szkolny 2003/2004.

    Upoważniono Starostę do podpisania aneksu.

  3. aneks nr 6 do arkusza organizacyjnego pracy Zespołu Szkół Ogólnokształcących

    w Kluczborku na rok szkolny 2003/2004 – zał. nr 2c.

    Zarząd Powiatu zatwierdził aneks nr 6 do arkusza organizacyjnego Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na rok szkolny 2003/2004.

    Upoważniono Starostę do podpisania aneksu.

  4. Strategię rozwoju kształcenia ustawicznego do roku 2010. Startegia została przygotowana

przez MENiS i ma na celu wyznaczenie kierunków rozwoju kształcenia ustawicznego w kontekście idei uczenia się przez całe życie i budowanie społeczeństwa opartego na wiedzy.

Realizacja celu strategicznego opiera się na wyodrębnionych działaniach priorytetowych korespondujących z europejskim obszarem uczenia się przez całe życie:

  • zwiększenie dostępności do kształcenia ustawicznego,
  • podnoszenie jakości kształcenia ustawicznego,
  • współdziałanie i partnerstwo,
  • wzrost inwestycji w zasoby ludzkie,
  • uświadomienie roli i znaczenia kształcenia ustawicznego,
  • ułatwienie dostępu do rzetelnych informacji, poradnictwa i doradztwa.

Szczególnie istotne jest włączenie w proces kształcenia ustawicznego pracodawców, którzy coraz częściej dostrzegają, ze efektywność i konkurencyjność funkcjonowania ich firm zależy od wiedzy pracowników. W związku z tym celowe jest:

  • zwiększenie udziału władz lokalnych w kreowaniu przemian na rynku pracy i dostosowaniu przedsięwzięć edukacyjnych do potrzeb lokalnych,
  • zwiększenie zaangażowania pracodawców i związków zawodowych w proces organizowania, programowania i finansowania kształcenia ustawicznego.

Starosta poinformował członków Zarząd, że w dniu 6 listopada 2003r. Powiatowa Rada Zatrudnienia pozytywnie zaopiniowała Strategię rozwoju kształcenia ustawicznego do roku 2010.

Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował Strategię rozwoju kształcenia ustawicznego do roku 2010. Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Edukacji przygotowanie projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku.

  1. Protokół z kontroli problemowej przeprowadzonej przez Wydział Edukacji Starostwa

Powiatowego w Kluczborku w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.

Kontrola została przeprowadzona w dniu 20 października 2003r.

Przedmiotowy zakres kontroli:

  • kontrola stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
  • rekontrola w zakresie stanu liczbowego uczniów w grupach na zajęciach z wychowania fizycznego oraz liczby uczniów zwolnionych z tych zajęć.

Okres objęty kontrolą: rok 2002 i 2003 do dnia kontroli, rok szkolny 2003/2004 do dnia kontroli.

Ustalenia:

  • kontrola stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego wykazu akt: “W zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt nieprawidłowości nie stwierdzono.”
  • “Rekontrola w zakresie stanu liczbowego uczniów w grupach na zajęciach z w-f oraz liczby uczniów zwolnionych z zajęć pozwala stwierdzić:
  • prawidłowość prowadzonej dokumentacji w tym zakresie,
  • zgodność zatwierdzonej i realizowanej liczebności grup,
  • w porównaniu do kontroli przeprowadzonej 20.03.2003r. nastąpiło zwiększenie liczebności grup,
  • poprawę frekwencji na zajęciach,
  • mniejszą liczbę młodzieży zwolnionej z zajęć (było 140 uczniów zwolnionych jest 98).

Stwierdzono ponadto iż dyrekcja szkoły podejmuje racjonalne działania w kierunku właściwej organizacji zajęć z wychowania fizycznego.

Zarząd Powiatu przyjął protokół z kontroli problemowej przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku. Zarząd Powiatu nie wydał zaleceń pokontrolnych.

  1. Wyjaśnienia do pisma Komisji oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii

    Rady Powiatu z dnia 14.10.2003r. – zał. nr 2f.

    Pani Irena Kielar: dlaczego w niektórych szkołach zatrudnia się nauczycieli z innych placówek np. Tadeusz Michałkiewicz ma 6 godzin ponadwymiarowych informatyki w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku również nauczyciel Tetelmajer ma 10 godzin ponadwymiarowych matematyki w innej placówce.

    Naczelnik Wydziału Edukacji poinformowała, że w przedmiotowej sprawie do Wydziału nie trafiła żadna interwencja ze strony dyrektorów szkół i jednostek oświatowych ani też nauczycieli. W jednostkach oświatowych pracodawcami są dyrektorzy szkół i placówek i oni odpowiadają za zatrudnienie nauczycieli zgodnie z kwalifikacjami i oni też odpowiadają za jakość usług edukacyjnych w swoich placówkach.

    Zarząd Powiatu nie przyjął wyjaśnienia do wniosku nr 13. Zarząd ponownie omówi tą sprawę.

    Natomiast pozostałe wyjaśnienia do pisma Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii Rady Powiatu z dnia 14.10.2003r. zostały przyjęte przez Zarząd Powiatu.

    Zlecono Naczelnikowi Wydziału Edukacji przekazanie wyjaśnień Przewodniczącemu Rady Powiatu w Kluczborku.

  2. Wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych RCKU w Bogdańczowicach.

    W celu dokonania zmniejszenia kosztów ogrzewania budynku szkoły i podniesienia temperatur w salach lekcyjnych oraz sali gimnastycznej do wymaganych przepisów dyrektor wnioskuje o rozpatrzenia możliwości docieplenia budynku szkoły.

    Naczelnik Wydziału Edukacji poparła wniosek dyrektora ZSP – RCKU w Bogdańczowicach. Z uwagi na wysokie koszty remontowe (wyliczenia zawarte we wniosku dyrektora) oraz ograniczone środki finansowe w dyspozycji organu prowadzącego proponuje rozłożenie działań w tym zakresie na okres 3 lat, uwzględniając realizację zadań wnioskowanych przez dyrektora: I etap – ocieplenie stropodachu, II etap – ocieplenie ścian zewnętrznych, III etap – wymianę okien i drzwi.

    Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem. Pozytywnie zaopiniowano wniosek dyrektora ZSP-RCKU w Bogdańczowicach w sprawie docieplenia budynku szkoły.

    Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Edukacji oraz Naczelnikowi Wydziału Integracji Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki sprawdzenie czy istnieje możliwość uzyskania środków finansowych na remont szkoły w Bogdańczowicach z funduszy akcesyjnych przeznaczonych na remonty szkół z terenów wiejskich.

  3. Wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych RCKU w Bogdańczowicach

w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie w wymiarze 1 etatu sprzątaczki w internacie.

W roku szkolnym 2000/2001 z powodu ograniczenia kosztów funkcjonowania internatu etat sprzątaczki został zlikwidowany. Od 1 listopada br. w internacie mieszkają 32 osoby, zatrudnienie sprzątaczki jest konieczne do utrzymania czystości i prawidłowych warunków sanitarno – higienicznych.

Naczelnik Wydziału Edukacji negatywnie zaopiniowała wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych RCKU w Bogdańczowicach, ponieważ szkoła zatrudnia 5 sprzątaczek na 4 etatach. W porównaniu do innych szkół i placówek w powiecie jest to duże zatrudnienie, wystarczające do utrzymania czystości i prawidłowych warunków sanitarno-higienicznych zarówno w szkole jak i w internacie.

Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych RCKU w Bogdańczowicach w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie sprzątaczki w internacie na 1 etatu.

Wniosek zaopiniowano negatywnie. Zarząd sugeruje rozważenie możliwości przesunięcia do internatu jednej sprzątaczki ze szkoły. W przypadku korzystniejszego budżetu na 2004 rok Zarząd ponownie rozpatrzy wniosek.

Do punktu 3 porządku

Starosta zapoznał zebranych z następującymi sprawami:

  1. protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zespole Szkół Licealno-Technicznych

    w Kluczborku. Zarząd Powiatu postanowił odłożyć rozpatrzenie protokołu na następne posiedzenie.

  2. Pismo Ministra Finansów informujące, że w dniu 14 października 2003r. weszła w życie

    ustawa o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2003. Zarząd Powiatu rozpatrzy wniosek na następnym posiedzeniu.

  3. Wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych-RCKU w Bogdańczowicach

    w sprawie zwiększenia planu wydatków budżetowych. Zarząd Powiatu odłożył rozpatrzenie wniosku na następne posiedzenie.

  4. Wniosek Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia

    środków finansowych w rozdziale 80130 o kwotę 80.653 zł. Zarząd Powiatu rozpatrzy wniosek ponownie na następnym posiedzeniu.

  5. Wniosek Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku dotyczący ustalenia zapłaty

za zajęcia praktyczne. Zarząd Powiatu rozpatrzy wniosek na następnym posiedzeniu.

 

Do punktu 4 porządku

Starosta zapoznał członków Zarządu z analizą przychodów Samodzielnego

Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za miesiąc sierpień oraz styczeń – wrzesień 2003r., sprawozdaniem z przychodów i kosztów w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres styczeń-wrzesień 2003r., rachunkiem zysków i strat Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku sporządzonego na dzień 30.09.2003r., raportem o sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku.

Zarząd Powiatu ponownie rozpatrzy w/w sprawy na następnym posiedzeniu.

 

Do punktu 5 porządku

Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem Burmistrza Miasta Byczyna w sprawie rozważenia możliwości nieodpłatnego przekazania części działki nr 581/90 k.m., na której znajdują się budynki po warsztatach Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach.

Pomieszczenia te po zakończeniu adaptacji przeznaczone zostaną na park techniczno-przemysłowy, gdzie znalazłoby docelowo zatrudnienie kilkudziesięciu bezrobotnych z gminy i powiatu. Na terenie gminy Byczyna występuje duże bezrobocie sięgające 23% plus ukryte bezrobocie z pośród właścicieli bardzo małych gospodarstw rolnych.

Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem Burmistrza Miasta Byczyna w sprawie rozważenia możliwości nieodpłatnego przekazania części działki nr 581/90 k.m. 3 na której znajdują się budynki po warsztatach Zespołu Szkół Licedalno-Zawodowych w Polanowicach.

Zarząd Powiatu postanowił przeprowadzić wizję lokalna w/w budynków.

Rozstrzygnięcie w przedmiotowej sprawie nastąpi w późniejszym terminie.

Do punktu 6 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu. Naczelnik Wydziału informuje, że ogłoszono I i II przetarg na zbycie nieruchomości zabudowanej położonej w Kluczborku przy ul. Skłodowskiej 10. W związku

z ty, że nieruchomość nie została sprzedana Naczelnik wnioskuje o wyrażenie zgody na przeprowadzenie negocjacji cenowych i określenie przedziału cenowego do którego nieruchomość można zbyć. Wycena rzeczoznawcy wynosiła 304.400,00 zł, do II przetargu Zarząd ustalił cenę 289.000,00 zł.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przeprowadzenie negocjacji cenowych. Ustalono cenę nieruchomości na kwotę 220 .000,00 zł. Przyjęto proponowany termin przeprowadzenia negocjacji tj.: 17.11.2003r.

 

Do punktu 7 porządku

 

Starosta zapoznał zebranych z protokołem oraz zaleceniami pokontrolnymi z kontroli działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej przy ul. Katowickiej 9 w Kluczborku i zgodności wydatkowania środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – zał. nr 7.

Kontrolę przeprowadziły pracownice Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w dniach od 16 czerwca 2003r. do 18 czerwca 2003r.

Przedmiotowy zakres kontroli to:

  • karta działalności warsztatu,
  • umowa o finansowaniu kosztów działalności WTZ zawarta w dniu 01.01.2001r.
  • aneks do umowy z dnia 20.10.2001r. – porozumienie dotyczące przeniesienia na Caritas Diecezji Opolskiej praw i obowiązków wynikających z prowadzenia WTZ z dnia 20.12.2000r.
  • indywidualne programy rehabilitacji i terapii uczestników,
  • indywidualne zeszyty obserwacji,
  • książki pracy uczestników warsztatu,
  • protokół z posiedzenia Rady Programowej WTZ,
  • regulamin warsztatów terapii zajęciowej,
  • akta osobowe pracowników WTZ,
  • protokoły z comiesięcznych spotkań rady programowej WTZ w/s ustalenia wysokości kieszonkowego,
  • regulamin przyznawania kieszonkowego.

Okres objęty kontrolą 01 styczeń – 31 grudzień 2002 rok.

Zarząd Powiatu zapoznał się z protokołem oraz zaleceniami pokontrolnymi z kontroli przeprowadzonej na Warsztatach Terapii Zajęciowej przy ul. Katowickiej 9.

 

Do punktu 8 porządku

 

Przewodniczący Zarządu zapoznał zebranych z informacją Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku dotyczącą analizy przychodów Stacji Kontroli Pojazdów Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach za okres od 1 stycznia do 30 września 2003r.

W okresie od 1 stycznia do 30 września br. przeprowadzono łącznie 543 badania techniczne z zakresu A,B,T i lit. “c” (pojazdy jednośladowe, samochodowe do 3,5t. dopuszczalnej masy całkowitej i ciągniki) w tym 67 badań pojazdów przystosowanych do zasilania gazem na kwotę 51.956,00 zł.

Zarząd Powiatu przyjął informację dotyczącą analizy przychodów Stacji Kontroli Pojazdów Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach.

 

Do punktu 9 porządku

Starosta omówił materiały na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

  • projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian do Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku,
  • projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia jednolitego tekstu Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku,
  • projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii do projektu uchwały Sejmiku województwa Opolskiego dotyczącego przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Szpitala Reumatologiczno – Rehabilitacyjnego w Pokoju,
  • projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr VIII/46/99 w sprawie przyjęcia prowadzenia zadań z zakresu Gminy Kluczbork – projekt uchwały zostanie ponownie omówiony.

Zarząd Powiatu zlecił Skarbnikowi Powiatu rozesłanie do wszystkich szkół ponadgimnazjalnych pisma w sprawie wyliczenia średniego wynagrodzenia nauczycieli oraz jaki skutek dało obniżenie godz. ponadwymiarowej

  • projekt uchwały w sprawie przekazania nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Skarbu Państwa,
  • projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2003 rok,
  • projekt stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyspieszenia terminu

rozpoczęcia budowy obwodnicy drogowej dla Miasta Wołczyna.

Zarząd Powiatu zatwierdził projekty uchwał oraz sprawozdanie jako materiały na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

 

 

 

Do punktu 10 porządku

Starosta omówił następujące sprawy:

a) wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu

w sprawie ustalenia sposobu zagospodarowania nieruchomości znajdującej się w Kluczborku przy ulicy Skłodowskiej 6.

Zarząd Powiatu postanowił wystąpić do Burmistrza Miasta Kluczborka z propozycją bezpłatnego przekazania budynku Pogotowia wraz z działką w części niewydzielonej bez garaży.

b) wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji. Powiatowy Zespół ds. Edukacji Europejskiej zamierza opublikować zebrane w drodze trwającego konkursu od nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, scenariusze zajęć, uroczystości, projektów, konkursów itd. W celu m.in. ułatwienia nauczycielom realizacji zadań związanych z edukacją europejską, z przygotowaniem młodzieży do funkcjonowania w nowej rzeczywistości w perspektywie integracji europejskiej.

Pojawiła się możliwość pozyskania części tej kwoty tj. 1.000 zł poprzez złożenie wniosku o dotację Domu Europejskiego – co jest w trakcie realizacji. Brakująca suma 2.000,00 zł jest dla Powiatowego Zespołu niemożliwą do zdobycia i dlatego Naczelnik Wydziału Edukacji wnioskuje o poparcie tego projektu i wsparcie finansowe w nowym roku kalendarzowym.

Członkowie tego zespołu podejmą starania o pozyskanie środków finansowych na ten cel od różnych osób, instytucji co w konsekwencji może sprawić, że brakująca kwota 2000 zł pomniejszy się.

Zarząd Powiatu przyjął propozycje opublikowania scenariuszy zajęć, uroczystości, projektów, konkursów itd. w celu ułatwienia nauczycielom realizacji zadań związanych z edukacją europejską z przygotowaniem młodzieży do funkcjonowania w nowej rzeczywistości w perspektywie integracji europejskiej.

Na realizację w/w zadania zostaną przeznaczone środki z przyszłorocznego budżetu.

c) zawiadomienie, że decyzją Wojewody Opolskiego z dnia 29.10.2003r. na podstawie decyzji Ministra Finansów z dnia 22.07.2003r. Nr FB3-462-KM/03/3535 HW zwiększona została dotacja celowa przekazywana z budżetu Wojewody na 2003r. w dziale 853 – Opieka społeczna w rozdziale 85334 – pomoc dla repatriantów § 2110 – dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami realizowane przez powiat o kwotę 4. 665 zł. Środki pochodzą z rezerwy celowej budżetu państwa na 2003 rok przeznaczone są na wypłatę pomocy finansowej repatriantce Pani Olenie Usowej.

Zarząd Powiatu zapoznał się z zawiadomieniem Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego

o zwiększeniu dotacji celowej w dziale 853-Opieka społeczna, rozdziale 85334 -Pomoc dla repatriantów § 2110 o kwotę 4.665 zł z przeznaczeniem na wypłatę pomocy finansowej repatriantce Olenie Usowej.

  1. wniosek dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie

zatwierdzenia w formie uchwały propozycji zakwalifikowania dróg powiatowych miejskich – ulic – do 3 i 4 standardu zimowego utrzymania dróg oraz odpowiednio dla:

  • 3 standardu – I kolejność - 4 standardu – II kolejność

oraz dla dróg powiatowych zamiejskich, ustawowo zakwalifikowanych do standardu 5 i 6 odpowiednio dla:

  • 5 standardu – I kolejność - 6 standardu – II kolejność.

Starosta przeczytał projekt uchwały w sprawie zakwalifikowania dróg powiatowych miejskich (ulice) i zamiejskich zgodnie ze standardami zimowego utrzymania dróg – zał. nr 11.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

Protokołowała

Tatiana Wollna Zarząd Powiatu

 

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Irena Kielar .........................................

4. Otylia Skoczylas ....................................

             5. Stanisław Stenzel ............................................