Protokół Nr 107/2017
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 20 czerwca 2017 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie zaopiniowania przez Zarząd Powiatu Kluczborskiego projektu Planu zagospodarowania przestrzennego województwa wielkopolskiego. Wielkopolska 2020 + wraz z Planem zagospodarowania przestrzennego miejskiego obszaru funkcjonalnego Poznania oraz prognozę oddziaływania na środowisko, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie formy przekazywania sprawozdań finansowych, sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu. 3.Pismo Z-cy Wójta Lasowice Wielkie dotyczące zaopiniowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Gronowice. 4.Pismo Marszałka Województwa Wielkopolskiego dotyczące zaopiniowania projektu Planu zagospodarowania przestrzennego województwa wielkopolskiego. Wielkopolska 2020+ wraz z Planem zagospodarowania przestrzennego miejskiego obszaru funkcjonalnego Poznania oraz prognozę oddziaływania na środowisko (projekt uchwały Zarządu Powiatu), 5.Pismo Z-cy Wójta Lasowice Wielkie dotyczące zaopiniowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Chudoba. 6.Pismo Z-cy Wójta Lasowice Wielkie dotyczące zaopiniowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Lasowice Wielkie. 7.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące przyznania dodatkowych trzech godzin tygodniowo zajęć z informatyki w zakresie rozszerzonym dla grupy uczniów 8.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące przeprowadzenia postępowań przetargowych na inwestycje drogowe w ramach projektu pn.,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” tj.: -Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w miejscowości Kochłowice na odcinku o długości 0,81 km (w km 11+261,00-12+077,50 str. lewa); -Przebudowa drogi powiatowej nr 2128O (ul. Jana Pawła II w Kluczborku) -Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344O na odcinku o długości 2,885 km (w km 0+445-3+330) 9.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące przeprowadzenia postępowania przetargowego na ,,Zakup taboru autobusowego 10.Sprawozdanie z przeprowadzonego audytu w DPS w Kluczborku. 11.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zatrudnienie pracownika na stanowisku bufetowa w ramach robót publicznych. 12.Pismo Dyrektora DPS w Gierałcicach dotyczące remontu dachu na budynku DPS. 13.Pismo Kierownika FP dotyczące wyboru oferty na zadaniu ,,Remont sal lekcyjnych wraz 14.Wolne wnioski. -rozliczenie dotacji celowej dla OSP Kuniów. 15.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 14.06.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Do punktu 2 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 854-Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85403-Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze kwota 35.700,-zł. Zwiększenie wydatków w dziale 854- Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85404-Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka kwota 35.700,-zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Kluczborku w związku z koniecznością zabezpieczenia wydatków na wynagrodzenia nauczycieli realizujących dodatkowe godziny ponadwymiarowe w ramach wczesnego wspomagania dzieci. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 755–Wymiar sprawiedliwości, rozdział 75515-Nieodpłatna pomoc prawna z § 4170 kwotę 39.472,40 zł na § 4300 kwotę 39.472,40 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Kierownika Referatu Promocji. Zmiany wynikają z faktu, że na etapie planowania nie można było jeszcze określić jaki typ umowy zostanie zawarty z wyznaczonymi prawnikami. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił jednogłośnie Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie formy przekazywania sprawozdań finansowych, sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań Projekt uchwały wprowadza obowiązek przekazywania sprawozdań finansowych, sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu w terminach wynikających Ponadto zobowiązuje się kierowników jednostek Powiatu Kluczborskiego do przekazywania sprawozdań finansowych, sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu W przypadku braku podpisu elektronicznego należy przedłożyć Zarządowi Powiatu Zarząd do przedłożonego projektu nie wniósł uwag w związku z czym postanowił podjąć uchwałę Nr 107/460/2017. Do punktu 3 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Z-cy Wójta Lasowice Wielkie dotyczącym zaopiniowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Gronowice. Zarząd do przedłożonego projektu nie wniósł uwag w związku z czym pozytywnie zaopiniował projekt planu zagospodarowania przestrzennego wsi Gronowice. Do punktu 4 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Marszałka Województwa Wielkopolskiego dotyczącym zaopiniowania projektu Planu zagospodarowania przestrzennego województwa wielkopolskiego. Wielkopolska 2020+ wraz z Planem zagospodarowania przestrzennego miejskiego obszaru funkcjonalnego Poznania oraz prognozą oddziaływania na środowisko. Zarząd po zapoznaniu postanowił pozytywnie zaopiniować powyższy plan zagospodarowania i w związku z czym podjął uchwałę w sprawie zaopiniowania przez Zarząd Powiatu Do punktu 5 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Z-cy Wójta Lasowice Wielkie dotyczącym zaopiniowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Chudoba. Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym zaopiniowano go pozytywnie. Do punktu 6 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Z-cy Wójta Lasowice Wielkie dotyczącym zaopiniowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Lasowice Wielkie. Do projektu Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił zaopiniować go pozytywnie. Do punktu 7 porządku Zarząd powrócił do pisma z posiedzenia Zarządu w dniu 30.05.2017 r. dotyczącego przyznania dodatkowych trzech godzin tygodniowo zajęć z informatyki w zakresie rozszerzonym dla grupy uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego w Kluczborku i postanowił pozytywnie zaopiniować przyznanie 3 dodatkowych godzin tygodniowo zajęć z informatyki w zakresie rozszerzonym. Do punktu 8 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym przeprowadzenia postępowań przetargowych na inwestycje drogowe w ramach projektu pn.,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” tj.: -Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w miejscowości Kochłowice na odcinku o długości 0,81 km (w km 11+261,00-12+077,50 str. lewa); -Przebudowa drogi powiatowej nr 2128O (ul. Jana Pawła II w Kluczborku) na długości0,868km (0+011,00 - km 0+879)–budowa drogi rowerowej; -Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344O na odcinku o długości 2,885 km (w km 0+445-3+330). Zarząd Powiatu postanowił o przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego na ww. inwestycje, zażądać wadium w wysokości: -20.000,-zł na zadaniu ,,Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w miejscowości Kochłowice na odcinku o długości 0,81 km (w km 11+261,00-12+077,50 str. lewa)” oraz zabezpieczenia w wysokości 4%. Termin płatność faktury - 30 dni. -10.000,-zł na zadaniu „Przebudowa drogi powiatowej nr 2128O (ul. Jana Pawła II w Kluczborku) na długości 0,868km (0+011,00 - km 0+879) – budowa drogi rowerowej” oraz zabezpieczenia w wysokości 4%. Termin płatności faktury – 14 dni. - 40.000,-zł na zadaniu „Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344O na odcinku o długości 2,885 km-Gierałcice (w km 0+445-3+330)” oraz zabezpieczenia 2%. Termin płatności faktury – 7 dni. Płatność nastąpi za całość robót budowlanych wraz z dokumentacją w formie faktoringu. Pozostałe wytyczne zostały zawarte w załączniku do ww.pisma. Ponadto Zarząd postanowił, że jeśli chodzi o inwestycje pn: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2128O (ul. Jana Pawła II w Kluczborku) na długości 0,868km (0+011,00 - km 0+879)–budowa drogi rowerowej” oraz „Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344O na odcinku o długości 2,885 km, aby zażądać wynagrodzenia w formie ryczałtu za realizację całego przedmiotu zamówienia. Tym samym, wobec wykonawcy rozliczenia będą następowały na podstawie kosztorysów ryczałtowych. Natomiast w przypadku inwestycji – „Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w miejscowości Kochłowice na odcinku o długości 0,81 km (w km 11+261,00-12+077,50 str. lewa)” rozliczenie z Wykonawcą nastąpią na podstawie kosztorysu powykonawczego. Zarząd ponadto upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania umowy lub ewentualnych aneksów z wykonawcą wyłonionym w ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego. Do punktu 9 porządku Kolejno zapoznano się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym przeprowadzenia postępowania przetargowego na ,,Zakup taboru autobusowego w ramach projektu Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”. Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu postępowania przetargowego na „Zakup taboru autobusowego w ramach projektu Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”. Ustala się, aby przeprowadzić postępowanie przetargowe na dostawę 13 sztuk autobusów (bez konieczności dzielenia przedmiotu zamówienia na części jednakże z podziałem terminów dostawy na 2 etapy ): a)dostawa 8 sztuk autobusów, w tym 5 sztuk autobusów międzymiastowych liniowych, niskoemisyjnych klasy Maxi ze standardowa podłogą, oraz 3 sztuk autobusów międzymiastowych nisko wejściowych, niskoemisyjnych, z miejscem na wózek dla niepełnosprawnych (platforma manualna), klasy Maxi, nastąpi w terminie do 28 lutego 2018r. z tą datą zostanie podpisany protokół odbioru ostatniego z 8 sztuk autobusów co stanowić będzie podstawę do wystawienia faktury za całą dostawę w ramach I etapu dostawy. b)dostawa 5 sztuk autobusów, w tym 3 sztuk autobusów, międzymiastowych liniowych, niskoemisyjnych klasy Maxi ze standardowa podłogą, oraz 2 sztuk autobusów międzymiastowych nisko wejściowych, niskoemisyjnych, z miejscem na wózek dla niepełnosprawnych (platforma manualna), klasy Maxi, nastąpi w terminie do 15 listopada 2018r. z tą datą zostanie podpisany protokół odbioru ostatniego z 5 sztuk autobusów co stanowić będzie podstawę do wystawienia faktury za cała dostawę w ramach II etapu dostawy. W przypadku wcześniejszej dostawy Zamawiający nie dopuszcza przyśpieszenia terminu płatności. Faktury płatne będą w terminie 60 dni od daty wystawienia faktur, które nie mogą być wystawione wcześniej niż powyższe daty. Zarząd postanowił, aby postępowanie było przeprowadzone w trybie przetargu nieograniczonego jako zamówienie sektorowe. Zarząd również postanowił, aby zażądać zabezpieczenia w wysokości 5% ceny ofertowej, wadium w wysokości 200,000,-zł. Zarząd ponadto upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania umowy lub ewentualnych aneksów z wykonawcą wyłonionym w ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego. Do punktu 10 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się ze sprawozdaniem z przeprowadzonego audytu w DPS w Kluczborku i postanowił przyjąć ustalenia audytu oraz proponowane w podsumowaniu rekomendacje. Wyniki audytu zostaną przedstawione kierownikowi jednostki (DPS w Kluczborku), który w ciągu 7 dni będzie miał możliwość ustosunkowania się wyników Ustalenia audytu i zawarte w nim rekomendacje po ww.terminie uznaje się za ostateczne, a podsumowanie audytu nastąpi na naradzie zamykającej z udziałem Dyrektora DPS w Kluczborku oraz pracowników jednostki. Zarząd upoważnił audytora do udziału w naradzie oraz dopełnienia wszelkich formalności związanych z zamknięciem audytu. Do punktu 11 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na zatrudnienie pracownika na stanowisku bufetowa w ramach robót publicznych. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie pracownika na stanowisku bufetowa w ramach robót publicznych w związku z czym zwrócił się z prośbą do Samodzielnego Stanowiska ds.Kadr .o przygotowanie wniosku. Do podpisania wniosku Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu. Do punktu 12 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora DPS w Gierałcicach dotyczącym remontu dachu na budynku DPS i przeprowadzeniem wycinki 19 drzew na terenie zabytkowego parku w Gierałcicach, co umożliwi pozyskanie środków na w/w cel. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na wycinkę w/w drzew na terenie parku w celu pozyskania środków finansowych na remont dachu. Zarząd zobowiązał także Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa do prowadzenia szczególnego nadzoru nad wycinką przedmiotowych drzew w zakresie wymaganych pozwoleń i prowadzonych prac. Do punktu 13 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika FP dotyczącym wyboru oferty na zadaniu ,,Remont sal lekcyjnych wraz z wymianą instalacji elektrycznych i logistycznych w ZSP Nr 2 CKU i ZSL-T w Kluczborku oraz wykonanie zasilania do maszyny CNC w ZSP Nr 2 CKU”. Zarząd po zapoznaniu się z ofertami postanowił wybrać ofertę Biura Usług Inwestycyjnych-Eugeniusz Kinas w kwocie 5.000,00,-zł brutto. Do punktu 14 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z rozliczeniem dotacji celowej dla OSP Kuniów na zakup samochodu pożarniczego. Zarząd przyjął rozliczenie dotacji dla OSP w Kuniowie w kwocie 20.000,-zł nie wnosząc do niego uwag. Do punktu 15 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 107 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
z I Liceum Ogólnokształcącego w Kluczborku.
na długości0,868km (0+011,00 - km 0+879)–budowa drogi rowerowej;
w ramach projektu Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”.
z wymianą instalacji elektrycznych i logistycznych w ZSP Nr 2 CKU i ZSL-T w Kluczborku oraz wykonanie zasilania do maszyny CNC w ZSP Nr 2 CKU”.
Nr 106/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Nr 107/457/2017.
2 głosami za podjąć uchwałę Nr 107/459/2017.
z wykonania budżetu.
z przepisów szczegółowych przy zastosowaniu programu komputerowego „BESTIA”
wraz z podpisami elektronicznymi osób upoważnionych.
w terminach wynikających z przepisów szczegółowych przy zastosowaniu programu komputerowego „BESTIA” wraz z podpisami elektronicznymi osób upoważnionych.
w Kluczborku wersję papierową sprawozdań wraz z podpisami osób upoważnionych.
w Kluczborku projektu Planu zagospodarowania przestrzennego województwa wielkopolskiego. Wielkopolska 2020+ wraz z Planem zagospodarowania przestrzennego miejskiego obszaru funkcjonalnego Poznania oraz prognozę oddziaływania na środowisko
Nr 107/458/2017.