Protokół Nr 100/2017
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 20 kwietnia 2017 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie powierzenia stanowiska dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku, -w sprawie powierzenia stanowiska dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku, -w sprawie powierzenia stanowiska dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, -w sprawie powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku, -w sprawie powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, -w sprawie powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku, -w sprawie przyjęcia oceny zasobów pomocy społecznej w Powiecie Kluczborskim. -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. 3.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy dz.nr 917/48 k.m.7 obrębu Jasienie. 4.Pismo Radnej Gminy Wołczyn, Radnej Rady Powiatu w Kluczborku oraz mieszkańców miejscowości Szum i Wierzchy dotyczące remontu drogi powiatowej 1325 O od skrzyżowania w miejscowości Wierzchy w kierunku miejscowości Szum na odcinku 3 km. 5.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące zajęcia stanowiska i określenia ewentualnego przewidywanego terminu realizacji remontu drogi powiatowej nr 2095 O (ul.Dzierżona w Kluczborku). 6.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące zajęcia stanowiska w sprawie pisma sołtysa wsi Żabiniec w sprawie przebudowy przepustu znajdującego się na wjeździe na teren posesji i pole uprawne. 8.Wniosek Starosty Kluczborskiego w sprawie zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2017 roku polegającej na przeniesieniu środków ujętych w rozdziale 71012 pomiędzy paragrafami § 6060 i § 430. 9.Pismo Rady Mieszkańców DPS w Kluczborku dotyczące przeniesienia DPS-u z ul.Sienkiewicza do DPS-u przy ul.Wołczyńskiej. 10.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania przetargowego o udzielenie zamówienia publicznego pn.:,, Świadczenie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenia mienia oraz ubezpieczenia pojazdów Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku”. 11.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na złomowanie auta dostawczego. 12.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji Uniwersytetowi Opolskiemu na dofinansowanie zadania ,,Merytoryczno-organizacyjne i techniczne wsparcie organizacji procesu przygotowawczo-wdrożeniowego kształcenia na I roku jednolitych studiów magisterskich na kierunku lekarskim Uniwersytetu Opolskiego”, 13.Wolne wnioski. -Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim a firmą Vulcan na korzystanie z systemu vEdukacja Nabór-Szkoły ponadgimnazjalne. 14.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 11 i 12.04.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 99/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Zarząd Powiatu zapoznał się z projektami uchwał w sprawie powierzenia stanowiska: -dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku. -dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku, -dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, -dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku, -dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, -dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku. Przedmiotowe projekty zostały przygotowane w związku z rozstrzygniętymi konkursami na stanowiska dyrektorów w ww.placówkach oświatowych. Do projektów nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwały od Nr 100/425/2017 do Nr 100/430/2017. Kolejnym projektem z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie przyjęcia oceny zasobów pomocy społecznej w Powiecie Kluczborskim. Pan Starosta poinformował, że na podstawie przepisów wynikających z art.16a ust.4 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku przekazuje ,,Ocenę zasobów pomocy społecznej w Powiecie Kluczborskim”. Ocena ta zawiera analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej, jak również dane dotyczące świadczenia usług z pomocy społecznej, ilości i wysokości świadczeń dla rodzin zastępczych, usamodzielniających wychowanków zamieszkujących na terenie Powiatu Kluczborskiego. Ponadto znajduje się w niej wykaz instytucji pomocy społecznej w Powiecie Kluczborskim, typu Domy Pomocy Społecznej, Ośrodek Interwencji Kryzysowej, Zakład Opiekuńczo-Leczniczy, Warsztaty Terapii Zajęciowej jak również placówki opiekuńczo-wychowawcze. Ocena zasobów pomocy społecznej wyszczególnia również środki finansowe Powiatu na zadania własne i zlecone w obszarze pomocy społecznej. Ponadto w/w ocena jest narzędziem określającym potrzeby pomocy społecznej, zastępuje dotychczasowy ,,bilans potrzeb pomocy społecznej” i będzie podstawą planowania budżetów na następne lata. Do projektu uchwały nie wniesiono żadnych zapytań w związku z czym członkowie Zarządu jednogłośnie przyjęli uchwałę nr 100/431/2017 w w/w sprawie. Zarząd ponadto postanowił o przekazaniu ,,Oceny zasobów pomocy społecznej w Powiecie Kluczborskim” pod obrady Rady Powiatu celem przyjęcia. Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 - Oświata i wychowanie, rozdział 80120 - Licea ogólnokształcące z § 4040 kwotę 10.000 zł na § 4300 kwotę 8.000 zł, § 4410 kwotę 2.000 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 100/432/2017. Do punktu 3 porządku Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy dz.nr 917/48 k.m.7 obrębu Jasienie w celu postawienia na niej uli przez wnioskodawcę. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wnioskiem wstępnie wyraził zgodę na zawarcie umowy dzierżawy dz.nr 917/48 k.m.7 obręb Jasienie, jednakże w treści umowy należy umieścić zapis mówiący o 3 miesięcznym okresie wypowiedzenia w razie pojawienia się możliwości uzyskania dofinansowania do adaptacji przedmiotowej nieruchomości zgodnie z celem darowizny czyli na lokale mieszkalne. Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu także do przedłożenia przedmiotowej umowy na kolejne posiedzenie Zarządu. Do punktu 4 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Radnej Gminy Wołczyn-Krystyny Mazurczak, Radnej Rady Powiatu w Kluczborku-Celiny Zając oraz mieszkańców miejscowości Szum i Wierzchy dotyczącym remontu drogi powiatowej 1325 O od skrzyżowania w miejscowości Wierzchy w kierunku miejscowości Szum na odcinku 3 km. Zarząd po zapoznaniu się z wnioskami ww.radnych postanowił, że zgodnie z planowanymi remontami cząstkowymi na drogach powiatowych wskazana droga 1325 O (Szum-Wierzchy) została ujęta w planie remontów opracowanym przez Zarząd Powiatu w miesiącu styczniu i lutym br. Wniosek ww.radnych wpisuje się w przygotowany przez Zarząd zakres prac. Ponadto w dniu 24 kwietnia br. nastąpi otwarcie ofert w postępowaniu przetargowym w ramach zadania pn.:,,Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych powiatu kluczborskiego”. Na przedmiotowym odcinku jezdni przewidziano wyremontowanie ok.5285 m2 powierzchni jezdni i wbudowanie 18 ton masy bitumicznej. Zarząd Powiatu postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania odpowiedzi do ww. radnych. Do punktu 5 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym zajęcia stanowiska i określenia ewentualnego przewidywanego terminu realizacji remontu drogi powiatowej nr 2095 O (ul.Dzierżona w Kluczborku). Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że wynika z niego, iż wnioskowany remont dotyczy chodnika przy ul.Dzierżona w Kluczborku a nie jezdni, która remontowana była w ostatnich latach na odcinku od skrzyżowania przy ul.Kościuszki do przejazdu kolejowego. Ewentualny remont chodnika może zostać zaplanowany w przyszłych okresach, jednak nie wcześniej niż w 2018 roku. Wykonanie jego będzie wymagało wcześniejszego uregulowania stanu prawnego działki w pasie drogi powiatowej nr 2095 O. Zarząd postanowił o uruchomieniu procedury nieodpłatnego przejęcia działek od P.V Prefabet w Kluczborku w części dotyczącej chodnika co może mieć wpływ na realizację zadania. Do punktu 6 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym zajęcia stanowiska w sprawie wniosku sołtysa wsi Żabiniec obejmującym przebudowę przepustu znajdującego się na wjeździe na teren posesji i pole uprawne mieszkanki Żabińca. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się uznał, że zgodnie z zapisami art.30 ustawy z dnia 28.03.1985 r. o drogach publicznych (Dz.U.2016.1440) utrzymanie zjazdów, łącznie ze znajdującymi się pod nimi przepustami, należy do właścicieli lub użytkowników gruntów przyległych do drogi, a nie do zarządcy drogi. Zarząd zgadza się z przedstawioną oceną sytuacji i oczekuje zmobilizowania się mieszkańców Żabińca do pomocy w przebudowie ww.przepustu przy posesji wnioskującej mieszkanki. Zarząd zobowiązał Dyrektora ZDP w Kluczborku do udzielenia odpowiedzi w powyższej sprawie do Sołtysa wsi Żabieniec. Do punktu 7 porządku Kolejno zapoznano się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczącym przesunięcia linii nN w miejscowości Kochłowice w związku z planowaną budową ścieżki rowerowej planowanej do realizacji w ramach RPO WO na lata 2014-2020, która wymaga przestawienia 6 słupów energetycznych, z czego 3 słupy wymagają przestawienia poza obręb pasa drogowego, na działki stanowiące przyległe do drogi nieruchomości. Zarząd po zapoznaniu się z pismem oraz wstępnym szacunkowym kosztorysem (koszt zadania 18.450,-zł) pozytywnie opiniuje przedłożone rozwiązanie polegające na przesunięcia linii nN w miejscowości Kochłowice. Zdaniem Zarządu przedsięwzięcie powinno zostać zrealizowane w bieżącym roku i rozliczone wraz ze zwrotem środków należnych od TAURON Dystrybucja S.A do końca 2017 roku. Jednocześnie Zarząd upoważnia Dyrektora ZDP w Kluczborku do zawarcia stosownego porozumienia z TAURON Dystrybucja S.A i realizacji przedsięwzięcia w oparciu o plan finansowy Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Do punktu 8 porządku Zarząd zapoznał się z wnioskiem Starosty Kluczborskiego w sprawie zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2017 roku polegającej na przeniesieniu środków ujętych w rozdziale 71012 pomiędzy paragrafami § 6060 i § 4300. Zarząd po zapoznaniu się z wnioskiem postanowił zaakceptować proponowane zmiany Zmiana ta jest podyktowana realizacją ustawowych zadań z zakresu administracji rządowej związanych z przeprowadzeniem modernizacji ewidencji gruntów i budynków zgodnie z nowo obowiązującymi przepisami. Do punktu 9 porządku Następnie Pan Starosta przedstawił pismo Rady Mieszkańców DPS w Kluczborku dotyczące przeniesienia DPS-u z ul.Sienkiewicza do DPS-u przy ul.Wołczyńskiej. Zarząd zapoznał się z pismem i stwierdził, że w powyższej sprawie zostanie przygotowana wyczerpująca odpowiedź i w razie konieczności zorganizowane zostanie spotkanie z mieszkańcami DPS-u w kwestiach poruszanych przez mieszkańców. Ponadto w dniu 19 kwietnia 2017 r. została przeprowadzona z Dyrektorem DPS rozmowa, w trakcie której wszelkie wątpliwości związane z przeniesieniem zostały wyjaśnione. Do punktu 10 porządku Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania przetargowego o udzielenie zamówienia publicznego pn.:,,Świadczenie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenia mienia oraz ubezpieczenia pojazdów Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku”. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na przygotowanie postępowania przetargowego o udzielenie ww.zamówienia w ww.zakresie z podziałem na 3 części. Do punktu 11 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na złomowanie auta dostawczego. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na złomowanie auta dostawczego Ford Transit używanego w PĆP w związku z brakiem możliwości zbycia jego oraz wysokimi potencjalnymi kosztami naprawy i opłacania polisy OC, które przekraczają wartość wskazanego samochodu. Do punktu 12 porządku Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji Uniwersytetowi Opolskiemu na dofinansowanie zadania ,,Merytoryczno-organizacyjne i techniczne wsparcie organizacji procesu przygotowawczo-wdrożeniowego kształcenia na I roku jednolitych studiów magisterskich na kierunku lekarskim Uniwersytetu Opolskiego”. Zarząd po zapoznaniu się z przedłożonymi projektami uchwał postanowił o ich zatwierdzeniu i przedłożeniu pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 13 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim a firmą Vulcan spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z Wrocławia dotyczącą korzystania z Systemu vEdukacja Nabór-Szkoły ponadgimnazjalne. Do treści umowy nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono o jej podpisaniu do czego upoważniono dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski, Jakub Goliński-członek Zarządu. Do punktu 14 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 100 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
7.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące przesunięcia linii nN w miejscowości Kochłowice.