Kluczbork, 2024-09-23
KD.2110.6.2024.AT
Starosta Kluczborski
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze –
Podinspektora w Wydziale Finansowym
I Nazwa i adres jednostki:
Starostwo Powiatowe w Kluczborku,
ul. Katowicka 1, 46-200 Kluczbork
II Określenie stanowiska: Podinspektor w Wydziale Finansowym
III Wymagania niezbędne w stosunku do kandydatów:
- wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce, preferowane wyższe w zakresie finansów lub rachunkowości lub ekonomii lub zarządzania lub prawa lub administracji
- roczny staż pracy w jednostce sektora finansów publicznych na stanowisku administracyjnym lub ds. finansowych,
- obywatelstwo polskie,
- nieposzlakowana opinia,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
IV Wymagania dodatkowe w stosunku do kandydatów:
- posiadanie doświadczenia na stanowisku wymagającym stosowania wiedzy z zakresu rozliczeń podatku od towarów i usług (VAT), rachunkowości, finansów publicznych oaz księgowości budżetowej lub posiadanie doświadczenia w pracy na stanowisku administracyjno – biurowym,
- ukończenie kursów lub studiów podyplomowych w zakresie finansów, rachunkowości, ekonomii, administracji lub zarządzania,
- znajomość zasad rachunkowości obowiązujących w jednostkach sektora finansów publicznych i prowadzenia gospodarki finansowej jednostki budżetowej, przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz przepisów prawa w zakresie:
- ustawy o rachunkowości,
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o odpowiedzialności za naruszenia dyscypliny finansów publicznych,
- ustawy o samorządzie powiatowym,
- ustawy o Zakładowym Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Cechy osobowości: dyskrecja, rzetelność, sumienność, dokładność, odpowiedzialność, komunikatywność, kultura osobista i szacunek dla drugiego człowieka, odporność na stres, nastawienie na rozwój, dążenie do zdobywania wiedzy i nowych umiejętności.
- umiejętność logicznego myślenia i analizy, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność selekcji informacji i rozwiązywania problemów, umiejętność słuchania, umiejętność pracy w zespole, umiejętność korzystania z przepisów prawa, utrzymanie porządku w dokumentach i na stanowisku pracy, dbałość o powierzone mienie.
- umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych, pakietu MS Office, znajomość programów do obsługi księgowości budżetowej i sprawozdawczości (np. Vulcan, Besti@).
V Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Wystawianie faktur sprzedaży, not księgowych i obciążeniowych, związanych ze sprzedażą mienia Powiatu Kluczborskiego, mienia Skarbu Państwa oraz dokonywanej w Starostwie Powiatowym w Kluczborku sprzedaży, a także prowadzenie ewidencji sprzedaży na potrzeby podatku od towarów i usług oraz ewidencji księgowej i rozliczanie podatku VAT Powiatu Kluczborskiego,
2. Prowadzenie ewidencji księgowej i rozliczanie sum depozytowych,
3. Przyjmowanie i kompletowanie dokumentacji księgowej, bieżące rejestrowanie i dekretowanie dokumentów księgowych, prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej, sporządzanie rozliczeń, informacji i sprawozdań finansowych w zakresie środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Funduszu Pracy,
4. Współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku oraz Powiatowym Urzędem Pracy w Kluczborku w zakresie gospodarki Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Funduszem Pracy,
5. Obsługa finansowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku,
6. Sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych z realizacji budżetu Powiatu Kluczborskiego w zakresie obejmującym realizowane zadania,
7. Sporządzanie rozliczeń, informacji i sprawozdań finansowych w zakresie środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych,
8. Współpraca z pracownikami wydziałów Starostwa Powiatowego w Kluczborku oraz jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego w zakresie sprawozdawczości oraz obsługi finansowej, monitorowania i rozliczania zadań i projektów, realizowanych przez poszczególne wydziały oraz jednostki organizacyjne oraz w sprawach dotyczących wykonywanych obowiązków,
9. Prowadzenie korespondencji w sprawach dotyczących wykonywanych obowiązków,
10. Współpraca z radcą prawnym w zakresie wykonywanych obowiązków,
11. Właściwe przechowywanie dokumentów oraz ich archiwizowanie,
12. Zastępstwo pracownika na stanowisku ds. obsługi rachunków bankowych Powiatu Kluczborskiego,
13. Wykonywanie innych, dodatkowych prac, wynikających z bieżącego funkcjonowania wydziału oraz poleceń przełożonego.
VI Warunki pracy na stanowisku:
- wymiar czasu pracy: pełny etat - 40 godzin tygodniowo,
- umowa o pracę,
- praca administracyjno – biurowa, praca przy pomocy komputera, praca na II piętrze budynku wielokondygnacyjnego.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi więcej niż 6%.
VII Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej - podpisany własnoręcznie,
- List motywacyjny podpisany własnoręcznie,
- Kwestionariusz osobowy dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie (do pobrania ze strony BIP Starostwa Powiatowego w Kluczborku),
- Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
- Kserokopie dokumentów poświadczających posiadanie wymaganego stażu pracy (świadectw pracy, zaświadczeń – w przypadku aktualnego zatrudnienia),
- Kserokopie innych dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje lub umiejętności,
- Własnoręcznie podpisane oświadczenia o:
1) posiadaniu obywatelstwa polskiego,
2) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
3) braku prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowanej opinii,
5) wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata zawartych w dokumentach złożonych w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko Podinspektora w Wydziale Finansowym, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
VIII Termin i miejsce składania dokumentów:
- Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Starostwa pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Kluczborku,
ul. Katowicka 1,
46-200 Kluczbork
z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Podinspektora w Wydziale Finansowym”
Dokumenty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 4 października 2024 r. do godz. 15.00 (decyduje data i godzina wpływu do Sekretariatu Starostwa)
Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, nie wezmą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym.
IX Dodatkowe informacje:
- I etap naboru - otwarcie ofert nastąpi komisyjne w dniu 7 października 2024 r. o godz. 8.30 w sali nr 213 Starostwa Powiatowego w Kluczborku, w celu sprawdzenia spełnienia wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu,
- II etap naboru – rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się w dniu 8 października 2024 r. o godz. 9.00 w sali nr 213 Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
- Kandydaci, którzy zostaną zakwalifikowani do II etapu naboru zostaną powiadomieni o tym fakcie telefonicznie.
Wszelkie informacje związane z przedmiotowym naborem będą umieszczane na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Starostwa na II piętrze obok pokoju nr 201. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 77 418 52 18 wew. 121 lub 123
Starosta Kluczborski
Mirosław Birecki
Klauzula informacyjna dla osób biorących udział w procesie naboru na stanowisko Podinspektora w Wydziale Finansowym
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane w skrócie RODO) informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych jest Starosta Kluczborski, ul. Katowicka 1, 46-200 Kluczbork, tel. 77 418 52 18, e-mail: starostwo@powiatkluczborski.pl.
- W Starostwie powołano Inspektora Ochrony Danych Osobowych; kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: nr tel. 77 418 65 20, e-mail: starostwo@powiatkluczborski.pl.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko podane w ogłoszeniu.
- Odbiorcą danych osobowych jest Komisja rekrutacyjna powołana w celu wyłonienia kandydata na stanowisko Podinspektora w Wydziale Finansowym,
- Po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru m.in. w zakresie imienia i nazwiska wybranego kandydata oraz jego miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego będzie umieszczona na tablicy informacyjnej w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa przez okres 3 miesięcy.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U z 2020, poz. 164 ze zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
- Przysługują Państwu prawa: do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, do przenoszenia danych.
- Jeśli uważają Państwo, że przetwarzanie przez administratora danych osobowych jest niezgodne z RODO, wówczas przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, który jest organem nadzorczym.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne aby uczestniczyć w procesie naboru.