Protokół Nr 96/2017
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 22 marca 2017 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia, 3.Projekt Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Skarbem Państwa-Biurem Rzecznika Praw Pacjenta dotyczące szkolenia dla Dyrektorów Szpitali oraz Pełnomocników ds.Praw Pacjenta jakie odbędzie się w dniu 7.04.2017 r. w Starostwie Powiatowym w Kluczborku. 4.Pismo Komitetu Organizacyjnego 44 Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych im.Mieczysława Godzwona dotyczące zwolnienia organizatorów z opłaty za zakwaterowanie uczestników wyścigu w internacie WODiDZ w Kluczborku. 5.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów zainwestowanych wsi Krasków. 6.Pismo Prezesa Oddziału ZNP dotyczące odstąpienia od potrącenia wynagrodzenia za okres strajku tj.za dzień 31.03.2017 r. 7.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania przetargowego na zadanie pn.:,,Zakup i dostawa sprzętu i wyposażenia dla ZSP Nr 2 CKU i ZSLT w Kluczborku” w ramach projektu pod nazwą ,,Wsparcie kształcenia zawodowego w kluczowych dla regionu branżach”. 8.Pismo Inspektora ds.Ochrony Zabytków dotyczące upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania umów o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. 9.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące kosztorysu na remont przepustu w ciągu drogi DP 1307 O pomiędzy miejscowościami Borek i Sierosławice. 10.Pismo Dyrektora KIP w Kluczborku dotyczące rozłożenia na raty płatności byłych najemców. 11.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące odpowiedzi na rozstrzygnięcie Zarządu z dnia 14.03.2017 r. –zbiorcze zestawienie kosztorysów remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dla całej sieci dróg powiatowych. 12.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Bogacicy na zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego oraz sprzętu pożarniczego, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Byczynie na zakup pojazdu specjalnego drabiny mechanicznej. 13.Wolne wnioski: -pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące inwestycji pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2291 O ul.Dworcowa w Wołczynie na odcinku o długości 0,554 km (0+005-0+559) (odstąpienie Gminy Wołczyn od wspólnej realizacji inwestycji). 14.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 14.03.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 95/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia. W przedmiotowym projekcie uchwały powołuje się Pana Rafała Gajka–Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz Pana Ireneusza Sendala-Kierownika Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Starostwie Powiatowym w Kluczborku do składu osobowego Komisji Przetargowej powołanej uchwałą Nr 5/16/2015 Zarządu Powiatu z dnia 11.02.2015r. w sprawie powołania komisji przetargowej do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do przeprowadzenia procedury wyboru oferenta w postępowaniu pn: „Modernizacja ewidencji gruntów i budynków dla obszaru gminy Lasowice Wielkie”. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 95/408/2017. Do punktu 3 porządku Zarząd zapoznał się z treścią projektu Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Skarbem Państwa-Biurem Rzecznika Praw Pacjenta dotyczącym szkolenia dla Dyrektorów Szpitali oraz Pełnomocników ds.Praw Pacjenta jakie odbędzie się w dniu 7.04.2017 r. w Starostwie Powiatowym w Kluczborku. Zarząd do treści Porozumienia nie wniósł uwag w związku z czym postanowił je zaakceptować i upoważnić dwóch członków Zarzadu w osobie:Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski i Urszulę Pękalę-Dudę-Wicestarostę do jego podpisania. Do punktu 4 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Komitetu Organizacyjnego 44 Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych im.Mieczysława Godzwona dotyczącym zwolnienia organizatorów z opłaty za zakwaterowanie uczestników wyścigu w internacie WODiDZ w Kluczborku. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na zwolnienie organizatorów z odpłatności za zakwaterowanie uczestników wyścigu w internacie WODiDZ w Kluczborku. Ponadto Zarząd postanowił, że organizator zobowiązany będzie jedynie ponieść koszty za wyżywienie ww.uczestników. Zdaniem Zarządu wszelkie szczegóły związane z dostępnością miejsc noclegowych z uwagi na stałe zakwaterowanie w internacie uczniów uczących się w naszych szkołach z terenu Ukrainy i Białorusi powinny zostać uzgodnione z Dyrektorem WODiDZ w Kluczborku. Do punktu 5 porządku Następnie zapoznano się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczącym uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów zainwestowanych wsi Krasków. Zarząd po zapoznaniu się z pismem oraz opinią w powyższej sprawie postanowił pozytywnie uzgodnić projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów zainwestowanych wsi Krasków nie wnosząc do niego uwag. Do punktu 6 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Prezesa Oddziału ZNP dotyczącym odstąpienia od potrącenia wynagrodzenia pracownikom szkół i placówek oświatowych, za okres strajku tj.za dzień 31.03.2017 r. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na sporządzenie i zawarcie stosownych porozumień przez Dyrektorów szkół i placówek oświatowych, które w wyniku referendów zakładowych przystępują do akcji strajkowej po wcześniejszej weryfikacji formalno-prawnej przez Radcę Prawnego tutejszego Starostwa Powiatowego w zakresie interpretacji prawnej załączonej do pisma ZNP Oddział Kluczbork. Do punktu 7 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania przetargowego na zadanie pn.:,,Zakup i dostawa sprzętu i wyposażenia dla ZSP Nr 2 CKU i ZSLT w Kluczborku” w ramach projektu pod nazwą ,,Wsparcie kształcenia zawodowego w kluczowych dla regionu branżach”. Zarząd postanowił o przeprowadzeniu postępowania przetargowego na ww. zadanie z podziałem na części (część I –wyposażenie dla ZSLT i część II–wyposażenie dla ZSP nr 2 CKU) w trybie przetargu nieograniczonego, zażądać wadium w wysokości 20.000,00,-zł na każdą z części zamówienia oraz zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny ofertowej na każdą cześć zamówienia. Do punktu 8 porządku Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Inspektora ds.Ochrony Zabytków dotyczącym upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania umów o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Zarząd w związku z powyższym postanowił o upoważnieniu dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta do podpisania umów i ewentualnych aneksów do umów o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Do punktu 9 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym kosztorysu na remont przepustu w ciągu drogi DP 1307 O pomiędzy miejscowościami Borek i Sierosławice. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonym kosztorysem na remont przepustu w ciągu drogi DP 1307 O pomiędzy miejscowościami Borek i Sierosławice postanowił o jego zaakceptowaniu. Powyższe zadanie zostanie ujęte w projekcie zmian w uchwale budżetowej na sesję w dniu 30 marca 2017 r. Do punktu 10 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora KIP w Kluczborku dotyczącym rozłożenia na raty zaległości płatności byłych najemców Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił o spłacie zaległości zgodnie z wnioskami dłużników na następujących warunkach: 1.Pani Jolanty Sroka-Wąsicky–rozłożenie na raty do dnia 15.12.2017 r. 2.Spółdzielnia Socjalna ,,Cafe Babeczka”-rozłożenie na raty liczone od miesiąca kwietnia Ponadto Zarząd zobowiązał Dyrektora KIP w Kluczborku do zawarcia stosownych umów w tym zakresie. Do punktu 11 porządku Kolejną sprawą było pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące odpowiedzi na rozstrzygnięcie Zarządu z dnia 14.03.2017 r. –zbiorcze zestawienie kosztorysów remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dla całej sieci dróg powiatowych. Zarząd Powiatu zapoznał się z ze zbiorczym zestawieniem kosztów remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dla całej sieci dróg powiatowych i stwierdził, że należy przeanalizować koszty ww.remontów t.j.zmniejszenia zakresu remontów cząstkowych nawierzchni z wycinaniem krawędzi jezdni oraz zwiększenia zakresu remontów cząstkowych nawierzchni bez wycinania krawędzi jezdni. Ponadto Zarząd postanowił, aby określić i wyliczyć wartość remontów dróg poprzez tzw.nakładki na najbardziej uszkodzonych odcinkach. Do punktu 12 porządku Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Bogacicy na zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego oraz sprzętu pożarniczego, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Byczynie na zakup pojazdu specjalnego drabiny mechanicznej. Zarząd zatwierdził przedłożone materiały i postanowił przekazać je pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 13 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym inwestycji pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2291 O ul.Dworcowa w Wołczynie na odcinku o długości 0,554 km (0+005-0+559)-odstąpienie Gminy Wołczyn od wspólnej realizacji inwestycji. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem oraz informacją dotyczącą odstąpienia Gminy Wołczyn od wspólnego procedowania przy wyborze wykonawcy na realizację ww. inwestycji postanowił ostatecznie o przeprowadzeniu przetargu bez Gminy Wołczyn. Jednocześnie w związku z obniżeniem wartości szacunkowej ww.zamówienia do kwoty 705.311,42,-zł netto tj.867.533,05,-zł brutto postanowiono o zażądaniu wadium w wysokości 21.000,-zł, co będzie stanowiło około 3% zamówienia. Do punktu 14 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 96 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
br. do końca miesiąca sierpnia 2017 r.