Protokół Nr 92/2017
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 15 lutego 2017 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie ogłoszenia konkursów na stanowiska dyrektorów jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie przyjęcia Zasad Przyznawania Dofinansowań w Ramach Programu „Aktywny Samorząd” w 2017 r. w Powiecie Kluczborskim 3.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Uczniowski Klub Sportowy ,,Mickiewicz” z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie: ,,Doposażenie klubu w niezbędne środki do prawidłowego funkcjonowania zespołu”. 4.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie Przyjaciół Borkowic z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie :,,Kultura fizyczna to taki skarb, który w każdym z nas zostawia ślad” . 5.Skorygowane sprawozdanie końcowe złożone przez Uczniowski Klub Sportowy ,,Baszta” przy Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 im.Jana Dzierżona w Kluczborku z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie ,,Rozwój i upowszechnianie piłki ręcznej wśród dzieci i młodzieży”, 6.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie Miłośników Kultury i Sztuki ,,IRYS” z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Współbrzmienie dźwięków, mundurów szyk i parada”. 7.Skorygowane sprawozdanie końcowe złożone przez Stowarzyszenie ,,Zawsze Razem” z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie: ,,Rozwój kultury i sportu w 2016 roku „ 8.Informacja Zarządu PFRON o wysokości środków przypadających w powiecie w 2017 r.na realizację zadań określonych ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyliczonych zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 maja 2003 r. w sprawie algorytmu przekazywania środków PFRON samorządom wojewódzkim i powiatowym. 9.Aneks Nr 1 do Porozumienia Nr FN.I-PP/3052/4/2005 w sprawie powierzenia Miejskiej i Gminnej Bibliotece Publicznej w Kluczborku zadań przewidzianych dla powiatowej biblioteki publicznej Powiatu Kluczborskiego, zawartego w dniu 8 marca 2005 roku w Kluczborku. 10.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące przeprowadzenia wspólnie z Gminą Wołczyn postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy na budowę drogi powiatowej i przebudowę drogi gminnej nr 100434 O Pl.Wolnosci, remont nawierzchni jezdni przy budynku UM w Wołczynie. 11.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące oferty współpracy od firmy Netkoncept.com Aplikacje internetowe w związku z ogłoszeniem przez Zarząd Województwa Opolskiego naboru wniosków do działania 10.3 RPO WO E-usługi publiczne. 12.Skorygowane sprawozdanie końcowe złożone przez PROFES Spółdzielnię Socjalną z wykonania zadania publicznego o nazwie :,,Stacja kultura, uczniowska brawura”. 13.Zarządzanie drogami powiatowymi c.d: -wstępna analiza kosztów przeprowadzenia remontów na wybranych odcinkach dróg powiatowych. 14.Pismo Dyrektora KIP w Kluczborku dotyczące możliwości utworzenia miejsca pracy w KIP w ramach robót publicznych. 15.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie projektu dostosowania sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą-Prawo oświatowe oraz ustalenia sieci publicznych szkół ponadpodstawowych i specjalnych na terenie powiatu kluczborskiego. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego o napędzie 4x4. 16.Wolne wnioski. -pismo Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu w sprawie odpłatności za obiady dla pracowników obsługi i administracji w jednostkach oświatowych. 17.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 07.02.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 91/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie ogłoszenia konkursów na stanowiska dyrektorów jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego. Projekt został przygotowany w związku z kończąca się kadencją dyrektorów 6 placówek oświatowych. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 92/399/2017. Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80151-Kwalifikacyjne kursy zawodowe z § 4040 kwotę 901 zł, § 4110 kwotę 3.099 zł na § 4210 kwotę 2.000 zł § 4300 kwotę 2.000 zł w dziale 854-Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85410-Internaty i bursy szkolne z § 4040 kwotę 16.796 zł na § 4300 kwotę 16.796 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 92/400/2017. Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przyjęcia Zasad Przyznawania Dofinansowań w Ramach Programu „Aktywny Samorząd” w 2017 r. w Powiecie Kluczborskim. Powiat Kluczborski na podstawie porozumienia Nr O-08/07/AS/2012 z dnia 20 czerwca 2012r. zawartego z PFRON przystąpił do realizacji pilotażowego Programu ,,Aktywny Samorząd”. Powiat Kluczborski jest zobowiązany każdego roku realizacji programu przyjmować Zasady Przyznawania Dofinansowań w ramach Programu ,,Aktywny Samorząd”, które obowiązywać będą w danym roku. W związku z powyższym konieczne jest przyjęcie nowych Zasad Przyznawania dofinansowań w ramach ww.programu, opracowanych na podstawie Kierunków działań i warunków brzegowych, które będą obowiązywały w 2017 roku w Powiecie Kluczborskim. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 92/401/2017. Do punktu 3 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Uczniowski Klub Sportowy ,,Mickiewicz” z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie: ,,Doposażenie klubu w niezbędne środki do prawidłowego funkcjonowania zespołu”.Do przedłożonego sprawozdania nie wniesiono uwag przyjmując je jednogłośnie. Do punktu 4 porządku Kolejno zapoznano się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Stowarzyszenie Przyjaciół Borkowic z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie :,,Kultura fizyczna to taki skarb, który w każdym z nas zostawia ślad” . Sprawozdanie przyjęte zostało przez Zarząd bez uwag. Do punktu 5 porządku Zarząd zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem końcowym złożonym przez Uczniowski Klub Sportowy ,,Baszta” przy Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 im.Jana Dzierżona w Kluczborku z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie ,,Rozwój i upowszechnianie piłki ręcznej wśród dzieci i młodzieży”. Sprawozdanie zostało przyjęte bez wnoszenia uwag. Do punktu 6 porządku Następnie Zarząd zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Stowarzyszenie Miłośników Kultury i Sztuki ,,IRYS” z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Współbrzmienie dźwięków, mundurów szyk i parada”. Do sprawozdania zarząd nie wniósł uwag zatwierdzając je. Do punktu 7 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się ze skorygowanym sprawozdaniem końcowym złożonym przez Stowarzyszenie ,,Zawsze Razem” z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie: ,,Rozwój kultury i sportu w 2016 roku”. Do sprawozdania Zarząd nie wniósł uwag zatwierdzając je jednogłośnie. Do punktu 8 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się informacją Zarządu PFRON o wysokości środków przypadających w powiecie w 2017 r. na realizację zadań określonych ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej Do punktu 9 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z treścią Aneksu Nr 1 do Porozumienia Nr FN.I-PP/3052/4/2005 w sprawie powierzenia Miejskiej i Gminnej Bibliotece Publicznej w Kluczborku zadań przewidzianych dla powiatowej biblioteki publicznej Powiatu Kluczborskiego, zawartego w dniu 8 marca 2005 roku w Kluczborku. Zarząd do treści Aneksu nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do jego podpisania. Do punktu 10 porządku Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym przeprowadzenia wspólnie z Gminą Wołczyn postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy na budowę drogi powiatowej i przebudowę drogi gminnej nr 100434 O Pl.Wolnosci, remont nawierzchni jezdni przy budynku UM w Wołczynie. Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem i postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu o zwrócenie się do Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego z zapytaniem, wskazując na powód wspólnego przetargu na postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy na budowę drogi powiatowej i przebudowę drogi gminnej nr 100434 O pl.Wolności, remont nawierzchni jezdni przy budynku Urzędu Miejskiego w Wołczynie, gdyż powyższe zadania stanowią jeden ciąg komunikacyjny. W piśmie do Wojewody Opolskiego Zarząd zobowiązał Kierownika FP do umieszczenia w formie pytań wszystkich kwestii zawartych w przedłożonym piśmie nr FP.0041.1.1.2017.MZ z dnia 14.02.2017 r. Ponadto Zarząd zwrócił się z prośbą o przekazanie przygotowanego do Wojewody Opolskiego pisma do wiadomości Burmistrzowi Wołczyna. Do punktu 11 porządku Zarząd zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem końcowym złożonym przez PROFES Spółdzielnię Socjalną z wykonania zadania publicznego o nazwie :,,Stacja kultura, uczniowska brawura”. Do sprawozdania nie wniesiono uwag zatwierdzając je. Do punktu 12 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się ze skorygowanym sprawozdaniem końcowym złożonym przez PROFES Spółdzielnię Socjalną z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Stacja kultura, uczniowska brawura”. Zarząd przyjął powyższe sprawozdanie bez uwag. Do punktu 13 porządku Zarządzanie drogami powiatowymi c.d: Pan Starosta kolejno poprosił zaproszonego na dzisiejsze posiedzenie Z-cę Dyrektora ZDP w Kluczborku o przedstawienie wstępnej analizy kosztów przeprowadzenia remontów na wybranych odcinkach dróg powiatowych. Pan Wiesław Szczerba Z-ca Dyrektora ZDP przedstawił członkom Zarządu szczegółową mapę z ujętymi na niej odcinkami dróg przeznaczonymi do remontu, zestawienie długości i wartości remontów dróg na wyznaczonych odcinkach oraz kosztorys-szacunek kosztów (załączniki do protokołu). Jak stwierdził Pan Wiesław Szczerba przy sporządzaniu zestawienia dróg wybranych do remontów wzięto pod uwagę głównie stan techniczny drogi oraz znaczenie drogi, czyli zlokalizowanych w obrębie dróg krajowych. Po szczegółowym zapoznaniu się z wyjaśnieniami Z-cy Dyrektora Zarząd postanowił, aby rozważyć możliwość zamiany na niektórych odcinkach dróg z remontu całej jezdni na remonty cząstkowe. Zarząd postanowił, aby na kolejne posiedzenie Zarządu na początku m-ca marca ZDP przygotowało informację o ilości ww.nakładek w km. Kolejno poruszono także kwestię przetargu na roboty drogowe przy ul.Dworcowej w Wołczynie. Pan Szczerba poinformował, że prace jeszcze nie zostały rozpoczęte, a najprawdopodobniej trzeba będzie wykonać roboty dodatkowe związane z kanalizacją deszczową. Ponadto jak stwierdził Z-ca Dyrektora do dnia dzisiejszego nie została wydana decyzja związana z wycinką drzew na terenie objętym pracami. W związku z powyższym Zarząd postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do wystąpienia z pismem do Burmistrza Wołczyna o pilne wydanie decyzji w ww.zakresie ze względu na planowany termin ogłoszenia przetargu i jego rozstrzygnięcia oraz okresy ochronne dotyczące wycinki drzew. Do punktu 14 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora KIP w Kluczborku dotyczące możliwości utworzenia miejsca pracy w KIP w ramach robót publicznych. Zarząd po zapoznaniu postanowił wyrazić zgodę na zorganizowanie robót publicznych w KIP w Kluczborku dla jednego pracownika. Jednocześnie Zarząd upoważnił Starostę–Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu-Jakuba Golińskiego do podpisania wniosku. Do punktu 15 porządku Kolejno przystąpiono Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku; -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie projektu dostosowania sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą-Prawo oświatowe oraz ustalenia sieci publicznych szkół ponadpodstawowych i specjalnych na terenie powiatu kluczborskiego. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego o napędzie 4x4. Zarząd zatwierdził przedmiotowe projekty i postanowił skierować je pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 16 porządku Następnie Pani Skarbnik przedstawiła Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu w sprawie odpłatności za obiady dla pracowników obsługi i administracji w jednostkach oświatowych. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z informacją postanowił zobowiązać Skarbnika Powiatu do zwrócenia się z pismem do Dyrektora WODiDZ w Kluczborku, SOSW w Kluczborku oraz ZSP Nr 1 w Kluczborku z prośbą o wydanie zarządzenia dotyczącego wprowadzenia odpłatności dla pracowników obsługi i administracji danej jednostki za korzystanie z posiłków w stołówce w wysokości kosztów wkładu do kotła powiększonych o 8% podatek VAT. Do punktu 17 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 92 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyliczonych zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 maja 2003 r. w sprawie algorytmu przekazywania środków PFRON samorządom wojewódzkim
i powiatowym. Zarząd zapoznał się z pismem i postanowił zobowiązać Dyrektora PCPR do przygotowania do dnia 21.02.2017 r. stosownego projektu uchwały Rady Powiatu.