Protokół Nr 101/2017
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 26 kwietnia 2017 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach, -w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. 3.PismoDyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące złego stanu technicznego elewacji budynku przy ul.Marii Skłodowskiej-Curie 13, 4.Kwartalna informacja z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za I kwartał 2017 r. 5.Umowa dzierżawy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a zainteresowanym dzierżawcą w sprawie wydzierżawienia działki nr 917/48 k.m.7 położonej w obrębie Jasienia. 6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego na ,,Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych powiatu kluczborskiego”, 7.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -Autopoprawka Zarządu Powiatu dotycząca projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej Uniwersytetowi Opolskiemu na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn.:,,Modernizacja obiektu dydaktycznego Uniwersytetu Opolskiego przy ul.Oleskiej 48 w Opolu” w zakresie robót budowlanych oraz zakupie pierwotnego wyposażenia w kontekście utworzenia kierunku lekarskiego. 8.Wolne wnioski. -pismo Burmistrza Gminy Kluczbork dotyczące wydzielenia z działki nr 90/4 k.m.12 drogi dojazdowej do budynków zlokalizowanych na działce nr 85/10 k.m.12. (ul.Batorego 6a i 6b) 9.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 20.04.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 100/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach. W związku z odejściem na emeryturę dotychczasowego dyrektora zaistniała konieczność powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora na ww.stanowisku do czasu ogłoszenia konkursu. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 101/433/2017. Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Niniejszy projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2017 rok w wysokości 5.000 zł, z przeznaczeniem dla Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku celem opłacenia wpisowego za udział 13 uczestników Chóru Gospel Choir w VII Międzynarodowym Festiwalu Talentów pn. „Złote Talenty w Złotej Pradze”. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 101/434/2017. Do punktu 3 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym złego stanu technicznego elewacji budynku szkolnego przy ul.Marii Skłodowskiej-Curie 13 oraz informacją przedstawioną przez Biuro Funduszy Pomocowych dotyczącą kosztorysu wartości robót budowlanych (data opracowania kosztorysu 12.11.2009 r.) ww.elewacji budynku. Zarząd postanowił, aby Dyrekcja ZSP Nr 1 podjęła prace zabezpieczające w oparciu o środki własne budżetu szkoły. Zarząd zwrócił także uwagę, że obiekt ten jest objęty pełną ochroną konserwatorską, w związku z czym jakikolwiek remont wymaga uzyskania pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Ponadto Zarząd stwierdził, że docelowym rozwiązaniem jest remont elewacji na co powiat posiada dokumentację projektową i kosztorysową, która zostanie zaktualizowana. Zdaniem Zarządu kompletny remont zostanie przeprowadzony w miarę posiadanych środków przez powiat. Do punktu 4 porządku Zarząd zapoznał się z kwartalną informacją z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za I kwartał 2017 r. Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się informacją z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za I kwartał 2017 r., która przedstawia się w następujący sposób: Dochody: plan-81.526.565,00,-zł, wykonanie-19.654.663,20,-zł (24,10%), w tym: -dochody bieżące: plan-67.731.525,00,-zł, wykonanie-19.646.291,88,-zł (29,00%), -dochody majątkowe: plan-13.795.040,00,-zł, wykonanie-8,371,32,-zł (0,06%), Przychody: plan-7.914.455,00,-zł, wykonanie-6.127,928,39,-zł (77,43%), Wydatki: plan-88.876.341,00,-zł, wykonanie-23.251.721,67,-zł, (26,16%), w tym: -wydatki bieżące: plan-67.706.655,00,-zł, wykonanie-18.598.895,22,-zł, (27,47%), -wydatki majątkowe: plan-21.169.686,00,-zł, wykonanie-4,652.826,45,-zł (21,98%), Rozchody: plan-564.679,00,-zł, wykonanie-141.169,75,-zł (25,007%). Budżet Powiatu Kluczborskiego na dzień 31.03.2016 r. zamknięty został deficytem w kwocie -4.171.931,00,-zł. Zarząd Powiatu zatwierdził informację i postanowił o ogłoszeniu jej na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz umieszczeniu jej na stronie internetowej powiatu kluczborskiego. Do punktu 5 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią umowy dzierżawy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a zainteresowanym dzierżawcą w sprawie wydzierżawienia działki Nr 917/48 k.m.7 położonej w obrębie Jasienia. Do treści umowy nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski, Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta do jej podpisania. Do punktu 6 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego na ,,Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych powiatu kluczborskiego”. Zarząd po zapoznaniu się z wynikami przetargu na ,,Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych powiatu kluczborskiego” postanowił o unieważnieniu przetargu z dnia 24.04.2017 r. ze względu na brak zabezpieczenia środków finansowych w wysokości oferowanej przez wykonawców. Wysokość środków zabezpieczonych w planie budżetowym powiatu kluczborskiego wynosi 1.750.000,00,-zł brutto. W związku z powyższym postanowiono o ogłoszeniu ponownie przetargu nieograniczonego na ww.zadanie. Zarząd postanowił o podziale zadania na dwie części, czyli na zamówienie podstawowe (kwota brutto-1.434.733,50,-zł), na zamówienie polegające na powtórzeniu robót budowlanych zamówienia podstawowego (kwota brutto-717.151,50,-zł), zażądać zabezpieczenia w wysokości 10% ceny ofertowej, nie żądać wadium. Termin zakończenia robót został określony na dzień 31 sierpnia 2017 r. Ponadto Zarząd postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta do podpisania umowy oraz ewentualnych aneksów. Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania projektu uchwały Zarządu Powiatu w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia. Do punktu 7 porządku Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -Autopoprawka Zarządu Powiatu dotycząca projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej Uniwersytetowi Opolskiemu na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn.:,,Modernizacja obiektu dydaktycznego Uniwersytetu Opolskiego przy ul.Oleskiej 48 w Opolu” w zakresie robót budowlanych oraz zakupie pierwotnego wyposażenia w kontekście utworzenia kierunku lekarskiego. Przygotowana została Autopoprawka w związku z tym, że zmianie ulega przeznaczenie dotacji na ,,zadanie inwestycyjne”, a nie jak dotychczas ,,zadanie”. Zmianie ulega również nazwa zadania. Nowa nazwa brzmi: ,,Modernizacja obiektu dydaktycznego Uniwersytetu Opolskiego przy ul.Oleskiej 48 w Opolu”. Zarząd w związku z powyższym zatwierdził przedmiotową autopoprawkę i postanowił o jej przedłożeniu pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 8 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Gminy Kluczbork dotyczącym wydzielenia z działki nr 90/4 k.m.12 drogi dojazdowej do budynków zlokalizowanych na działce nr 85/10 k.m.12 (ul.Batorego 6a i 6b). Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem w powyższej sprawie i postanowił, że decyzja zostanie podjęta po analizie potrzeb przedmiotowej działki w kontekście wykorzystania tego terenu na rozbudowę Szpitala Powiatowego w Kluczborku. Do punktu 9 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 101 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk