PROTOKÓŁ nr 42/2003
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 27 października 2003r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego szczegółowe warunki
i tryb przeprowadzania przez pracowników Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego
w Kluczborku kontroli w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego,
- wnioski Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki, Rodziny i Patologii Rady Powiatu w Kluczborku wypracowane podczas wizyt w placówkach oświatowych,
- wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie pokrycia kosztów dokształcania uczniów z Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej na kursie II stopnia w zawodzie sprzedawca, prowadzonym przez Ośrodek Dokształcania Zawodowego w Kluczborku,
- wniosek Wydziału Edukacji dot. wytypowania nowego członka Zarządu Powiatu do podpisywania porozumień oraz aneksów do porozumień w sprawie finansowania dokształcania uczniów klas wielozawodowych w zakresie teoretycznych przedmiotów zawodowych.
- Sprawy finansowe:
- protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zarządzie Dróg Powiatowych w Kluczborku,
- pismo Ministra Finansów informujące o zwiększeniu części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu w Kluczborku na 2003 rok o kwotę 39.000,00 zł,
- wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie po stronie dochodów i wydatków,
- wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia planu finansowego przychodów i rozchodów środków specjalnych na 2003r.
- wniosek Skarbnika w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu do zawarcia umowy na obsługę prawną przekształcenia SPZOZ-u w spółkę akcyjną,
- podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
- podjęcie uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu,
- umowa ze Spółką Projekty Menedżerskie “BASKOR” dot. przygotowania ścieżki prywatyzacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork – Szpital Powiatowy w Kluczborku,
- protokół zdawczo-odbiorczy – Projekty Menedżerskie “BASKOR” Sp. z o.o,
- protokół zdawczo-odbiorczy – Grupa Zarządzająca “HBS” Sp. z o.o,
- oświadczenie osób działających w imieniu Emitenta obligacji powiatowych – Powiatu Kluczborskiego.
- Umowa z Przedsiębiorstwem Usług Inwestycyjnych dot. wykonania obowiązków związanych z przygotowaniem do realizacji inwestycji pod nazwą: “Uzbrojenie działek budowlanych w miejscowości Bogacica – 19 działek”.
- Wniosek o określenie warunków przyłączenia węzła cieplnego znajdującego się w obiekcie przy ul. Żeromskiego 3B w Kluczborku do sieci ciepłowniczej.
- Umowa z Energetyką Cieplną Opolszczyzny S.A. dot. przyłączenia do sieci ciepłowniczej budynku pełniącego funkcję Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Kluczborku.
- Umowa dot. sprzedaży ciepła do budynku admin. – usług. w Kluczborku przy ul. Żeromskiego 3B.
- Wniosek Wydziału Komunikacji i Transportu dot. określenia obszarów charakteryzujących się znacznym deficytem miejsc postojowych oraz zamiaru wprowadzenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych na terenie miasta Kluczborka.
- Pismo Przedsiębiorstwa “PAMAX” Produkcja Stolarki Budowlanej dot. wstępnego kosztorysu na wymianę stolarki okiennej i drzwiowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych RCKU w Bogdańczowicach.
- Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 16.10.2003r.
11. Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniach 13 i 21 października 2003r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Przewodniczący Zarządu zapoznał zebranych z następującymi sprawami:
- projektem uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego szczegółowe warunki
i tryb przeprowadzania przez pracowników Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku kontroli w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego – zał. nr 2a.
Skarbnik wyjaśnił, że Zarząd sprawuje nadzór merytoryczny i finansowy nad funkcjonowaniem jednostek a Starostwo Powiatowe zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym jest urzędem służącym wykonywaniu zadań Zarządu czyli jest wykonawcą zaleceń Zarządu.
Zarząd Powiatu stwierdził, że nie ma konieczności przyjmowania Regulaminu dla Wydziału Edukacji. W związku z tym Zarząd Powiatu nie przyjął projektu uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego szczegółowe warunki i tryb przeprowadzania przez pracowników Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku kontroli w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego.
- Wnioski Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii Rady Powiatu
w Kluczborku wypracowane podczas wizyt w placówkach oświatowych w dniach 22 i 25 września 2003r. – zał. nr 2b.
Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskami i szczegółowo przeanalizował.
Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Edukacji przygotowanie projektu odpowiedzi na wnioski Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii Rady Powiatu
w Kluczborku
- Wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie pokrycia kosztów dokształcania uczniów z Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej na kursie II stopnia w zawodzie sprzedawca przeprowadzonym przez Ośrodek Dokształcania Zawodowego w Kluczborku w terminie od 01.009.2003r. do 24.10.2003r. Faktura opiewa na kwotę 10.560 zł.
Naczelnik Wydziału Edukacji negatywnie zaopiniowała przedmiotowy wniosek.
Uzasadnienie: Zespół Szkół Ponadgimnajzlanych w Bogdańczowicach prowadzi kształcenie młodzieży w dwóch klasach III Szkoły Zasadniczej – wielozawodowej, na podbudowie ośmioletniej szkoły podstawowej. Zgodnie z ramowym planem nauczania dla tego typu szkoły, w oddziałach wielozawodowych nauczanie przedmiotów zawodowych teoretycznych odbywa się dla każdego zawodu odrębnie.
Młodzież Szkoły Zasadniczej w zawodzie sprzedawca realizowała teoretyczne kształcenie zawodowe w jednym roku budżetowym – 2003, a mianowicie:
- w klasie II, w okresie od 12 maja do 21 czerwca 2003r.
- w klasie III, od 1 września do 24 października 2003r.
Uczniowie klas III, oddziałów wielozawodowych ZSP-RCKU w Bogdańczowicach byli ujęci w naliczanej dla powiatu subwencji oświatowej. Środki finansowe na realizację zadań placówki, w tym na pokrycie kosztów teoretycznego kształcenia zawodowego uczniów tych klas zostały uwzględnione w planie finansowym ZSP-RCKU w Bogdańczowicach na rok 2003. Obliczona kwota subwencji oświatowej na 43 uczniów, aktualnie klas III, wynosiła
144 226 zł. Ustalono, na podstawie ramowych planów nauczania, iż przedmioty ogólnokształcące stanowiły średnio w 2003r. 71% realizowanych zajęć a przedmioty zawodowe 29%. W związku z powyższym kwota 41.825 zł, stanowiąca 29 % naliczonej subwencji była przeznaczona na teoretyczne kształcenie zawodowe. .
Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie pokrycia kosztów dokształcania uczniów z Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej na kursie II stopnia w zawodzie sprzedawca przeprowadzonym przez Ośrodek Dokształcania Zawodowego w Kluczborku. Wniosek zostanie ponownie omówiony na następnym posiedzeniu.
- wniosek Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku. W związku z długą
nieobecnością Wicestarosty Mieczysława Czaplińskiego Naczelnik Wydziału Edukacji wnioskuje o wytypowanie nowego członka Zarządu Powiatu do podpisywania porozumień oraz aneksów do porozumień w sprawie finansowania dokształcania uczniów klas wielozawodowych w zakresie teoretycznych przedmiotów zawodowych.
Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz P. Irenę Kielar do podpisywania porozumień oraz aneksów do porozumień w sprawie finansowania dokształcania uczniów klas wielozawodowych w zakresie teoretycznych przedmiotów zawodowych.
Do punktu 3 porządku
Skarbnik Powiatu omówił następujące sprawy:
- protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zarządzie Dróg Powiatowych
w Kluczborku w dniach od 01.10.2003r. do 10.10.2003r.
Zakres i tematyka kontroli: prawidłowość dokonywania zakupów usług remontowych
w okresie od 1 stycznia 2003r. do 31 sierpnia 2003r.
Jak wynika z ustaleń kontroli w jednostce ewidencja księgowa prowadzona jest prawidłowo zgodnie z zasadami rachunkowości i przepisami prawa. Niewielkie zmiany powinny być naniesione do instrukcji obiegu dokumentów. Powinien być sporządzony regulamin prac komisji przetargowych z godnie z postanowieniami art. 20 a ust. 5 ustawy o zamówieniach publicznych oraz § 1 ust. 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 czerwca 2002r. w sprawie szczegółowych zasad powoływania członków komisji przetargowych oraz trybu
jej pracy. Zakupy usług remontowych są ewidencjonowane prawidłowo a w zakresie remontów dróg zgodnie z planem przyjętym przez Rade Powiatu. Procedury organizowania przetargów sa bez zastrzeżeń a dokumentacja kompletna. Jednostka dzięki nabywaniu usług
w drodze zamówień publicznych wykonała wiele robót za cenę niższą niż kosztorysy inwestorskie np. przy remoncie jezdni i chodnika na ul. Dzierżona cena usługi była niższa
od kosztorysu o 24%.
Wnioski:
- uzupełnić instrukcję obiegu dokumentów o brakujące zapisy dotyczące szczegółowego określenia podpisywania dokumentów przez uprawnione osoby,
- opracować regulamin pracy komisji przetargowych.
Zarząd Powiatu zapoznał się z protokołem z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zarządzie Dróg Powiatowych w Kluczborku oraz przyjął wnioski z kontroli jako zalecenia pokontrolne.
- Pismo Ministra Finansów z dnia 13.10.2003r. informujące, ze na podstawie art. 34 ust. 3
ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2003 oraz na wniosek Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 16 września br. Nr DE-III-3117/106/os-og/03, zwiększa się część oświatową subwencji ogólnej dla powiatu w Kluczborku na rok 2003 o kwotę 39.000,00 zł ze środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego. Powyższe zwiększenie związane jest z dofinansowaniem remontów mających na celu usunięcie zagrożeń dla zdrowia i bezpieczeństwa uczniów i pracowników szkół i placówek oświatowych.
Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Ministra Finansów informującym o zwiększeniu części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu w Kluczborku na 2003 rok o kwotę 39.000,00 zł ze środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego. Pismo przyjęto jako materiał do projektu uchwały Rady Powiatu.
- Wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie po stronie dochodów
i wydatków o kwotę 113.000 zł. Całość zwiększenia dotyczy wydatków bieżących Ośrodka Dokształcania Zawodowego – zakupu energii. Natomiast w Internacie proponuje się aby przeznaczyć na zakup żywności 45.000, zakup energii 10.000 natomiast pozostałe środki na wynagrodzenia osobowe pracowników.
Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem. Wniosek przyjęto jako materiał do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku.
- wniosek dyrektora Zespołu szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Kluczborku w sprawie zaktualizowania planu finansowego przychodów
i rozchodów środka specjalnego o otrzymaną darowiznę.
Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem. Wniosek przyjęto jako materiał do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku.
- Wniosek w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu do zawarcia umowy
na obsługę prawną przekształcenia SPZOZ ZOZ w Kluczborku w spółkę akcyjną.
Umowa będzie zawarta z Panem mecenasem Helmutem Pyką i obejmie czynności związane z opracowaniem i analizą zapisów statutu, uczestnictwa w naradach i konsultacja związana z przekształceniem, opracowaniem stosownych uchwał Rady i Zarządu Powiatu, rejestracja spółki. Koszt obsługi wyniesie około 4.200 zł.
Zarząd Powiatu uznał wniosek Skarbnika za zasadny a następnie upoważnił Starostę oraz Panią Irenę Kielar do zawarcia umowy na obsługę prawną przekształcenia SPZOZ ZOZ w spółkę akcyjną.
- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Pierwsza zmiana dotyczy działu oświata i wychowanie i polega na przesunięciu środków w kwocie 1000 zł z paragrafu dotyczącego dotacji dla szkół niepublicznych na paragraf związany z zakupem usług. Zmiany wprowadza się na wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego Nr JS/4331/631/03, dotyczący pokrycia kosztów wyjazdu młodzieży na Ukrainę w ramach partnerskich wymian.
Zmiana ta jest możliwa z uwagi na mniejsze od zakładanego wykonanie wydatków związanych z dotacjami dla szkół niepublicznych.
Kolejna zmiana dotyczy wniosku Domu Dziecka w Bąkowie Nr DDz.3012/185/03 w sprawie uzupełnienia planu wydatków w związku z koniecznością zakupów odzieży, podręczników
i leków dla podopiecznych Domu. Środki zwiększające plan wydatków Domu pochodzą z kwoty przeznaczonej na wypłaty odpraw dla wychowanków opuszczających placówki opiekuńczo-wychowawcze a pochodzących z terenu powiatu kluczborskiego. W ramach omawianego planu wydatków realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Kluczborku powstały oszczędności umożliwiające dokonanie przedmiotowej zmiany.
Następnie Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiana w budżecie powiatu po stronie wydatków. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
g) projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.
Kwota uruchamianej rezerwy ogólnej przeznaczona jest na zwiększenie planu wydatków dwóch jednostek organizacyjnych powiatu.
- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – zwiększenie planu o 45.000 zł dotyczy wynagrodzeń osobowych pracowników. Brak środków na opisany cel zgłoszony przez dyrektora szkoły wynika z awansu zawodowego nauczycieli oraz kosztów urlopów dla poratowania zdrowia. Wydatki te nie były ujęte w planie budżetu z uwagi na brak wiedzy w tym temacie.
- Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Kluczborku – zwiększenie planu wydatków o kwotę 50.000 zł dotyczy również wynagrodzeń osobowych pracowników. Dyrekcja szkoły dwukrotnie zgłaszała Zarządowi Powiatu braki w planie wydatków. Ostatnie pismo w tej sprawie z dnia 23.09.2003r. zawiera wykaz braków na łączna kwotę 104.299 zł. Po dokonaniu wnikliwej analizy planu finansowego jednostki i rozważeniu możliwości zaoszczędzenia środków oraz przeniesienia części płatności na styczeń 2004 jako zobowiązanie niewymagalne, proponuje się zwiększenie o kwotę 50.000 zł. Braki są spowodowane odprawami emerytalnymi, nagrodami jubileuszowymi, awansem zawodowym nauczycieli.
- Kolejna zmiana dotyczy wniosku Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku z dnia 29.09.2003r. o sfinansowanie zakupu obrabiarki wykorzystywanej przez podopiecznych DPS-u w czasie terapii.
- Pozostałe zmiany dotyczą zwiększenia planu wydatków rozdziału szpitale ogólne o kwotę 10.000 zł przeznaczona na sfinansowanie obsługi przekształcenia SPZOZ ZOZ w Kluczborku w spółkę akcyjna. Mowa tu w szczególności o zapłacie firmom konsultingowym HBS Sp. zo.o i BASKOR Sp. zo.o oraz obsłudze prawnej.
Przewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
- umowę zlecenia. Zleceniodawca: Zarząd Powiatu Kluczborskiego, zleca Zleceniobiorcy:
Spółka Projekty Menedżerskie “BASKOR” Sp. z o.o przygotowanie ścieżki prywatyzacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork – Szpital Powiatowy w Kluczborku według harmonogramu, który jest załącznikiem nr 1 do niniejszej umowy – zał. nr 3h.
Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Panią Irenę Kielar do podpisania umowy ze Spółką Projekty Menedżerskie “BASKOR” dot. przygotowania ścieżki prywatyzacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork – Szpital Powiatowy w Kluczborku.
- Protokół zdawczo – odbiorczy z dnia 23.10.2003r. Stroną przekazującą jest: Projekty
Menedżerskie “BASKOR” Sp. z o.o, natomiast stroną przyjmującą jest Starostwo Powiatowe w Kluczborku. Przedmiotem potwierdzenia jest: realizacja Umowy zlecenia
z dnia 06.10.2003r. na przygotowanie ścieżki prywatyzacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork – Szpital Powiatowy w Kluczborku:
- p.1 załącznika nr 1 do umowy “Przygotowanie koncepcji prywatyzacji SPZOZ w Kluczborku” – prezentacja 16.10.2003r.
- p.2 “Określenie harmonogramu działań dla realizacji wybranej ścieżki prywatyzacji” – uzgodniono 23.10.2003r.
- p.3.1 “Przygotowanie projektu statutu Spółki” – przekazano 13.10.2003r.
Zarząd Powiatu upoważnił Starostę do podpisania protokołu zdawczo – odbiorczego.
Przedmiotem potwierdzenia jest: realizacja umowy zlecenia z dnia 06.10.2003r. na przygotowanie ścieżki prywatyzacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork – Szpital Powiatowy w Kluczborku.
- protokół zdawczo – odbiorczy z dnia 23.10.2003r. Stroną przekazującą jest: Grupa
Zarządzająca “HBS” Sp. z o. o, stroną przyjmującą jest: Starostwo Powiatowe w Kluczborku.
Przedmiotem potwierdzenia jest: realizacja umowy zlecenia z dnia 23.09.2003r. na opracowanie i przeprowadzenie programu restrukturyzacji naprawczej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork – Szpital Powiatowy w Kluczborku - p.1 załącznika nr 1 do umowy “I sporządzenie Raportu o stanie i położeniu Szpitala oraz
o ich uwarunkowaniach”.
Zarząd Powiatu upoważnił Starostę do podpisania protokołu zdawczo – odbiorczego.
- Zgodnie z uchwałą Zarządu z sierpnia datę emisji poszczególnych serii obligacji: I – 1
września 2003r., II – 31 października 2003r. Zgodnie z umową powiat jest zobligowany do składania oświadczeń o nie pogorszeniu się sytuacji finansowej Emitenta.
Zarząd Powiatu przyjął oświadczenie osób działających w imieniu Emitenta obligacji powiatowych – Powiatu Kluczborskiego, że w okresie od 1 stycznia do dnia emisji Serii 1B obligacji powiatowych Powiatu Kluczborskiego, czyli do dnia 31 października 2003r.
- sytuacja finansowa Powiatu Kluczborskiego nie uległa pogorszeniu w porównaniu ze stanem wykazanym w sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok 2002, czyli rok poprzedzający dokonanie emisji,
- w wymienionym okresie Emitent nie zaciągał kredytu ani pożyczki, nie udzielał również poręczeń, poza tymi kredytami i pożyczkami oraz poręczeniami, o których Bank został poinformowany.
Do punktu 4 porządku
Starosta zapoznał członków Zarządu z projektem umowy. Przedmiotem umowy jest: Inwestor Zastępczy zobowiązuje się do wykonania w zastępstwie Inwestora obowiązków związanych z przygotowaniem do realizacji inwestycji pod nazwą: “Uzbrojenie działek budowlanych w miejscowości Bogacica” – zał. nr 4.
Zarząd Powiatu postanowił o nie podpisywaniu umowy.
Realizacja inwestycji pod nazwą: “Uzbrojenie działek budowlanych w miejscowości Bogacica – 19 działek” nastąpi w roku 2004.
Do punktu 5 porządku
Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem o określenie warunków przyłączenia węzła cieplnego, znajdującego się w obiekcie przy ul. Żeromskiego 3B w Kluczborku, do sieci ciepłowniczej – zał. nr 5.
Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem.
Do punktu 6 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił projekt umowy Nr TR/P/23/03 – zał. nr 6. Przedmiotem umowy jest określenie wzajemnych praw i obowiązków Odbiorcy i Dostawcy związanych z przyłączeniem do sieci ciepłowniczej budynku pełniącego funkcję Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Kluczborku. Umowa zostanie zawarta pomiędzy: Zarządem Powiatu Kluczborskiego – Odbiorcą a Energetyką Cieplną Opolszczyzny – Dostawcą.
Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu umowy z Energetyką Cieplną Opolszczyzny S.A. dot. przyłączenia do sieci ciepłowniczej budynku pełniącego funkcję Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Kluczborku.
Upoważniono Starostę oraz Pana Stanisława Stenzel do podpisania umowy.
Do punktu 7 porządku
Starosta zapoznał zebranych z projektem umowy Nr 3352/2002 – zał. nr 7.
Przedmiotem umowy jest sprzedaż ciepła zamówionego przez Odbiorcę do budynku administracyjno – usługowego w Kluczborku przy ul. Żeromskiego 3B. Umowa zostanie zawarta pomiędzy Energetyką Cieplną Opolszczyzny S.A. w Opolu – Sprzedawca a Zarządem Powiatu w Kluczborku – Odbiorcą.
Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu umowy z Energetyką Cieplna Opolszczyzny S.A. w Opolu dotyczącej sprzedaży ciepła do budynku admin. – usług. w Kluczborku przy
ul. Żeromskiego 3B. Upoważniono Starostę oraz Pana Stanisława Stenzel do podpisania umowy.
Do punktu 8 porządku
Przewodniczący zarządu zapoznał zebranych z informacją Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku dotyczącą określenia obszarów charakteryzujących się znacznym deficytem miejsc postojowych oraz zamiaru wprowadzenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych na terenie miasta Kluczborka.
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów (Dz.U. Nr 51 poz. 608 z późn. zm) obszar charakteryzujący się znacznym deficytem miejsc postojowych na którym maja być wprowadzone opłaty za parkowanie pojazdów określa organ zarządzający ruchem tj. Starosta w uzgodnieniu z zarządcami drogi. Uwzględniając fakt, ze wnioskodawcą jest Burmistrz Miasta Kluczborka – odstąpiono od konieczności żądania opinii zarządcy dróg gminnych na których opłaty za parkowanie mają zostać wprowadzone.
Jednocześnie starosta opiniuje stawki opłat i sposób ich pobierania za parkowanie pojazdów- natomiast opłaty wprowadza i ustala sposób ich wprowadzenia rada miasta.
Zarząd Powiatu przyjął informację dotyczącą określenia obszarów charakteryzujących się znacznym deficytem miejsc postojowych na terenie miasta Kluczborka oraz zamiaru wprowadzenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych na terenie miasta Kluczborka.
Do punktu 9 porządku
Starosta przypomniał zebranym, że na posiedzeniu w dniu 01.10.2003r. zobowiązano dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Rolniczego Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach do sporządzenia kosztorysu docieplenia budynku sali gimmnastycznej, budynku szkoły oraz stropów. W związku z powyższym został przedłożony kosztorys wstępny na wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, obejmujący wymianę okien i drzwi zewnętrznych łącznie z salą gimnastyczną, parapety zewnętrzne do wszystkich wymienianych okien oraz wymianę całości wraz z obróbkami murarskimi został oszacowany na kwotę około 490.000,00 zł. Kosztorys został sporządzony przez Przedsiębiorstwo “PAMAX” Produkcja Stolarki Budowlanej.
Zarząd Powiatu zapoznał się z kosztorysem na wymianę stolarki okiennej i drzwiowej
w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach.
Wniosek zostanie ponownie rozpatrzony w czasie prac na projektem budżetu powiatu kluczborskiego na 2004 rok.
Do punktu 10 porządku
Starosta przedstawił uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 16 października 2003 roku. Omówiono sposób ich realizacji:
- zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2003 rok, przekazano Skarbnikowi Powiatu,
- w sprawie planu rzeczowo – finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku na 2003 rok – przekazano do Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia,
- w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego – przekazano do Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu,
- w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego – przekazano do Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu,
- w sprawie założenia Technikum dla Dorosłych i włączenia go w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach – przekazano do Wydziału Edukacji,
- w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – przekazano do Wydziału Edukacji,
- w sprawie odrzucenia skargi Pana Ireneusza Ślicznego na starostę Kluczborskiego dotyczącej nie rozpatrzenia wniosku o wyrażenie zgody na zalesienie działek w ustawowym terminie – przekazano do Wydziału Organizacyjnego,
- w sprawie: utworzenia spółki akcyjnej – przekazano do Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia.
Do punktu 11 porządku
Starosta omówił wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu dotyczący nieruchomości zabudowanej mieszczącej się w Kluczborku przy ulicy Skłodowskiej 6.
W budynku głównym znajduje się 8 lokali mieszkalnych, 1 pustostan będący w złym stanie oraz całym parterze lokal użytkowy. Na kompleks biurowo – garażowy składają się:
- część biurowo-garażowa,
- garaże z trzema stanowiskami, niewydzielone,
- garaże z 4 stanowiskami, niewydzielone.
Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem i podtrzymuje swoje stanowisko o przekazaniu nieruchomości dla Gminy Kluczbork. Zarząd postanowił przekazać wniosek do dalszych prac i dyskusji z Burmistrzem Miasta Kluczborka.
Starosta poinformował członków Zarządu, że otrzymał list od Pana Manfreda Letzelter w którym proponuje termin odwiedzin w Bad Dürkheim : 22.04 – 25.04.2004r.
W czasie wizyty będą zwiedzane przede wszystkim instytucje socjalne.
Zarząd Powiatu przyjął zaproponowany termin wyjazdu
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Tatiana Wollna Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński ...............................................
3. Irena Kielar ................................................
4. Otylia Skoczylas .................................................
5. Stanisław Stenzel