Protokół Nr 107/2017

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 20 czerwca 2017 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zaopiniowania przez Zarząd Powiatu Kluczborskiego projektu Planu zagospodarowania  przestrzennego województwa wielkopolskiego. Wielkopolska 2020 + wraz z Planem zagospodarowania przestrzennego miejskiego obszaru funkcjonalnego Poznania oraz prognozę oddziaływania na środowisko,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie formy przekazywania sprawozdań finansowych, sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu.

3.Pismo Z-cy Wójta Lasowice Wielkie dotyczące zaopiniowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Gronowice.

4.Pismo Marszałka Województwa Wielkopolskiego dotyczące zaopiniowania projektu Planu zagospodarowania przestrzennego województwa wielkopolskiego. Wielkopolska 2020+ wraz z Planem zagospodarowania przestrzennego  miejskiego obszaru funkcjonalnego Poznania oraz prognozę oddziaływania na środowisko (projekt uchwały Zarządu Powiatu),

5.Pismo Z-cy Wójta Lasowice Wielkie dotyczące zaopiniowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Chudoba.

6.Pismo Z-cy Wójta Lasowice Wielkie dotyczące zaopiniowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Lasowice Wielkie.

7.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące przyznania dodatkowych trzech godzin tygodniowo zajęć z informatyki w zakresie rozszerzonym dla grupy uczniów
z I Liceum Ogólnokształcącego w Kluczborku.

8.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące  przeprowadzenia postępowań przetargowych na inwestycje drogowe w ramach projektu pn.,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” tj.:

-Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w miejscowości Kochłowice na odcinku o długości 0,81 km (w km 11+261,00-12+077,50 str. lewa);

-Przebudowa drogi powiatowej nr 2128O (ul. Jana Pawła II w Kluczborku)
na długości0,868km (0+011,00 - km 0+879)–budowa drogi rowerowej;

-Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344O na odcinku o długości 2,885 km (w km 0+445-3+330)

9.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące przeprowadzenia postępowania przetargowego na ,,Zakup taboru autobusowego
w ramach projektu Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”.

10.Sprawozdanie z przeprowadzonego audytu  w DPS w Kluczborku.

11.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zatrudnienie pracownika na stanowisku bufetowa w ramach robót publicznych.

12.Pismo Dyrektora DPS w Gierałcicach dotyczące remontu dachu na budynku DPS. 

13.Pismo Kierownika FP dotyczące wyboru oferty na zadaniu ,,Remont sal lekcyjnych wraz
z wymianą instalacji elektrycznych i logistycznych w ZSP Nr 2 CKU i ZSL-T w Kluczborku oraz wykonanie zasilania do maszyny CNC w ZSP Nr 2 CKU”. 

14.Wolne wnioski.

-rozliczenie dotacji celowej dla OSP Kuniów.

15.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 14.06.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 106/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian
w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 854-Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85403-Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze kwota 35.700,-zł. Zwiększenie wydatków w dziale 854- Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85404-Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka kwota 35.700,-zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Kluczborku w związku z koniecznością zabezpieczenia wydatków na wynagrodzenia nauczycieli realizujących dodatkowe godziny ponadwymiarowe w ramach wczesnego wspomagania dzieci.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę
Nr 107/457/2017.

Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 755–Wymiar sprawiedliwości, rozdział 75515-Nieodpłatna pomoc prawna z § 4170 kwotę 39.472,40 zł na § 4300 kwotę 39.472,40 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Kierownika Referatu Promocji. Zmiany wynikają z faktu, że na etapie planowania nie można było jeszcze określić jaki typ umowy zostanie zawarty z wyznaczonymi prawnikami.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił jednogłośnie
2 głosami za podjąć uchwałę Nr 107/459/2017.

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie formy przekazywania sprawozdań finansowych, sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań
z wykonania budżetu.

Projekt uchwały wprowadza obowiązek przekazywania sprawozdań finansowych, sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu w terminach wynikających
z przepisów szczegółowych przy zastosowaniu programu komputerowego „BESTIA”
wraz z podpisami elektronicznymi osób upoważnionych.

Ponadto zobowiązuje się kierowników jednostek Powiatu Kluczborskiego do przekazywania sprawozdań finansowych, sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu
w terminach wynikających z przepisów szczegółowych przy zastosowaniu programu komputerowego „BESTIA” wraz z podpisami elektronicznymi osób upoważnionych.

 

 

W przypadku braku podpisu elektronicznego należy przedłożyć Zarządowi Powiatu
w Kluczborku wersję papierową sprawozdań wraz z podpisami osób upoważnionych.

Zarząd do przedłożonego projektu nie wniósł uwag w związku z czym postanowił podjąć uchwałę Nr 107/460/2017.

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Z-cy Wójta Lasowice Wielkie dotyczącym zaopiniowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Gronowice.

Zarząd do przedłożonego projektu nie wniósł uwag w związku z czym pozytywnie zaopiniował projekt planu zagospodarowania przestrzennego wsi Gronowice.

 

Do punktu 4 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Marszałka Województwa Wielkopolskiego dotyczącym zaopiniowania projektu Planu zagospodarowania przestrzennego województwa wielkopolskiego. Wielkopolska 2020+ wraz z Planem zagospodarowania przestrzennego  miejskiego obszaru funkcjonalnego Poznania oraz prognozą oddziaływania na środowisko.

Zarząd po zapoznaniu postanowił pozytywnie zaopiniować powyższy plan zagospodarowania i w związku z czym podjął uchwałę w sprawie zaopiniowania przez Zarząd Powiatu
w Kluczborku projektu Planu zagospodarowania przestrzennego województwa wielkopolskiego. Wielkopolska 2020+ wraz z Planem zagospodarowania przestrzennego miejskiego obszaru funkcjonalnego Poznania oraz prognozę oddziaływania na środowisko
Nr 107/458/2017.

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Z-cy Wójta Lasowice Wielkie dotyczącym zaopiniowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Chudoba.

Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym zaopiniowano go pozytywnie.

Do punktu 6 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Z-cy Wójta Lasowice Wielkie dotyczącym zaopiniowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Lasowice Wielkie.

Do projektu Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił zaopiniować go pozytywnie.

Do punktu 7 porządku

 

Zarząd powrócił do pisma z posiedzenia Zarządu w dniu 30.05.2017 r. dotyczącego przyznania dodatkowych trzech godzin tygodniowo zajęć z informatyki w zakresie rozszerzonym dla grupy uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego w Kluczborku i postanowił pozytywnie zaopiniować przyznanie 3 dodatkowych godzin tygodniowo zajęć z informatyki w zakresie rozszerzonym.

 

 

 

 

 

 

 

Do punktu 8 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym  przeprowadzenia postępowań przetargowych na inwestycje drogowe w ramach projektu pn.,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” tj.: -Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w miejscowości Kochłowice na odcinku o długości 0,81 km (w km 11+261,00-12+077,50 str. lewa);

-Przebudowa drogi powiatowej nr 2128O (ul. Jana Pawła II w Kluczborku) na długości0,868km (0+011,00 - km 0+879)–budowa drogi rowerowej;

-Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344O na odcinku o długości 2,885 km (w km 0+445-3+330).

Zarząd Powiatu postanowił o przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego na ww. inwestycje, zażądać wadium w wysokości:

-20.000,-zł na zadaniu ,,Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w miejscowości Kochłowice na odcinku o długości 0,81 km (w km 11+261,00-12+077,50 str. lewa)” oraz zabezpieczenia w wysokości 4%.  Termin płatność faktury - 30 dni.

-10.000,-zł na zadaniu „Przebudowa drogi powiatowej nr 2128O (ul. Jana Pawła II w Kluczborku) na długości 0,868km (0+011,00 - km 0+879) – budowa drogi rowerowej” oraz zabezpieczenia w wysokości 4%. Termin płatności faktury – 14 dni.

- 40.000,-zł na zadaniu „Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344O na odcinku o długości 2,885 km-Gierałcice (w km 0+445-3+330)” oraz zabezpieczenia 2%. Termin płatności faktury – 7 dni. Płatność nastąpi za całość robót budowlanych wraz z dokumentacją w formie faktoringu.   

Pozostałe wytyczne zostały zawarte w załączniku do ww.pisma.

Ponadto Zarząd postanowił, że jeśli chodzi o inwestycje pn: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2128O (ul. Jana Pawła II w Kluczborku) na długości 0,868km (0+011,00 - km 0+879)–budowa drogi rowerowej” oraz „Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344O na odcinku o długości 2,885 km, aby zażądać wynagrodzenia w formie ryczałtu za realizację całego przedmiotu zamówienia. Tym samym, wobec wykonawcy rozliczenia będą następowały na podstawie kosztorysów ryczałtowych.

Natomiast w przypadku inwestycji – „Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w miejscowości Kochłowice na odcinku o długości 0,81 km (w km 11+261,00-12+077,50 str. lewa)” rozliczenie z Wykonawcą nastąpią na podstawie kosztorysu powykonawczego.

Zarząd ponadto upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania umowy lub ewentualnych aneksów z wykonawcą wyłonionym w ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego.

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejno zapoznano się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym przeprowadzenia postępowania przetargowego na ,,Zakup taboru autobusowego w ramach projektu Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”.

Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu postępowania przetargowego na „Zakup taboru autobusowego w ramach projektu Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”.

Ustala się, aby przeprowadzić postępowanie przetargowe na dostawę 13 sztuk autobusów (bez konieczności dzielenia przedmiotu zamówienia na części jednakże z podziałem terminów dostawy na 2 etapy ):

a)dostawa 8 sztuk autobusów, w tym 5 sztuk autobusów międzymiastowych liniowych, niskoemisyjnych klasy Maxi ze standardowa podłogą, oraz 3 sztuk autobusów międzymiastowych nisko wejściowych, niskoemisyjnych, z miejscem na wózek dla niepełnosprawnych (platforma manualna), klasy Maxi, nastąpi w terminie do 28 lutego 2018r. z tą datą zostanie podpisany protokół odbioru ostatniego z 8 sztuk autobusów co stanowić będzie podstawę do wystawienia faktury za całą dostawę w ramach I etapu dostawy.

b)dostawa 5 sztuk autobusów, w tym 3 sztuk autobusów, międzymiastowych liniowych, niskoemisyjnych klasy Maxi ze standardowa podłogą, oraz 2 sztuk autobusów międzymiastowych nisko wejściowych, niskoemisyjnych, z miejscem na wózek dla niepełnosprawnych (platforma manualna), klasy Maxi, nastąpi w terminie  do 15 listopada  2018r. z tą datą zostanie podpisany protokół odbioru ostatniego z 5 sztuk autobusów co stanowić będzie podstawę do wystawienia faktury za cała dostawę w ramach II etapu dostawy.

W przypadku wcześniejszej dostawy Zamawiający nie dopuszcza przyśpieszenia terminu płatności. Faktury płatne będą w terminie 60 dni od daty wystawienia faktur, które nie mogą być wystawione wcześniej niż powyższe daty. 

Zarząd postanowił, aby postępowanie było przeprowadzone w trybie przetargu nieograniczonego jako zamówienie sektorowe.

Zarząd również postanowił, aby zażądać zabezpieczenia w wysokości 5% ceny ofertowej, wadium w wysokości 200,000,-zł.

Zarząd ponadto upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania umowy lub ewentualnych aneksów z wykonawcą wyłonionym w ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego.

 

Do punktu 10 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się ze sprawozdaniem z przeprowadzonego audytu  w DPS w Kluczborku i postanowił przyjąć ustalenia audytu oraz proponowane w podsumowaniu rekomendacje.

Wyniki audytu zostaną przedstawione kierownikowi jednostki (DPS w Kluczborku), który w ciągu 7 dni będzie miał możliwość ustosunkowania się wyników Ustalenia audytu i zawarte w nim rekomendacje po ww.terminie uznaje się za ostateczne, a podsumowanie audytu nastąpi na naradzie zamykającej z udziałem Dyrektora DPS w Kluczborku oraz pracowników jednostki.

Zarząd upoważnił audytora do udziału w naradzie oraz dopełnienia wszelkich formalności związanych z zamknięciem audytu.   

 

Do punktu 11 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na zatrudnienie pracownika na stanowisku bufetowa w ramach robót publicznych.

Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie pracownika na stanowisku bufetowa w ramach robót publicznych w związku z czym zwrócił się z prośbą do  Samodzielnego Stanowiska ds.Kadr .o przygotowanie wniosku.

Do podpisania wniosku Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu.

 

Do punktu 12 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora DPS w Gierałcicach dotyczącym remontu dachu na budynku DPS i przeprowadzeniem wycinki 19 drzew na terenie zabytkowego parku w Gierałcicach, co umożliwi pozyskanie środków na w/w cel.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na wycinkę w/w drzew na terenie parku w celu pozyskania środków finansowych na remont dachu.

Zarząd zobowiązał także Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa do prowadzenia szczególnego nadzoru nad wycinką przedmiotowych drzew w zakresie wymaganych pozwoleń i prowadzonych prac.

 

Do punktu 13 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika FP dotyczącym wyboru oferty na zadaniu ,,Remont sal lekcyjnych wraz z wymianą instalacji elektrycznych i logistycznych w ZSP Nr 2 CKU i ZSL-T w Kluczborku oraz wykonanie zasilania do maszyny CNC w ZSP Nr 2 CKU”. 

Zarząd po zapoznaniu się z ofertami  postanowił wybrać ofertę Biura Usług Inwestycyjnych-Eugeniusz Kinas w kwocie 5.000,00,-zł brutto.    

 

Do punktu 14 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z rozliczeniem dotacji celowej dla OSP Kuniów na zakup samochodu pożarniczego.

Zarząd przyjął rozliczenie dotacji dla OSP w Kuniowie w kwocie 20.000,-zł nie wnosząc do niego uwag.

 

Do punktu 15 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 107 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

                                              

 

       Protokołowała:

 

     Joanna Strzelczyk